Er is al het nodige geschreven over heldere (PhaseII) koplampen in een MY2002 V70. Past wel, past niet, Xenon kitje inbouwen, connector omsolderen. Ik ben de draad kwijt.
Kan iemand mij vertellen of de unit past (maatvoering)? Als ik dan nog een connector moet omsolderen, mag het geen probleem zijn.
heldere koplampen voor V70 MY2002
-
- 4th Gear member
Hey,
Jazeker, de pasvorm van de nieuwe type lampen is exact hetzelfde! Ik heb deze lampen zelf ook in mijn auto van eind 2002 geplaatst. Het ziet er meteen een stuk mooier uit. Je hebt idd wel beetje soldeerwerk omdat de sterkerverbindingen niet 1:1 passen, maar stelt niet zoveel voor.
Je auto ziet er meteen een stuk frisser uit met dit type koplampen!
Grt, Hans
Jazeker, de pasvorm van de nieuwe type lampen is exact hetzelfde! Ik heb deze lampen zelf ook in mijn auto van eind 2002 geplaatst. Het ziet er meteen een stuk mooier uit. Je hebt idd wel beetje soldeerwerk omdat de sterkerverbindingen niet 1:1 passen, maar stelt niet zoveel voor.
Je auto ziet er meteen een stuk frisser uit met dit type koplampen!
Grt, Hans
-
- 4th Gear member
Ik ben met de totale klus ruim 2 uur bezig geweest, de bumper moet er even vanaf maar dat stelt niet zoveel voor. De lampen erin schroeven ook niet, meeste tijd is om even uit te zoeken hoe je de bedrading het beste kunt maken.
Hans
Hans
-
- Starter
Ik ben in het bezit van een XC70, bj 2004. Bij Valeo ga ik de heldere (tot 2007) koplampen bestellen. Hebben jullie ook een schema voor de aanpassing bedrading en connectoren? Volgens mij moet het gelijk zijn aan de V70 modellen. Is de aanpassing bedrading kant en klaar te koop bij een groothandel?
Alvast bedankt,
Ron
Alvast bedankt,
Ron
-
- 4th Gear member
Volgens mij kun je niks rechtstreeks bij Valeo bestellen, ik heb dat 1.5 jaar geleden ook geprobeerd, en kon alleen via de dealer! Ik heb ze uiteindelijk gebruikt gevonden in nieuwstaat voor 375 euro.
-
- 4th Gear member
Nee de aanpassing in de bedrading is niet standaard te koop! Je zult het verlooo zelf moeten maken, maar als je beetje technisch bent is dit geen enkel probleem.
-
- 4th Gear member
Ik kon ze kopen voor € 200 ex btw nieuw per stuk. Het betreft dan Valeo (is volgens mij 1e montage vanaf de fabriek).HansEindhovenV70 schreef:Volgens mij kun je niks rechtstreeks bij Valeo bestellen, ik heb dat 1.5 jaar geleden ook geprobeerd, en kon alleen via de dealer! Ik heb ze uiteindelijk gebruikt gevonden in nieuwstaat voor 375 euro.
-
- 4th Gear member
Klopt, het zijn gewoon Valeo lampen, alleen ik dacht dat Volvo het afgeschermd heeft dat ze alleen via de delaer geleverd kunnen worden. Dat was 1.5 jaar geleden wel het geval! Is dat inmiddels niet meer? Waar zijn de lampen voor 200 ex btw te verkrijgen?
-
- 4th Gear member
Brezan Almelo. Dat is de prijs die men mij op gaf. Ik heb het overigens niet gedaan omdat ik twijfelde. Een auto moet in mijn ogen zo veel mogelijk origineel blijven. Ik vind alleen de heldere koplampen wel mooier.HansEindhovenV70 schreef:Klopt, het zijn gewoon Valeo lampen, alleen ik dacht dat Volvo het afgeschermd heeft dat ze alleen via de delaer geleverd kunnen worden. Dat was 1.5 jaar geleden wel het geval! Is dat inmiddels niet meer? Waar zijn de lampen voor 200 ex btw te verkrijgen?
- V70Rene
- 4th Gear member
Ik heb het bij mezelf gedaan , en ook nog bij een ander forumlid. Wel de originele xenon uitvoering , maar ook daar moest de bedrading gesoldeerd worden. Stelt gelukkig niet veel voor , en bedradingschema heb ik liggen voor diegene die er interesse in heeft.
Hier nog een topic incl. foto's
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ight=xenon
Hier nog een topic incl. foto's
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ight=xenon
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
- V70Rene
- 4th Gear member
Wie het schema wilt hebben moet even een PB sturen met email adres , kan ik het schema toesturen.
Edit , Ik heb het even geupload zodat iedereen het kan zien.

Edit , Ik heb het even geupload zodat iedereen het kan zien.

(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset