Bij onze lokale dealer staat een bijzonder fraaie XC70, een D5 automaat in Momentum-trim en zgn. Four-C chassis. In theorie een prachtsysteem, maar heeft iemand hier er al ervaring mee? Is het z'n - forse- meerprijs waard?
Thom
Four-C op XC70
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Op een XC70 niet.Thom schreef:Bij onze lokale dealer staat een bijzonder fraaie XC70, een D5 automaat in Momentum-trim en zgn. Four-C chassis. In theorie een prachtsysteem, maar heeft iemand hier er al ervaring mee? Is het z'n - forse- meerprijs waard?
Thom
Je "mag" op een four C auto ook geen trekhaak monteren, het werkt namelijk in het geheel niet als nivoregeling terwijl het wel de suggestie wekt.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Een XC70 heeft standaard nivoregeling, bestel je hem met four CThom schreef:Geen trekhaak mogelijk, op een XC70 :? ? Dan maar een nieuwe bestellen...met 185pk en roetfilter. Zijn er verder nog verschillen trouwens tussen de XC's modeljaar 2005 en 2006?
Thom
ben je die functionaliteit kwijt, een doorhangende XC met een aanhanger erachter is ook geen gezicht.
Een 185pk met RPF en 6 traps automaat kost ook nauwelijks meer dan een XC70 2.4D zonder RPF, die zou duidelijk mijn voorkeur hebben.
Modeljaar 2005 en 2006 verschillen niets.
-
- 5th Gear member
Dat heeft onze voorkeur ook. We hebben nu ook een auto met roetfilter, en we zijn geen milieufreaks maar ik vind wel dat wanneer je de keuze hebt, je voor de versie met roetfilter moet kiezen. Alleen, de gecombineerde Audio/RTI actie is net afgelopen, en dit is een voorraadauto die dat voordeel nog wel heeft (zo'n 3.500€!!). En de D5 185pk automaat...Volvo rept over najaar 2005, de dealer heeft het over 'zeker dit jaar' en op de Belgische Volvosite staat dat 'ie in Oktober in productie gaat. Probleem: het betreft een privéaanschaf, dus aflevering na oktober betekent januari 2006.. En dat is wel weer erg lang, mede omdat de inruiler dan al dik over de 100.000km is, toch wel een beetje een magische grens.
Thom
Thom
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Voor zover ik weet gaat hij in productie week 40 en de levering is momenteel december (2005).
De afschrijving op jouw in te ruilen auto zal toch nooit zo groot zijn als het afschrijvingsverlies op je nieuwe XC70, gewoon in het nieuwe jaar gaan rijden zou mijn advies zijn.
De afschrijving op jouw in te ruilen auto zal toch nooit zo groot zijn als het afschrijvingsverlies op je nieuwe XC70, gewoon in het nieuwe jaar gaan rijden zou mijn advies zijn.
-
- 5th Gear member
@Bart Simpson: Vandaag hebben we de wagen uitgebreid bekeken (showroomwagen XC70 met Four-C). Toen de trekhaak ter sprake kwam zei de verkoper niks over dat dit onmogelijk zou zijn... Maar dit wordt m waarschijnlijk toch niet vanwege de kleur (Titanium Grey Pearl) en omdat het een Momentum is (geen elektrisch verstelbare stoelen). Wel een gave uitvoering trouwens, Bi-Xenons, dakspoiler, Servotronic en getinte ramen. Én de Mobility Line, erg fraai dashboard dus. Wel zag ik dat je bij die Line niet meer het beste 'audiolevel' geleverd krijgt maar de zgn. High Performance, ik meende dat het vóór de facelift altijd Premium Sound was. Nou ja, t blijven 9 speakers en Dolby Surround, dus zal wel prima klinken. Maar ik denk dat als t een XC70 wordt, het een D5 185pk Summum Mobility Line wordt met de zestraps automaat en roetfilter. Meerprijs is idd bescheiden: slechts ca. 1.000€ meer. Volgens deze verkoper kon deze motor/bak combi eind oktober al geleverd worden, verkooppraat of heeft Volvo een inhaalslag gemaakt?
Thom
Thom
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
@ Thom
Altijd jammer dat een verkoper niet weet wat hij verkoopt als we het hebben over four-c icm een trekhaak, in de instructies van Volvo staat het "verbieden" toch expliciet, four c is GEEN nivoregeling.
De geupgrade audio heette volgens mij de audio max, nu maar ook voor de face-lift.
En naar wat ik vernomen heb is de levertijd momenteel december.
Altijd jammer dat een verkoper niet weet wat hij verkoopt als we het hebben over four-c icm een trekhaak, in de instructies van Volvo staat het "verbieden" toch expliciet, four c is GEEN nivoregeling.
De geupgrade audio heette volgens mij de audio max, nu maar ook voor de face-lift.
En naar wat ik vernomen heb is de levertijd momenteel december.
- Johann
- 5th Gear member
- Contacteer:
Niet bij de andere modellen, waarom de XC wel dan?
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Deze topic gaat over de XC70, maar dit "probleem" is bij het hele modellengamma waar four C op kan zo.Johann schreef:Niet bij de andere modellen, waarom de XC wel dan?
Volvo meld dat het monteren van een trekhaak niet wenselijk zou zijn (er staat dat het niet zou mogen) het four c systeem zou daardoor ook niet meer goed functioneren.
- Johann
- 5th Gear member
- Contacteer:
Nou Bart, klinkt als larie.
Aanhanger doet 75 kg kogeldruk. Denk je dat die auto achterover slaat?
Ik rij al meer dan 2 jaar met mijn verlaagde V70R, zou ook niet kunnen vertelde men, met 4C en hele zware auto ambulance en daar kan dan rustig een S70T5 op staan.
De kont hangt heel laag maar 4C heeft geen centje pijn. Enig advies is om de hardste stand te benutten.
Ik rij al meer dan 2 jaar met mijn verlaagde V70R, zou ook niet kunnen vertelde men, met 4C en hele zware auto ambulance en daar kan dan rustig een S70T5 op staan.
De kont hangt heel laag maar 4C heeft geen centje pijn. Enig advies is om de hardste stand te benutten.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Het maakt me niet direct uit hoe het klinkt, het is een serieus advies van Volvo AB, men ontraadt expliciet de combinatie four c en trekhaak, dit omdat four c geen nivoregeling is en omdat een gewicht achterop de auto werking ervan negatief zou beinvloeden, ik vermoed dat men dat advies niet voor de grap geeft maar meer uit productaansprakelijkheids overwegingen.Johann schreef:Nou Bart, klinkt als larie.
En naar wat jij schrijft heeft men jou dat ook (terecht) ontraden, wat je daarna doet moet je zelf weten omdat het je eigen auto is.
Wel een aardige situatie is als je met deze combinatie een ongeluk zou veroorzaken danwel krijgen en er komt een technisch onderzoek waarbij de verzekeraar die dit mogelijkerwijs ook zou kunnen weten je de uitkering weigert.
Misschien vind je hun standpunt dan ook als larie klinken, door het lariestandpunt van Volvo (wat ik hier uitsluitend onder de aandacht breng) heb jij in dat geval juridisch geen poot om op te staan.
- Reitse
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ik denk dat Volvo het vooral ontraad doordat ze veel met de VS doen. Daar kan je tegenwoordig voor alles een bedrijf voor de rechter zetten voor eens schadevergoeding als er iets misgaat. Wat bedrijven dan gaan doen is zo'n beetje alles ontraden wat ze maar kunnen verzinnen zodat zij juridisch niet aansprakelijk zijn. Als ik met de motorzaag aan de gang wil moet ik drievoudig gecertificeerd zijn op gebied van bomen, zagen en onderhoud wil ik het ding aan mogen raken, bosmaaier net zo. Omgeving moet in een straal van 2 kilometer volledig ontruimd zijn, mensen in die straal voorzien van oordoppen, veiligheidskleding en vluchtmogelijkheden. Als ik mijn racefiets wil gebruiken moet ik ongeveer ijshockeypak aan en niet harder dan 15km per uur fietsen om problemen te voorkomen. Dat ik gisteravond van de fiets (snelheid 0) flikker omdat ik mijn klikpedaal niet snel genoeg loskrijg heeft fabrikant Shimano keurig omschreven, met de waarschuwing niet de weg op te gaan voordat je het systeem goed onder de knie hebt.bart simpson schreef:Het maakt me niet direct uit hoe het klinkt, het is een serieus advies van Volvo AB, men ontraadt expliciet de combinatie four c en trekhaak, dit omdat four c geen nivoregeling is en omdat een gewicht achterop de auto werking ervan negatief zou beinvloeden, ik vermoed dat men dat advies niet voor de grap geeft maar meer uit productaansprakelijkeheids overwegingen.Johann schreef:Nou Bart, klinkt als larie.
En naar wat jij schrijft heeft men jou dat ook (terecht) ontraden, wat je daarna doet moet je zelf weten omdat het je eigen auto is.
Wel een aardige situatie is als je met deze combinatie een ongeluk zou veroorzaken danwel krijgen en er komt een technisch onderzoek waarbij de verzekeraar die dit mogelijkerwijs ook zou kunnen weten je de uitkering weigert.
Misschien vind je hun standpunt dan ook als larie klinken, door het lariestandpunt van Volvo (wat ik hier uitsluitend onder de aandacht breng) heb jij in dat geval juridisch geen poot om op te staan.
Met andere woorden, er kan heel veel, materiaal kan ook heel veel hebben maar fabrikanten zijn door het domme rechtssysteem van de VS onnodig bang geworden.
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
-
- 5th Gear member
Ook op de offerte voor een XC70 met Four-C staat gewoon een trekhaak als accessoire. Als dit niet had gekund, dan zou het een behoorlijke blunder zijn voor deze dealer. Hij vertelde wel dat de niveauregeling idd vervalt, maar dat dit gecompenseerd wordt door de Sportstand van het Four-C system. Leek me nog niet eens zo onlogisch. Bedoel je niet de Four-C op de R-modellen? Dat zijn zulke bijzondere uitvoeringen dat ik me best kan voorstellen dat daar speciale restricties voor gelden, op de XC zit een wat simpeler Four-C systeem.
Thom
Thom
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Hij schijnt onbehoorlijk te gaan hangen zonder nivomat met een trekhaak (en 75kg kogeldruk) men ontraadt daardoor die combinatie vanuit Volvo, het lijkt me overigens geen genoegen om met een aanhanger op de hardste instellingsstand van four c te moeten rondrijden.Thom schreef:Ook op de offerte voor een XC70 met Four-C staat gewoon een trekhaak als accessoire. Als dit niet had gekund, dan zou het een behoorlijke blunder zijn voor deze dealer. Hij vertelde wel dat de niveauregeling idd vervalt, maar dat dit gecompenseerd wordt door de Sportstand van het Four-C system. Leek me nog niet eens zo onlogisch. Bedoel je niet de Four-C op de R-modellen? Dat zijn zulke bijzondere uitvoeringen dat ik me best kan voorstellen dat daar speciale restricties voor gelden, op de XC zit een wat simpeler Four-C systeem.
Thom
-
- 5th Gear member
Zijn er hier wellicht Volvo (V70/XC70) rijders die me kunnen helpen met een paar vraagjes?
- Volvo levert snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging (ZF Servotronic) voor 380€. Vanwege de bescheiden meerprijs vroeg ik mij af waarom dat niet standaard is, het kan toch alleen maar beter zijn (iemand ervaring)?
- Standaard zit in de Mobility Line o.a. een HU850 audiosysteem met Dolby Surround en een zgn. 'High Performance' 9-speakerset. Vóór de facelift 'kreeg' je Premium Sound speakers. Is het nodig om de Audiomax-optie (11 Premiumspeakers) te nemen of voldoet dit systeem?
Thom
- Volvo levert snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging (ZF Servotronic) voor 380€. Vanwege de bescheiden meerprijs vroeg ik mij af waarom dat niet standaard is, het kan toch alleen maar beter zijn (iemand ervaring)?
- Standaard zit in de Mobility Line o.a. een HU850 audiosysteem met Dolby Surround en een zgn. 'High Performance' 9-speakerset. Vóór de facelift 'kreeg' je Premium Sound speakers. Is het nodig om de Audiomax-optie (11 Premiumspeakers) te nemen of voldoet dit systeem?
Thom
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Lopen jullie nu nog te dubben? (je bent er al mee bezig sinds vroeg juni)
Dan heb je de toch best wel een aardige Audi/RTI actie al laten lopen.... en je krijgt nu ook nog eens een prijsverhoging van € 500,-- voor de kiezen... toch al zo'n € 4.000,-- weggegooit, geld teveel? :shock:
Dan heb je de toch best wel een aardige Audi/RTI actie al laten lopen.... en je krijgt nu ook nog eens een prijsverhoging van € 500,-- voor de kiezen... toch al zo'n € 4.000,-- weggegooit, geld teveel? :shock:
- fluz
- 3rd Gear member
...ach Bart, je weet de mooiste aanbieding komt altijd later, dus als je maar lang genoeg wacht...is je huidige auto een klassiekerbart simpson schreef:Lopen jullie nu nog te dubben? (je bent er al mee bezig sinds vroeg juni)

- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
De huidige auto is een Peugeot 607...en een 607 een klassieker?fluz schreef:...ach Bart, je weet de mooiste aanbieding komt altijd later, dus als je maar lang genoeg wacht...is je huidige auto een klassiekerbart simpson schreef:Lopen jullie nu nog te dubben? (je bent er al mee bezig sinds vroeg juni)
-
- 5th Gear member
Ik geef toe dat het wat lang duurt allemaal, maar dat heeft zo zijn redenen. In juni was het orientatie, nu is het knopen doorhakken. En nu mn pa zn zinnen heeft gezet op Volvo (V70 of XC70), wil ik graag een beetje weten hoe en wat. En dealers hebben nu eenmaal ook niet overal een antwoord op, al is het al stukken beter vergeleken met Peugeot, want dat is om te huilen bij tijd en wijle.
Thom
Thom