Rolluikje uit C70 ook voor S40/V50

Geleverd vanaf 2003
ceesthoen
1st Gear member

Wellicht had iemand het al ontdekt, maar het "rolluikje" over de asbak/blikjes houder uit de C70 past ook in de S40/V50. Het is art. nr. 39850305, kost (in Duitsland waar ik woon) EUR 55,67 en de "inbouw" duurt 2 minuten. Zie ook (met foto's): http://www.motor-talk.de/showthread.php ... ost9785460
newfh
2nd Gear member

Bedankt Ceeshoen, had al keer nagevraagd maar volgens dealer moeilijk in VIDA terug te vinden, dus er maar bij gelaten. :cry:
Nu snel met onderdeelnummer onder de arm naar de dealer en bestellen maar, alleen....heb MY2006 en geen bekerhouder. In de opbergbak heb ik tegen de linkerzijde aan mijn schermpje van de Parrot carkit gemonteerd, dus daar moet ik nog wat op vinden. Iemand suggesties?

Afbeelding
V50 2.0D, Black Sapphire, 17"; Sculptors, 16"; Clava's voor de winter, High performance sound, VDO Arrow navigatie, Achterspoiler.
ceesthoen
1st Gear member

Ik heb via een Duitse website een paar keer de reactie gehad dat dit een foto uit een C70 is.. NIET dus: de knop rechts van de ESP schakelaar dient in een C70 voor de bediening van het dak en heeft dus een "dak" symbooltje. Overigens: in de MY07 S40/V50 zit die ESP schakelaar er niet meer, de bediening loopt via de boordcomputer. In de C70's die ik gezien heb en die als MY07 worden aangeprezen zitten beide schakelaars naast elkaar. Op de foto's van de C30 zitten ook beide schakelaars.

Voor wat betreft bekerhouder: die is een "gratis" optie dacht ik, althans als je een nieuwe auto bestelt. Voor een auto waar je dit "vergeten" bent, kost het achteraf geld.
d@Mit
1st Gear member
Contacteer:

ceesthoen schreef:Ik heb via een Duitse website een paar keer de reactie gehad dat dit een foto uit een C70 is.. NIET dus: de knop rechts van de ESP schakelaar dient in een C70 voor de bediening van het dak en heeft dus een "dak" symbooltje. Overigens: in de MY07 S40/V50 zit die ESP schakelaar er niet meer, de bediening loopt via de boordcomputer. In de C70's die ik gezien heb en die als MY07 worden aangeprezen zitten beide schakelaars naast elkaar. Op de foto's van de C30 zitten ook beide schakelaars.

Voor wat betreft bekerhouder: die is een "gratis" optie dacht ik, althans als je een nieuwe auto bestelt. Voor een auto waar je dit "vergeten" bent, kost het achteraf geld.
Effe voort borduren ... die ESP is volgens mijn verdeler niet meer handmatig uit te schakelen, ook niet via de boordcomputer. Softwarematig zal het natuurlijk nog wel mogelijk zijn maar daar ga ik zelf niet aan prutsen.
Die bekerhouder is geen optie, ik heb de indruk dat die twee bekerhouders sowieso geïntegreerd zijn in je middenconsole maar de asbak die hierin past is een optie, ik heb hem gratis meegekregen maar hij staat in de optielijst.
ceesthoen
1st Gear member

Volgens de Duitse "Autohändler" is de ESP in en uit te schakelen via de draaiknop in de richtingaanwijzer. Een boordcomputer is in Duitsland niet standaard, wel kun je met die draaiknop enige instellingen wijzigen. Ik denk dat ESP uit te schakelen moet zijn om bijv. in sneeuw beter weg te kunnen rijden.

De bekerhouder is hier een "gratis" optie, je moet hem wel bestellen maar het kost geen geld. Bestel je niets, dan krijg je eenvoudig een rechthoekig leeg opbergvak.

De asbak en aansteker kosten in NL geld, in Duitsland zijn ze gratis, ook niet achteraf dus alleen bij nieuwe bestelling van de auto.
Douglas
1st Gear member

ceesthoen schreef:Volgens de Duitse "Autohändler" is de ESP in en uit te schakelen via de draaiknop in de richtingaanwijzer. Een boordcomputer is in Duitsland niet standaard, wel kun je met die draaiknop enige instellingen wijzigen. Ik denk dat ESP uit te schakelen moet zijn om bijv. in sneeuw beter weg te kunnen rijden.

De bekerhouder is hier een "gratis" optie, je moet hem wel bestellen maar het kost geen geld. Bestel je niets, dan krijg je eenvoudig een rechthoekig leeg opbergvak.

De asbak en aansteker kosten in NL geld, in Duitsland zijn ze gratis, ook niet achteraf dus alleen bij nieuwe bestelling van de auto.
Ik heb V50 MY2007 (NL) en kan de ESP via boordcomputer uitschakelen.
d@Mit
1st Gear member
Contacteer:

Dat moet ik dan eens nakijken, ik heb het eerlijk gezegd nog niet geprobeerd. De draaiknop aan mijn richtingaanwijzer bladert door de schermen van mijn boordcomputer, ik zal de handleiding eens lezen.

Blijkbaar zijn er toch heel wat verschillen tssn de auto's in de verschillende landen. Ik rijd met een wagen uit België (afgeleverd in België want uiteindelijk worden ze hier allemaal gemaakt ;-)).

EDIT 14/08 - effe de handleiding gelezen en wat geprutst. Idd de ESP (eigenlijk DSTC) kan uitgeschakeld worden.
depeljo
2nd Gear member

Nog even over dat rollerdeck. Volgens mijn dealer kan het zeker niet, zou net niet passen. Quote:

"Wat betreft de rollerdeck, volgens de carrosserieafdeling is dit
onmogelijk. Op eerste zicht lijkt dit compatibel maar bevestigingsstuk
zijn anders gepositioneerd. C70 is ook stuk breder. "

Heeft iemand hier dit al gedaan (niet de Duitse site). En zo ja, foto's of een artikelnummer...en prijs :) ?
Sparco
1st Gear member

depeljo schreef:Nog even over dat rollerdeck. Volgens mijn dealer kan het zeker niet, zou net niet passen. Quote:

"Wat betreft de rollerdeck, volgens de carrosserieafdeling is dit
onmogelijk. Op eerste zicht lijkt dit compatibel maar bevestigingsstuk
zijn anders gepositioneerd. C70 is ook stuk breder. "

Heeft iemand hier dit al gedaan (niet de Duitse site). En zo ja, foto's of een artikelnummer...en prijs :) ?
Ik heb een aantal weken geleden de ombouw zelf gedaan in m'n S40 MY2005. Het kan dus wél, past perfect en is werkelijk een werkje van niks. Het artikelnummer waarmee ik het besteld heb was hetzelfde als in het begin van deze draad gepost (39850305) en de kosten waren net iets meer dan 70 euro.

Laat je dus niks wijsmaken door je dealer, gewoon dit onderdeel bestellen (het rolluik zit er dus ook gewoon al bij, niet nog eens los bijbestellen) en desnoods zelf inbouwen, kan echt iedereen.
BBC2006
2nd Gear member

Toch nog even een vraagje. Past het rollerluikje in Model jaar 2007?
V50 is van juni 2006. Iemand die hier het antwoord op weet?

M.v.g.

BBC2006 V50 T5 awd Brillant Blue
depeljo
2nd Gear member

Sparco schreef:
depeljo schreef: Ik heb een aantal weken geleden de ombouw zelf gedaan in m'n S40 MY2005. Het kan dus wél, past perfect en is werkelijk een werkje van niks. Het artikelnummer waarmee ik het besteld heb was hetzelfde als in het begin van deze draad gepost (39850305) en de kosten waren net iets meer dan 70 euro.
@Sparco - bedankt voor de info! Kan je eens een foto posten van het geheel? Bedankt ook vr bevestiging van het artikelnr!
Sparco
1st Gear member

BBC2006 schreef:Toch nog even een vraagje. Past het rollerluikje in Model jaar 2007?
V50 is van juni 2006. Iemand die hier het antwoord op weet?

M.v.g.

BBC2006 V50 T5 awd Brillant Blue
Het past in de C30/S40/V50 en C70 (het staat in de onderdelenlijst ook bij de C70 gecategoriseerd)

Aangezien de C30 er net pas is zou ik dus niet weten waarom het niet ook in jouw V50 zou passen.

@depeljo: als ik een foto zou maken zou het er exact zo uitzien als bij deze eerdergeposte foto:

Afbeelding
New S40
2nd Gear member

Douglas schreef:
ceesthoen schreef:Volgens de Duitse "Autohändler" is de ESP in en uit te schakelen via de draaiknop in de richtingaanwijzer. Een boordcomputer is in Duitsland niet standaard, wel kun je met die draaiknop enige instellingen wijzigen. Ik denk dat ESP uit te schakelen moet zijn om bijv. in sneeuw beter weg te kunnen rijden.

Ik heb V50 MY2007 (NL) en kan de ESP via boordcomputer uitschakelen.
Het in- en uitschakelen van de ESP op de boordcomputer, gaat via de resetknop op de richtingaanwijzer. Niet via de draaiknop. Bij mij! S40 MY2006
S40 2.0D editionII. Titanium Grey pearl 17'' Zaurak Offblack
sdebelle
1st Gear member

Heb vorige week met een spik splinter nieuw model 2007 gereden en getest en dat was inderdaad met het wieltje scrollen door de menu.
het laatste menu functie was DSTC aan of uit zetten.
gewoon drukken en het is gebeurt, niet moelijker dan dat. :wink:
depeljo
2nd Gear member

Niet dat ik vervelend wil doen, maar dit topic gaat over de rollerdeck, niet over de DSTC... :blob8:
Dick@Volvo
3rd Gear member

Het rolluikje heb ik sinds enige tijd in de S40. Fluitje van een cent om het te wisselen met de standaard geplaatste bekerhouder. Staat veel beter in de middenconsole. Orgineel Volvo onderdeel gekocht via Marktplaats voor € 10,-! Dat is wat anders dan € 70,- bij de Volvo dealer.
Volvo V60 T3 Powershift Momentum/150pk/Power Blue/Pandora 17"/juni 2014/Business Pack/Sensus Connect
Volvo V50 2.4i Geartronic Edition II/170pk/Electric Silver/Cordellia 16"/mrt 2010/High Performance/Leder
Volvo V50 2.4 Geartronic Edition II/140pk/Electric Silver/Caligo 16";/sept 2006/High Performance/Estate-line
Volvo S40 2.4i/170pk/Silver Metallic/Cygnus 16";/mei 2004/Premium Sound
hartev
1st Gear member

VolvoS40Elan schreef:Het rolluikje heb ik sinds enige tijd in de S40. Fluitje van een cent om het te wisselen met de standaard geplaatste bekerhouder. Staat veel beter in de middenconsole. Orgineel Volvo onderdeel gekocht via Marktplaats voor € 10,-! Dat is wat anders dan € 70,- bij de Volvo dealer.
Voor zo'n bedrag wil ik hem ook wel aanschaffen. Heb je misschien een linkje voor me waar je het rolluikje hebt gekocht voor 10 euro.
Dick@Volvo
3rd Gear member

Ik denk dat ik geluk heb gehad; ik was op het juiste moment op de juiste (markt)plaats.
Volvo V60 T3 Powershift Momentum/150pk/Power Blue/Pandora 17"/juni 2014/Business Pack/Sensus Connect
Volvo V50 2.4i Geartronic Edition II/170pk/Electric Silver/Cordellia 16"/mrt 2010/High Performance/Leder
Volvo V50 2.4 Geartronic Edition II/140pk/Electric Silver/Caligo 16";/sept 2006/High Performance/Estate-line
Volvo S40 2.4i/170pk/Silver Metallic/Cygnus 16";/mei 2004/Premium Sound
drowel
5th Gear member

kan het ook in een modeljaar 2004 en 2005?
Paul
Geartronic member

Volgens mij wel, enige wat verandert is, is de DSTC knop naar het stuur verder niet.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”