Ik heb me suf zitten zoeken op het forum maar kan het niet vinden.
In mijn onderhoudsboekje staat dat bij, ik meen uit mijn hoofd, 240.000 km het roetfilter moet worden vervangen van een D5 met af fabriek roetfilter. Nu heb ik ook het officiele onderhoudsschema, maar daar staat niets in over vervanging van het roetfilter.
Moet deze echt worden vervangen of alleen als deze stuk gaat?
Heeft iemand een overzicht met de onderhoudskosten van de V70 diesel van bj 2006, of weet iemand wat die beurt met vervanging van het roetfilter kost?
Vervangen roetfilter D5: wanneer moet dat?
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20666
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Roetfilters. Die hebben we een tijdje niet gehad.
Ik zou wat kunnen filosoferen over prijzen (en dan komt er onzin uit) maar bel eens rond naar enkele garages of Volvo-specialisten. U bent vast niet de eerste die zo'n vraag stelt aan een garage.
Ik zou wat kunnen filosoferen over prijzen (en dan komt er onzin uit) maar bel eens rond naar enkele garages of Volvo-specialisten. U bent vast niet de eerste die zo'n vraag stelt aan een garage.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8629
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Als ik die ingeving had gehad had ik hier de vraag niet gesteld. Er is vast wel iemand die de standaard beurtprijzen met de bijbehorende km standen in een handig overzichtje heeft.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8629
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Is er niemand die dit weet? bart Simpson misschien?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
volgens mij is een D5 rpf for life, de werking ervan is iig structureel anders dan die van de 4 cilinders
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 21:59
He bart hoe zit dat met rest as wat achterblijft in het filter?
Was één V90
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8629
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
In mijn instructieboekje staat vermeld dat van alle D5244T4-D5244T7 bij 240.000 km het roetfilter moet worden vervangen. Is dat dan niet juist? Is vervanging van het filter niet meegenomen in de standaard 240.000 beurtprijs?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dat wordt normaal gesproken geregenereerd.D5R-Design schreef:He bart hoe zit dat met rest as wat achterblijft in het filter?
Ik zou de werking ervan (laten) controleren, er stond in de auto ook altijd dat bij 10 jaar een airbag "vervangen" zou moeten worden.edraket schreef:In mijn instructieboekje staat vermeld dat van alle D5244T4-D5244T7 bij 240.000 km het roetfilter moet worden vervangen. Is dat dan niet juist? Is vervanging van het filter niet meegenomen in de standaard 240.000 beurtprijs?
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8629
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Hij is dus niet standaard meebegroot in de 240.000 beurt?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
niet dat ik weet
Volvo for life
- JeeWee
- 3rd Gear member
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 25.10.2009 - 17:30
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Is het niet zo dat dan alleen de vloeistof voor regeneratie gevuld moet worden?
V70 MY12 D5 AWD Summum, Inscription, Driver support line, Security line, Four-C, Xenium pakket, Premium audio etc etc etc. Caspian Blue 18" Cratus Winter, 18" Odyseus Zomer
V70 MY07 D5 Summum, Inscription full options van 150.000 tot 387.000 gereden van dec 2009 tot Jan 2015
Jaguar XJ6 4.2 Series 1 Babyblue 1972
Harley Davidson Electra Glide Ultra Classic 2009
V70 MY07 D5 Summum, Inscription full options van 150.000 tot 387.000 gereden van dec 2009 tot Jan 2015
Jaguar XJ6 4.2 Series 1 Babyblue 1972
Harley Davidson Electra Glide Ultra Classic 2009
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
niet bij de 5 cilindersJeeWee schreef:Is het niet zo dat dan alleen de vloeistof voor regeneratie gevuld moet worden?
- ivoandriessen
- 5th Gear member
- Berichten: 1212
- Lid geworden op: 15.04.2007 - 21:04
- Locatie: Numansdorp
Hoe zit dat met een retrofit filter?
Ik neem aan dat de auto (MY2002) geen reinigingsprocedure kent voor een aftermarket filter....
Moet deze wel vervangen worden?
Ik neem aan dat de auto (MY2002) geen reinigingsprocedure kent voor een aftermarket filter....
Moet deze wel vervangen worden?
XC90 T8 Inscription MY2017 2022-
V60 PIH D6 Summum MY2014 2018-2022
XC90 D5 Summum MY2006 2015-2018
V70 D5 Summum aut MY2003 2009-2015
- JeeWee
- 3rd Gear member
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 25.10.2009 - 17:30
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Daarme hebben we nog geen antwoord.
Mogen we de goeroes op dit forum vragen dat eens uit te zoeken?
Mogen we de goeroes op dit forum vragen dat eens uit te zoeken?
V70 MY12 D5 AWD Summum, Inscription, Driver support line, Security line, Four-C, Xenium pakket, Premium audio etc etc etc. Caspian Blue 18" Cratus Winter, 18" Odyseus Zomer
V70 MY07 D5 Summum, Inscription full options van 150.000 tot 387.000 gereden van dec 2009 tot Jan 2015
Jaguar XJ6 4.2 Series 1 Babyblue 1972
Harley Davidson Electra Glide Ultra Classic 2009
V70 MY07 D5 Summum, Inscription full options van 150.000 tot 387.000 gereden van dec 2009 tot Jan 2015
Jaguar XJ6 4.2 Series 1 Babyblue 1972
Harley Davidson Electra Glide Ultra Classic 2009
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 20.10.2009 - 10:20
Roetfilter regeneratie procedure start aan de hand van een heel aantal factoren, waaronder (sinds laatste regeneratie) gereden km's, gereden tijd, drukverschil voor en achter filter, berekende theoretische vervuiling etc.
Dit alles is niet aanwezig in de oudere 131 en 163 pk versies, procedures zitten enkel in de latere 2.4d en d5's met af fabriek filter. de 2.0 136pk heeft die ook.
In principe als hij helemaal dicht komt te zitten (gebeurt bvb bij kapotte egr klep), dan kan de auto uit zichzelf geen regeneratie meer uitvoeren. Bij sommige merken kan dat dan nog wel bij de dealer worden geforceerd, met vermelding dat er brandgevaar is. Bij vag bvb moet de auto daarvoor via internet met de fabrikant verbonden zijn.
Vraag voor de lol de prijs voor vervanging maar eens op bij de dealer, dat is niet iets dat je even tussendoor laat doen samen met de andere filters.
Dit alles is niet aanwezig in de oudere 131 en 163 pk versies, procedures zitten enkel in de latere 2.4d en d5's met af fabriek filter. de 2.0 136pk heeft die ook.
In principe als hij helemaal dicht komt te zitten (gebeurt bvb bij kapotte egr klep), dan kan de auto uit zichzelf geen regeneratie meer uitvoeren. Bij sommige merken kan dat dan nog wel bij de dealer worden geforceerd, met vermelding dat er brandgevaar is. Bij vag bvb moet de auto daarvoor via internet met de fabrikant verbonden zijn.
Vraag voor de lol de prijs voor vervanging maar eens op bij de dealer, dat is niet iets dat je even tussendoor laat doen samen met de andere filters.