Nadat ik met donders veel plezier 3 jr in mijn 2005 V70 Summum 2.4D GT heb gereden was ik om. Heb daar enorm van genoten en veel plezier aan gehad. Wat een dijk van een auto. Was natuurlijk een auto die ik in eigendom had en er ook mee kon doen wat ik wilde. Dus eigenlijk ook een prachtige 'hobby auto'.
Ik had daarvoor altijd lease auto's gereden en was onder de indruk dat je iets kon doen aan een auto wat je zelf maar wilde. Op alle auto's die ik heb gereden was ik zuinig en dat is overigens nog steeds zo. Maar deze V70 was toch iets anders.
Nu bijna 2 jaar geleden de Mondeo gekregen. Inmiddels staat er bijna 155K op en bij 175K gaat hij er uit. De discussie destijds welke auto zou ik willen was een heftige, iets met het Kip en Ei verhaal, en op een gegeven moment heb ik me er bij neergelegd en de Mondeo geaccepteerd. Overigens een prima auto! Helemaal niets mis mee.
Zo'n maand of 4 geleden kwam de discussie voor een nieuwe lease auto weer naar voren. Wat kan en wat moet.
Inmiddels was de KFZ regeling een punt van discussie. Alles was 2.0ltr diesel Mondeo combi, moest nu Superb 2.0ltr diesel combi worden. Was allemaal een basis uitvoering en grijs. Kleur wordt nu voor de gehele company en nu donkerblauw. Mijn Mondeo was beter Ausgestattet in vergelijk met de Duutsers. Reden was eenvoudig, de 2.0 diesels waren niet kariger te krijgen....

Een referentie auto was de C220 CDI combi van MB. Mooie auto maar heb er helemaal niets mee. Daarnaast zou een BMW 3 Touring of een Audi A4 Avant of een hele dikke Superb Combi tot de opties horen.
Dus geen V70..... laat staan dat men daar over nadenkt. Uitdaging dus.....
De Skoda aangevraagd. Pas leverbaar in Nov/Dec 2015. De Mondeo, geen verkeerde auto baidewee, is qua zit en ruimte enorm gekrompen. Als uitbuikende 50+er pas ik daar niet meer in. Dus deze beide troeven vielen weg. De MB en de V70 uit laten rekenen. De V70 Nordic+ er naast gezet en bleek gunstiger uit te vallen.
Ik heb aangegeven zelf ook een bijdrage te willen leveren en dat werd als zeer positief ervaren en er is akkoord gegeven. Zodra de auto echt daadwerkelijk besteld is bij de dealer ben ik echt gerust. Tot die tijd hou ik nog een slag om de arm. Immers je weet maar nooit..... Zeker niet als je het zelf niet kan sturen.
Wat is het geworden;
V70 D4 Classic Edition. Handgeschakeld
Magic Blue
Extra opties;
- DAB+ Lekker für Unterwegs
- 17" Pallene velgen
- Parkeer sensoren voor en achter. Toch makkelijk voor de net in het bezit van een rijbewijs zijnde jeugd.

- Schuif- kanteldak. 50+er Optie......
- Trekhaak..... uiteraard dussss...

Mooie ruim aangeklede auto. Dit is um ongeveer;

Geen leer wat ik eigenlijk wel prima vindt. Het zwarte zonder chroom accenten op het dashboard vindt ik persoonlijk er wel fraaier uitzien dan met de lichte alu kleuren. Na ja Analoog achtige klokken, so be it.
Keep You Informed.