Lambert schreef:
Enkel een sportonderstel snap ik persoonlijk niet bij deze wagen (niet slaan! )
Ik ga niet slaan hoor.... ik snap alleen jouw gedachtenlijntje niet helemaal...
Een XC60 is een hele andere auto dan een S60. Jij noemt een r-design die al een strakker onderstel heeft, of je wil een S60 met Four C proberen in advanced.... dat neigt beide naar heel sportief rijgedrag. Strak in de bochten, strak op de weg. In advanced modus voel je alles... Een XC biedt veel meer comfort, is juist goed in de omgang, heeft een hoge zit, je glijdt erin en eruit.... en biedt een ongelofelijke goed weggedrag. Maar is nooit te vergelijken met een S60... Ik kom zelf uit een Audi A5, dat was een nog veel strakkere auto, daarom heb ik voor sportchasis en 20 inch gekozen, zodat ik toch enige strakheid ervaar. Het dweilen is daarmee zo goed als weg...
(1)Volgens mij weet je zelf nog niet wat je wilt .... (2)en moet je inderdaad een aantal proefritten maken.... (3)Kun je nog iets meer vertellen wat je nu rijdt en hoe? Zakelijk? Privé? (4)Doe je er nog bijzondere dingen mee? (5)Houdt je van stevig doorrijden of juist niet? Hoeveel km rijdt je per jaar? (6)En indien je een lage bijtelling wenst, dan is misschien een V60 hybrid ook een goede optie, dan zit je er wat tussenin...
Tja, daar zeg je wat en sla je de spijker op z'n kop denk ik. Een beetje schizofreen zit ik er momenteel wel in.
Tav je vragen (ik heb ze ff genummerd voor het gemak):
(1)Klopt als een bus, voel me net een weermannetje soms.
(2)Ga ik komende zaterdag doen. Afspraken zijn gemaakt.
(3)C70, daarvoor S40, daarvoor Alfa. Alle zakelijk en ook prive.
(4)Vooral rijden. Hobby zeg maar. Werk gerelateerd, prive etc. Geen kinderen achterin ofzo.
(5)Nu komen we bij het schizofrene denk ik

, ik hou van zeer sportief rijgedrag, circuit e.d.. Nordschleife, zandvoort, buiten kartbanen, dat werk. Ik huur meestal een auto met de juiste spec daarvoor. Maar zo rij ik natuurlijk niet op de openbare weg, al is het maar voor mijn rijbewijs en de andere personen op diezelfde weg. Comfort is bij de openbare weg net zo belangrijk en zeker ook voor degene in de passagierstoel

. Toch kan ik zelf echt genieten van een paar lege geschakelde rotonde's of een betere b-weg. Hoeft niet eens superhard te gaan, maar 'bochtjes pakken' is nou eenmaal supertof. Zeker wanneer de auto goed 'aanvoelt'.
Zo huppel ik dus in gedachten van een 3serie met adaptief m-onderstel richting de S60 vanwege zijn comfort en heb ikzelf nu bedacht: Neem een XC60, dan kiest het type auto voor je. Lekker comfi touren, minder uitnodigend voor het onbehoorlijk gumwerk en je houdt nog wat euro's in je zak ook (CJIB alert). (He, de huidige C70, daar isie dan, net zo gegaan bedenk ik me nu

) Of zoals jij al aangaf "Een XC biedt veel meer comfort, is juist goed in de omgang, heeft een hoge zit, je glijdt erin en eruit.... en biedt een ongelofelijke goed weggedrag. Maar is nooit te vergelijken met een S60".
Ik hoopte denk ik met four-c twee dingen te kunnen krijgen. Lekker comfi GT (comfort/sport) plus rete strak (advanced) voor die momenten op de openbare weg dat sportief rijden kan, leuk en verantwoord is.
Eigenlijk heeft de BMW met zijn adaptief M-onderstel de comfort stand niet, de S60 met four-c de echt sportieve niet. Dussss...

daar wint de BMW voor mij.
Kilometer of 40.000. (We waten nog met de vragen bezig he

)
(6) Heb ik in proef gereden, maar zo schizofreen ben ik nou ook weer niet. Dat ding gaat af als een malle in een rechte lijn, totdat je boven de 150 komt (

, dan wordt ik bang van zijn wegligging) of wanneer er koerswisselingen komen, dan ineens is het hallo, enig idee hoe zwaar ik ben? Dat ding is bedoeld voor woon-werk op normale gang (idealiter 50-100km per dag) en een stekker en beide zijde van de dagelijkse trip. Niet passend voor mij, enkel de bijtelling is leuk. Maar daarvoor ben ik teveel een liefhebber om zo te kiezen. De bijtelling van een megane is nog leuker zeg maar. Doe ik ook niet.
Eerst maar eens proefrijden in de XC60 en hopelijk de mogelijkheid krijgen om de advanced icm de S60 te proberen. Hoewel obv de reacties ik denk al weet dat ik het in die stand niet ga vinden wat ik zoek. Zou dus zomaar kunnen (net zoals vier jaar geleden met de C70) dat ik voor de outsider XC60 ga. Of zelf een S60R tweedehands kopen? Kan zelfs ook nog. De S60 is er voor nu echt even uit. Four-c icm deze auto is wss niet waarvoor ik hem zoek.
Ik ben weer wat verder met de keuzes (mede dankzij je feedback!

)
XC60 met four-C
3-serie met adaptief m-onderstel
Tweedehands S60R