wat zijn het zwakke punten van een volvo 460 1.8i GLE???

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sebaswijk
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 22.05.2005 - 15:46
Locatie: GIETEN (DRENTHE)
Contacteer:

hallo allemaal

zoals jullie zien ben ik hier nieuw . :D

ik heb nu een saab 9000 en die gaat deze week weg en koop ik een volvo 460 weer van BJ 1993 . en die heeft 133,000 km gelopen en het is een benzine.

en wat ik graag wou weten wat zijn het zwakke punten van een,
volvo 460 1.8I GLE ? :roll: :?:


alvast bedankt sebaswijk
Gebruikersavatar
VolvoRacing
2nd Gear member
Berichten: 90
Lid geworden op: 23.03.2005 - 22:39
Locatie: Rotterdam

Wat mij altijd opvalt is roest bij de wielkasten.

Heb ik zelf ook last van linksachter.

Als het een schakelbak is dan kan je problemen krijgen met schakelen, (moeilijk in een versnelling krijgen), niet zo super erg maar schijnt ook wel veel voor te komen ( heb ik ook 8) )

En de stappenmotor zou ik ff in de gaten houden, als ie dus teveel toeren draait stationair of schokkend optrekt enz.

Verder zijn et prima auto's, ik heb zelf een 440 1.8i, best snel.

mzzls,

Chris
edward
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 05.06.2005 - 10:20
Locatie: rotterdam

hi

ik ben ook nieuw hier.
ik rij al heel lang volvo 360,240,460 die heb ik nu.

hij is uit 94 en ik heb ook roest in de wielkasten.en het toerental schomelt tussen 800 en 1000 maar ik heb ook gehoord dat het tot 2ooo kan zijn,en dat in de versnelling krijgen hebben bijna alle volvo,s
maar veder goede auto er staat 185522 op de teller is een 1.8i en rijd als een speer.o,ja let op je bougie kabels als ze oud zijn wil hij niet meer starten

de groeten edward :P
Gebruikersavatar
sebaswijk
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 22.05.2005 - 15:46
Locatie: GIETEN (DRENTHE)
Contacteer:

hey

okeejjjjj dan weet ik het zo een beetje
maar ik heb nu net 1 week een volvo 440 1,7 turbo
met weinig kilometers 195.000 km en goed onderhouden door volvo dealer maar wat mij echt opviel dat de auto zooo goed als een zonnetje rijdt en heeel erg snel rijdt en super zuinig ik kan er met volle tank ong 680 tot 700 km mee rijden met een volle tank van 60 L :wink:

maar ik heb wel bijgewerkte wielkast links achter maar zie je niet veel meer van maar daar heeft volvo wel last van zoals ik hierzo heb gelezen en overig gehoord is dat wel een bekende kwaal van een volvo.

maar hij loopt stationair echt 100 % hij blijft goed op 900 toeren bij stationair lopen. :)

het is een super auto en erg netjes onderhouden van binnen en buiten en dat zie ik niet zoveel van en meeste turbos ben vaak afgetrapt maar deze rijd echter als nieuw .

daarmee had ik wel veel geluk ermee want zoiets kom je niet echt vaak tegen van een turbootje uit 1991

groet bassie uut geiten .


ALTIJD FLUITEND NAAR JE WERK MET TURBO EROP!! :D

:D
Rund '440
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 22.06.2005 - 15:36
Locatie: Drachten

Netjes !

Ik heb idd. ook veel last van de versnellingen, moet ik de koppeling ff los laten en weer intrappen en dan krijg ik hem er wel weer in :razz:

Ik heb dus ook al het linkerachterscherm laten vervangen, is idd. ook kwaaltje van volvo :) (440,460 serie dan)
Guestuser

Ik heb met de 1.8 motor nagenoeg geen problemen geken, ook niet met de versnellingsbak, wel met het roestduiveltje, deze had zich genesteld in de hoeken van het achteraam en onder het zijraam en aan de onderkant van de portieren.
Het roest bij het achteraam kon alleen gestopt worden door het achteraam te verwijderen, dat werd mij te duur en is de auto niet waard meer.

Dus de auto ingeruild, en een Renault 19 gekocht.

Mijn andere 440 16i had wel alle problemen die de andere leden op hebben genoemd, werd gek van die bak, vooral dat slingerende toerental, stappenmotor en weet ik wat al niet meer is nagekeken vervangen of getest, niks hielp, ook maar een schop gegeven.

Conclusie, met geluk tref je een probleemloze, met pech een problemcar, maar dat zal je met elk type wel hebben, alleen dat roest mocht Volvo wel onder controle moeten hebben in deze tijd.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”