Welke zaken om rekening mee te houden bij aanschaf V70

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
R_d_K
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08.07.2009 - 13:30
Locatie: Noord Brabant

Beste forummers,

ik ben nieuw op dit forum en overweeg (vanuit ruimtegebrek en de beroerde leaseregeling) de leaseauto (Audi A3 Sportback) alleen zakelijk te gaan rijden en voor prive vervoer de tweede auto te gebruiken. De Volvo V70 staat al enige tijd op mijn verlanglijstje gezien de goede ervaringen met de V70’s en XC70 van mijn ouders. Verder heb ik al veel nuttige tips op dit forum gelezen met betrekking tot aanschaf van een V70! Gezien de kilometers die wij rijden (25000 per jaar) gaat mijn voorkeur uit naar de D5 (163pk). Qua budget kom ik in V70’s met kilometerstanden van rond 170-200K, bouwjaar ongeveer 2004.

Mijn leaseauto’s gaan nooit verder dan 140k, dus ik schrik van de kilometerstanden. Nu lees ik op dit forum dat een Volvo pas in gereden is rond de 150K, dus ik kan (mits een goede onderhoudhistorie aanwezig is) met gerust hart een Volvo van 170K aanschaffen?

Verder heb ik e.a. gelezen over chiptuning bij een Volvo. Dit was mij onbekend, ik dacht chiptuning met name bij VAG-diesels gebeurde. Zou het een overweging zijn in plaats van te zoeken naar een D5, te zoeken naar een 130pk V70 en vervolgens te chippen (ook bij hoge kilometerstanden)?

Ik hoop dat jullie mij wat verder kunnen helpen in de zoektocht!
Gebruikersavatar
Wolfs XC
5th Gear member
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
Locatie: 't Gooi

Een V70-D5 lijkt me met 25000km per jaar een betere keuze dan een benzine.
Qua kilometerstand zou ik me niet zo druk maken. Onze V70-D5 heeft 228000km op de teller en rijd bijzonder goed. Onderhoudskosten zullen iets hoger zijn in de komende jaren t.o.v een D5 met minder op de teller maar dan kan de auto er ook weer tegen aan voor vele kilometers.

De D5 is makkelijk en goed te tunen. Het vermogen gaat van 163pk naar rond de 198pk meen ik. Bedrijven die veel langs komen op het forum (zeer positieve ervaringen) zijn Fasttech en Hartog tuning.

Succes met je zoektocht.

Als je laat weten wat je precies zoekt; kleur, uitvoering en budget dan helpen we graag met zoeken.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Gebruikersavatar
Richard
7th Gear member
Berichten: 8657
Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Een V70 met 170k is inderdaad net ingereden. Ik heb zelf een V70 D5 met dik 3 ton op de teller uit 2002. Je merkt nergens aan dat ie zoveel gereden heeft. Hiervoor passats gereden en die begonnen bij 170k al sporen van gebruik te laten zien.

Let erop dat de distributieriem en waterpomp bij 160k vervangen moet worden. Koop dus of een auto waarbij dit al gebeurd is of probeer dit erbij te onderhandelen.

Succes met je zoektocht.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
R_d_K
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08.07.2009 - 13:30
Locatie: Noord Brabant

Zouden jullie zoeken naar een D5 met 163pk of een 2.4D met 130pk. Als ik goed geinformeerd ben kan de 130pk middels chiptuning ook naar >163pk worden gebracht.

Een D5 met 163pk zou in principe voldoende moeten zijn, chiptuning zou 'nice to have' zijn. De 2.4D met 130pk zou te weinig zijn en zou ik daarom willen opschroeven naar >163pk. Mede in verband met vakanties, waarbij de V70 een caravan over de alpen dient te trekken. :P
Gebruikersavatar
Richard
7th Gear member
Berichten: 8657
Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Met het trekken van een caravan maakt het aantal pk's niks uit. Het gaat om het koppel. De D5 van 163 pk heeft 340 nm trekkracht en de 130 pk 2.4d heeft meen ik 280nm dat scheelt dus echt niet zoveel. Met de d5 zal het net allemaal wat soepeler gaan. Mocht je voor een 2.4d gaan en hem chippen, lijkt het me verstandiger om voor meer trekkracht onderin te gaan dan voor pk's en een hogere topsnelheid.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
Gebruikersavatar
AllDays
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 12.06.2009 - 21:56
Locatie: Midden Nederland

Ik heb vanwege mijn budget net een V70 D5 aangeschaft met een stand ruim boven de 2 ton. Ik heb nog geen ervaring (hij moet nog gehaald worden).

Ik vermoed dat de auto nog vele kilometers meegaat. Natuurlijk zal er wel wat onderhoud aan de auto komen maar dat is normaal op die leeftijd.
Ook ik heb altijd een lease auto gehad die nooit boven de 130K uitkwamen. Dus ik ga de zelfde ervaring krijgen als jij. Zo te horen heb je er net iets meer budget voor vrijgemaakt. Maar een V70 is in alle prijsklasse te vinden. Ik zelf gebruikte www.gaspedaal.nl voor het vergelijk. Er zitten wel verschillen tussen dus even zoeken.
- Volvo V70 D5 edition II (2003)
- Ford C-Max Gia Diesel
- Ford Mondeo Diesel
R_d_K
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08.07.2009 - 13:30
Locatie: Noord Brabant

Richard schreef:Met het trekken van een caravan maakt het aantal pk's niks uit. Het gaat om het koppel. De D5 van 163 pk heeft 340 nm trekkracht en de 130 pk 2.4d heeft meen ik 280nm dat scheelt dus echt niet zoveel. Met de d5 zal het net allemaal wat soepeler gaan. Mocht je voor een 2.4d gaan en hem chippen, lijkt het me verstandiger om voor meer trekkracht onderin te gaan dan voor pk's en een hogere topsnelheid.
Het klopt wat je zegt, het gaat om het koppel en in mindere mate om de pk's. Op een andere website heb ik beide auto's vergeleken hoe ze het doen met de caravan erachter. Daarin zie je toch duidelijk het verschil tussen beide motoren. Wellicht liggen de versnellingsbak verhouding anders, waardoor het schijnbare kleine verschil toch net anders uitpakt.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Als je wilt gaan tunen zou ik toch eens kijken of het nieuwe type motor met 6 bak geen betere keus is. Zowel de handgeschakelde als de automaat kan veel meer koppel verdragen. Ik heb al teveel ellende gezien met gechipte D5's met 5 bak.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Nu lees ik op dit forum dat een Volvo pas in gereden is rond de 150K, dus ik kan (mits een goede onderhoudhistorie aanwezig is) met gerust hart een Volvo van 170K aanschaffen?
nO PROBLEMO! oP DE PECHGEVALLETJES NA NATUURLIJK, MAAR DAT KAN OOK GEBEUREN MET EEN AUTO MET 140k OP DE TELLER.

Oops, capslock..

Maargoed, ik heb die van mij gekocht met over de 3 ton op de teller, vooralsnog mankeert er weinig aan! Gewoon doen dus!

Succes met zoeken!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8499
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

R_D_K,

Het is niet te voorspellen wat je gaat tegenkomen, ik wou 100% zeker spelen en kocht een 24D MY2006 met 163PK en 6 traps geartronic, met slechts 35000km op de teller (bevestigd door vorige eigenaar) en Volvo garage.

Gekocht met 1 jaar Selected Used Car garantie.

Dan de auto ook nog laten keuren door onafhankelijks keuringsstation (VAB in Zwijndrecht) alles 100% perfect bevonden.

Desondanks, toch meerdere probleempjes gehad in de eerste 6 maanden (bekabeling in scharnier kofferkep gebroken, wervelklep stuk, slot achterdeur links haperde, diesel lek aan injectorleiding, airco ontregeld), maar het voordeel is dat in mijn geval het met geen cent gekost heeft omdat ik 1 jaar selected used car garantie heb, maar de aanschafprijs was er ook naar natuurlijk.

toch nog steeds erg tevreden met de V70, heb zelfs net een C70 voor mijn vrouw besteld !
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”