Afgelopen week een lang weekend ardennen gepland, heerlijk de T6 vol spulletjes, drinken/versnaperingen voorin, goed gevulde CD wisselaar, navi aan en genieten maar.
Bestemming : Hotelletje in Burg-Reuland. Prachtige omgeving, 10 minuutjes (moet in 6 te doen zijn met de T6 :shock: ) van de Luxemburgse grens (el cheapo benzine -€1,12- en rookwaren).
En dan ineens gebeurt er dit :
zondagavond 2200 uur -piep piep- een SMS. "Hoe is het daar?" luidt de tekst.
het waren vrienden die op vakantie waren in Frankrijk.
Antwoord :
" Prima, mooi weer, leuke locatie, genieten. Waar zitten jullie? Dan komen we een bakkie doen"
Deze SMS verstuurd met het idee dat zij rond Dijon zouden zitten (dachten wij allebei).
Antwoord : " Volonne, tegen Sisteron aan, beetje ver voor koffie, maar wat is nou 1000 km voor gezelligheid?"
Oeps, dat is ons te ver dachten we gelijk, maar tegelijkertijd begon het te kriebelen.
We keken elkaar aan en ik kreeg een bevestigende knik van mijn vrouw (wat een topper!!).
Antwoord : "Bestel maar 2 croissants extra voor het ontbijt"
Ik naar beneden om af te rekenen, boven werden ondertussen de koffers volgegooid en om 23.15 uur stapte we in.
Dan volgt het moment waar de T6 zijn meerwaarde absoluut bewijst.
Wat een genot, in 1 streep genietend naar zuid frankrijk.
Luxemburg, Metz, Nancy, Dijon, Lijon, Grenoble en last but zeker not least 150 km alpen wegen en bergpassen.
Om 07.45 draaide we de camping op om met een zo nonchalant mogelijk gezicht "goedemorgen" te zeggen en te vragen of er nog koffie is.
's Middags om 1400 uur ging het licht uit, toen vielen we om van de slaap en hebben even 2 uur op een luchtbedje in de schaduw liggen bijkomen. Dromend van die heerlijke rit.
3 heerlijke dagen doorgebracht in deze prachtige streek om vervolgens donderdagochtend om 0900 uur in te stappen en terug naar Nederland te gaan.
Ongelooflijk druk op de weg, veel regen en een top drukte bij Luxemburg.
Daar aangekomen een slimme (al zeg ik het zelf) beslissing genomen.
Niet linksom LUX maar rechtsom LUX richting TRIER duitsland.
Wat denk je, lege weg en (niet geheel onbelangrijk) een leeg tankstation bij de grens. Volgooien en gaan.
Gaandeweg werd het droger in Duitsland en ging de snelheidsmeter verder rechtsom met de klok mee richting de 200, 210, 220........wat een genot. Verder niet doorgetrapt, vond het wel mooi, wegen waren niet helemaal droog zodat het nog flink tegen het raam spatte en verkeer hinderde zo af en toe toch wat.
Via Belgie (Luik) naar maastricht, eindhoven, amsterdam naar huis.
3000 kilometer in een weekje. Kost wat maar dan heb je ook wat.
Olieverbruik : GEEN
Benzine verbruik : 1 op 10.1 (geloof het bijna zelf niet, maar is echt zo)
Tevreden : jullie mogen raden.
Tips : neem een IMIV adapter, dat ga ik nu ook doen. Had onvoldoende muziek bij me (mede doordat we niet gerekend hadden op langer verblijf)
Tip 2 : neem ook een Volvo (maar dat hoef ik jullie niet te vertellen)