Ontsteking B20A

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
De Fryske Volvo Rider
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 28.12.2009 - 19:11

Hallo,

Ik ben bezig om een B20 A (op gas) uit een gewone 144 om te bouwen naar de carrosorie van een 144 grand luxe automatic,

Dit is wel aardig gelukt tot nu toe maar ik heb een paar vragen.

Voor het ombouwen liep en starte de motor zeer goed.
Na het ombouwen start de moter de ene keer wel en de andere keer weer niet.

Na enige uren speuren,(ik heb weinig verstand van auto's) ben ik der achter gekomen dat de bougies de ene keer wel vonken en de andere keer niet.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt en wat ik er aan kan doen.

Er zit een kastje met een printplaat aan de verdeler en de bobine verbonden.
1 blauwe en een gele en een rode naar de bobine.
Naar de verdeler loopt 1 blauwe draad.

Opmerking: als de gele draad aan de bobine zit en de auto staat op het contacht zitten op alle uitgangen inc de middelste contstante stroom die met een huis tuin en keuken meter te meten is, dus geen duizende volts.

Ik zou graag raad van jullie krijgen, k raak redelijk wanhopig zeg maar

Groet

remco
Gebruikersavatar
Marty McFly
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 21.06.2009 - 11:06
Contacteer:

Ik kan je zo 1-2-3 niet helpen. Op het volvolvo forum: www.volvolvo.nl zitten veel mensen met technische kennis, wellicht dat zij je kunnen helpen.
Of bij de V44 vereniging (www.v44.nl)
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/
Mijn rijdende klassieker: Volvo 164 B30 1970
Mijn dagelijks vervoermiddel: Audi A4 2.0 TDI
jos245
3rd Gear member
Berichten: 332
Lid geworden op: 09.01.2008 - 19:31

De Fryske Volvo Rider schreef:Hallo,


Er zit een kastje met een printplaat aan de verdeler en de bobine verbonden.
1 blauwe en een gele en een rode naar de bobine.
Naar de verdeler loopt 1 blauwe draad.
Heb je daar een foto van?

Je bedoelt toch niet het Flow Control kastje van de LPG ?
Gebruikersavatar
bart1111111112
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 03.01.2008 - 17:33

ik denk dat het een velleman ontstekings kit is.(op het printplaatje zit een groot zwart koelblok)
die kan er zo tussen uit,wel weer de condensator aansluiten.
dus van contactpunten naar condensator en van condensator naar bobine.
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”