Er zit ergens een geratel onder de motorkap en ik vraag me af waar dat vandaan komt.
Ongeveer één seconde hoor je wat geratel, dan stop 't even en dan komt dat geratel weer, dit gaat zo een hele tijd door.
Gisteren viel het me extra op, de motor liep stationair en ik stond vóór de auto, ik vond 't toen relatief hard klinken, harder dan als je in de auto zit.
Gas geven heeft geen effect op het geratel, dus het komt niet van de motor zelf.
Ideeën?
Geratel?
- Canard
- 3rd Gear member
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 18.12.2005 - 23:10
- Locatie: Tilburg
V40 1.8 Europa | phase II | 01-2001 | Peacock Green metallic
- Renkel
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 03.04.2006 - 18:22
- Locatie: Dr88.
- Contacteer:
Ik denk een losse slang.
S40 2.0 ltr. '98, Luxury line
Nissan Sunny 1.4LX
Nissan Sunny 1.4LX
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 13.07.2006 - 09:45
- Locatie: Arnhem
inkoppertje ja .... ratel slang....
- Canard
- 3rd Gear member
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 18.12.2005 - 23:10
- Locatie: Tilburg
ok, dan kan ik maar beter naar Steve gaan en niet naar de garage dan 

V40 1.8 Europa | phase II | 01-2001 | Peacock Green metallic
- Renkel
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 03.04.2006 - 18:22
- Locatie: Dr88.
- Contacteer:
Zoek eens op koekoek geluid of geblaf, er zijn nog twee forummers met lawaai onder de kap....... :roll:
S40 2.0 ltr. '98, Luxury line
Nissan Sunny 1.4LX
Nissan Sunny 1.4LX
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
Cryptische omschrijving... het kan zóveel zijn. Ik denk dat je toch specifieker moet zijn, als dat lukt natuurlijk. Ratelt ie ook als de motor uit is maar wel op contact staat?
Ik heb ooit een probleem gehad met het motortje van de hoogteinstelling van de koplamp (bleek na enig onderzoek). Om de een of andere reden bleef dat motortje bij de linker koplamp draaien terwijl de lamp al in positie stond...
Joost.
Ik heb ooit een probleem gehad met het motortje van de hoogteinstelling van de koplamp (bleek na enig onderzoek). Om de een of andere reden bleef dat motortje bij de linker koplamp draaien terwijl de lamp al in positie stond...
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
- Canard
- 3rd Gear member
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 18.12.2005 - 23:10
- Locatie: Tilburg
Bij gas geven blijft 't geluid hetzelfde... ik moet maar eens onder de motorkap gaan luisteren om te kijken waar 't vandaan komt.danny V40 schreef:versnellingsbak?
als ie stationair draaid rammeld ie geef je iets gas bij dan is het weg?
V40 1.8 Europa | phase II | 01-2001 | Peacock Green metallic
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:36
het geratel komt volgens mij van de variabele nokken as als men de stekker van het kastje die de nokken as regelt los trekt zal het geluid weg zijn komt voor dat de nokkenas poelie vd distrubutie riem kapot gaat
- Canard
- 3rd Gear member
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 18.12.2005 - 23:10
- Locatie: Tilburg
Nee, alleen als de motor loopt.joost schreef:Ratelt ie ook als de motor uit is maar wel op contact staat?
En die stekker kun je zonder problemen lostrekken?jan-willem schreef:het geratel komt volgens mij van de variabele nokken as als men de stekker van het kastje die de nokken as regelt los trekt zal het geluid weg zijn komt voor dat de nokkenas poelie vd distrubutie riem kapot gaat
Het geluid lijkt van het rood omcirkeld gebied vandaan te komen. Ik ben echt a-technisch wat betreft motoren, wat zit daar eigenlijk?
Komende week moet ik sowieso bellen met een garage om een grote beurt te laten doen, dus dat komt goed uit.

V40 1.8 Europa | phase II | 01-2001 | Peacock Green metallic
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:36
het kastje en stekker zit onder de kap vd bougies helemaal links tegen de kap vd distrubutie. Het is een vierkant kastje zit vast met 2 boutjes als je de stekker verwijderd zal het geluid overzijn . scheeld een hoop gezoek en kosten. als de stekker verwijderd is werkt de variabele nokken as niet meer en heb je minder trek kracht. ik heb bij mij de nokkenas tandwiel vervangen en het geluid is weg. als je deze reparatie zelf wil doen heb je speciaal gereedschap nodig om de nokkenassen optijd te zetten.
- Canard
- 3rd Gear member
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 18.12.2005 - 23:10
- Locatie: Tilburg
Zit bij het rood omcirkeld gebied de distributieriem toevallig?
V40 1.8 Europa | phase II | 01-2001 | Peacock Green metallic
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:36
ja dat klopt en je kunt de stekker gewoon los maken heeft verder geen schade voor de motor .De variabele nokken as zal niet het vermogen op maximale trekkracht leveren.
- Canard
- 3rd Gear member
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 18.12.2005 - 23:10
- Locatie: Tilburg
De auto heeft een grote beurt gehad (130.000 km) en ze hebben dat geratel nagekeken en het komt inderdaad van de variabele nokkenas.
De reparatie ervan kost € 325,-, ze adviseren om dit tegelijk met de distributieriem te doen (kostentechnisch), dan kost 't samen € 430,-.
Dit laat ik waarschijnlijk binnen een jaar nog doen.
Het totaalbedrag van de grote beurt viel wel even tegen, eigenlijk zou het € 1350,- zijn inclusief 4 nieuwe banden (à € 150,- per stuk incl. montage en uitlijnen).
Die banden heb ik dus niet laten doen, bij http://www.autobandenmarkt.nl/ zijn ze € 110,- per stuk inclusief montage en uitlijnen.
Totaal nu dus rond de € 750,-.
Nu moet ie er wel even tegen kunnen dacht ik zo.
De reparatie ervan kost € 325,-, ze adviseren om dit tegelijk met de distributieriem te doen (kostentechnisch), dan kost 't samen € 430,-.
Dit laat ik waarschijnlijk binnen een jaar nog doen.
Het totaalbedrag van de grote beurt viel wel even tegen, eigenlijk zou het € 1350,- zijn inclusief 4 nieuwe banden (à € 150,- per stuk incl. montage en uitlijnen).
Die banden heb ik dus niet laten doen, bij http://www.autobandenmarkt.nl/ zijn ze € 110,- per stuk inclusief montage en uitlijnen.
Totaal nu dus rond de € 750,-.
Nu moet ie er wel even tegen kunnen dacht ik zo.
V40 1.8 Europa | phase II | 01-2001 | Peacock Green metallic
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
Zo, wat een geld man! En begrijp ik dan goed dat er nu nog niets aan de Nokkenas is gedaan?
Joost.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
pfff, dure beurt. Bij welke km stand moet er bij jou eigenlijk een nieuwe riem in?
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013