Vraagje aan V50 2.0 Diesel rijders: Graag jullie raad/advies....
Ik rijd nu ruim 3 en een half jaar rond in een 2002 S60D5 Edition. Ik moet zeggen, een hele fijne auto. Nu heb ik echter een hele mooie V50 2.0 D zien staan die ik ook wel zie zitten.
Ik heb echter wel wat vragen aan 2.0 D rijders. Zijn er speciefieke / typische 2.0D kwaaltjes of slechte eigenschappen? Vaak storingen oid? Hoe bevalt jullie het karakter van de auto, voldoende trekkracht in alle regionen?
Ik ga ieder jaar lekker met m'n caravan op vakantie, hoe makkelijk trekt een 100kw mijn 1300kg caravan? Ik rijdt zoals gezegd met een 163pk D5 (5 cyl.) en dat trekt altijd, overal en in ieder toerengebied, met en zonder caravan. Krijg ik spijt als ik ga omsteken?? Jullie mening aub.... en als er zijn, graag de eigenaardigheden van een V50.
Dan nog wat technisch, de 2,0 diesel motor, is dat een turbo intercooler common rail of een oude "tractor" diesel?
edit: graag jullie verbruikscijfers. Ik haal nu, ongelogen, met mijn BC 4,5l/100km, bij de pomp resulteerd dat in echt gebruik 1:18,5. Heel netjes dus. Wat doet een 2.0D vlgs BC en in het echie?
V50 2.0 Diesel versus S60 D5
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 21:59
Van harte met je verjaardag sequence, :new-bday:
Dieselpower ik zal als ik jou was op zoek naar een D5 V50 en de 2.0 laten staan.
Ik rij nu bijna 1 jaar met deze fijne 5 pitter en zal niet meer willen ruilen met een 4 cilinder en zeker met een caravan er achter is het geweldig, maar dat weet je ook wel met je huidige S60.
Ik heb eigenlijk altijd met 4 cilinder tdi motoren gereden.
Met het rijden met de caravan (1350 kg) er achter moest ik bij het versnellen van 80 naar 100 altijd terug naar de 4de versnelling terwijl nu met de D5 het gewoon in de 5 kan.
Ik denk dat deze souplesse komt van de cilinder inhoud en de extra cilinder.
Dieselpower ik zal als ik jou was op zoek naar een D5 V50 en de 2.0 laten staan.
Ik rij nu bijna 1 jaar met deze fijne 5 pitter en zal niet meer willen ruilen met een 4 cilinder en zeker met een caravan er achter is het geweldig, maar dat weet je ook wel met je huidige S60.
Ik heb eigenlijk altijd met 4 cilinder tdi motoren gereden.
Met het rijden met de caravan (1350 kg) er achter moest ik bij het versnellen van 80 naar 100 altijd terug naar de 4de versnelling terwijl nu met de D5 het gewoon in de 5 kan.
Ik denk dat deze souplesse komt van de cilinder inhoud en de extra cilinder.
Was één V90
- Jolly Breeze Racing
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Heb zowel ervaring met de 2.0 en de D5.
Uiteraard heeft de D5 mijn voorkeur, maar de 2.0 is ook een fijne motor, iets rustiger en stiller en minder opzwepend.
De D5 loopt fantastisch, maar drinkt ook meer.
Aan jouw de keus
Uiteraard heeft de D5 mijn voorkeur, maar de 2.0 is ook een fijne motor, iets rustiger en stiller en minder opzwepend.
De D5 loopt fantastisch, maar drinkt ook meer.
Aan jouw de keus
Jolle
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
-
- 4th Gear member
- Berichten: 681
- Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
- Locatie: Het mooie twentse land.
D5R-Design schreef:Van harte met je verjaardag sequence, :new-bday:
Dieselpower ik zal als ik jou was op zoek naar een D5 V50 en de 2.0 laten staan.
Ik rij nu bijna 1 jaar met deze fijne 5 pitter en zal niet meer willen ruilen met een 4 cilinder en zeker met een caravan er achter is het geweldig, maar dat weet je ook wel met je huidige S60.
Ik heb eigenlijk altijd met 4 cilinder tdi motoren gereden.
Met het rijden met de caravan (1350 kg) er achter moest ik bij het versnellen van 80 naar 100 altijd terug naar de 4de versnelling terwijl nu met de D5 het gewoon in de 5 kan.
Ik denk dat deze souplesse komt van de cilinder inhoud en de extra cilinder.
wat is het verbruik bij de v50? schijnt een vrij zuinige combinatie te zijn.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27416
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik kom uit een S60 D5 modeljaar 2004 en ben ook nadat mijn S60 total loss is gereden overgestapt naar een V50 2.0D.
Qua auto vind ik de V50 totaal anders aanvoelen dan een S60, het voelt allemaal wat lichtvoetiger aan. Dit viel mij tijdens de proefrit enorm op toen ik vanuit de V50 in een S60 stapte. Die laatste voelt duidelijk wat logger aan.
Ook de opbergvakken van een S60 zijn groter dan dat ze in mijn modeljaar 2004 V50 zijn.
Groot voordeel van een V50 vind ik dat deze veel overzichtelijker is dan een S60, je ziet duidelijk waar de kont eindigt en je hebt een beter zicht rondom.
Tot zover de auto zelf... motorisch vond ik het vooral in het begin een enorm verschil.
De 2.0D heeft een vrij klein werkgebied, tussen de 1800 toeren en zeg 2800 vind ik hem op z'n best presteren, terwijl een D5 gewoon ongeacht het toerental altijd kracht lijkt te hebben.
Na 45.000 km in 1,5 jaar ben ik ondertussen helemaal aan deze motor gewend en vind ik het een heel erg fijn dieselblok. Al wordt het hierna denk ik toch weer een D5.
Op de snelweg is de V50 een stuk stiller dan dat de S60 was, dit komt omdat een V50 2.0D een zesbak heeft en de S60 maar 5 versnellingen heeft.
Even inhalen is ondanks het wat mindere vermogen, maar zelfde koppel zo gepiept en voor je het weet rijd je ook aardig te hard.
Na 1,5 jaar heeft de V50 mij nooit teleurgesteld of ooit op gedachte gebracht om weer snel een S60 D5 te kopen.
Zodra je een beetje aan de auto gewend bent is het een hele fijne reiswagen met heerlijke stoelen, een fijn motorblok en voldoende ruimte.
Ben zelf ook erg blij met de kofferruimte omdat ik regelmatig grote dingen achterin heb liggen.
Mijn gemiddelde verbruik is momenteel 1 op 15 met de winterbanden eronder (16 inch), met de zomerset eronder (18 inch en brede sloffen) daalt dit tot ongeveer 1 op 14 tot 1 op 14,5.
Moet daar ook eerlijk bij zeggen dat ik geen hele zuinige rijstijl heb, ben af en toe wel eens als eerste weg bij het stoplicht en rijd ook vaak te hard.
Met een beetje moeite valt daar wel meer uit te halen.
Succes met de keuze, mijn advies is om gewoon eens een proefrit te maken met de betreffende V50
Qua auto vind ik de V50 totaal anders aanvoelen dan een S60, het voelt allemaal wat lichtvoetiger aan. Dit viel mij tijdens de proefrit enorm op toen ik vanuit de V50 in een S60 stapte. Die laatste voelt duidelijk wat logger aan.
Ook de opbergvakken van een S60 zijn groter dan dat ze in mijn modeljaar 2004 V50 zijn.
Groot voordeel van een V50 vind ik dat deze veel overzichtelijker is dan een S60, je ziet duidelijk waar de kont eindigt en je hebt een beter zicht rondom.
Tot zover de auto zelf... motorisch vond ik het vooral in het begin een enorm verschil.
De 2.0D heeft een vrij klein werkgebied, tussen de 1800 toeren en zeg 2800 vind ik hem op z'n best presteren, terwijl een D5 gewoon ongeacht het toerental altijd kracht lijkt te hebben.
Na 45.000 km in 1,5 jaar ben ik ondertussen helemaal aan deze motor gewend en vind ik het een heel erg fijn dieselblok. Al wordt het hierna denk ik toch weer een D5.
Op de snelweg is de V50 een stuk stiller dan dat de S60 was, dit komt omdat een V50 2.0D een zesbak heeft en de S60 maar 5 versnellingen heeft.
Even inhalen is ondanks het wat mindere vermogen, maar zelfde koppel zo gepiept en voor je het weet rijd je ook aardig te hard.
Na 1,5 jaar heeft de V50 mij nooit teleurgesteld of ooit op gedachte gebracht om weer snel een S60 D5 te kopen.
Zodra je een beetje aan de auto gewend bent is het een hele fijne reiswagen met heerlijke stoelen, een fijn motorblok en voldoende ruimte.
Ben zelf ook erg blij met de kofferruimte omdat ik regelmatig grote dingen achterin heb liggen.
Mijn gemiddelde verbruik is momenteel 1 op 15 met de winterbanden eronder (16 inch), met de zomerset eronder (18 inch en brede sloffen) daalt dit tot ongeveer 1 op 14 tot 1 op 14,5.
Moet daar ook eerlijk bij zeggen dat ik geen hele zuinige rijstijl heb, ben af en toe wel eens als eerste weg bij het stoplicht en rijd ook vaak te hard.
Met een beetje moeite valt daar wel meer uit te halen.
Succes met de keuze, mijn advies is om gewoon eens een proefrit te maken met de betreffende V50
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- dieselpower
- 4th Gear member
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 05.08.2007 - 16:35
Bedankt Fredhead; hier heb ik iets aan. Iemand die beide motoren/auto's heeft meegemaakt. Natuurlijk wil ik het ook zelf ervaren, proefrit gaat dan ook gebeuren bij een eventuele aanschaf.fredhead schreef:Ik kom uit een S60 D5 modeljaar 2004 en ben ook nadat mijn S60 total loss is gereden overgestapt naar een V50 2.0D.
Qua auto vind ik de V50 totaal anders aanvoelen dan een S60, het voelt allemaal wat lichtvoetiger aan. Dit viel mij tijdens de proefrit enorm op toen ik vanuit de V50 in een S60 stapte. Die laatste voelt duidelijk wat logger aan.
Ook de opbergvakken van een S60 zijn groter dan dat ze in mijn modeljaar 2004 V50 zijn.
Groot voordeel van een V50 vind ik dat deze veel overzichtelijker is dan een S60, je ziet duidelijk waar de kont eindigt en je hebt een beter zicht rondom.
Tot zover de auto zelf... motorisch vond ik het vooral in het begin een enorm verschil.
De 2.0D heeft een vrij klein werkgebied, tussen de 1800 toeren en zeg 2800 vind ik hem op z'n best presteren, terwijl een D5 gewoon ongeacht het toerental altijd kracht lijkt te hebben.
Na 45.000 km in 1,5 jaar ben ik ondertussen helemaal aan deze motor gewend en vind ik het een heel erg fijn dieselblok. Al wordt het hierna denk ik toch weer een D5.
Op de snelweg is de V50 een stuk stiller dan dat de S60 was, dit komt omdat een V50 2.0D een zesbak heeft en de S60 maar 5 versnellingen heeft.
Even inhalen is ondanks het wat mindere vermogen, maar zelfde koppel zo gepiept en voor je het weet rijd je ook aardig te hard.
Na 1,5 jaar heeft de V50 mij nooit teleurgesteld of ooit op gedachte gebracht om weer snel een S60 D5 te kopen.
Zodra je een beetje aan de auto gewend bent is het een hele fijne reiswagen met heerlijke stoelen, een fijn motorblok en voldoende ruimte.
Ben zelf ook erg blij met de kofferruimte omdat ik regelmatig grote dingen achterin heb liggen.
Mijn gemiddelde verbruik is momenteel 1 op 15 met de winterbanden eronder (16 inch), met de zomerset eronder (18 inch en brede sloffen) daalt dit tot ongeveer 1 op 14 tot 1 op 14,5.
Moet daar ook eerlijk bij zeggen dat ik geen hele zuinige rijstijl heb, ben af en toe wel eens als eerste weg bij het stoplicht en rijd ook vaak te hard.
Met een beetje moeite valt daar wel meer uit te halen.
Succes met de keuze, mijn advies is om gewoon eens een proefrit te maken met de betreffende V50
Ik wil alleen al grondig vooronderzoek gedaan hebben. Als ik hier alleen maar negatieven verhalen zou horen of als het een probleemauto zou blijken met veel typische eigenschappen dan zou ik mijn tijd en die van de dealer al niet gaan verdoen met een gesprek. Om zo maar voor de lol een auto naar buiten te laten rijden (gepoetst en wel) om eigenlijk al te weten dat het hoogst waarschijnlijk toch al tegen gaat vallen, zo zit ik niet in elkaar.
Ik ga kijken met serieuze interesse. Planning staat voor morgen, dwz, als er hier geen gekke dingen naar boven komen.
Op de site van autoweek staan eigenlijk alleen maar positieve verhalen over de 2.0D.
Vraag voor de kenners, bij welke km-stand wordt de distibutieriem gewisseld bij een 2.0D (bij D5 is dat bij 160000km)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een 2.0D is fijner dan een 2.4D
Volvo for life
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27416
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Geen dank 
Bij 240.000 km moet de riem bij een 2.0D verwisseld worden.
Wat ik nog vergeten was, de EGR klep gaf vroeger nog wel eens problemen bij de eerste generatie V50's, hier is voor zover ik weet van Volvo zelf uit een oplossing voor geweest.
Let er even op dat deze al vervangen is als je voor een wat oudere V50 gaat kijken (2004, 2005).
Verder wil het contactslot wel eens problemen geven, bij die van mij was deze vlak voor de aankoop nog vervangen voor een andere.
En als laatste, de kabelboom in het bestuurdersportier wil heel soms nog wel eens problemen geven in de vorm van een hele rare buitentemperatuur aangeven op de boardcomputer. Dit is gelukkig een heel goedkoop kabeltje, dus mocht je dit probleem net krijgen is het niet gelijk een hoge rekening

Bij 240.000 km moet de riem bij een 2.0D verwisseld worden.
Wat ik nog vergeten was, de EGR klep gaf vroeger nog wel eens problemen bij de eerste generatie V50's, hier is voor zover ik weet van Volvo zelf uit een oplossing voor geweest.
Let er even op dat deze al vervangen is als je voor een wat oudere V50 gaat kijken (2004, 2005).
Verder wil het contactslot wel eens problemen geven, bij die van mij was deze vlak voor de aankoop nog vervangen voor een andere.
En als laatste, de kabelboom in het bestuurdersportier wil heel soms nog wel eens problemen geven in de vorm van een hele rare buitentemperatuur aangeven op de boardcomputer. Dit is gelukkig een heel goedkoop kabeltje, dus mocht je dit probleem net krijgen is het niet gelijk een hoge rekening
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
De V40 was met rugleuning omhoog iets kleiner (6 ltr) en met de rugleunig plat ruim 100 liter groter, dit tot aan de raamlijn.
De laadlengte van de V50 is groter, de breedte tussen de wielbakken is groter en de laadbak is regelmatiger van vorm
De laadlengte van de V50 is groter, de breedte tussen de wielbakken is groter en de laadbak is regelmatiger van vorm
Volvo for life
- Delta
- 4th Gear member
- Berichten: 555
- Lid geworden op: 02.04.2006 - 19:09
- Locatie: N.H.
1 van de meest genuanceerde opmerkingen van dhr Simpson.......zal wel weer aan een ander liggen !!bart simpson schreef:een 2.0D is fijner dan een 2.4D
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
welk deel snapte je niet?Delta schreef:1 van de meest genuanceerde opmerkingen van dhr Simpson.......zal wel weer aan een ander liggen !!bart simpson schreef:een 2.0D is fijner dan een 2.4D
- Delta
- 4th Gear member
- Berichten: 555
- Lid geworden op: 02.04.2006 - 19:09
- Locatie: N.H.
Dat zeg ik het ligt dus aan een ander haha !!bart simpson schreef:welk deel snapte je niet?Delta schreef:1 van de meest genuanceerde opmerkingen van dhr Simpson.......zal wel weer aan een ander liggen !!bart simpson schreef:een 2.0D is fijner dan een 2.4D
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Als jij het zo wilt zien vind ik het goed
Een 2.0D is stiller, zuiniger en goedkoper, die eerste 2 setten het "fijner", die laatste is prettig meegenomen
Een 2.0D is stiller, zuiniger en goedkoper, die eerste 2 setten het "fijner", die laatste is prettig meegenomen
Volvo for life
- Jolly Breeze Racing
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Dat is wat ik ook zei, dat een 2.0 goedkoper is ligt voor de handbart simpson schreef:Als jij het zo wilt zien vind ik het goed
Een 2.0D is stiller, zuiniger en goedkoper, die eerste 2 setten het "fijner", die laatste is prettig meegenomen

Jolle
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
- E.T.
- 5th Gear member
- Berichten: 1012
- Lid geworden op: 10.05.2009 - 15:11
Ik heb hiervoor een 2.4 jtd (130 pk) gehad, (oké tis geen D5 maar wel een 5 pitter) en ik moet zeggen dat het rijden met een caravan (TTM 1350kg) dat dat met de JTD een stuk soepeler ging dan met de 2.0 D.
Daar kwam bij dat de 2.0D in de bergen, bij mij, vrij vlot warm liep en de electronica ingreep en ik een bak vermogen moest inleveren totdat het een en ander weer was afgekoeld. De JTD pluimde een keer als ie 't zwaar kreeg, maar warm lopen deed ie niet.
Daar kwam bij dat de 2.0D in de bergen, bij mij, vrij vlot warm liep en de electronica ingreep en ik een bak vermogen moest inleveren totdat het een en ander weer was afgekoeld. De JTD pluimde een keer als ie 't zwaar kreeg, maar warm lopen deed ie niet.
Groet Edwin
Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design
Volvo Amazon P131 B20 1968
Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design
Volvo Amazon P131 B20 1968
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ik kijk ook even vanuit V70 perspectief, daar zijn de 2.0D's niet aan te slepen, men vind hem klaarblijkelijk prettiger dan de 2.4DJolly Breeze Racing schreef:Dat is wat ik ook zei, dat een 2.0 goedkoper is ligt voor de handbart simpson schreef:Als jij het zo wilt zien vind ik het goed
Een 2.0D is stiller, zuiniger en goedkoper, die eerste 2 setten het "fijner", die laatste is prettig meegenomen
- ewing
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 04.04.2008 - 17:34
Aan het verhaal van Ferdi heb ik weinig toe te voegen. Mocht je bij de 2.0D toch nog het gevoel hebben vermogen te missen, dan zou je nog kunnen overwegen om 'm te laten chiptunen (circa 30pk en 80Nm winst). Het bevalt mij tot nu toe uitstekend!
Volvo V50 2.0D Momentum - 09 / 2004 - tuned by Fasttech (165pk / 405Nm) - 17 inch Sagitta velgen - K & N inlegfilter - Intrax verlagingsveren (-30mm) - xenon 4300K
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green