Ben op zoek naar een 2.4D 163 pk of een D5 185 pk met automaat uit 2005/2006 of evt. 2007. Ik heb begrepen dat die auto's vanaf week 20 resp. week 40 van 2005 een roetfilter hebben.
Ik lees allerlei alarmerende verhalen over stuklopende motoren, hoog verbruik door veelvuldig regenereren, de noodzaak tot frequenter olie verversen dan de fabriek opgeeft, vollopende roetfilters etc.
Bovendien zie ik wisselende info over het al dan niet vervangen van het roetfilter bij 240k. Is dat nu wel of niet nodig? En wat kost het als ik het preventief zou willen laten doen?
Maar de belangrijkste vraag is eigenlijk: is een V70 met roetfilter een afrader en kan ik er beter eentje zonder kopen, ook al zijn die auto's ouder en hebben ze doorgaans meer kilometers op de klok?
2.4D of D5 met roetfilter afrader?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
De motoren die je noemt zijn std voorzien geweest van een RPF (en ook van een zesbak)
De 130pk 2.4D en de 163pk D5 hadden hem niet std
De 130pk 2.4D en de 163pk D5 hadden hem niet std
Volvo for life
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ojee, ik moet direct een afspraak maken om de auto in te ruilen.
Ik heb namelijk een D5 185pk 6GT uit 2007.
Een hoog verbruik...tja het is een automaat met 5 cylinders dus 1op12a13.
Auto krijgt gewoon onderhoud door de Volvodealer volgens de boekjes dus om de 30k km of 1 maal per jaar.
Ik heb namelijk een D5 185pk 6GT uit 2007.
Een hoog verbruik...tja het is een automaat met 5 cylinders dus 1op12a13.
Auto krijgt gewoon onderhoud door de Volvodealer volgens de boekjes dus om de 30k km of 1 maal per jaar.
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Niet te snel inruilen, ik heb namelijk ook nog zo een ding en dan nog een AWD er ook bij. Verbruik rond de 1op12
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
[Sarcasm]tsja, het schijnt wel dat de modernere versies iets beter tegen overstekende bomen kunnen.. :roll: [sarcasm/]
maareeuh, van de eerste serie is weer bekend dat er problemen zijn met de injectoren, zo heeft elke serie wel iets... en vergeet niet , de horror stories worden hier breed uit gemeten, maar de mensen die er probleemloos meer rondrijden melden zich hier zelden...
maareeuh, van de eerste serie is weer bekend dat er problemen zijn met de injectoren, zo heeft elke serie wel iets... en vergeet niet , de horror stories worden hier breed uit gemeten, maar de mensen die er probleemloos meer rondrijden melden zich hier zelden...
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
+1Quota schreef:[Sarcasm]tsja, het schijnt wel dat de modernere versies iets beter tegen overstekende bomen kunnen.. :roll: [sarcasm/]
maareeuh, van de eerste serie is weer bekend dat er problemen zijn met de injectoren, zo heeft elke serie wel iets... en vergeet niet , de horror stories worden hier breed uit gemeten, maar de mensen die er probleemloos meer rondrijden melden zich hier zelden...
Ik heb gewoon een heerlijk rijdende V70 die zeer strak word onderhouden.
Standkacheltje word hedendagen elke morgen gebruikt en is luxe met hoofdletter.
De nieuwere type's Volvo hebben prachtig interieur en dat zou voor mij een keuze zijn om volgend jaar te gaan vervangen.
Ik ga tegen die tijd met verschillende type's rijden, mbt ruimte hebben we genoeg aan een V60, maar de XC's blijven lonken....keuze's :-k
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 17.03.2012 - 20:05
Grappig. Mijn garage zegt: doe maar om de 20K olie verversen ipv de voorgeschreven en inmiddels door Volvo Nederland herziene zienswijze dat je t beter om de 20K kunt doen dan om de 30K.
Wat is jullie mening?
Overigens... elke auto heeft wel wat. Bij de mijne knipperen de richting aanwijzers niet meer als ik hem op slot doe alleen bij openen met de afstandsbediening.
Wat is jullie mening?
Overigens... elke auto heeft wel wat. Bij de mijne knipperen de richting aanwijzers niet meer als ik hem op slot doe alleen bij openen met de afstandsbediening.
245 Estate MY 89 (Verkocht, nog spijt van)
S40 1.9TD MY98
S40 1.8I (LPG G3) MY 99
V40 1.8I (LPG G3) MY97
V70 2.4 Automaat Benzine MY02
V70 2.4D Edition I MY07
V70NN 2.4D Momentum MY 08
C30 1.6D Drive Sport / Businessline MY09 (voor de Mrs)
S40 1.9TD MY98
S40 1.8I (LPG G3) MY 99
V40 1.8I (LPG G3) MY97
V70 2.4 Automaat Benzine MY02
V70 2.4D Edition I MY07
V70NN 2.4D Momentum MY 08
C30 1.6D Drive Sport / Businessline MY09 (voor de Mrs)
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Er is een software update geweest voor het regenereren van het RPF.
Daardoor komt er geen diesel in de olie en is het probleem opgelost.
Ik heb er bij aankoop speciaal naar geinformeerd en de update zit er bij mij op.
Mbt tot het niet meer knipperen, even je motorkap goed in de vergrendeling laten vallen cq aandrukken, problem solved.
Daardoor komt er geen diesel in de olie en is het probleem opgelost.
Ik heb er bij aankoop speciaal naar geinformeerd en de update zit er bij mij op.
Mbt tot het niet meer knipperen, even je motorkap goed in de vergrendeling laten vallen cq aandrukken, problem solved.
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Helemaal mee eens. Heb zelf ook standkachel erin zitten heerlijk en open dak in de zomerdiesel01 schreef:+1Quota schreef:[Sarcasm]tsja, het schijnt wel dat de modernere versies iets beter tegen overstekende bomen kunnen.. :roll: [sarcasm/]
maareeuh, van de eerste serie is weer bekend dat er problemen zijn met de injectoren, zo heeft elke serie wel iets... en vergeet niet , de horror stories worden hier breed uit gemeten, maar de mensen die er probleemloos meer rondrijden melden zich hier zelden...
Ik heb gewoon een heerlijk rijdende V70 die zeer strak word onderhouden.
Standkacheltje word hedendagen elke morgen gebruikt en is luxe met hoofdletter.
De nieuwere type's Volvo hebben prachtig interieur en dat zou voor mij een keuze zijn om volgend jaar te gaan vervangen.
Ik ga tegen die tijd met verschillende type's rijden, mbt ruimte hebben we genoeg aan een V60, maar de XC's blijven lonken....keuze's :-k
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 17.03.2012 - 20:05
nope. al geprobeerd. nog andere tips voor de knipperlichten?diesel01 schreef:Er is een software update geweest voor het regenereren van het RPF.
Daardoor komt er geen diesel in de olie en is het probleem opgelost.
Ik heb er bij aankoop speciaal naar geinformeerd en de update zit er bij mij op.
Mbt tot het niet meer knipperen, even je motorkap goed in de vergrendeling laten vallen cq aandrukken, problem solved.
245 Estate MY 89 (Verkocht, nog spijt van)
S40 1.9TD MY98
S40 1.8I (LPG G3) MY 99
V40 1.8I (LPG G3) MY97
V70 2.4 Automaat Benzine MY02
V70 2.4D Edition I MY07
V70NN 2.4D Momentum MY 08
C30 1.6D Drive Sport / Businessline MY09 (voor de Mrs)
S40 1.9TD MY98
S40 1.8I (LPG G3) MY 99
V40 1.8I (LPG G3) MY97
V70 2.4 Automaat Benzine MY02
V70 2.4D Edition I MY07
V70NN 2.4D Momentum MY 08
C30 1.6D Drive Sport / Businessline MY09 (voor de Mrs)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Mijn dealer doet alleen een tusseninspectie na 15K km na een beurt, dit om onnodig vervangen van items te voorkomen, maar tot op heden is daar nooit noodzaak toe geweest, dus heeft de auto gewoon een dagje "gratis" bij de dealer doorgebracht.Fore schreef:Grappig. Mijn garage zegt: doe maar om de 20K olie verversen ipv de voorgeschreven en inmiddels door Volvo Nederland herziene zienswijze dat je t beter om de 20K kunt doen dan om de 30K.
Wat is jullie mening?
Overigens... elke auto heeft wel wat. Bij de mijne knipperen de richting aanwijzers niet meer als ik hem op slot doe alleen bij openen met de afstandsbediening.
Ook mijn auto is voorzien van de softwareupdate en heeft een bijzonder stabiel oliepeil...
Dus kies vooral op je gevoel, ga vooral uitgebreid rijden, beluister de motor eens met de kap open (klapperende tuimelaars e.d. hoor je in het interieur echt niet meer) en laat verdachte tikjes e.d. door een expert beoordelen. Wat dat betreft kan ik je maar één echt goed advies geven, laat vooraf een aankoopkeuring doen bij de dealer.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Er moet ergens iets niet goed dicht zitten.Fore schreef:nope. al geprobeerd. nog andere tips voor de knipperlichten?diesel01 schreef:Er is een software update geweest voor het regenereren van het RPF.
Daardoor komt er geen diesel in de olie en is het probleem opgelost.
Ik heb er bij aankoop speciaal naar geinformeerd en de update zit er bij mij op.
Mbt tot het niet meer knipperen, even je motorkap goed in de vergrendeling laten vallen cq aandrukken, problem solved.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
ja, dakje hier ook present.sbv schreef:Helemaal mee eens. Heb zelf ook standkachel erin zitten heerlijk en open dak in de zomerdiesel01 schreef:+1Quota schreef:[Sarcasm]tsja, het schijnt wel dat de modernere versies iets beter tegen overstekende bomen kunnen.. :roll: [sarcasm/]
maareeuh, van de eerste serie is weer bekend dat er problemen zijn met de injectoren, zo heeft elke serie wel iets... en vergeet niet , de horror stories worden hier breed uit gemeten, maar de mensen die er probleemloos meer rondrijden melden zich hier zelden...
Ik heb gewoon een heerlijk rijdende V70 die zeer strak word onderhouden.
Standkacheltje word hedendagen elke morgen gebruikt en is luxe met hoofdletter.
De nieuwere type's Volvo hebben prachtig interieur en dat zou voor mij een keuze zijn om volgend jaar te gaan vervangen.
Ik ga tegen die tijd met verschillende type's rijden, mbt ruimte hebben we genoeg aan een V60, maar de XC's blijven lonken....keuze's :-k

-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
ik word jaloers, en ik maar denken dat ik al een behoorlijke bolide had...
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
Mijne doet het ook uitstekend. Ik vind de 185 pk-versie net even wat fijner rijden dan de 163 pk-versie.
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
4wielen, Jaja, wrijf het er maar in, en de anderen ook met hun open dakjes en standkachels, tsss
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
Ach Thijs, ik heb wel eens gehoord dat de pk's met de jaren afnemen. Dus zoveel verschil zal er niet zijn tussen mijn 2005 185pk en jouw 2007 163pk 

V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Is dat geen instelling in de boordcomputer? Althans in mijn V50 en mijn XC60 kon en kan ik instellen of de knipperlichten werken bij auto op slot.Fore schreef: nope. al geprobeerd. nog andere tips voor de knipperlichten?
Ontopic:
Ik zou me niet teveel zorgen maken. Bij goed onderhoud en normale rijstijl kan er weinig mis gaan.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 22.01.2012 - 12:04
- Locatie: Provincie Utrecht
Heeft die update een bepaalde code/naam. Is er bij auto's een merkteken aangebracht waaraan je kunt herkennen of hij de software-update heeft gehad? Als een auto bij de dealer in onderhoud is geweest, heeft-ie die update dan automatisch gekregen, of was de keus aan dealer/klant?
Momenteel heb ik een 2.4D 163 pk Geartronic van oktober 2005 op het oog, volgens de adverteerder dealeronderhouden.
Momenteel heb ik een 2.4D 163 pk Geartronic van oktober 2005 op het oog, volgens de adverteerder dealeronderhouden.
Binnenkort: V60 CC Polar+ D3 GT8 MY 2017
2018-2020 V50 D5 Edition II Geartronic MY 2008
2012-2018 V70 2.4D 163 pk Momentum Geartronic Family Line MY 2006
2010-nu Saab 900 S Aero MY 1992
2004-2012 V70 2.5D aut. Europa Exclusive MY 2000
2008-2010 360 2.0i GL 3-d MY 1987
2002-2004 940 2.3i aut. Royal Class MY 1994
1997-2003 240 2.0i aut. GLE MY 1991
1995-1998 240 2.3 aut. GLE MY 1986
2018-2020 V50 D5 Edition II Geartronic MY 2008
2012-2018 V70 2.4D 163 pk Momentum Geartronic Family Line MY 2006
2010-nu Saab 900 S Aero MY 1992
2004-2012 V70 2.5D aut. Europa Exclusive MY 2000
2008-2010 360 2.0i GL 3-d MY 1987
2002-2004 940 2.3i aut. Royal Class MY 1994
1997-2003 240 2.0i aut. GLE MY 1991
1995-1998 240 2.3 aut. GLE MY 1986
- Frederick
- 4th Gear member
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 07.03.2008 - 10:25
Knipperlichten zijn bij ons ook gewoon via de BC in te stellen.. Eventjes je boekje nalezen 
Gewoon geen zorgen maken en op tijd je onderhoud uitvoeren. Ter info: een roetfilter voor een v50 kost 300euro plus montage.. Niet goedkoop, maar ook niet onoverkomelijk he..

Gewoon geen zorgen maken en op tijd je onderhoud uitvoeren. Ter info: een roetfilter voor een v50 kost 300euro plus montage.. Niet goedkoop, maar ook niet onoverkomelijk he..
Volvo V70 2.4D MY08 GT Summum met extra's en BSR
Volvo S60 D2 MY15 Momentum
Volvo V50 1.6D MY12 Summum
Volvo V50 1.6D MY08 Momentum
Volvo S60 D5 MY02 Summum, BSR
Too busy for bullshit
Volvo S60 D2 MY15 Momentum
Volvo V50 1.6D MY12 Summum
Volvo V50 1.6D MY08 Momentum
Volvo S60 D5 MY02 Summum, BSR
Too busy for bullshit