jullie hebben er niet veel aan vermoedelijk, maar ik ben niet tevreden over de belgische volvo-dealers en daarom ben ik sinds kort bij een onafhankelijke garagehouder op onderhoud gegaan.
elke keer dat de auto op onderhoud ging, liep er iets mis waardoor ik terug moest:
- panne door een vervangen batterij die niet geschikt bleek;
- zonder dat ik op voorafgaandelijk op de hoogte was gebracht, werd achteraan een plastieken nummerplaathouder gemonteerd met reclame voor de garage op... terwijl ik twee weken voordien zelf een sobere metalen versie had geplaatst. de schroeven had men gewoon laten vallen in de kofferklepbehuizing, zodat ze vrolijk kletterden onderweg;
- op mijn vraag werden een paar krassen weggepolierd, maar dat bleek enkel met grof gebeurd te zijn... resultaat: een hele grijze vlek, moest dus opnieuw bijgewerkt worden;
- werken uitgevoerd aan de voorwielophanging, maar achteraf niet opnieuw uitgelijnd... resultaat: binnen de 5000km ontdekte ik toevallig dat de voorbanden aan de binnenzijde volledig glad waren;
- na vervanging van de voorste remblokken was men een klemmetje vergeten, zodanig dat bij het minste putje dat remblokje kletterde... na 3 vergeefse bezoeken aan de dealer omtrent dat geluid, heb ik dat zelf bij een wasbeurt ontdekt;
- krasschade aan de velgen, het stuur en de zijflanken vooraan;
- en het steevast vervangen van ruitenwissers en aanvullen van ruitensproeiervloeistof terwijl ik uitdrukkelijk had gevraagd van het niet te doen...
dus nee, de volvo-dealers kunnen me niet meer bekoren. ik ben enkel nog bij hen geweest omwille van het behouden van de garantie.
de overstap naar een onafhankelijke garagehouder levert me amper een kostenbesparing op, maar het zorgt wel voor iets meer rust.
Ik ben naar een niet-merkgebonden garage gegaan (Belgie)
- Fulaks
- 6th Gear member
Wie bedoel je precies met "Volvo-dealers" in het meervoud ?
Ik weet niet waar je woont, maar Garage Postiaux in Schoten bij Antwerpen is echt een fantastisch goede Volvo-garage !!! Ik daag je uit om een betere te vinden...
Ik weet niet waar je woont, maar Garage Postiaux in Schoten bij Antwerpen is echt een fantastisch goede Volvo-garage !!! Ik daag je uit om een betere te vinden...
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- RVF
- 2nd Gear member
dit is mijn tweede volvo, en ik heb ze laten onderhouden bij 4 verschillende vestigingen van de dealers scancar en vermant... ik had mijn tweedehandse wagens bij deze dealers gekocht met garantie.
postiaux is me helaas te ver.
postiaux is me helaas te ver.
2002 V70 aut LPi 2.4T
1992 965 aut LPi 2.9
1992 965 aut LPi 2.9
- BillyBob
- 5th Gear member
Straf verhaal. Zou ik ook van steigeren maar om daardoor nu alle Volvo dealers mee over dezelfde kam te scheren....
Ik heb slechts ervaring met twee Volvo dealers (Van Schoubroeck Motors en De Grande Cars) maar heb met beiden zeer goede ervaringen.
(onlangs zelfs nog positief verrast: mijn laatste factuur van De Grande bedroeg maar 21€ voor zomercheckup en smeren raammechanismen, ze zijn er nochtans een uur mee bezig geweest)
Ik heb slechts ervaring met twee Volvo dealers (Van Schoubroeck Motors en De Grande Cars) maar heb met beiden zeer goede ervaringen.
(onlangs zelfs nog positief verrast: mijn laatste factuur van De Grande bedroeg maar 21€ voor zomercheckup en smeren raammechanismen, ze zijn er nochtans een uur mee bezig geweest)
V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
- RVF
- 2nd Gear member
hoe komt dit nu plots als een nieuw onderwerp op dit forum...?? mijn eerste tekst was eigenlijk een antwoord op een ander onderwerp omtrent volvo-dealers. raar.
nja, ik heb natuurlijk niet ervaring bij àlle volvo-dealers.. maar vier vestigingen vond ik wel genoeg eigenlijk. ik wou niet alle volvo-dealers over dezelfde kam scheren, hoor. er zullen zowel goede als slechte ervaringen te vinden zijn met hen, maar in mijn geval leidt dit tot het opzoeken van een niet merkgebonden garagehouder.
trouwens, ervaring is ook iets relatiefs, natuurlijk. ik kan me best voorstellen dat veel chauffeurs van de ene onderhoudsbeurt naar de andere rijden, en zich niet veel aanttrekken van hoe hun auto er eigenlijk aan toe is. als mijn stuur niet recht staat nadat aan de ophanging is gewerkt, ben ik kregelig. en ik ben zeer gevoelig voor geluidjes en krassen.
verder kan ik me ook voorstellen dat er het niet een merkgebonden probleem is, maar eerder ontstaat door de grootte van de dealer: kwaliteitsbewaking wordt al wat moeilijker, direct contact met mechaniciens is ook niet evident meer (je geeft je instructies aan de receptie en je haalt de auto op bij de receptie). maar toch: voor facturen van €500 en meer verwacht je toch wel een ander resultaat. en als particulier moet je toch altijd heel sterk in je schoenen staan als je tegen hen in wil gaan, dat heb ik gemerkt.
en ook ik heb positieve ervaringen met hen, hoor: ik heb twee geweldige auto's bij hen gekocht, en nog vrij goedkoop ook.
en bij mijn V70 was de knipperlichthendel stuk gegaan en dat is ook snel en behoorlijk hersteld binnen de garantievoorwaarden.
nja, ik heb natuurlijk niet ervaring bij àlle volvo-dealers.. maar vier vestigingen vond ik wel genoeg eigenlijk. ik wou niet alle volvo-dealers over dezelfde kam scheren, hoor. er zullen zowel goede als slechte ervaringen te vinden zijn met hen, maar in mijn geval leidt dit tot het opzoeken van een niet merkgebonden garagehouder.
trouwens, ervaring is ook iets relatiefs, natuurlijk. ik kan me best voorstellen dat veel chauffeurs van de ene onderhoudsbeurt naar de andere rijden, en zich niet veel aanttrekken van hoe hun auto er eigenlijk aan toe is. als mijn stuur niet recht staat nadat aan de ophanging is gewerkt, ben ik kregelig. en ik ben zeer gevoelig voor geluidjes en krassen.
verder kan ik me ook voorstellen dat er het niet een merkgebonden probleem is, maar eerder ontstaat door de grootte van de dealer: kwaliteitsbewaking wordt al wat moeilijker, direct contact met mechaniciens is ook niet evident meer (je geeft je instructies aan de receptie en je haalt de auto op bij de receptie). maar toch: voor facturen van €500 en meer verwacht je toch wel een ander resultaat. en als particulier moet je toch altijd heel sterk in je schoenen staan als je tegen hen in wil gaan, dat heb ik gemerkt.
en ook ik heb positieve ervaringen met hen, hoor: ik heb twee geweldige auto's bij hen gekocht, en nog vrij goedkoop ook.

2002 V70 aut LPi 2.4T
1992 965 aut LPi 2.9
1992 965 aut LPi 2.9
- RVF
- 2nd Gear member
't was eigenlijk een antwoord op deze topic http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... &start=175
Mods break
Precies. Dat topic gaat over forummers die tevreden zijn over de Volvo dealer.
Dat ben jij niet en dus past jouw bericht niet in dat topic.
Mods break
2002 V70 aut LPi 2.4T
1992 965 aut LPi 2.9
1992 965 aut LPi 2.9
- Fulaks
- 6th Gear member
Heb mijn eerste V70 bij Scancar in Lier gekocht (heette toen nog Van Caesbroeck). Daarna even bij Scancar in Deurne geweest voor een garantiegevalletje, ben er 3 keer terug voor moeten gaan, en de vierder keer om te reclameren dat ze m'n auto hadden beschadigd !!!
Ze zijn groot in verkoop, maar wat een slechte service. Daar kan je dus alleen maar bijtreden. Heb dan via inside informatie de naam van Postiaux gekregen, en dat was echt een werled van verschil. Geen grote mooie showroom (wel een kleine gezellige), ze mogen zogezegd geen nieuwe Volvo's verkopen, maar wat een service ! Hier wordt je van A tot Z op een aangename wijze geholpen door mensen die Volvo ademenen en door hun aderen hebben stromen. Je wordt met de voornaam aangesproken en je kan een praatje slaan met de monteur. Zo hoort het !
Mijn vertrouwen in deze mensen is zeer groot, maar ze hebben het zelf verdiend. Mochten ze bij wijze van spreken morgen pakweg Jaguar gaan verdelen, dan is mijn volgende auto een Jaguar. Bij wijze van spreken hé
Ze zijn groot in verkoop, maar wat een slechte service. Daar kan je dus alleen maar bijtreden. Heb dan via inside informatie de naam van Postiaux gekregen, en dat was echt een werled van verschil. Geen grote mooie showroom (wel een kleine gezellige), ze mogen zogezegd geen nieuwe Volvo's verkopen, maar wat een service ! Hier wordt je van A tot Z op een aangename wijze geholpen door mensen die Volvo ademenen en door hun aderen hebben stromen. Je wordt met de voornaam aangesproken en je kan een praatje slaan met de monteur. Zo hoort het !
Mijn vertrouwen in deze mensen is zeer groot, maar ze hebben het zelf verdiend. Mochten ze bij wijze van spreken morgen pakweg Jaguar gaan verdelen, dan is mijn volgende auto een Jaguar. Bij wijze van spreken hé
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Fulaks
- 6th Gear member
Zo'n XF 2.7D in Vapour Grey en binnenin alles zwart zou niet eens zo'n grote straf zijn :oops: De buitenspeigels heb ik al !Fulaks schreef:Mochten ze bij wijze van spreken morgen pakweg Jaguar gaan verdelen, dan is mijn volgende auto een Jaguar. Bij wijze van spreken hé
- Fulaks
- 6th Gear member
Al aan verhuizen gedacht ?RVF schreef:jammer dat ik niet vlakbij woon, het lijkt me een ideale garagist.
- marcvr
- 2nd Gear member
@RVF: ik begrijp het ook niet helemaal hoor, enkel als je tevreden bent mag je antwoorden en voor de rest vind ik het nét iets te slijmerig overkomen.'t was eigenlijk een antwoord op deze topic http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... &start=175
Mods break
Als levenservaringdeskundige (58) en ons (ex)bedrijf én een hoop broers en zussen én veel vrienden kan over je levensloop al gauw meespreken over een paar honderden voertuigen al dan niet personenwagens. ( een 30 toyota camionetten, volkswagens LT,een paar dafkes 95,...Wil dat dan zeggen dat ik mijn bek verder mag opentrekken dan jij als je niet tevreden bent? Neen dus!!!
1 regel die ik altijd respecteerde: elke mens is gelijk.
Als onzen Albert II een volvo koopt of jij dan moet je ook gelijk behandeld worden en eerlijk gezegd dat is niet (neen niet) altijd zo.
Als je een pot confituur koopt met een smaakje rep je je terug naar de winkel om die om te ruilen, is er een mankement aan je wagen die dan toch duizenden euro's kost dan gaat dat dikwijls zeer stroef om hier een oplossing af te dwingen.
Onderhoud : gauw olie en filterje vervangen? ok? euh filter soms vergeten???
Gelukkig zijn de meeste autodealers eerlijke zakemensen wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet eens verkeerd kan gaan maar als je dan 3x moet teruglopen (@80 E uur?) dank je wel dealer.
- RVF
- 2nd Gear member
inderdaad, marc. ondanks mijn eerder beperkte ervaring, ben ik hierdoor zeer argwanend geworden tegenover garagehouders. en dat is jammer voor die garagehouders die wél naar behoren werken.
2002 V70 aut LPi 2.4T
1992 965 aut LPi 2.9
1992 965 aut LPi 2.9
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Lezen wat er staat Marc.marcvr schreef:@RVF: ik begrijp het ook niet helemaal hoor, enkel als je tevreden bent mag je antwoorden en voor de rest vind ik het nét iets te slijmerig overkomen.'t was eigenlijk een antwoord op deze topic http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... &start=175
Mods break
In het verleden heb ik op het forum hier geregeld mijn negatieve ervaringen geuit met mijn Volvo en de dealer waar ik hem voor onderhoud heen bracht. En neem van mij aan dat ik mijn ongenoegen niet onder stoelen of banken schoof! Ik ben hier op het forum nooit terug gefloten of verplaatst. Als je ergens van baalt, open je gewoon je eigen topic en kun je ongestoord je verhaal doen. Dit voorkomt dat topics van anderen verzanden en uitlopen in gezever waar de starter van dat topic niets aan heeft.
Overigens lezen veel NL-dealers hier op het forum mee, ter lering en vermaak. Zo kwam ik ook weer in contact met mijn oude dealer. Deze vernam dat ik ontevreden ben vertrokken en heeft op eigen initiatief contact gezocht en een handreiking gedaan. Nadat we e.e.a. hebben uitgepraat (overigens zonder koffie, wat dit er ook mee te maken zou kunnen hebben...) voeren zij het onderhoud van mij wagen weer uit.
Overigens lezen veel NL-dealers hier op het forum mee, ter lering en vermaak. Zo kwam ik ook weer in contact met mijn oude dealer. Deze vernam dat ik ontevreden ben vertrokken en heeft op eigen initiatief contact gezocht en een handreiking gedaan. Nadat we e.e.a. hebben uitgepraat (overigens zonder koffie, wat dit er ook mee te maken zou kunnen hebben...) voeren zij het onderhoud van mij wagen weer uit.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race