S40 2.0D 2004

Geleverd vanaf 2003
Gebruikersavatar
Bram01
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 17.10.2010 - 20:24

Hoi allemaal,

Ben sind vorig jaar oktober in bezit van een volvo S40 bwj.2004 type summum.Het begon allemaal na dat ik de auto een paar keer door de wasstraat heb gehaald.Kreeg na het wassen de volgende meldingen:Anti-Skid en daarna ABS melding toen sloeg die af.Deed de sleutel in maar hoorde geen elektronische geluid wat ie normaal doet na een paar keer proberen kreeg hem aan de praat meldingen weg geen problemen.

Na enige maand kreeg weer diezelfde foutmelding en een tijdje later motorsysteem service vereist enige tijd later verdween die weer ging paar keer in noodloop.Als je de sleutel kort om draait start ie maar heel laag in toeren met veel rook,als je gas geeft met starten dan doet ie normaal.Naar mijn menig doet ie dit met vochtig weer maar durf niet met zekerheid te zeggen heb paar keer laten uitlezen werd brandstofdruksensor gezegd en die zat vast aan de brandstofpomp dus geintje van dik 2000euro.Auto gereset maand geen problemen gehad daarna weer die Anti-Skid en ABS melding met daar achteraan als een idioot stotteren en haperen daarna viel ie weg na paar keer poging eindelijk weer gestart dit was met regenweer.Volgende dag start normaal gaf af en toe paar keer weer de meldingen en weg daarna na een paar honderd km rijden ja hoor weer maar bleef deze keer hangen op motorsysteem en ging in noodloop niet harder dan 2800 toeren tot heden.
De verwarming deed een keer raar ene helft warm andere helft koud,rechter deur die bleef hangen met openen,achterklep die wil soms niet open of geeft melding dat ie niet dicht is terwijl van wel.

Op dit moment start ie en rijdt ie allen in noodloop merk wel tussen 2000 en 2500 toeren maakt ie wel heel effe tijdens gas geven dat ie ook rateld zou dat door dat ie in noodloop start komen.

Dealer is mee eens dat de brandstofpomp niet kan zijn of het is kapot naar mijn mening of niet maar de comp.kun je weer resetten toch de pomp toch niet? Dealer weet niet waar die moet zoeken.
Ben ondertussen als 350euro armer geworden zonder resultaat.

Ze zeggen kan canbus zijn zijn er 2 van of een of andere comp 2/3 stuks ervan en 8 sensoren of de kabelboom enz. WAT KAN DIT ZIJN?

Na dit alles begin ik het maar niks te vinden terwijl ik dolblij ermee was en besloot toch maar enkele jaren in te gaan rijden maar nu ??????


Ben woonachtig in regio Apeldoorn weet iemand in de buurt een echt volvo specialist ofzo die verstand van heeft kan ik het daar nalaten kijken.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

De brandstofdruksensor is wel degelijk los te leveren,ben je bij een dealer geweest of??????
Gebruikersavatar
Bram01
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 17.10.2010 - 20:24

Ja hij heeft eerst gekeken, zei die even kijken of ik hem op voorraad heb en of ie eventueel los verkrijgbaar is kwam terug en zei het is eengeheel met de pomp maar zei wel dat ik niet moest overhaasten om het pomp te gaan vernieuwen kostte rond 2000euro.Moest het eerst even aanzien kijken wat ie zou doen. Daarna werd het alleen maar erger en storingen kwamen sneller terug na elke keer resetten.

Dit alles begon zo beetje na de "zomer" viel mij op dat het gebeurde als het regende of nat werd van vorig jaar tot aan zomer geen storingen behalve die ene keer na de wasstraat.
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Met de zoekfunctie vond ik dit topic. Misschien heb je er iets aan.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gebruikersavatar
Bram01
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 17.10.2010 - 20:24

Oh beste mensen heb trouwens de oorzaak al gevonden.
Het was een gebroken draadje van de stekker van de brandstofpomp zei de vent van de dealer ik liet hem zien welke het was.Het was net aan de rand van de stekker gebroken maar bleef dus waarschijnlijk slecht contact maken en de tweede kabeltje is half afgebroken. De omhulsel van de bedrading is hard geworden door de warmte en waarschijnlijk dan ook een beetje te strak aangetrokken de de kabelboom waar die vanuit komt.Heb die aan elkaar "geknupt" om te zien of dat het was en ja hoor hij deed het weer na een tijdje rijden waren de meldingen ook verdwenen.De Anti-Skid komt nog wel vaak terug maar daar let ik wel op of dat nog steeds door de stekker komt hij het wordt deze donderdag gemaakt stekker wordt verlengd en netjes weer in orde gemaakt.

Laat nog wel horen of nou alles daar aan lag.
Gebruikersavatar
Bram01
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 17.10.2010 - 20:24

Hoi kan weer op volle toeren weer rijden bijna het probleem nu is die Anti_skid brand heel snel en waarna Abs remsysteem Z.s.m stoppen en daarna kan ik de auto niet meer starten heel af en toe wel vaak niet plus wat sinds vrijdag erbij is gekomen dat ie de eerste keer niet wil starten de 2e keer wel met beetje gas erbij geven vind maar steeds gekker worden met dit ding zo knap ik er wel van af. Anti-Skid en ABS brand naar mijn menig nog steeds als het vochtig of nattig weer is dus voor de rest weet ik het ook niet meer dealer zegt moeten we even nakijken die mensen geven ook niet beetje aanleiding van wat het kan zijn.1e afspraak kunnen ze niet vinden 2e waarschijnlijk 3e maak je portemonee maar open.

Wie weet wat dit kan zijn?
Gebruikersavatar
Ytos
3rd Gear member
Berichten: 402
Lid geworden op: 28.06.2009 - 23:24
Contacteer:

Ooit had ik een (lease) Alfa147 1.6 op gas. Daarmee had ik met vochtig weer of na de wasstraat ook problemen. Dan weer lampje dit, dan weer niet starten, dan weer... Uiteindelijk, na 2 nieuwe computers. was er een wegenwachter die wel door bleef zoeken. Het bleek dat bij het aanleggen van de gasinstallatie extra kabels door het schutbord moesten. Daarvoor zijn extra gaten gemaakt, die vervolgens niet afgedicht waren. Hierdoor kwam er water in de zekeringkast in het dashboard, met kortsluiting tot gevolg. Toen de gaten eenmaal gedicht waren, heb ik totaal geen electronische problemen meer gehad.

Ik kan niet herleiden wat voor motor je hebt en of je eventueel op gas rijdt. Maar wellicht is jouw probleem vergelijkbaar met mijn probleem. Lijkt mij in ieder geval dat er ergens lekkage moet zijn wat voor kortsluiting zorgt ofzo.
MY2008 Chameleon Blue V50 1.8F Kinetic (Dynamic?) former Company Car of Volvo Sweden
MY2015 Chrystal White Metallic V60 Nordic+ T5 GT8 Summum Intellisafe Line & Security Line Full Options

Ytos' Photography website
Ytos on Facebook
driessie
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 25.04.2010 - 22:22

heb het zelde probleem als je 140 + rijdt gaat de auto in de nood modus anti skid service en de slip control schakelt hij uit ff de auto in de neutraal zetten en op nieuw starten en melding is weer weg en het gas kan er weer op ik laat de auto even uitlezen wat er evt mis kan wezen
Gebruikersavatar
Bram01
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 17.10.2010 - 20:24

nee helaas gaat ie van mij niet op die manier hij hij komt eerst met Anti-Skid en daarachteraan met ABS remsysteem z.s.m. stoppen daarna kun je geen gas geven daar reageert ie niet op en als je hem uit zet en weer probeert te starten pakt ie heel vaak niet reageert nergens op startmotor hoor je ook niet niks.
Na een tijdje stilgestaan te hebben doet ie het weer en krijg vervolgens weer die meldingen.
driessie schreef:heb het zelde probleem als je 140 + rijdt gaat de auto in de nood modus anti skid service en de slip control schakelt hij uit ff de auto in de neutraal zetten en op nieuw starten en melding is weer weg en het gas kan er weer op ik laat de auto even uitlezen wat er evt mis kan wezen
Gebruikersavatar
Bram01
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 17.10.2010 - 20:24

Hoi
Had vandaag de auto naar de dealer gebracht voor nakijken van de storingen kreeg te horen dat hij niet wist waar die naar moest gaan zoeken want hij gaf zoveel storingen aan.Hij had het erover dat er delen waren gekit wat niet zo hoorde naar wat ik wist was dat in ieder geval de zekeringkast,en dat ie veel plaaatsen vocht had zowieso achter in de kofferbak in de reserve wielkuip.Ze hebben me gevraagd of ik eventueel contact wou opnemen met de dealer waar ie in onderhoud is geweest heb ik gedaan wat zij mij vertelden was dat er ooit iets is gedaan aan de EGR en de aandrijfassen en dat ie ook te maken heeft gehad met een blikseminslag, dit alles heb ik ze verteld maar de monteur zegt dat bliksem in feite niks kan aanrichten het staat notabene op vier rubbers zeggen zoek naar speld in hooiberg wat is verstandig weg dat ding of kan iemand mij erbij helpen heb in ieder geval geen zin in om duizenden euro's aan te besteden heb al tot nu toe aan kosten al 1000euro uitgegeven misschien is er wel iemand die veel verstand van heeft dan ben wel bereid om het te laten maken maar niet voor 2000 en meer dan ruil ik hem liever in. Mensen wie kan mij helpen en goed advies geven. GRAAAAAAG!!!!!!!!!!!!!!
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Welk type motor heb je,een 2.0 liter of een 1.6 liter diesel.
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27500
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

De 2 liter diesel, staat ook in de titel van het topic :)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Ik zeg afscheid nemen...
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gait
3rd Gear member
Berichten: 432
Lid geworden op: 27.02.2008 - 20:21
Locatie: Zwolle

tsja, ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat je nu voor je auto terug krijgt.
Ik heb pasgeleden een reparatie van een paar duizend euro laten uitvoeren. Ik heb toen sterk overwogen hem in te ruilen, maar voor een vergelijkbare auto moest ik nog flink meer bijleggen dan de reparatie zou kosten. Maar in tegenstelling tot bij de auto van jou was bij mij het probleem en daarmee de oplossing wel gelijk duidelijk, dat maakte het voor mij een stukje makkelijker denk ik.
Gert

Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
Gebruikersavatar
Bram01
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 17.10.2010 - 20:24

Denk om hem in te ruilen tegen een saab 93 1.9 tid 110kw 2004 km lager als mijne prijs is ron 8000 zou ik veel bij moeten leggen denken jullie ga natuurlijk niet zeggen dat ie mankementen heeft laat hem restten dan erheen gaan?
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Meld wel even je kenteken hier, zodat niemand van ons hem gaat kopen. Je zadelt wel iemand anders op met de ellende die jouw voorganger heeft ingeleverd. Jij baalt dat je genaaid bent, maar zo naai je de volgende zelf natuurlijk ook. En ik weet: jij wilt niet degene zijn die de kosten moet aftikken. Dat moet de handelaar doen. Maar nu ben jij wel van de problemen af, alleen iemand anders niet. Maar goed, dat is mijn mening.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Bram01 schreef:Denk om hem in te ruilen tegen een saab 93 1.9 tid 110kw 2004 km lager als mijne prijs is ron 8000 zou ik veel bij moeten leggen denken jullie ga natuurlijk niet zeggen dat ie mankementen heeft laat hem restten dan erheen gaan?

Als je hem bij een bedrijf inruilt en je verteld de problemen niet,dan heb je denk ik een probleem mochten ze erachter komen dat je het verzwegen hebt.
het bewijs staat hier op het forum,dus als ze dit lezen,wat dan?
Beetje oneerlijk ook is mijn mening..
Gebruikersavatar
RobbertP
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 21.05.2010 - 17:09

Je verlies nemen en laten maken.
Jij bent er nu de dupe van, maar net als wat al gezegd is maak je er anders iemand anders "blij mee".
Het autobedrijf waar de auto vandaan komt aanspreken op het leveren van een niet deugdelijke auto. Ik zou alle constateringen op papier laten zetten en hier de verkopende partij mee confronteren. Hier zal je de auto iig nooit meer kwijtraken...
Er bestaat ook nog zoiets als consumentenbescherming in NL.

Suc6 en sterkte...
V50 2.0D Summum
Gebruikersavatar
Bram01
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 17.10.2010 - 20:24

Ik zal hier de storingscodes opschrijven die ik heb meegekregen:
AFM---------------storing niet gevonden
MPM--------------- storing niet gevonden
ICM---------------storing niet gevonden
PDM--------------storing niet gevonden
DDM--------------storing niet gevonden
ECM-0380 Gloeibougierelais Onjuist sgnaal------storingscode is actief
ECM-0504 Remlichtschakelaar Onjuist signaal------storingscode actief
ECM-1412 Uitlaatgasrecirculatieregeling Onjuist signaal-------actief
ECM-c104 ECU,communicatiefout Signaal ontbreekt---actief
ECM-C140 communicatie,Centrale elektronikamodule(CEM) Signaal ontbreekt-----------actief
ECM-060D Gaspedaalsensor Onjuist signaal---------------niet actief
ECM-1934 Rijsnelheidssignaal Signaal ontbreekt---------------niet actief
ECM-C100 ECU,communicatiefout Signaal ontbreekt--------------niet actief
EPS-0071 Voeding Signaal te laag---------------niet actief
EPS-0080 Stuurhoeksensor Onjuist signaal---------------niet actief
EPS-E003 Configuratiestoring Onjuist signaal----------niet actief
DIM-0001 Kilometerstand Behandeld------------niet acteif
SWM-0A11 Communicatie tussen regeleenheden Signaal ontbreekt-----------niet actief
PSM------------------niet gevonden
SRS--------------niet gevonden
CEM-6F51 Handgreep achterklep Onjuist signaal----------actief
CEM-6C08 Centrale vergrendeling,achterportier rechts Storing vergrendeling-----------niet actief
CEM-DD0C LIN-bus 3 Communicatiestoring------------niet actief
CEM-8A12 Dimlicht links Onjuist signaal-----------------actief
CEM-3A00 Motorregeleenheid,Software Onjuist signaal------------niet actief
CEM-8A28 Gasontladingslampeenheid(GDL) links Onjuist signaal-----------------niet actief
CEM-DE11 Communicatie met regeleenheid motorregeleenheid Signaal ontbreekt-------------------niet actief
CEM-DE30 Communicatie met EPS-regeleenheid Signaal ontbreekt------------niet actief
CEM-DE49 Communicatie met de regeleenheid stuurwieleenheid Signaal ontbreekt-----------------niet actief
CEM-DF14 CAN-L, netwerk met hoge snelheid Signaal te laag--------------niet actief
CEM-E000 Communicatie met regeleenheid Onjuist signaal-------------niet actief
PHM--------------niet gevonden
BCM-0100 Communicatie tussen regeleenheden Communicatieproblemen met motorregeleenheid---------------------niet actief
BCM-0115 Communcatie tussen regeleenheden Communcatie problemen--------------niet actief
BCM-0148 Communicatie tussen regeleenheden Verkeerde configuratie ID---------------niet actief
BCM-E003 Communicatie regeleenheid Gebrekkige communicatie--------------niet gevonden
CCM-------------------niet gevonden
AUD---------------niet gevonden


dit zijn ze heb het woord "storingscode " na de eerste paar keer maar weggelaten.

Hopelijk is er nog iemand die er wat mee kan wacht wel af.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Voor elk probleem is een oplossing natuurlijk.....:)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”