Ik wil in mijne volvo cruisecontrol inbouwen maar wat heb ik nodig allemaal.Heb in forum gezocht maar geen succes.Bij een sloperij hier in buurt heb ik cruisecontrol gevonden maar eigenaar weet zelf niet wat er bij hoort.Bij Volvo garage kunnen ze ook niet zien (in magazijn) of willen ze niet vertelen.Dus help weet iemand wat er bij hoort.
mods edit
capslock verwijderd
Cruisecontrol inbouwen achteraf
-
- 2nd Gear member
Fijne Volvo garage trouwens, snel een andere zoeken.
Volgens mij is het inbouwen van de schakelaar en vervolgens aan de kast bij de Volvo-dealer en instellen.
Maar misschien is het ook wel plug en play! Bij de radio bediening later inbouwen is dat ook zo.
Maarja bij Volvo weet je het nooit! :?
ps: waar gaat het trouwens over? Bouwjaar, motor, enz.....
Volgens mij is het inbouwen van de schakelaar en vervolgens aan de kast bij de Volvo-dealer en instellen.
Maar misschien is het ook wel plug en play! Bij de radio bediening later inbouwen is dat ook zo.
Maarja bij Volvo weet je het nooit! :?
ps: waar gaat het trouwens over? Bouwjaar, motor, enz.....
-
- 2nd Gear member
-
- 2nd Gear member
Nou Thomas bedankt.Deze pagina ken ik ook maar zeker gemist deze over cruisecontrol.Vandaag andere dealer gebeld en die zei dat ik een schakelaar in motor nodig heb een module op stuur en verder is kwestie van programeren.Ik ga verder zoeken voor dat ene schakelaar voor in de motor.
Volvo S80 2.4 Automaat Benzine Bj 2000 sinds juli 2008 Vialle G3
Ik zie op genoemde pagina van @Thomas ook geen "schakelaar in motor".
De motor (benzine of diesel) wordt al electronisch aangestuurd.
Dus blijft alleen een module op het stuur over.
Misschien gewoon uitproberen?
De motor (benzine of diesel) wordt al electronisch aangestuurd.
Dus blijft alleen een module op het stuur over.
Misschien gewoon uitproberen?
-
- 2nd Gear member
Denk je dat zoiets zou werken zonder software.Kost niks om te proberen.Ik ben ook op die site van Thomas geen schakelaar op motor gevonden maar ja gewoon langs gaan en kijken wat er wordt gedaan en dan zal ik hier omschrijven voor toekomstige inbouwers.
Ik denk wel dat je even bij de dealer langs moet.
Tegen een (waarschijnlijk ruimhartige) vergoeding maken ze in jouw computer van een 0 een 1 tje (nee - ja).
Succes, we horen het wel.
Tegen een (waarschijnlijk ruimhartige) vergoeding maken ze in jouw computer van een 0 een 1 tje (nee - ja).
Succes, we horen het wel.
-
- 4th Gear member
eigenlijk is het heel simpel
je koopt het bedienings pad voor op je stuur laat dat op je stuur zetten en even de software laten instaleren door de volvo dealer
kosten ongeveer 400 euro incl btw
het bedienings pad kost ongeveer 50 euro en de software iets van 300 euro.
en nee de software staat niet op limewire
je koopt het bedienings pad voor op je stuur laat dat op je stuur zetten en even de software laten instaleren door de volvo dealer
kosten ongeveer 400 euro incl btw
het bedienings pad kost ongeveer 50 euro en de software iets van 300 euro.
en nee de software staat niet op limewire

-
- 2nd Gear member
Dat klop kreeg ik ook tehoren van dealer in Breda.Dus zal ik even langs rijden.
Informeer ook even in Duitsland, want € 300,- voor software vind ik wel een beetje veel.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
gesteld dat het daar € 150,-- kost, vanuit Zeeland kom je daar niet op water ofzoAlexV70 schreef:Informeer ook even in Duitsland, want € 300,- voor software vind ik wel een beetje veel.
@Bart, je hebt gelijk, BELGIE is voor hem dichterbij.
En voor 150 euro stuur je toch een heel eind weg.

En voor 150 euro stuur je toch een heel eind weg.
-
- 2nd Gear member
Nou ik werk in Breda dus benzine kost me niks extra zal inderdaad vragen in belgie wat daar kost.Voor Deutchlandis dat beetje ver en te duur.
-
- 1st Gear member
susanenjean
1st Gear member 10+
Geslacht:
Leeftijd: 38
Geplaatst: Zo 23 Apr, 2006 11:29 am (Geen onderwerp)
--------------------------------------------------------------------------------
Onderstaand stukje gekopieerd. hier betreft het een V70 diesel (D5)
Hoi
Ik heb nagevraagd bij volvo hoe dat zit met het achteraf inbouwen van een cruise control
En, wat blijkt haal op de sloop een cruise control schakelaar en zet hem in het stuur (simpel).
om dan naar de garage en laat voor €35,- de software installeren.
Vreemd toch dat alles al voorberijd is in deze auto en dat je bij alles alleen maar de schakelaar en da software nodig hebt.
Ik ga maandag de software laten installeren.
Leuk toch voor €70,- cruise control (€35,- voor de schakelaar)
Ben benieuwd of je al verder bent gekomen.
Erik
1st Gear member 10+
Geslacht:
Leeftijd: 38
Geplaatst: Zo 23 Apr, 2006 11:29 am (Geen onderwerp)
--------------------------------------------------------------------------------
Onderstaand stukje gekopieerd. hier betreft het een V70 diesel (D5)
Hoi
Ik heb nagevraagd bij volvo hoe dat zit met het achteraf inbouwen van een cruise control
En, wat blijkt haal op de sloop een cruise control schakelaar en zet hem in het stuur (simpel).
om dan naar de garage en laat voor €35,- de software installeren.
Vreemd toch dat alles al voorberijd is in deze auto en dat je bij alles alleen maar de schakelaar en da software nodig hebt.
Ik ga maandag de software laten installeren.
Leuk toch voor €70,- cruise control (€35,- voor de schakelaar)
Ben benieuwd of je al verder bent gekomen.
Erik
-
- Starter
Ook ik had een s80 zonder cruise controle. Ik heb deze achteraf laten inbouwen. De bediening voor op het stuur had ik via internet gekocht ik geloof voor 35 euro. In mijn eigen garage laten inbouwen tijdens een onderhoudsbeurt hier hoefde ik niets voor te betalen was ook zo gebeurd. De software laten instaleren door de dealer dit was 300 euro ex.
Meer was er niet nodig en het werkt perfect ondanks de hooge kosten ben blij dat ik het heb laten doen.
Herman
Meer was er niet nodig en het werkt perfect ondanks de hooge kosten ben blij dat ik het heb laten doen.
Herman
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Contacteer:
Wel even relativeren, zou ik zo zeggen... Als je een volledig cruisecontrol zou moeten inbouwen (bijv. VDO Tempostat), dan ben je een veelvoud van de EUR 300 kwijt. Zelfs een "goedkope" als John Gold kost nog rond de EUR 350,-. In beide gevallen is 't zo mooi niet en heb je een hoop gedoe met de inbouw.
'k Blijf overigens de vraagprijs voor alleen een beetje software wel errug hoog vinden. Maar ja, een goed stuk software voor je PC kan ook aardig in de papieren lopen!
'k Blijf overigens de vraagprijs voor alleen een beetje software wel errug hoog vinden. Maar ja, een goed stuk software voor je PC kan ook aardig in de papieren lopen!
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Ik ga ook de originele cruise control in bouwen maar eerlijk gezegd verbaast het mij niet dat Volvo € 300 vraagt voor de software.
Op dit moment staat de cruise control (code 33) voor € 385 in de prijslijst.
Als ze de software bij achteraf inbouw voor een beduidend lager bedrag zouden aanbieden dan vermoed ik dat heel veel mensen zouden kiezen voor achteraf inbouwen en dat is hoogstwaarschijnlijk niet de bedoeling van Volvo.
Mijn ervaring is dat bij nagenoeg alle automerken het achteraf inbouwen van extra's (áls het al mogelijk is!) meestal beduidend duurder is dan 'af-fabriek'
Op dit moment staat de cruise control (code 33) voor € 385 in de prijslijst.
Als ze de software bij achteraf inbouw voor een beduidend lager bedrag zouden aanbieden dan vermoed ik dat heel veel mensen zouden kiezen voor achteraf inbouwen en dat is hoogstwaarschijnlijk niet de bedoeling van Volvo.
Mijn ervaring is dat bij nagenoeg alle automerken het achteraf inbouwen van extra's (áls het al mogelijk is!) meestal beduidend duurder is dan 'af-fabriek'
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Vandaag de stuurmodule ingebouwd voor de Cruise Control. Deze had ik toch nodig omdat hij ook dient als 'doorvoer' voor de stuurbediening van de radio. (die is trouwens gewoon 'plug and play')
Via e-mail bij een NL dealer (ben binnenkort in NL) geïnformeerd wat het installeren van de software kost: € 438,46 incl. BTW.
Voordat ik vertrek toch ook maar even bij mijn Spaanse dealer informeren. Je weet maar nooit en dan kan ik op de heenreis al van de Cruise Control genieten. Veel snelweg dus dat zou wel prettig zijn.
Overigens werd door de dealer bevestigd dat je inderdaad alleen de stuurmodule nodig hebt en de software aanpassing. Het part.nr. van deze software is 9438235 (tenminste voor mijn type S80)
Via e-mail bij een NL dealer (ben binnenkort in NL) geïnformeerd wat het installeren van de software kost: € 438,46 incl. BTW.
Voordat ik vertrek toch ook maar even bij mijn Spaanse dealer informeren. Je weet maar nooit en dan kan ik op de heenreis al van de Cruise Control genieten. Veel snelweg dus dat zou wel prettig zijn.
Overigens werd door de dealer bevestigd dat je inderdaad alleen de stuurmodule nodig hebt en de software aanpassing. Het part.nr. van deze software is 9438235 (tenminste voor mijn type S80)
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Nou de Cruise Control is geactiveerd. Het activeren, lees downloaden van de software ging zonder problemen en alles werkte in een keer goed. Aanvankelijk waren er toch enige twijfels of het zou werken. Ten eerste is Cruise Control nooit op mijn uitvoering leverbaar geweest (staat ook niets over in het instructieboekje) en ten tweede waren er vraagtekens over de aanwezige bedrading.
Van het stuurbedieningspaneel van de radio gaat een 7-aderige kabel naar het stuurbedieningspaneel van de CC en vandaar uit een 3-aderige kabel door de stuurkolom naar ??. De twijfels ontstonden omdat de stekker van deze 3-aderige kabel 5 aansluitingen heeft en er óók 5 pinnetjes zitten in de aansluiting van het stuurbdieningspaneel van de CC.
Blijft wonderlijk de huidige mogelijkheden met elektronica: door slechts 3 draden worden in totaal 9 functies (4 van de HU-601 + 5 van de CC) aangestuurd.
Ondanks de kosten, ruim € 500 (software + bedieningspaneel) toch heel blij dat ik het heb gedaan.
Op de terugreis naar Portugal ruim 2300 km kunnen 'spelen' en genieten. Toch wel prettig dat na een aantal kilometers het gaspedaal niet meer door je schoenzool naar binnenkomt !:P
Bovenden rijdt het heel erg relaxed en brandstofbesparend.
Je merkt trouwens met ingeschakelde CC heel erg goed hoe onregelmatig anderen rijden, vooral als ze krampachtig proberen zich aan de maximum snelheid te houden.
Van het stuurbedieningspaneel van de radio gaat een 7-aderige kabel naar het stuurbedieningspaneel van de CC en vandaar uit een 3-aderige kabel door de stuurkolom naar ??. De twijfels ontstonden omdat de stekker van deze 3-aderige kabel 5 aansluitingen heeft en er óók 5 pinnetjes zitten in de aansluiting van het stuurbdieningspaneel van de CC.
Blijft wonderlijk de huidige mogelijkheden met elektronica: door slechts 3 draden worden in totaal 9 functies (4 van de HU-601 + 5 van de CC) aangestuurd.
Ondanks de kosten, ruim € 500 (software + bedieningspaneel) toch heel blij dat ik het heb gedaan.
Op de terugreis naar Portugal ruim 2300 km kunnen 'spelen' en genieten. Toch wel prettig dat na een aantal kilometers het gaspedaal niet meer door je schoenzool naar binnenkomt !:P
Bovenden rijdt het heel erg relaxed en brandstofbesparend.
Je merkt trouwens met ingeschakelde CC heel erg goed hoe onregelmatig anderen rijden, vooral als ze krampachtig proberen zich aan de maximum snelheid te houden.