ik merk dat als ik mijn ventilator op standje ontwasem zet, en dan op max toerental dat er maar weinig lucht naar mijn raam gaat. ondanks dat alle andere openingen dicht zitten.
ik lees in andere topic dat de ventilator wel aardig vol kan zitten met bladeren dus dat zal ik ook nog wel checken maar op de andere standen doet hij het wel goed.
ontwasem stand weinig wind?
- fred peters
- 1st Gear member
Sjoerd , ik heb gisteren het hele ventilatie gebeuren maar eens opgeschoont .
Inclusief het pollen filter is het systeem er veel stiller en krachtiger door geworden .
Bij mij scheelde het , dat betekend nog steeds niet dat er een wereld straal uit het dashboard komt .
Maar ja daar staan de modellen 2000-2001 om bekend .
Gelijk ook maar eens je ruiten goed ontvetten , sopje - water ammoniak / water spiritus...
Fred
Inclusief het pollen filter is het systeem er veel stiller en krachtiger door geworden .
Bij mij scheelde het , dat betekend nog steeds niet dat er een wereld straal uit het dashboard komt .
Maar ja daar staan de modellen 2000-2001 om bekend .
Gelijk ook maar eens je ruiten goed ontvetten , sopje - water ammoniak / water spiritus...
Fred
V40 Ph2 2001 Dessert Wind Metallic--->V40 Ph3 2004 Metallic grijs
-
- 5th Gear member
ik heb vorige week het interieur filter vervangen, goed gelet op het pijlte. daar zal het dus niet aan liggen. ik ga vandaag het filter nog ff los halen om het resultaat te bekijken na weekje rijden en gebruiken.
ramen schoonmaken had ik al gedaan.
mooi klusje voor de zondag om te kijken naar de ventilator.
ramen schoonmaken had ik al gedaan.
mooi klusje voor de zondag om te kijken naar de ventilator.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
-
- 5th Gear member
de ventilator had maar 1 blaadje in zijn blad zitten, wel was ie helemaal zwart. dat heb ik met een kwastje en wat schoonmaakmiddel in warm water schoon gemaakt. ik heb de behuizing doorgeblazen maar er kwamen geen blaadjes uit. ik merk geen verbetering met het blazen dus leg ik het maar bij de dealer neer als ie zijn onderhoudsbeurtje krijgt.
ik denk nu eerder dat er een klep niet meebeweegt ofzo. maar hoe ik dat kan checken? geen idee
ik denk nu eerder dat er een klep niet meebeweegt ofzo. maar hoe ik dat kan checken? geen idee
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo 440 1.9 TD
-
- 5th Gear member
Welke klep vermoed je?
-
- 5th Gear member
ik vermoed de klep die regelt of de wind naar het ontwasemen gaat, of naar de voeten, of naar de gewone openingen.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo 440 1.9 TD
-
- 2nd Gear member
Is het ontwasemen wel gelijk links en rechts? Die van mij was nogal ongelijk. Ze staan er ook om bekend dat er nog wel eens een lucht lekkage in het ventilatie circuit kan zitten vanwege slechte kunststoflassen.
V40 Phase2 102Pk (2001) verkocht nu autoloos (vrouw opel astra van de zaak)
saab 9-3 ss 2.2 Tid 2003.
saab 9-3 ss 2.2 Tid 2003.
-
- 5th Gear member
ik heb de zoekfunctie gebruikt en ben het volgende tegen gekomen:
vele mensen hebben het over de phase2 van begin 2002 tot ergens 2002, die praten over het loslaten van een plaknaad van een kanaal. die kan losraken en dan blaast ie weinig lucht. hele dashboard loshalen en dan plakken en weer terug plaatsen. dit geeft verbetering.
ergens anders lees ik ook dat de klep van slag kan zijn en bij de dealer op de basisstand gezet moet worden. gezien mijn auto niet van het begin van de serie is ga ik dit eerst vragen bij de dealer.
wat is er uit te sluiten?
de ventilator is schoon, die heb ik zelf los gehaald en schoongemaakt.
het interieurfilter is vervangen.
lucht uit de vooropening komt er genoeg maar of de klep op tijd staat weet ik niet.
vele mensen hebben het over de phase2 van begin 2002 tot ergens 2002, die praten over het loslaten van een plaknaad van een kanaal. die kan losraken en dan blaast ie weinig lucht. hele dashboard loshalen en dan plakken en weer terug plaatsen. dit geeft verbetering.
ergens anders lees ik ook dat de klep van slag kan zijn en bij de dealer op de basisstand gezet moet worden. gezien mijn auto niet van het begin van de serie is ga ik dit eerst vragen bij de dealer.
wat is er uit te sluiten?
de ventilator is schoon, die heb ik zelf los gehaald en schoongemaakt.
het interieurfilter is vervangen.
lucht uit de vooropening komt er genoeg maar of de klep op tijd staat weet ik niet.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo 440 1.9 TD
-
- 5th Gear member
het zal hem inderdaad in die lasnaad zitten, dealer zegt dat de klep netjes op tijd staat. dus dan blijft alleen die rotnaad over. helaas moet idd het hele dashboard los, maar nu zit ik niet met 2 linkerhanden en heb wel een schuur waar het in zou kunnen. eens kijken met voorbereiden en dan eens de knoop doorhakken. ik ga volvo nederland vragen wat ze zelf van zoiets vinden, binnen 4 jaar een auto die eigenlijk niet meer apk waardig is omdat een plaknaad losgelaten heeft die al sinds 97 problemen geeft.....
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo 440 1.9 TD
- Jers3n
- 5th Gear member
Allemaal erg herkenbaar, diagnose dealer was bij mijn ook lasnaad los.
Dealer plakt niet, vervangt alleen het gehele dashboard voor een nieuwe (lijmen geeft geen garantie dat ´t over is => kans bestaat dat´t weer los laat en dan moet alles er nogmaals uit => dubbele uren voor in en uitbouwen...etc...) en het is lastig maar niet twv 1200 euro...
Laat ervaring met evt. zelf plakken maar weten, ben het ook aan het overwegen.
Dealer plakt niet, vervangt alleen het gehele dashboard voor een nieuwe (lijmen geeft geen garantie dat ´t over is => kans bestaat dat´t weer los laat en dan moet alles er nogmaals uit => dubbele uren voor in en uitbouwen...etc...) en het is lastig maar niet twv 1200 euro...
Laat ervaring met evt. zelf plakken maar weten, ben het ook aan het overwegen.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
-
- 5th Gear member
mijn auto is dus 4 jaar oud, 180000 km verder. hoe kan de dealer nu wel garanderen dat de naad bij een nieuw dashboard wel blijft zitten? dat snap ik niet.
weet iemand wanneer de terugroep actie geweest is? als dat voor 2004 geweest is dan hadden ze mijn auto al moeten versterken. de naad laat al na 4 jaar los, ik vindt dat erg snel. waarom voor ons dan geen terugroep actie?
moeten we ons dan gaan samenspannen? jij hebt er eentje van 2003, ik een van 2004, ik lees andere die 2000 tot 2002 rijden.
eigenlijk heeft iedereen er dus last van.
weet iemand wanneer de terugroep actie geweest is? als dat voor 2004 geweest is dan hadden ze mijn auto al moeten versterken. de naad laat al na 4 jaar los, ik vindt dat erg snel. waarom voor ons dan geen terugroep actie?
moeten we ons dan gaan samenspannen? jij hebt er eentje van 2003, ik een van 2004, ik lees andere die 2000 tot 2002 rijden.
eigenlijk heeft iedereen er dus last van.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo 440 1.9 TD
- Jers3n
- 5th Gear member
Is er een terugroep actie voor geweest dan?
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
-
- 5th Gear member
ik heb volvo car nederland een bericht gestuurd, ik wacht af of daar reactie op komt.
een dashboard is toch niet een onderdeel wat onder slijtonderdelen valt, maar na 4 jaar gebruik is ie nu wel versleten en kapot. ik vindt dat dit een constructie fout van volvo is. dit wordt ook door andere gemeld. er zijn al vele met problemen. van mij hoeft niet het hele dashboard vernieuwd te worden, als het maar gerepareerd wordt door volvo car nederland. ik kan zelfs de kans lopen dat mijn auto niet apk goedgekeurd wordt omdat de ontwaseming niet voldoet.
een dashboard is toch niet een onderdeel wat onder slijtonderdelen valt, maar na 4 jaar gebruik is ie nu wel versleten en kapot. ik vindt dat dit een constructie fout van volvo is. dit wordt ook door andere gemeld. er zijn al vele met problemen. van mij hoeft niet het hele dashboard vernieuwd te worden, als het maar gerepareerd wordt door volvo car nederland. ik kan zelfs de kans lopen dat mijn auto niet apk goedgekeurd wordt omdat de ontwaseming niet voldoet.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo 440 1.9 TD
-
- 5th Gear member
ik heb gemaild naar volvo cars, hier mijn mail, bericht terug en weer een mail naar hun.
MIJN MAIL!
Wat is uw huidige automerk?: Volvo
> Type?: V40
> Wat is uw huidige kenteken?: 91-pr-jx
> Wat is het bouwjaar van uw huidige auto?: 2004
> Voer hieronder uw opmerking of vraag in.: beste volvo nederland,
>
> ik heb sinds 1 maand een volvo V40 1.9D 115 pk polar, een heerlijke auto
> met veel goeie potentie. de V40 is de vervanger van mijn 440 en daarvoor
> reed ik nog ff een 480. de V40 wil ik nog wel lang in mijn bezit houden
> voor ik weer wat anders ga zoeken. nu in de winterperiode heb ik toch
> wel een probleem ondekt in mijn auto, met de dealer kon ik er niet
> uitkomen. de ontwaseming doet het slecht, dit komt waarschijnlijk door
> een plaknaad die los gelaten heeft van het dashboard. ik heb gevonden
> dat dit al veel eerder ondekt is bij de S/V40 serie is voor gekomen. ook
> heb ik gelezen dat er ooit een terugroepactie is geweest voor dit
> probleem. dat binnen 4 jaar ook in mijn auto die plaknaad al los laat
> vindt ik erg snel. wellicht kunt u mij informeren hoe dit op te lossen
> is, ik hoop dat jullie me een passend antwoord kunnen geven. alvast
> vriendelijk bedankt.
>
> vriendelijke groetjes sjoerd boonstra
HUN ANTWOORD
Geachte heer Boonstra, uw mail is in goede orde ontvangen. Het is
> bijzonder vervelend dat u met het door u omschreven probleem aan uw
> Volvo bent geconfronteerd, die u zeer recent gebruikt heeft aangekocht.
> Gezien de leeftijd van de auto is het niet meer mogelijk om een garantie
> cq een coulance toe te passen. Wij hebben dit besproken met de
> Volvo-dealer De Rie in Hoorn en vernamen dat het euvel met het
> ontwasemen van de auto met u is besproken en dat de auto niet bij de
> Volvo-dealer is aangekocht. Wij adviseren u om dit voor te leggen aan
> degene bij wie u uw Volvo heeft aangeschaft. Helaas kunnen wij u niet
> anders berichten.
>
>
> Met vriendelijke groet,
> Volvo Cars Nederland B.V.
>
> Mevr. M. de Ridder-Jakobs
MIJN MAIL2
hallo Mevr. M. de Ridder-Jakobs,
bedankt voor uw eerste antwoord, inderdaad had ik al even contact gehad met de dealer over het probleem. die gaven me een prijs idee van meer dan 700 euro. ze zullen dan waarschijnlijk het dashboard vervangen voor een nieuwe. maar heb ik dan over 4 jaar weer hetzelfde probleem? ik mag aannemen dat een dashboard langer mee gaat dan dat het nu het geval is bij mijn auto en bij vele andere S/V40 bezitters. een dashboard is niet een onderdeel wat aan slijtage onderhevig is, zoals de remblokken en schijven wel zijn. ik zie het dashboard als een vast onderdeel van de auto en dat die dus ook bij de carroserie hoort, waar een garantie periode bijhoort van 8 jaar. ontwaseming is een punt van apk-keuring, ik kan stellen dat deze niet meer vol doet en dat ik mogelijk dus een volgende apk niet door komt. Het probleem is dat er door een fabricagefout lucht ontsnapt voordat het door de ventilatieroosters kan stroomen. een productiefout, iets waar ik als consument niks aan kan doen, zelfs niet na de korte periode van 51 maanden. een productiefout, waar je als autoproducent toch een oplossing voor moet bieden. het probleem is erkend door jullie, er zijn dashboards vervangen onder garantie. de serie van rond 2000 zou daar voor in aanmerking zijn gekomen. van een zelfde model zou dan toch in 2004 het probleem moeten zijn opgelost en niet meer voor mogen komen. ik heb gecontroleerd of het probleem ergens anders vandaan zou kunnen komen. het interieurfilter is vervangen en de ventilator is zeer schoon. de dealer heeft gecontroleerd of de verdeelklep op de goeie stand staat. dit alles was goed en dan blijft er dus 1 ding over.
het probleem is een productiefout, erkend door volvo zelf. hiervoor is een terug roep actie geweest dus zijn er mogelijkheden voor reparatie. de kosten daarvan zijn hoog, maar jullie hebben het ook gratis onder garantie gedaan. ik zou het graag gerepareerd willen hebben, dan kan ik ook weer zonder problemen door de apk komen.
welke oplossing kan volvo mij bieden? dat ik de auto nog maar kort heb zou geen probleem moeten zijn, als ik de auto al 3 jaar in bezit had dan had ik ook aangeklopt over deze productiefout.
met vriendelijke groet, sjoerd boonstra
nu maar hopen dat ze het erkennen!
MIJN MAIL!
Wat is uw huidige automerk?: Volvo
> Type?: V40
> Wat is uw huidige kenteken?: 91-pr-jx
> Wat is het bouwjaar van uw huidige auto?: 2004
> Voer hieronder uw opmerking of vraag in.: beste volvo nederland,
>
> ik heb sinds 1 maand een volvo V40 1.9D 115 pk polar, een heerlijke auto
> met veel goeie potentie. de V40 is de vervanger van mijn 440 en daarvoor
> reed ik nog ff een 480. de V40 wil ik nog wel lang in mijn bezit houden
> voor ik weer wat anders ga zoeken. nu in de winterperiode heb ik toch
> wel een probleem ondekt in mijn auto, met de dealer kon ik er niet
> uitkomen. de ontwaseming doet het slecht, dit komt waarschijnlijk door
> een plaknaad die los gelaten heeft van het dashboard. ik heb gevonden
> dat dit al veel eerder ondekt is bij de S/V40 serie is voor gekomen. ook
> heb ik gelezen dat er ooit een terugroepactie is geweest voor dit
> probleem. dat binnen 4 jaar ook in mijn auto die plaknaad al los laat
> vindt ik erg snel. wellicht kunt u mij informeren hoe dit op te lossen
> is, ik hoop dat jullie me een passend antwoord kunnen geven. alvast
> vriendelijk bedankt.
>
> vriendelijke groetjes sjoerd boonstra
HUN ANTWOORD
Geachte heer Boonstra, uw mail is in goede orde ontvangen. Het is
> bijzonder vervelend dat u met het door u omschreven probleem aan uw
> Volvo bent geconfronteerd, die u zeer recent gebruikt heeft aangekocht.
> Gezien de leeftijd van de auto is het niet meer mogelijk om een garantie
> cq een coulance toe te passen. Wij hebben dit besproken met de
> Volvo-dealer De Rie in Hoorn en vernamen dat het euvel met het
> ontwasemen van de auto met u is besproken en dat de auto niet bij de
> Volvo-dealer is aangekocht. Wij adviseren u om dit voor te leggen aan
> degene bij wie u uw Volvo heeft aangeschaft. Helaas kunnen wij u niet
> anders berichten.
>
>
> Met vriendelijke groet,
> Volvo Cars Nederland B.V.
>
> Mevr. M. de Ridder-Jakobs
MIJN MAIL2
hallo Mevr. M. de Ridder-Jakobs,
bedankt voor uw eerste antwoord, inderdaad had ik al even contact gehad met de dealer over het probleem. die gaven me een prijs idee van meer dan 700 euro. ze zullen dan waarschijnlijk het dashboard vervangen voor een nieuwe. maar heb ik dan over 4 jaar weer hetzelfde probleem? ik mag aannemen dat een dashboard langer mee gaat dan dat het nu het geval is bij mijn auto en bij vele andere S/V40 bezitters. een dashboard is niet een onderdeel wat aan slijtage onderhevig is, zoals de remblokken en schijven wel zijn. ik zie het dashboard als een vast onderdeel van de auto en dat die dus ook bij de carroserie hoort, waar een garantie periode bijhoort van 8 jaar. ontwaseming is een punt van apk-keuring, ik kan stellen dat deze niet meer vol doet en dat ik mogelijk dus een volgende apk niet door komt. Het probleem is dat er door een fabricagefout lucht ontsnapt voordat het door de ventilatieroosters kan stroomen. een productiefout, iets waar ik als consument niks aan kan doen, zelfs niet na de korte periode van 51 maanden. een productiefout, waar je als autoproducent toch een oplossing voor moet bieden. het probleem is erkend door jullie, er zijn dashboards vervangen onder garantie. de serie van rond 2000 zou daar voor in aanmerking zijn gekomen. van een zelfde model zou dan toch in 2004 het probleem moeten zijn opgelost en niet meer voor mogen komen. ik heb gecontroleerd of het probleem ergens anders vandaan zou kunnen komen. het interieurfilter is vervangen en de ventilator is zeer schoon. de dealer heeft gecontroleerd of de verdeelklep op de goeie stand staat. dit alles was goed en dan blijft er dus 1 ding over.
het probleem is een productiefout, erkend door volvo zelf. hiervoor is een terug roep actie geweest dus zijn er mogelijkheden voor reparatie. de kosten daarvan zijn hoog, maar jullie hebben het ook gratis onder garantie gedaan. ik zou het graag gerepareerd willen hebben, dan kan ik ook weer zonder problemen door de apk komen.
welke oplossing kan volvo mij bieden? dat ik de auto nog maar kort heb zou geen probleem moeten zijn, als ik de auto al 3 jaar in bezit had dan had ik ook aangeklopt over deze productiefout.
met vriendelijke groet, sjoerd boonstra
nu maar hopen dat ze het erkennen!
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo 440 1.9 TD