Ik heb sinds aflevering van mijn V70 (2.5 t aut van '98) last van trillingen, ben ik al diverse keren voor teruggeweest bij de dealer, twee keer gebalanceerd, een andere velg voor, ander band achter vanwege een kram er in, maar het blijft eigenlijk hetzelfde. Bij aflevering is er een stabilisatorstang vervangen. Nu laatst bij een andere garage opnieuw laten balanceren, het lijkt iets beter maar het is zeker niet weg. Rond de 80 km per uur krijg ik met enige regelmaat een lichte trilling in het stuur die je ook voelt in je stoel. Vanaf 130 a 140 km per uur doet zich dit ook voor, alleen dan is het erger. Het gekke is dat het zich ook wel es voor doet bij 120 maar soms ook niet. Het wordt erger als je stuurt. Ik vind het nogal afbreuk doen aan de auto. Het moet toch mogelijk zijn met een V70 om zonder trillingen op de autobahn 160 te cruisen.. of niet?
Iemand?
trillen V70 2.5T
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 12.09.2007 - 11:53
Het zou natuurlijk diverse oorzaken kunnen hebben.
Blijven de remklauwen toevallig niet hangen?
Door langdurig rijden met een aanlopend remblok wordt het soms te heet en kan dit diverse kwalen veroorzaken.
Heb ik zelf ook eens gehad.
Eén voor één de wielen met een krik omhoog en checken of het wiel met de handen goed rondgaat.
Wel even de andere wielen blokkeren zodra je de handrem los laat,anders rolt de auto mogelijk van de krik.
succes
Blijven de remklauwen toevallig niet hangen?
Door langdurig rijden met een aanlopend remblok wordt het soms te heet en kan dit diverse kwalen veroorzaken.
Heb ik zelf ook eens gehad.
Eén voor één de wielen met een krik omhoog en checken of het wiel met de handen goed rondgaat.
Wel even de andere wielen blokkeren zodra je de handrem los laat,anders rolt de auto mogelijk van de krik.
succes
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 12.09.2007 - 11:53
Hallo Beeper
Zijn die remklauwen bij aflevering gangbaar gemaakt of gereviseerd?
Als ze gangbaar zijn gemaakt heb je kans dat de zuiger van de remklauw door ,bijvoorbeeld roest ,niet meer optimaal terug gaat in de remklauw en die blijft dan tegen de remschijf staan,met hitte als gevolg.
Zijn de remklauwen goed gereviseerd dan is de kans daarop erg klein.
Als je bijvoorbeeld het voorwiel omhoog hebt,en je draait het wiel een rondje met je handen mag je niet te veel weerstand hebben.Doe je daarna het andere voorwiel en voel je dat deze erg moeilijk rond gaat dan heb je misschien meer duidelijkheid waar je moet zoeken.
Ik wil wel zeggen dat dit misschien helemaal niet de oplossing is voor jouw probleem maar
dan heb je het vast voor een andere keer gevoeld
succes
Zijn die remklauwen bij aflevering gangbaar gemaakt of gereviseerd?
Als ze gangbaar zijn gemaakt heb je kans dat de zuiger van de remklauw door ,bijvoorbeeld roest ,niet meer optimaal terug gaat in de remklauw en die blijft dan tegen de remschijf staan,met hitte als gevolg.
Zijn de remklauwen goed gereviseerd dan is de kans daarop erg klein.
Als je bijvoorbeeld het voorwiel omhoog hebt,en je draait het wiel een rondje met je handen mag je niet te veel weerstand hebben.Doe je daarna het andere voorwiel en voel je dat deze erg moeilijk rond gaat dan heb je misschien meer duidelijkheid waar je moet zoeken.
Ik wil wel zeggen dat dit misschien helemaal niet de oplossing is voor jouw probleem maar
dan heb je het vast voor een andere keer gevoeld
succes
- raymond01
- 3rd Gear member
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 15.10.2007 - 17:53
- Locatie: Arnhem/Zakynthos
Controleer je motorsteunen en heb je geen zware brom met het optrekken.
Dit is mijn 2e V70 en sleutel er ook nog veel aan maar het blijft prutsen met zo'n
ding.
Het ene opgelost het ander komt voor de dag.
En dat een V70 Classic op weet ik hoeveel punten verbeterd is tenopzichte van de 850 heb ik het idee dat je op zoveel punten aan het sleutelen bent.
Dit is mijn 2e V70 en sleutel er ook nog veel aan maar het blijft prutsen met zo'n
ding.
Het ene opgelost het ander komt voor de dag.
En dat een V70 Classic op weet ik hoeveel punten verbeterd is tenopzichte van de 850 heb ik het idee dat je op zoveel punten aan het sleutelen bent.
___________________________
Volvo V70 2.5T Aut bj 98
Volvo V70 2.5T Aut bj 98
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Ik heb ook wel meegemaakt dat de remschijven en aandrijfassen werden gebalanceerd! So you know.
Tevens heb ik ook onder een van mijn bvorige auto's te goedkope banden en velgen gehad die dus gewoon niet te balanceren waren. Let er eens op bij het balanceren of er geen hoogteslag in de velgen zit. Dan is qua gewicht het wiel precies gebalanceerd maar onder de auto gaat hij toch trillen.
Doe er je voordeel mee, succes!!
Tevens heb ik ook onder een van mijn bvorige auto's te goedkope banden en velgen gehad die dus gewoon niet te balanceren waren. Let er eens op bij het balanceren of er geen hoogteslag in de velgen zit. Dan is qua gewicht het wiel precies gebalanceerd maar onder de auto gaat hij toch trillen.
Doe er je voordeel mee, succes!!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 09.10.2007 - 15:43
Er zitten perfo velgen met michelins onder, hoogteslag zijn ze ook op gecontroleerd.
Ik heb nog een 2e hands setje winterbanden op stalen velg liggen die ik er nog niet onder heb gehad, dat kan ik natuurlijk ook es proberen om te kijke nof het dan weg is.
Ik heb nog een 2e hands setje winterbanden op stalen velg liggen die ik er nog niet onder heb gehad, dat kan ik natuurlijk ook es proberen om te kijke nof het dan weg is.
V70 2.5 T aut. Nautic Blue '98
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Denk ook dat de achterbanden gecupt zijn.
De mijne trilt ook tussen de 130 en de 160.
De mijne trilt ook tussen de 130 en de 160.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Misschien doen ze het wel allemaal en moeten wij niet zeuren
Nee, flauwekul. Hij is ooit goed geweest. Ik denk dat het voor bijna 100% aan de banden zal liggen. Zeker grote stationwagens schijnen aanleg tot cuppen te hebben. Je ziet niets aan de band maar het bonkt er lustig op los!
Nee, flauwekul. Hij is ooit goed geweest. Ik denk dat het voor bijna 100% aan de banden zal liggen. Zeker grote stationwagens schijnen aanleg tot cuppen te hebben. Je ziet niets aan de band maar het bonkt er lustig op los!
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 09.10.2007 - 15:43
heb net de wielen op de krik gecontroleerd op soepel ronddraaien. Voor gaan ze redelijk soepel, heb daar nieuwe schijven en blokken gekregen bij aflevering.
Achter gaat een stuk stroever, bovendien hoor ik bij beide wielen achter iets aanslijten. Het ene achterwiel gaat wel iets soepeler dan het andere achterwiel, maar in vergelijking met voor dus stroever.
Dit aanslijt geluid en het niet soepel ronddraaien, kan dit duiden op remklauwen die blijven hangen?
Achter gaat een stuk stroever, bovendien hoor ik bij beide wielen achter iets aanslijten. Het ene achterwiel gaat wel iets soepeler dan het andere achterwiel, maar in vergelijking met voor dus stroever.
Dit aanslijt geluid en het niet soepel ronddraaien, kan dit duiden op remklauwen die blijven hangen?
V70 2.5 T aut. Nautic Blue '98