Ik heb een korte vraag. In het voorstel topic heb ik al aangegeven niet heel technischs te zijn. Toch wil ik proberen om de (inmiddels onder het stof) liggende dashcam en Yatour zelf aan te sluiten.
In de instructie van de Yatour staat dat je moet aftappen van de rode draad van de radio stekker. Kan ik dan ook direct de hardwire aansluiten voor de dashcam?
Dus als ik de rode draad splits, de toevoer voor de Yatour en de toevoer voor de dashcam?
Waarschijnlijk domme vraag, maar wil graag leren.
Hardwire dashcam samen met Yatour aansluiten?
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Wat wil je precies, een geschakelde 12V voor de Yatour?
Ik zou hem niet van de radio pakken. Als het toch daar ergens weg moet komen, dan maar bij de 12V plug.
In de vorige S60 had ik de Imiv een eigen zekering gegevens links van het stuur, zelf kabels getrokken.
Die camera, geef je die constant of geschakeld 12V?
Ik zou hem niet van de radio pakken. Als het toch daar ergens weg moet komen, dan maar bij de 12V plug.
In de vorige S60 had ik de Imiv een eigen zekering gegevens links van het stuur, zelf kabels getrokken.
Die camera, geef je die constant of geschakeld 12V?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
- Mackan
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 27.03.2022 - 23:57
- Locatie: Fryslân
Volgens de instructie bij de Yatour moet ik de betreffende rode kabel doorknippen, de constante 12V er aan solderen (of kroonsteen) en dan weer aan elkaar maken.
Mijn vraag is of ik op dan ook de rode draad van de hardwire voor de dashcam er ook aan kan solderen. Dan hoef ik niet ergens anders een punt te pakken voor de hardwire. Ik heb dan toch al de radio enzo ervoor weg.
Mijn vraag is of ik op dan ook de rode draad van de hardwire voor de dashcam er ook aan kan solderen. Dan hoef ik niet ergens anders een punt te pakken voor de hardwire. Ik heb dan toch al de radio enzo ervoor weg.
"Volvo sabbatical"
'99 Volvo S80 2.8 T6 410k km
'06 Volvo V70 D5 720K
'03 Volvo V70 D5 625K
'98 Volvo V70 2.5 TDI 535K
'99 Volvo S80 2.8 T6 410k km
'06 Volvo V70 D5 720K
'03 Volvo V70 D5 625K
'98 Volvo V70 2.5 TDI 535K
- Rinootje
- 4th Gear member
- Berichten: 691
- Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05
Een dashcam gebruikt een hoeveelheid stroom, die als die bij het verbruik van de radio opgeteld wordt, misschien de zekering (van de radio) door kan laten slaan.Mackan schreef: ↑07.04.2022 - 08:15 Volgens de instructie bij de Yatour moet ik de betreffende rode kabel doorknippen, de constante 12V er aan solderen (of kroonsteen) en dan weer aan elkaar maken.
Mijn vraag is of ik op dan ook de rode draad van de hardwire voor de dashcam er ook aan kan solderen. Dan hoef ik niet ergens anders een punt te pakken voor de hardwire. Ik heb dan toch al de radio enzo ervoor weg.
Daarom sluit ik altijd een dashcam aan op de 12V (aansteker-)aansluiting of op een separate (geschakelde 12V) zekering in het zekeringkastje.
Misschien werkt het, maar misschien ook niet. Ik zou het risico niet lopen.
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
- Mackan
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 27.03.2022 - 23:57
- Locatie: Fryslân
Top, bedankt voor de informatie. Ik heb net alles geplaatst. De Yatour zoals beschreven in de handleiding en de hardwire voor de dashcam op de aansteker. Netjes gesoldeerd, krimpkousjes.Rinootje schreef: ↑07.04.2022 - 09:32Een dashcam gebruikt een hoeveelheid stroom, die als die bij het verbruik van de radio opgeteld wordt, misschien de zekering (van de radio) door kan laten slaan.Mackan schreef: ↑07.04.2022 - 08:15 Volgens de instructie bij de Yatour moet ik de betreffende rode kabel doorknippen, de constante 12V er aan solderen (of kroonsteen) en dan weer aan elkaar maken.
Mijn vraag is of ik op dan ook de rode draad van de hardwire voor de dashcam er ook aan kan solderen. Dan hoef ik niet ergens anders een punt te pakken voor de hardwire. Ik heb dan toch al de radio enzo ervoor weg.
Daarom sluit ik altijd een dashcam aan op de 12V (aansteker-)aansluiting of op een separate (geschakelde 12V) zekering in het zekeringkastje.
Misschien werkt het, maar misschien ook niet. Ik zou het risico niet lopen.
"Volvo sabbatical"
'99 Volvo S80 2.8 T6 410k km
'06 Volvo V70 D5 720K
'03 Volvo V70 D5 625K
'98 Volvo V70 2.5 TDI 535K
'99 Volvo S80 2.8 T6 410k km
'06 Volvo V70 D5 720K
'03 Volvo V70 D5 625K
'98 Volvo V70 2.5 TDI 535K
- Mackan
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 27.03.2022 - 23:57
- Locatie: Fryslân
Nou dit is denk ik wel tegen de top van mijn kunnen . Maar blij zelf ook wat aan de Volvo gedaan te hebben.
"Volvo sabbatical"
'99 Volvo S80 2.8 T6 410k km
'06 Volvo V70 D5 720K
'03 Volvo V70 D5 625K
'98 Volvo V70 2.5 TDI 535K
'99 Volvo S80 2.8 T6 410k km
'06 Volvo V70 D5 720K
'03 Volvo V70 D5 625K
'98 Volvo V70 2.5 TDI 535K