Ik heb het forum al zitten uitspitten maar ik vind dit probleem nergens...
Ik wil mijn HU-603 eruit hebben om een I-Pod aan te kunnen sluiten.
Daarvoor moet de pennenhouder weg en het ECC paneel.
Trouwens erg handig als je een automaat hebt...(NOT!) Echter wil mijn ECC paneel niet los komen! Ik kantel hem al naar voren, maar vervolgens wil hij voor geen mogelijkheid naar beneden. Doe ik iets fout??
Hoor graag van jullie.
Bas.
ECC Paneel vast? Eindelijk los!!!
- Bassie
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 28.02.2006 - 18:49
- Locatie: Huizen
- Contacteer:
Nissan Primera 2.0 GLX '91
S70 2.5 LPG G3 Wit '97 385.000km!
Honda CBR 600 f2
V70 2.4T 200PK Ice blue '00 met alu inleg...
S70 2.5 LPG G3 Wit '97 385.000km!
Honda CBR 600 f2
V70 2.4T 200PK Ice blue '00 met alu inleg...
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
onderkant naar voren kantelen, en dan iets naar beneden trekken en de unit naar je toe trekken, tenminste zo is het bij mijn S80
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 04.02.2007 - 01:01
Bij mijn auto zaten er van bovenaf ook nog 2 schroeven in het ecc paneel, om daar bij te komen moet je eerst de radio uitbouwen......
Volvo XC70 D4 2.4 AWD 5-cilinder Summum 2015 MY2016
Volvo XC70 D5 Geartronic Summum 2008
Volvo C70 D5 Geartronic Summum 2007
Volvo XC70 D5 Geartronic Prestige 2004 (xenon-rti-standverwarming-iMIV-rear view cam-Danhag comfort call-fasttech)
Volvo C70 Cabrio 2.4T Prestige 2001 (SE: two tone leer uitvoering)
Volvo V70 2.5D comfort 2000 - Fasttech 170Pk - 339.000km
- Bassie
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 28.02.2006 - 18:49
- Locatie: Huizen
- Contacteer:
Hmmm, van de week nog maar eens kijken dan! Maarre hoe kan ik de radio er eerst uithalen? Hoe zit die dan vast?C.Igar schreef:Bij mijn auto zaten er van bovenaf ook nog 2 schroeven in het ecc paneel, om daar bij te komen moet je eerst de radio uitbouwen......
Nissan Primera 2.0 GLX '91
S70 2.5 LPG G3 Wit '97 385.000km!
Honda CBR 600 f2
V70 2.4T 200PK Ice blue '00 met alu inleg...
S70 2.5 LPG G3 Wit '97 385.000km!
Honda CBR 600 f2
V70 2.4T 200PK Ice blue '00 met alu inleg...
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Dat gaat niet....eerst moet het ECC paneel eruit.
Officieel hoort ie gewoon los te komen na de twee onderste schroeven losgemaakt te hebben.
Officieel hoort ie gewoon los te komen na de twee onderste schroeven losgemaakt te hebben.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Bassie
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 28.02.2006 - 18:49
- Locatie: Huizen
- Contacteer:
hoever moet ik hem kantelen? Had hem gisteren al bijna 90 graden t.o.v. de radio... :oops:
Nissan Primera 2.0 GLX '91
S70 2.5 LPG G3 Wit '97 385.000km!
Honda CBR 600 f2
V70 2.4T 200PK Ice blue '00 met alu inleg...
S70 2.5 LPG G3 Wit '97 385.000km!
Honda CBR 600 f2
V70 2.4T 200PK Ice blue '00 met alu inleg...
- Bassie
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 28.02.2006 - 18:49
- Locatie: Huizen
- Contacteer:
Hierbij de foto!hans anesthesie schreef:Dat gaat niet....eerst moet het ECC paneel eruit.
Officieel hoort ie gewoon los te komen na de twee onderste schroeven losgemaakt te hebben.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nissan Primera 2.0 GLX '91
S70 2.5 LPG G3 Wit '97 385.000km!
Honda CBR 600 f2
V70 2.4T 200PK Ice blue '00 met alu inleg...
S70 2.5 LPG G3 Wit '97 385.000km!
Honda CBR 600 f2
V70 2.4T 200PK Ice blue '00 met alu inleg...
-
- 4th Gear member
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 28.11.2005 - 22:59
- Locatie: Burgh-Haamstede
Das een lastige. Je ecc panel haakt in de radio. Zoals gezegd eerst een stukje naar voren en dan naar beneden. Dit gaat echter niet altijd even soepel.
Dus proberen....
Dat verhaal dat eerst de radio los moet is vanaf MY05, toen is de constructie veranderd...
Dus proberen....
Dat verhaal dat eerst de radio los moet is vanaf MY05, toen is de constructie veranderd...
480 es my 1988 225.000 sold
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
- janpie
- 5th Gear member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: 28.01.2007 - 18:12
- Locatie: Grunn (1307km ten ZW.van Stockholm)
dat lijkt mij dus ook heel erg koel doe Ipot aansluiting .waar heb je hem weg? ik heb zelf een 603 radio ..en nu???
V70 2.5T 209 pk 2007 175000
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- gjburg
- 2nd Gear member
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 05.10.2007 - 20:09
- Locatie: Baarn
- Contacteer:
Ik heb ook een automaat, en inderdaad het ECC paneel kan er niet uit als hij in de P staat.
Ik heb de auto in de N gezet, aircopaneel naar voren, stekkers vast laten zitten!. Het paneel heeft genoeg lengte het aan de zijkant te laten hangen.
Auto weer op P en contact uit. Nu kan je rustig verder met de Radio.
Groet
Gert JAn,
Ik heb de auto in de N gezet, aircopaneel naar voren, stekkers vast laten zitten!. Het paneel heeft genoeg lengte het aan de zijkant te laten hangen.
Auto weer op P en contact uit. Nu kan je rustig verder met de Radio.
Groet
Gert JAn,
V60 2.0 D4 Summum GearTronic / Savile Grey / 2013
V70 2.0D Limited Edition / Caspian Blue / 2009
S60 2.4 Edition Automaat / Titanium Grey / 2002
PM voor Volvo uitlezen in Baarn tot MY2015
V70 2.0D Limited Edition / Caspian Blue / 2009
S60 2.4 Edition Automaat / Titanium Grey / 2002
PM voor Volvo uitlezen in Baarn tot MY2015
Even de vingers er achter en naar beneden en naar voren.
Hij kan idd soms erg vast zitten. Succes
Hij kan idd soms erg vast zitten. Succes
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 15.01.2007 - 21:59
- Locatie: Hoofddorp
Bassie kijk ook even bij het s 80 forum ik heb nl met mijn s 80 met automaat en hu 603 ook een ipod aansluiting gemaakt ik had ook het zelfde probleem kreeg met geen mogelijkheid het eec paneel los zelfs een volvo monteur die mij in zijn vrije tijd kwam helpen lukte het niet het is nl zo dat hoe verder je het ecc paneel omhoog haalt hoe vaster de haken in de radio gaan zitten,ik heb vervolgens twee dunne aluminium stripjes gemaakt van 3 cm breed en er een hoekje aangebogen van 1 cm deze stripjes doe je tussen je eec en hu 603 met het omgebogen gedeelte naar beneden , kijk eerst even met een zaklamp waar de metalen strips zitten dan duw je de stripjes omhoog waardoor je de metalen stripjes los van de hu 603 haakt vervolgens kan je het ecc paneel er uit halen , bij mij ging dit prima zonder breekwerk de rest wijst zich vanzelf
succes
Karel
succes
Karel
- Bassie
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 28.02.2006 - 18:49
- Locatie: Huizen
- Contacteer:
Dat gaan we maar eens proberen want mijn god wat zit dat ding vast...putters schreef:Bassie kijk ook even bij het s 80 forum ik heb nl met mijn s 80 met automaat en hu 603 ook een ipod aansluiting gemaakt ik had ook het zelfde probleem kreeg met geen mogelijkheid het eec paneel los zelfs een volvo monteur die mij in zijn vrije tijd kwam helpen lukte het niet het is nl zo dat hoe verder je het ecc paneel omhoog haalt hoe vaster de haken in de radio gaan zitten,ik heb vervolgens twee dunne aluminium stripjes gemaakt van 3 cm breed en er een hoekje aangebogen van 1 cm deze stripjes doe je tussen je eec en hu 603 met het omgebogen gedeelte naar beneden , kijk eerst even met een zaklamp waar de metalen strips zitten dan duw je de stripjes omhoog waardoor je de metalen stripjes los van de hu 603 haakt vervolgens kan je het ecc paneel er uit halen , bij mij ging dit prima zonder breekwerk de rest wijst zich vanzelf
succes
Karel
Ik laat nog ff weten of het gelukt is!
Bas.
Nissan Primera 2.0 GLX '91
S70 2.5 LPG G3 Wit '97 385.000km!
Honda CBR 600 f2
V70 2.4T 200PK Ice blue '00 met alu inleg...
S70 2.5 LPG G3 Wit '97 385.000km!
Honda CBR 600 f2
V70 2.4T 200PK Ice blue '00 met alu inleg...
- Bassie
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 28.02.2006 - 18:49
- Locatie: Huizen
- Contacteer:
Nou hij is los hoor!
Ongelofelijk dat dat zo vast kan zitten!!
Dank jullie wel voor de reakties/tips!
Ongelofelijk dat dat zo vast kan zitten!!
Dank jullie wel voor de reakties/tips!
Nissan Primera 2.0 GLX '91
S70 2.5 LPG G3 Wit '97 385.000km!
Honda CBR 600 f2
V70 2.4T 200PK Ice blue '00 met alu inleg...
S70 2.5 LPG G3 Wit '97 385.000km!
Honda CBR 600 f2
V70 2.4T 200PK Ice blue '00 met alu inleg...
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28
Hoe heb je het dan los gekregen?
Heb er zelf geen last mee. Pennenhouder lostrekken, twee torques losdraaien, onderkant unit naar je toe en beneden trekken. versnellingspook zit wel in de weg maar het kan net. Dan stekkers losnemen en unit uitnemen.
Lees hier dus wel dat het in sommige gevallen erg lastig is. Exemplarisch zullen we dan maar denken.
Overbodige tip? Hou je contact uit. Anders moet je de zaak resetten omdat de aitbag module dan een storing geeft.
Weet trouwens niet of dat ook het geval is als je zekeringen en/of accu los neemt.
Heb er zelf geen last mee. Pennenhouder lostrekken, twee torques losdraaien, onderkant unit naar je toe en beneden trekken. versnellingspook zit wel in de weg maar het kan net. Dan stekkers losnemen en unit uitnemen.
Lees hier dus wel dat het in sommige gevallen erg lastig is. Exemplarisch zullen we dan maar denken.
Overbodige tip? Hou je contact uit. Anders moet je de zaak resetten omdat de aitbag module dan een storing geeft.
Weet trouwens niet of dat ook het geval is als je zekeringen en/of accu los neemt.
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
Bij mijn S80 zat het ook zo vast als wat..... weet niet waar het verschil dan door komt :?
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- Bassie
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 28.02.2006 - 18:49
- Locatie: Huizen
- Contacteer:
Hij zat gewoon erg vast! En ws. kantelde ik hem teveel. Ik heb ook ff met een dun stalen plaatje tussen het paneel en de radio gefrommeld.
Na hard trekken kwam hij los.
Na hard trekken kwam hij los.
Nissan Primera 2.0 GLX '91
S70 2.5 LPG G3 Wit '97 385.000km!
Honda CBR 600 f2
V70 2.4T 200PK Ice blue '00 met alu inleg...
S70 2.5 LPG G3 Wit '97 385.000km!
Honda CBR 600 f2
V70 2.4T 200PK Ice blue '00 met alu inleg...
- venician_smoker
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 12.09.2007 - 12:25
Een SRS storing is een relatief klein probleem. Je hele ECC module kan overlijden als je niet de juiste procedure volgt.Overbodige tip? Hou je contact uit. Anders moet je de zaak resetten omdat de aitbag module dan een storing geeft.
Weet trouwens niet of dat ook het geval is als je zekeringen en/of accu los neemt.
_________________
De echt enig veilige procedure zeker als je de ECC los moet halen is:
1: contact uit en sleutel verwijderen
2: een paar minuten wachten (er kan nog data gesaved moeten worden in diverse modules).
3: minpool van de accu losmaken
Vervolgens de klus klaren en pas de elektra weer onder spanning brengen als alles weer is aangesloten. De procedure voor het weer aansluiten van de accu is:
1: contact in stand II !!
2: de minpool weer aansluiten (vonkt altijd wel iets, gewoon resoluut de klem op de pool drukken en de klembout goed aandraaien).
Deze procedure staat ook zo in vrijwel alle inbouw handleidingen van Volvo (bijv. telefonie, Garmin Navigatie etc...zie http://vccs.volvocars.se )
Ik heb zelf helaas duur leergeld betaald

Rijden zonder ECC kan nog wel, maar is geen pretje als het regent. Je hebt dan nl. ook geen ventilatie of ontwaseming meer.
v70 2.5D (MY2001 - 251K)