hulpveren
- symf
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 12.11.2007 - 20:08
- Locatie: Zuid-Holland
Wie heeft ervaring met hulpveren van "Carsupport" zijn deze nodig onder een s60 wanneer ik mijn caravan trek ( totaal beladen 1350 kg) ,of zijn er andere merken hulpveren die beter? presteren
s60 2.4 benzine 140pk black sapphire metallic 2003
eerder oa: 144S,244DL,740GL,850,S70
eerder oa: 144S,244DL,740GL,850,S70
- maarten s60
- 5th Gear member
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: 05.10.2006 - 20:53
- Locatie: Alphen aan den Rijn
heb geen ervaring met hulpveren, maar ben ook op zoek naar alternatief ivm caravan. Heb via een Volvo specialist gehoord dat alleen nivomats werkt en dat er voor de S60 eigenlijk niets anders is. Bij een schokdemper specialist kreeg ik wel te horen dat er een zwaardere schokbrekers onder kunnen, maar wat is wijsheid?
Heb op het forum nog niet iets kunnen vinden wat voor mij nu een goede optie is. Ben benieuwd naar jouw ervaring. Heb zelfde combinatie als jij.
Heb op het forum nog niet iets kunnen vinden wat voor mij nu een goede optie is. Ben benieuwd naar jouw ervaring. Heb zelfde combinatie als jij.
Volvo isn`t just a Car.......
S60 2.4 (2001) intro edition 110.00 km[/s])
V70 2.4 comfort-line 2002, 180.000 km,barentz blue,
S60 2.4 (2001) intro edition 110.00 km[/s])
V70 2.4 comfort-line 2002, 180.000 km,barentz blue,
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Zwaardere schokbrekers werkt niet tegen achteroverhangen. Daar werken idd alleen stuggere of hulpveren tegen.
Ikzelf heb een D5 uit 2002. Daarmee rij ik nu nog een caravan van 950 kg max.
Ik heb daarbij een kogeldruk van 65 kg met nog wat zooi achterin.
Ik heb geen last van in de veren hangen.
Want dat wordt niet door het gewicht van de caravan bepaald maar door de kogeldruk.
En een kogeldruk van 75 kg (max voor de S60) zorgt bij mij ook niet voor achteroverhangen.
Dat was wel het geval bij de V40 die ik hiervoor had trouwens.
Ikzelf heb een D5 uit 2002. Daarmee rij ik nu nog een caravan van 950 kg max.
Ik heb daarbij een kogeldruk van 65 kg met nog wat zooi achterin.
Ik heb geen last van in de veren hangen.
Want dat wordt niet door het gewicht van de caravan bepaald maar door de kogeldruk.
En een kogeldruk van 75 kg (max voor de S60) zorgt bij mij ook niet voor achteroverhangen.
Dat was wel het geval bij de V40 die ik hiervoor had trouwens.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
ik heb de nivomats onder mijn vorige s60 gehad en vind het geweldig!! wat voor belading ook het rijd en zakt niet door
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- symf
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 12.11.2007 - 20:08
- Locatie: Zuid-Holland
Dat hoor je mij ook niet zeggen, alleen zakt de achterkant wel erg door met 4 volwassenen in de auto. (schokdempers net vernieuwd)
s60 2.4 benzine 140pk black sapphire metallic 2003
eerder oa: 144S,244DL,740GL,850,S70
eerder oa: 144S,244DL,740GL,850,S70
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
jou vraag was, als je een caravan moest trekken of je dan hulpveren nodig was. zelf trek ik zomers ook een caravan waar ik niet al te veel meer mag bijladen naar spanje.
zodoende laad ik veel gewicht (voortent,stokken,grondzijl etc)
en vindt het doorzakken wel meevallen
zodoende laad ik veel gewicht (voortent,stokken,grondzijl etc)
en vindt het doorzakken wel meevallen
geen glans zonder wrijving
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
waarschijnlijk kunnen ook andere je bevestigen dat de nivomats die b.v. standaard onder de BI-fuel ziten gewoon de oplossing is.
heb toen zelf een paar keer met een zware aanhangers gereden en was erg verbaast dat de auto zo mooi gelijk bleef, ook met meerde mensen op de achterbank en te bedenken dat je nog wat gastanks onder de auto hebt hangen.
dus lijkt me duidelijk en ook geen onnodig zoek werk naar andere oplossingen
heb toen zelf een paar keer met een zware aanhangers gereden en was erg verbaast dat de auto zo mooi gelijk bleef, ook met meerde mensen op de achterbank en te bedenken dat je nog wat gastanks onder de auto hebt hangen.
dus lijkt me duidelijk en ook geen onnodig zoek werk naar andere oplossingen
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Symf, Schokbrekers helpen niet tegen doorzakken. Die zijn er alleen maar om de schokken op te vangen. Vandaar schokbrekers
Je moet het dus echt in de veren zoeken! En dan helpen alleen zoals al eerder gezegd stuggere veren of nivomats.
Ja als je met 4 volwassen in de auto zit heb je zo al 300 kg gewicht (de S60 mag 520 kg hebben) in de auto . Dus met wat extra bagage en 75 kg kogeldruk kan ik me dan voorstellen dat ie met de standaard veren doorzakt.
Je moet het dus echt in de veren zoeken! En dan helpen alleen zoals al eerder gezegd stuggere veren of nivomats.
Ja als je met 4 volwassen in de auto zit heb je zo al 300 kg gewicht (de S60 mag 520 kg hebben) in de auto . Dus met wat extra bagage en 75 kg kogeldruk kan ik me dan voorstellen dat ie met de standaard veren doorzakt.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- maarten s60
- 5th Gear member
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: 05.10.2006 - 20:53
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Goed zijn we daar over uit!? Is er dan iets voor een s60 van 2001 mbt hulpveren? Kreeg te horen dat dat namelijk niet mogelijk was?Symf, Schokbrekers helpen niet tegen doorzakken. Die zijn er alleen maar om de schokken op te vangen. Vandaar schokbrekers
Je moet het dus echt in de veren zoeken! En dan helpen alleen zoals al eerder gezegd stuggere veren of nivomats.
Begrijp uit de site van carsupport mogelijk van wel. Zo ja is er dan iemand op het forum die daar ervaring meeheeft?
Volvo isn`t just a Car.......
S60 2.4 (2001) intro edition 110.00 km[/s])
V70 2.4 comfort-line 2002, 180.000 km,barentz blue,
S60 2.4 (2001) intro edition 110.00 km[/s])
V70 2.4 comfort-line 2002, 180.000 km,barentz blue,
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
Jongens ik zie het probleem niet waarom moeilijk als het makkelijk kan: "nivomats".
geen geknoei en betrouwbaar en bewezen! is misschien dan ook de reden dat volvo dat zelf ook zo doet
geen geknoei en betrouwbaar en bewezen! is misschien dan ook de reden dat volvo dat zelf ook zo doet
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Vraag het eens aan @Marc van ET (doe hem een PM) Hij geeft aan dat hij de rechten heeft gekregen van Ipd (een veren en allerlei ophangingen fabrikant)maarten s60 schreef:Goed zijn we daar over uit!? Is er dan iets voor een s60 van 2001 mbt hulpveren? Kreeg te horen dat dat namelijk niet mogelijk was?
Begrijp uit de site van carsupport mogelijk van wel. Zo ja is er dan iemand op het forum die daar ervaring meeheeft?
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Henkvdz
- 3rd Gear member
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 12:33
- Locatie: N-H
Die nivomats schijnen nogal een paar centen te kosten, dus kreeg ik via de autonieuwsgroep het advies om Mad-veren te kopen en die heb ik via Marktplaats.nl goedkoop gekocht, echter nog niet ondergebouwd, en die schijnen een hele verbetering te geven.
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
kijk eens op www.hbase.nl
hier kun je vast wel verzwaarde veren vinden onder het kopje vering of hulpveren. Heb zelf verstevigde veren van MAD icm nieuwe, verzwaarde schokdempers laten monteren en ben er zeer tevreden over.
hier kun je vast wel verzwaarde veren vinden onder het kopje vering of hulpveren. Heb zelf verstevigde veren van MAD icm nieuwe, verzwaarde schokdempers laten monteren en ben er zeer tevreden over.
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
kijk eens op www.hbase.nl
hier kun je vast wel verzwaarde veren vinden onder het kopje vering of hulpveren. Heb zelf verstevigde veren van MAD icm nieuwe, verzwaarde schokdempers laten monteren en ben er zeer tevreden over.
hier kun je vast wel verzwaarde veren vinden onder het kopje vering of hulpveren. Heb zelf verstevigde veren van MAD icm nieuwe, verzwaarde schokdempers laten monteren en ben er zeer tevreden over.
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
- Henkvdz
- 3rd Gear member
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 12:33
- Locatie: N-H
Ik heb vrijdag mijn caravan voor een bovagbeurt weggebracht en dus voor het eerst met de S60/caravan combinatie gereden. Ik ben daar niet ongelukkig van geworden, maar toch: een volle tank gas 100 ltr, twee niet al te lichte inzittenden en een kogeldruk van ± 80 kg, doet de volvo toch zichtbaar doorzakken. Ik had al eerder vermeld dat ik MADveren heb gekocht, maar nu heb ik toch echt een afspraak gemaakt om ze er onder te laten zetten. A.s. woensdag gaat het gebeuren. Wordt vervolgd.
Groet Henk
Groet Henk
- Henkvdz
- 3rd Gear member
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 12:33
- Locatie: N-H
Update 20-2-08:
Gisterochtend bij het gasinbouwbedrijf geweest om de MADveren eronder te laten zetten, zij hadden n.m. bij inbouw van de gastank verteld dat zware veren niet nodig waren ook niet i.c.m. een caravan, en dus vond ik dat hen de eer toekwam om de zware veren onder te bouwen. E.e.a zou een uurtje werk zijn en dus bleef ik er op wachten. Na een kwartiertje kwam de monteur met de mededeling dat er toch wel een uurtje of drie bij zou komen. Vanwege de gastank kon hij geen binnenbekleding weghalen en dus niet bij de schokbrekers komen, ook het lossleutelen van de draagarm zou de nodige tijd vergen. In ieder geval; de brug zou te lang bezet blijven en die was gepland voor een auto waar een nieuwe gasinstallatie moest worden ingebouwd. Kortom er moest een nieuwe afspraak gemaakt worden, zoals jullie zullen begrijpen was ik het vertrouwen in dat bedrijf een beetje kwijt en heb de auto weer meegenomen en een afspraak gemaakt bij een volvospecialist voor volgende week woensdag. Bijkomend voordeel; het uurtarief van de specialist is €10,-- lager.
Gisterochtend bij het gasinbouwbedrijf geweest om de MADveren eronder te laten zetten, zij hadden n.m. bij inbouw van de gastank verteld dat zware veren niet nodig waren ook niet i.c.m. een caravan, en dus vond ik dat hen de eer toekwam om de zware veren onder te bouwen. E.e.a zou een uurtje werk zijn en dus bleef ik er op wachten. Na een kwartiertje kwam de monteur met de mededeling dat er toch wel een uurtje of drie bij zou komen. Vanwege de gastank kon hij geen binnenbekleding weghalen en dus niet bij de schokbrekers komen, ook het lossleutelen van de draagarm zou de nodige tijd vergen. In ieder geval; de brug zou te lang bezet blijven en die was gepland voor een auto waar een nieuwe gasinstallatie moest worden ingebouwd. Kortom er moest een nieuwe afspraak gemaakt worden, zoals jullie zullen begrijpen was ik het vertrouwen in dat bedrijf een beetje kwijt en heb de auto weer meegenomen en een afspraak gemaakt bij een volvospecialist voor volgende week woensdag. Bijkomend voordeel; het uurtarief van de specialist is €10,-- lager.
XC60, D3, 2013, Black Stone,
- Henkvdz
- 3rd Gear member
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 12:33
- Locatie: N-H
Beste Volvofreaks,
Vandaag de MADveren eronder laten zetten door een Volvospecialist in A'dam, die is er 2,5 uur mee bezig geweest [volgens zegge] en kostte me €163.
De auto ligt nu 3-4 cm hoger, rijdt nog steeds formidabel, maar hoe de vering het doet met de caravan erachter moet ik nog even afwachten.
Groet Henk
Vandaag de MADveren eronder laten zetten door een Volvospecialist in A'dam, die is er 2,5 uur mee bezig geweest [volgens zegge] en kostte me €163.
De auto ligt nu 3-4 cm hoger, rijdt nog steeds formidabel, maar hoe de vering het doet met de caravan erachter moet ik nog even afwachten.
Groet Henk
XC60, D3, 2013, Black Stone,