v70 d5 awd of xc70 25T op LPI ?

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Plaats reactie
marcelfilm
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 20.11.2005 - 11:38
Locatie: belgie

Ik twijfel tussen een V70 D5AWD van 16 maand oud voor €25000 of een XC70 25T van 8 maand voor € 34000. Deze laatste zou ik voorzien van een LPI van Vialle.
Jullie mening of voorkeur, voor en nadelen, ervaring?

bedankt

Volvo liefhebber en rijder
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19535
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ik zou zeggen lees gewoon het onderstaande welles/nietes verhaal en maak je eigen keuze.
We kunnen niet duidelijker de voor en nadelen bespreken dan in dat forum.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
2403l
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 12.03.2006 - 23:31

Zou zoiezo niet voor een awd gaan (behalve als je hem echt nodig hebt)
Dan toch voor een diesel (kan ook in een xc) als je veel km gaat rijden. Want met een benzine op lpg zit je met kleppen stellen en met een turbo zou dat nog sneller gaan (de slijtage van de kleppen). Plus dat daarnaast de d5 een hele lekkere motor is met weinig problemen.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5116
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

geen gekke prijs voor die D5 AWD, hoe veel km's

wel fijn zo'n D5 ik geloof niet dat LPi fabrieksgarantie goed samen gaan !
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

Diesel.

Ga eens praten met een Volvo monteur die ze ziet met hoge km standen waarom..
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

de goedkoopste van de twee natuurlijk!
davidjoost
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 30.12.2006 - 22:45
Locatie: Groningen

helaas zijn de Volvo's (benzine-motore) van na 2000 voorzien van vaste klepstoters (daarvoor hydraulisch) waardoor ze niet zo geschikt meer zijn om mee op LPG te rijden... je moet de klepspeling goed in de gaten houden en om de zoveel tijd de kleppen stellen. M.b.v. flashlube zou je nog het een en ander kunnen uitstellen maar de combinatie blijft niet ideaal.

Ik ben erg pro-lpg en anti-diesel maar in dit geval zou ik voor de goedkoopste van de 2 gaan...

David Joost
Ik: 1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' (Vialle LPi) - 304.000 km
Moeders: 2006 Volvo S80 3.2 (Vialle LPi) - 210.000 km
Vader: 2004 Volvo S80 2.5T (Vialle LPi) - 170.000 km
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”