Olielekkage na grote flush

Plaats reactie
Ayyoub
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 15.03.2023 - 15:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Beste,

Onlangs heb ik mijn XC90 D5 uit 2004 gebracht naar Uden voor een motorflush, automaatflush en een stuurflush. Vrijwel meteen daarna last van flinke olielekkage. Door een te drukke agenda heb ik er weken mee gereden (stom, ik weet het). Vandaag pas tijd gehad en naar een monteur gebracht. Zat vrijwel geen olie meer in. En de zeer ervaren monteur denkt dat het vrijwel zeker de keerring is aan de automaatkant.

Nu is mijn vraag? Is het de moeite waard om dit te laten repareren of de auto maar voor de export verkopen? Verder is het een zeer nette auto die subliem rijd. Was van plan er nog een jaar in te rijden en dan een nieuwer model XC90 te bekijken.

Hoelang duurt zo een klusje? Is het dan verstandig om meteen de riem ook te vervangen? Die heeft nu een ton gedraaid. En wat zou zoiets moeten kosten? Woon zelf in Limburg.

Beetje veel vragen, maar oprecht alvast bedankt voor jullie hulp.
1e Volvo: XC90 2.4 D5 2004
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Dat is erg vervelend! Als ik je andere berichten zie, staat er redelijk wat op de teller. Dan gaan flushen is risicovol, daar had meneer Slot je voor moeten waarschuwen.

Maar nu stel je allemaal vragen, die je beter aan de monteur had kunnen vragen. Hij kent z'n werkplaatstarief, kan inschatten hoe lang hij ermee bezig is en heeft de auto op de brug staan, en kan je dus een advies geven, of de wagen het technisch op het eerste oog nog waard is.😉

Als het de keerring aan de bakzijde is, hoeft de riem niet los. Dus die kun je laten zitten. Het is verder wel een redelijk grote klus, moet veel los. Dus het zal een €600 kosten als ik een schatting moet maken. Als de auto verder OK is, kun je dat nog best doen voor een jaartje.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4736
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ik sluit me bij de vorige schrijver aan en hoop dat er verder geen vervolgschade is door rond te rijden met een leeg carter.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”