Ervaringen gevraagd m.b.t. B230FT blok in een 240

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Plaats reactie
Kruder
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 07.12.2008 - 00:27

Hallo,
Ik kan een Hollandse 240 estate (1993 origineel met B230 blok) kopen met een deskundig ingebouwd (2 jaar geleden) B230FT blok uit een 940 (1991, dus zonder oilsquirters, 165 pk, ongeveer 263.000 km gedraaid). Wat zijn de ervaringen uit de praktijk m.b.t. duurzaamheid, onderhoudsgevoeligheid van deze turbo's in een 240?
Dien je naast de motorswap ook overige zaken aan te passen (koppeling, drukgroep, remmerij, benzinepomp, uitlaat etc.) om de aandrijflijn heel te houden, of kan de 240 dit wel aan?
Dien je na zo'n motorwissel de auto opnieuw te laten keuren door de RDW of hoeft dat wettelijk niet omdat je van B230 naar B230FT blok bent gegaan? Hoe zit dat met de autoverzekering mocht je schade veroorzaken en blijkt dat de auto is voorzien van een turboblok i.p.v. het standaard fabrieksaf 230 blok dat op het kenteken staat?
Alle ervaringen/reacties zijn welkom zodat ik een betere afweging kan maken.
groet,
Kruder
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”