sinds enkele dagen slaat de motor regelmatig af zodra ik stop voor een stoplicht of een rotonde de wagen loopt dan op gas (op benzine is er geen probleem)
het betreft een V70 Bi Fuel van 2004
gisteravond viel het me op dat de wagen automatisch overschakelt van gas op benzine tijdens een ritje over een lokale weg, ook het oranje lampje van dat motorblokje lichtte sinds die tijd op
ik verdenk de lpg filter, alhoewel die afgelopen voorjaar is vervangen tijdens de grote beurt ( volgens de nota dan)
zoveel km maak ik momenteel niet dat die filter al weer vuil zou kunnen zijn
of zit ik op een verkeerd spoor?
afslaan
Het zou kunnen dat het in het gasverdeelhuis zit.
Maar het zou ook de ETM (gasklephuis) kunnen zijn, want bij een storing wordt er overgeschakeld naar benzine.
Helaas zijn beide storingen meestal niet uit te lezen bij de dealer.
Maar het zou ook de ETM (gasklephuis) kunnen zijn, want bij een storing wordt er overgeschakeld naar benzine.
Helaas zijn beide storingen meestal niet uit te lezen bij de dealer.
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
ha thanks ik zat na wat zoekwerk aan de etm te denken
vandaag totaal geen problemen gehad, ook geen oplichtende waarschuwings lampjes .
we gaan het even aankijken
vandaag totaal geen problemen gehad, ook geen oplichtende waarschuwings lampjes .
we gaan het even aankijken
keep calm!, your randomizer is running
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 21.09.2013 - 21:43
Ik had ook problemen met mijn v70 bi-fuel uit 2002:
-Merkbaar overschakelen naar lpg.
-Kort na overschakelen op lpg afslaan bij stoplichten of rotondes.
-Inhouden,bokken,stotteren in het toerengebied 2000-3000.
-Na 3500 toeren leek de motor een turbo boost te krijgen.
-ik kreeg soms de meding, rijdt rustig of schakel door.
Voor mij dus aanleiding voor een service beurt voor mijn necam gas systeem.
Ik heb via verdampere een rivisie setje gekocht voor verdamper en verdeler en de twee gasfilters.
Thermostaat kwam ook niet meer precies in het midden, deze is ook vervangen.
De dikke gasslang was uitgedroogd, deze ook vervangen.
Ik heb wel gemerkt dat het lastig is de kunstof bus uit de gasverdeler te trekken om de gastoevoersleufjes schoon te maken, ik denk dat ik deze de volgende keer gewoon van bovenaf probeer schoon te maken zonder de kunstofbus eruit te trekken.
De problemen zijn hiermee opgelost.
Is het bij jouw al opgelost
-Merkbaar overschakelen naar lpg.
-Kort na overschakelen op lpg afslaan bij stoplichten of rotondes.
-Inhouden,bokken,stotteren in het toerengebied 2000-3000.
-Na 3500 toeren leek de motor een turbo boost te krijgen.
-ik kreeg soms de meding, rijdt rustig of schakel door.
Voor mij dus aanleiding voor een service beurt voor mijn necam gas systeem.
Ik heb via verdampere een rivisie setje gekocht voor verdamper en verdeler en de twee gasfilters.
Thermostaat kwam ook niet meer precies in het midden, deze is ook vervangen.
De dikke gasslang was uitgedroogd, deze ook vervangen.
Ik heb wel gemerkt dat het lastig is de kunstof bus uit de gasverdeler te trekken om de gastoevoersleufjes schoon te maken, ik denk dat ik deze de volgende keer gewoon van bovenaf probeer schoon te maken zonder de kunstofbus eruit te trekken.
De problemen zijn hiermee opgelost.
Is het bij jouw al opgelost
- capslock
- 2nd Gear member
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 02.09.2008 - 20:37
- Locatie: Utrecht
Dat is inderdaad een lastige. De eerste keren zat die bus bij mij muurvast. Veel kruipolie en na het schoonmaken inspuiten met teflon spray.vroueneeltje schreef:I
Ik heb wel gemerkt dat het lastig is de kunstof bus uit de gasverdeler te trekken om de gastoevoersleufjes schoon te maken, ik denk dat ik deze de volgende keer gewoon van bovenaf probeer schoon te maken zonder de kunstofbus eruit te trekken.
De problemen zijn hiermee opgelost.
Is het bij jouw al opgelost
In de wand van de bus zitten 2 gaatjes. Je kan er net een haakse imbus sleutel in steken. Achterkant van de imbus sleutel beschermen door een dikke stoffe prop in de bus de drukken. Met een tang op de sleutel uiteindelijk de bus eruit getrokken. De bus ging erg stroef omdat de o-ringen onderin gaan rullen bij het eruit trekken.
V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km