Hallo,
mijn naam is Dinant. Heb op dit moment nog een 440, maar ben zoekende. Vandaar mijn volgende vraag: ik heb een Volvo met turbo op LPG te koop zien staan. Is dit een betrouwbare (verstandige) combi?
De auto heeft er 150 dkm op zitten. Zijn er specifieke dingen waar ik speciaal op moet letten?
Het gaat hier om een S40 2.0T van 1998.
groeten,
Dinant
Turbo en LPG...
- DinanT
- 3rd Gear member
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 09:05
- Locatie: Zwijndrecht
Niemand?
Groeten,
Dinant
| 440 1.8DL 2005-2007 | S40 2.0T 2007-2009 | V70 T5 2010-(2020) | S80 T6 2020- . . . |
Dinant
| 440 1.8DL 2005-2007 | S40 2.0T 2007-2009 | V70 T5 2010-(2020) | S80 T6 2020- . . . |
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 22:45
- Locatie: Groningen
Nee joh das achterhaald! Je rijdt op gas en kookt op inductie!Gas is toch om op te koken?
Ik: 1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' (Vialle LPi) - 304.000 km
Moeders: 2006 Volvo S80 3.2 (Vialle LPi) - 210.000 km
Vader: 2004 Volvo S80 2.5T (Vialle LPi) - 170.000 km
Moeders: 2006 Volvo S80 3.2 (Vialle LPi) - 210.000 km
Vader: 2004 Volvo S80 2.5T (Vialle LPi) - 170.000 km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 22:45
- Locatie: Groningen
Ach ja, het is een keuze.Ik rij op benzine en kook op gas.
Ik: 1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' (Vialle LPi) - 304.000 km
Moeders: 2006 Volvo S80 3.2 (Vialle LPi) - 210.000 km
Vader: 2004 Volvo S80 2.5T (Vialle LPi) - 170.000 km
Moeders: 2006 Volvo S80 3.2 (Vialle LPi) - 210.000 km
Vader: 2004 Volvo S80 2.5T (Vialle LPi) - 170.000 km
- DinanT
- 3rd Gear member
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 09:05
- Locatie: Zwijndrecht
dat weet ik (nog) niet. er ligt in ieder geval een ringtank in de kofferbak.Ludo schreef:wat voor een lpg installatie zit er in?.
merk?, type?.
de auto heeft nog geen 20dkm gereden met de gas-installatie
Groeten,
Dinant
| 440 1.8DL 2005-2007 | S40 2.0T 2007-2009 | V70 T5 2010-(2020) | S80 T6 2020- . . . |
Dinant
| 440 1.8DL 2005-2007 | S40 2.0T 2007-2009 | V70 T5 2010-(2020) | S80 T6 2020- . . . |
- DinanT
- 3rd Gear member
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 09:05
- Locatie: Zwijndrecht
ik kook in mijn auto, dus ik rij op gas... :roll:v700r schreef:Ik rij op benzine en kook op gas.
Groeten,
Dinant
| 440 1.8DL 2005-2007 | S40 2.0T 2007-2009 | V70 T5 2010-(2020) | S80 T6 2020- . . . |
Dinant
| 440 1.8DL 2005-2007 | S40 2.0T 2007-2009 | V70 T5 2010-(2020) | S80 T6 2020- . . . |
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
even navragen dan.DinanT schreef:dat weet ik (nog) niet. er ligt in ieder geval een ringtank in de kofferbak.Ludo schreef:wat voor een lpg installatie zit er in?.
merk?, type?.
de auto heeft nog geen 20dkm gereden met de gas-installatie
en waarom gaat ie weg na 20.000km?.
- DinanT
- 3rd Gear member
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 09:05
- Locatie: Zwijndrecht
Het schijnt dat de vorige eigenaar een deal had gemaakt met zijn werkgever om via een lease-contract zijn eigen auto te behouden(??), maar om dan wel lpg in te bouwen. Uiteindelijk vond zijn werkgever dat een lease-auto toch voordeliger was en moest de volvo verkocht worden...
Groeten,
Dinant
| 440 1.8DL 2005-2007 | S40 2.0T 2007-2009 | V70 T5 2010-(2020) | S80 T6 2020- . . . |
Dinant
| 440 1.8DL 2005-2007 | S40 2.0T 2007-2009 | V70 T5 2010-(2020) | S80 T6 2020- . . . |
- AndorabLe
- 4th Gear member
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 31.12.2005 - 03:52
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Wazig verhaal.DinanT schreef:Het schijnt dat de vorige eigenaar een deal had gemaakt met zijn werkgever om via een lease-contract zijn eigen auto te behouden(??), maar om dan wel lpg in te bouwen. Uiteindelijk vond zijn werkgever dat een lease-auto toch voordeliger was en moest de volvo verkocht worden...
Een werkgever laat niets in mijn auto inbouwen. En verkopen omdat er een leasebak komt zal ik ook niet snel doen. Dan zit je bij het wisselen van werkgever onmiddellijk zonder vervoer.
Overigens van wat ik heb gehoord, is gas en een turbo schijnbaar vragen om allerlei grote problemen. (Van mijn autokennis moet je jezelf niet teveel aantrekken. Ik ben geen monteur. Ik schrijf software om halfgeleiders (chips) te testen.)
1995 480 GT Turbo
http://andorable.nl
http://andorable.nl
- DinanT
- 3rd Gear member
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 09:05
- Locatie: Zwijndrecht
inderdaad een wazig verhaal.
maar lpg en turbo kunnen wel goed samen ben ik inmiddels achter.
zaterdag eerst maar eens een proefrit, dan zie ik wel verder.
maar lpg en turbo kunnen wel goed samen ben ik inmiddels achter.
zaterdag eerst maar eens een proefrit, dan zie ik wel verder.
Groeten,
Dinant
| 440 1.8DL 2005-2007 | S40 2.0T 2007-2009 | V70 T5 2010-(2020) | S80 T6 2020- . . . |
Dinant
| 440 1.8DL 2005-2007 | S40 2.0T 2007-2009 | V70 T5 2010-(2020) | S80 T6 2020- . . . |
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
In de 940 serie zijn er heeeeeel veel geleverd met low pressure Turbo en lpg.
daar gaat het goed samen, terwijl de 2.5t motoren uit de V70 heel snel de cilinderkop opvreten op lpg.
Het hangt dus een beetje van de motor af.
daar gaat het goed samen, terwijl de 2.5t motoren uit de V70 heel snel de cilinderkop opvreten op lpg.
Het hangt dus een beetje van de motor af.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
AndorabLe schreef:Een turbo op een benzine motor die op LPG loopt kan meer PK's leveren dan een zelfde motor op benzine. De klopvastbaarheid ligt hoger dus je kan hem ook nog eens lekker chippen. Wat betreft de cilinderkoppen heb je gelijk die slijten sneller, maar levensduur is minstens 125 dkm op LPGDinanT schreef:Het schijnt dat de vorige eigenaar e
Overigens van wat ik heb gehoord, is gas en een turbo schijnbaar vragen om allerlei grote problemen. (Van mijn autokennis moet je jezelf niet teveel aantrekken. Ik ben geen monteur. Ik schrijf software om halfgeleiders (chips) te testen.)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
en wat kost een nieuwe kop je dan?
Volvo for life
- DinanT
- 3rd Gear member
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 09:05
- Locatie: Zwijndrecht
Even een kleine update: ik heb inmiddels 45000km met de auto gereden, zonder noemenswaardige problemen.
Chiptuning staat nog op mijn verlanglijstje, incl. 3" downpipe met kat
Chiptuning staat nog op mijn verlanglijstje, incl. 3" downpipe met kat
Groeten,
Dinant
| 440 1.8DL 2005-2007 | S40 2.0T 2007-2009 | V70 T5 2010-(2020) | S80 T6 2020- . . . |
Dinant
| 440 1.8DL 2005-2007 | S40 2.0T 2007-2009 | V70 T5 2010-(2020) | S80 T6 2020- . . . |
- DinanT
- 3rd Gear member
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 09:05
- Locatie: Zwijndrecht
De 3" downpipe met racecat zit er inmiddels op, incl. een 3" catback systeem.
Straks komt er een andere turbo op, een 14T, en wordt de software ook aangepast op deze turbo. Min of meer noodgedwongen, omdat mijn tuningplannen op een zeer laag pitje zijn komen te staan...
Maar omdat mijn katalysator al een jaar vrij hard rammelde en omdat het toch vrij lastig (en DUUR !) was om de 12T te repareren/reviseren heb ik gekozen voor een tweedehands 14T.
Straks komt er een andere turbo op, een 14T, en wordt de software ook aangepast op deze turbo. Min of meer noodgedwongen, omdat mijn tuningplannen op een zeer laag pitje zijn komen te staan...
Maar omdat mijn katalysator al een jaar vrij hard rammelde en omdat het toch vrij lastig (en DUUR !) was om de 12T te repareren/reviseren heb ik gekozen voor een tweedehands 14T.
Groeten,
Dinant
| 440 1.8DL 2005-2007 | S40 2.0T 2007-2009 | V70 T5 2010-(2020) | S80 T6 2020- . . . |
Dinant
| 440 1.8DL 2005-2007 | S40 2.0T 2007-2009 | V70 T5 2010-(2020) | S80 T6 2020- . . . |