De afsluitring onder het manchet lekt. 100% zeker. Zelf heb ik de vlotters een keer onderzocht omdat ze storing hadden. Bij terugplaatsen ging de ring niet meer goed erop en ging lekken als de tank vol zat t/m 85% inhoud. Vanaf de bovenkant is de lekkage niet te zien omdat de tank met zijn doppen tegen het chassis aanhangt terwijl het lek zich afspeelt tussen chassis en tank. Vervolgens lekt het op de grond.
Het gaat dus om de 0 ring waar NJ8 het over heeft. Precies onder die grijze dop met die binnentanden. Het is druppelen als ie recht staat. Staat ie in de juiste hoek dan is het meer. En 10 cc opstraat lijkt wat meer dan het is. Op de uitlaat oid is overigens geen succes. Meteen fixen dus, ook omdat er nu benzine dampen langs ontsnappen.
Brandstoftank loopt over - probleem vastgesteld
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Dit weekend geconstateerd dat ie ook tijdens het tanken lekt. Dat wijst dus al meer richting vulslang en aanverwanten. Ik wil het graag beter bekijken, maar dan moet het binnenscherm van het rechter achterwiel verwijderd worden. Hoe moet dat?
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Vandaag de auto op de brug gehad. Toen goot ik er benzine in, terwijl de monteur eronder keek. Er blijkt in het flexibele stuk slang een scheurtje te zitten. Kun je ook wel zien als je er met een lampje op schijnt. Zodra er benzine in ging druppelde het er daar weer uit.
Het is onderdeel 19 in onderstaande tekening

Nu komt het lastige: vervangen. Van onder lijkt het erop alsof uitlaat en subframe in de weg zitten en beide verwijderd moeten worden. Dat is nogal een klus, qua arbeid gaat dit zeker in de papieren lopen. Is er een makkelijker manier om dit onderdeel te vervangen? Vanuit de wielkast wellicht?
Ook las ik in een ander topic dat er een terugroepactie is geweest ivm mogelijke brandstoflekkage. Ik kan het topic zo snel niet meer vinden, maar er staat me iets van bij dat dit met de slangen te maken had. Wie weet hier meer van?
Het is onderdeel 19 in onderstaande tekening

Nu komt het lastige: vervangen. Van onder lijkt het erop alsof uitlaat en subframe in de weg zitten en beide verwijderd moeten worden. Dat is nogal een klus, qua arbeid gaat dit zeker in de papieren lopen. Is er een makkelijker manier om dit onderdeel te vervangen? Vanuit de wielkast wellicht?
Ook las ik in een ander topic dat er een terugroepactie is geweest ivm mogelijke brandstoflekkage. Ik kan het topic zo snel niet meer vinden, maar er staat me iets van bij dat dit met de slangen te maken had. Wie weet hier meer van?
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Onderdeel 19 besteld bij de dealer. Die bestelde onderdeel 21 er ook bij, want dat moet ook los en er is een redelijke kans dat dat buisje dan ook sneuvelt. Dit probleem komt niet vaak voor, de monteur had het nog maar 2 keer eerder meegemaakt.
Ik vroeg naar montage advies, omdat ik dacht dat het subframe los moet, maar volgens de monteur moet het ook lukken zonder het subframe los te halen. Dan ben je er wel 2 a 2,5 uur mee bezig, zei hij. Nou, ik ga het zelf niet doen, heb er geen tijd, en eerlijk gezegd, ook niet zoveel zin in. Morgen ga ik naar een universele garage, dan mogen ze het daar wel doen.
De beide onderdelen kosten samen 18 euro nogwat, valt mee dus.
Ik vroeg naar montage advies, omdat ik dacht dat het subframe los moet, maar volgens de monteur moet het ook lukken zonder het subframe los te halen. Dan ben je er wel 2 a 2,5 uur mee bezig, zei hij. Nou, ik ga het zelf niet doen, heb er geen tijd, en eerlijk gezegd, ook niet zoveel zin in. Morgen ga ik naar een universele garage, dan mogen ze het daar wel doen.
De beide onderdelen kosten samen 18 euro nogwat, valt mee dus.
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
Zou mooi zijn als het dan opgelost is!
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- gold
- 5th Gear member
Ja...
(en dan maar hopen dat dat beestje niet terugkomt)
(en dan maar hopen dat dat beestje niet terugkomt)
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
- Iroll
- 6th Gear member
Die conclusie had ik ook al getrokken na 4mnd rondrijden met een benzine lek. Best wel link, een vonkje en de rapen zijn goed gaar. Je hebt geluk dat het zo vaak regent, tijdens een droge periode heb je maar zo een opbouw van flink wat statische electriciteit. Of je raakt eens met de onderkant een te forse drempel wat een mooie vonken regen veroorzaakt.Nou, ik ga het zelf niet doen, heb er geen tijd, en eerlijk gezegd, ook niet zoveel zin in.
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Omdat er nu in een ander topic naar dit topic gelinkt wordt, even de 'afsluiter'. Universele garage had het slangetje in 3 kwartier vervangen. Onderdeel 21 uit de tekening heeft ie niet vervangen, weet niet meer precies waarom niet, maar volgens mij zag ie de noodzaak niet.