Ik kon dus niet wachten met het installeren en ben meteen na het eten aan de slag gegaan (op tijd voor de show op Soestdijk morgen klaar zijn

Uit de verpakking zijn het maar dunne bijna gewichtloze dingetjes:

Dus een beetje oppassen met het niet meteen onherstelbaar verbuigen...
Begonnen met een plaatje van de situatie voor de ombouw:

Na het verwijderen van de bescherming aan de onderkant van het stuur (het deel waar de instapverlichting in zit), de twee bouten onder het stuur die de stuurkolom omhoog houden, de twee schroeven die de sierrand vast houden en de drie torx schroeven die de tellers op z'n plek houden kan het klokkenspel eruit gehaald worden en hou je een mooi gapend gat over:

Zonder het plastic ruitje voor de tellers (die met een paar klemmetjes vast zitten, gewoon rustig indrukken en rondwerken) kun je bij de plaat die er nog voor weg moet om de ringen te plaatsen. Deze plaat zit net als de transparante ruit ook met klemmetjes vast. Ook hier weer een beetje oppassen dat je de meters niet raakt, die vinden het vast niet leuk om een tik te krijgen:

De ringen zitten niet verlijmd, maar moeten worden omgebogen zodat ze zichzelf vastklemmen om de plaat. Met een ronde pen is het vrij simpel de aluminium rond te buigen om het mooi sluitend vast te zetten:

Nadat alle ringen goed vast zitten vooral niet vergeten om alle vette vingertjes weg te poetsen voor je begint de boel weer in elkaar te zetten:

Reassemble and test:

Ondertussen was het buiten donker geworden, dus het plaatje bij daglicht komt morgen wel...

Alles vlekkeloos verlopen, en alles bij elkaar zo'n uurtje mee bezig geweest, viel eigenlijk reuze mee...
Alleen één toch wel vreemd ding: nadat ik alles weer in elkaar had zitten stond de kilometerteller ineens een kilometer TERUG??
Update:
En zo zag het er op het gazon van Soestdijk in het daglicht er uit:
