Idd veel goedkoper, nou ja, nog maar eens proberen danCeeBee schreef:Ik heb Torque en nog geen klachten.t5power schreef:Weet je dat zeker? Heb mijn ebay history erbij gepakt, ik had deze gekocht:
Car Scanner Scan Tool CAN BUS OBD2 OBD Automotive V1.4 (14 dollar ofzo) en die lijkt hetzelfde. Torque zegt over dat ding dat hij niet volledig compatible is met de opties van Torque.
Of gebruik je iets anders dan Torque?
Er staat in deze link inderdaad dat er problemen mee kunnen zijn.
Schijnbaar heb ik een goede.
En alles naar z'n geld, hij is 10x goedkoper als een gemiddelde andere.
http://torque-bhp.com/wiki/Bluetooth_Adapters
Low Cost Gadgets
-
- 5th Gear member
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(1997) Volvo S40 2.0
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Nou, ik heb er dan ook maar één gekocht! Voor € 11,40 kun je je er ook geen buil aan vallen.CeeBee schreef: http://www.ebay.com/itm/Bluetooth-Wirel ... 2314c03f95
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
- piotrV70
- 5th Gear member
Goed spul dat TPMS van de ANWB: http://www.caravan-forum.nl/viewtopic.php?f=70&t=15012
-
- 3rd Gear member
Als je dat hele draadje leest, lijkt het er sterk op dat het aan de ventielen lag en niet aan het systeem van de ANWB.piotrV70 schreef:Goed spul dat TPMS van de ANWB: http://www.caravan-forum.nl/viewtopic.php?f=70&t=15012
- mad
- 6th Gear member
XC70 D5 2009 Ocean Race
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Vandaag de ELM327 binnen gekregen en direct maar gaan testen! For the record: ik gebruik een Sony Ericsson Xperia Arc met Android 2.3.4.Doeke Dobma schreef: Nou, ik heb er dan ook maar één gekocht! Voor € 11,40 kun je je er ook geen buil aan vallen.
Ten eerste: het werkt! De ELM327 in de connector klikken en koppelen met de telefoon. Dan Torque opstarten(ik gebruik tot op heden nog de gratis Lite versie, is de Pro-versie aan te raden?) en bij de instellingen aangeven wat de OBD2 lezer is.
Standaard staan er al wat meters in, snelheid, gaskleppositie, druk, acceleratie (G-sensor). Er zijn 7 velden waarvan er 4 gevuld zijn met de standaard meters. Je kunt alle meters verwijderen of verplaatsen, qua positie op het scherm. Op elk veld kun je meters toevoegen, max 6 per veld.
Nu is er een hele waslijst aan meters die je kunt selecteren. Niet alles is even interessant. Er zitten ook meters tussen die dezelfde informatie vermelden als je boordcomputer. Zoals verbruik, snelheid volgens GPD en volgens ECU, toerental, etc. Hoewel deze functies dus ook al in de boordcomputer van de S60 zitten, is het wel leuk om ze eens te gebruiken als vergelijk.
Zo ligt het uitgelezen toerental volgens Torque ca. 100 toeren lager dan de fysieke meter op het dashboard aangeeft.
De snelheid; als ik op de dash een snelheid aflees van 70km/u geeft Torque een GPS snelheid fluctuerend tussen 64 en 66 km/u en een ECU snelheid van stabiel 65km/u.
Zoals gezegd zijn er veel meters beschikbaar, maar niet alles werkt. Ik heb een (snelle) analyse gemaakt van de meters die ook daadwerkelijk werken.
- Speed (GPS en ECU)
- Coolant Temperature
- Engine load
- Engine RPM
- Air Intake Temperature
- Mass Air Flow Rate (druk van de MAF sensor volgens mij)
- Throttle Position
- Boost
- Turbo Boost Gauge
- Timing Advance (voorontsteking)
- Fuel Trim bank 1 sensor 1
- O2 Volts bank 1 sensor 1
- Acceleration (G-druk)
- Altitude GPS (geeft verkeerde waardes)
- diverse betreffende verbruik
Verder nog:
- All Data Widget (div data op het scherm)
- Drive Cycle status since DTC clear Widget
- Current Drive Cycle Widget
Onder 'actions' kun je nog kiezen uit:
- Show logged faults
- Clear Logged faults
- Show Pending faults
- Show Historic faults
Deze foutcode-lezers lieten niets zien omdat er volgens Torque geen enkele faultcode (opgeslagen) was. Dat zou goed kunnen. Ik zal eens ergens een stekker lostrekken om te zien of er dan een melding verschijnt.
Zoals gezegd, er zijn meer meters, maar bij mij doen die het niet.
Wat voor mij relevante meters zijn, zijn die van de koelwatertemperatuur en belasting van de motor. Wat ik graag nog zou willen zien is CO2-uitstoot, olietemperatuur, voltmeter(werkt nu niet), binnentemperatuur en vast nog meer wat ik nu even niet kan bedenken. Misschien dat de Pro versie meer meters biedt.
Vooralsnog tevreden.
RDKraker en CeeBee, hebben jullie de Pro-versie van Torque? Kun je daar meer mee?
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
Dat Torque lijkt me wel handig om bij de recente Volvo's (S/V/XC60, V/XC70 en S80 vanaf MY08) de koelwatertemperatuur uit te lezen (aangezien die ontbreekt op het dashboard)
Nu alleen nog even opzoeken of het systeem werkt bij die modellen
Nu alleen nog even opzoeken of het systeem werkt bij die modellen
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
-
- 5th Gear member
Hier werkt ook dat goedkope ding ook , ik heb de Pro versie, ik zie zo 123 niet wat ik extra heb. Wel gemerkt dat hij maar weinig volvo specifieke ODB codes kan opvragen, ik heb nl een hele riks actief (pdc,fourc en een parkeerlampje) maar niks daarvan terug te vinden.
(1997) Volvo S40 2.0
(1997) Volvo S40 2.0
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Ja, als je op het torque forum leest, zie je inderdaad dat Volvo niet echt makkelijk is met het uitlezen van codes. Misschien dat er wel een scheiding is tussen niet-ernstige storingen, zoals lampjes etc, en wel ernstige storingen, zoals motorstoringen. Geen idee.
Ik heb vanmorgen ook de pro versie gedownload. Veel en veel meer mogelijkheden, waaronder olietemperatuur en uitstoot emissie (gram co2/km). Nog niet in de praktijk geprobeerd, dus nog even afwachten welke opties allemaal wel en niet werken...
Ik heb vanmorgen ook de pro versie gedownload. Veel en veel meer mogelijkheden, waaronder olietemperatuur en uitstoot emissie (gram co2/km). Nog niet in de praktijk geprobeerd, dus nog even afwachten welke opties allemaal wel en niet werken...
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Inmiddels de Pro versie gekocht. Nu krijg ik van de volgende extra onderdelen data binnen:
CO2 uitstoot
Fuel trim bank 1 sensor 2 (vreemde waardes overigens)
Fuel trim bank 1 long term
O2 Volts bank 1 sensor 2
Horse Power
Torque
Voltage (volgens OBD2 module)
Niet erg veel extra's dus. Er zijn wel heel veel extra meters, maar er worden er dus maar weinig ondersteund.
Bij adapter informatie staat dat de ECU aan de adapter verteld dat ie de volgende zaken kan vertellen:
Number of trouble codes and I/M info
Fuel system status
Calculated engine load value
Engine Coolant temperature
Short term fuel % trim - bank 1
Long term fuel % trim - bank 1
Intake Manifold Pressure
Engine RPM
Vehicle speed
Timing Advance
Intake air temperature
MAF airflow rate
Throttle position
Oxygen sensors present
Bank 1, sensor 1: Oxygen sensor & short term fuel trim
Bank 1, sensor 2: Oxygen sensor & short term fuel trim
Wordt je dus niet erg veel wijzer van. Ik vind het wel erg leuk dat de CO2 uitstoot weergegeven wordt. Maar ik vind het jammer dat er geen olietemperatuur weergegeven wordt. Zou de ECU dat helemaal niet meten, of zou het gewoon niet uitgelezen kunnen worden?
Andere leuke opties aan de pro-versie;
Map View: je kunt elke rit die je gereden hebt terug kijken op een kaart. Leuk als je bijvoorbeeld op vakantie bent geweest, dan kun je precies zien wat en waar je hebt gereden.
Fault Codes: foutcodes uitlezen. Ik weet dat ik wat foutcodes heb, maar die zitten allemaal in niet-motor systemen. Foutcodes omdat het slot linksachter eens geweigerd heeft, omdat er een versterker is gedetecteerd maar niet is aangemeld, etc. Allemaal niet belangrijk. Ik heb geen foutcodes met betrekking tot de motor en dergelijke. Hij vindt dus ook niets. Eigenlijk zou ik eens ergens een stekker los moeten trekken om te kijken of ie dan wel een foutcode geeft.
Al met al, het is grappig, maar het werkt slechts beperkt. Ik doe het voor de volgende functies:
Koelwater temperatuur
Voltage
Motor belasting (leuk dansend metertje)
CO2 uitstoot
Boost (moet nog uitzoeken welke meter het meest geschikt is).
Boost is als een soort ouderwetse economy-meter, kun je proberen om zuinig mee te rijden.
CO2 uitstoot
Fuel trim bank 1 sensor 2 (vreemde waardes overigens)
Fuel trim bank 1 long term
O2 Volts bank 1 sensor 2
Horse Power
Torque
Voltage (volgens OBD2 module)
Niet erg veel extra's dus. Er zijn wel heel veel extra meters, maar er worden er dus maar weinig ondersteund.
Bij adapter informatie staat dat de ECU aan de adapter verteld dat ie de volgende zaken kan vertellen:
Number of trouble codes and I/M info
Fuel system status
Calculated engine load value
Engine Coolant temperature
Short term fuel % trim - bank 1
Long term fuel % trim - bank 1
Intake Manifold Pressure
Engine RPM
Vehicle speed
Timing Advance
Intake air temperature
MAF airflow rate
Throttle position
Oxygen sensors present
Bank 1, sensor 1: Oxygen sensor & short term fuel trim
Bank 1, sensor 2: Oxygen sensor & short term fuel trim
Wordt je dus niet erg veel wijzer van. Ik vind het wel erg leuk dat de CO2 uitstoot weergegeven wordt. Maar ik vind het jammer dat er geen olietemperatuur weergegeven wordt. Zou de ECU dat helemaal niet meten, of zou het gewoon niet uitgelezen kunnen worden?
Andere leuke opties aan de pro-versie;
Map View: je kunt elke rit die je gereden hebt terug kijken op een kaart. Leuk als je bijvoorbeeld op vakantie bent geweest, dan kun je precies zien wat en waar je hebt gereden.
Fault Codes: foutcodes uitlezen. Ik weet dat ik wat foutcodes heb, maar die zitten allemaal in niet-motor systemen. Foutcodes omdat het slot linksachter eens geweigerd heeft, omdat er een versterker is gedetecteerd maar niet is aangemeld, etc. Allemaal niet belangrijk. Ik heb geen foutcodes met betrekking tot de motor en dergelijke. Hij vindt dus ook niets. Eigenlijk zou ik eens ergens een stekker los moeten trekken om te kijken of ie dan wel een foutcode geeft.
Al met al, het is grappig, maar het werkt slechts beperkt. Ik doe het voor de volgende functies:
Koelwater temperatuur
Voltage
Motor belasting (leuk dansend metertje)
CO2 uitstoot
Boost (moet nog uitzoeken welke meter het meest geschikt is).
Boost is als een soort ouderwetse economy-meter, kun je proberen om zuinig mee te rijden.
- xc-men
- 4th Gear member
- Contacteer:
Doeke nu even een stekker los trekken van de motor om te kijken of het echt werkt, de ERG valve is een mooie om een foutcode te genereren. Ik vraag me af of je ook Foutcodes kan reseten?
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
-
- 5th Gear member
Heb een leuke goedkope gadget voor in de auto gekocht, mini camera die in 720p kan opnemen.
(1997) Volvo S40 2.0
(1997) Volvo S40 2.0
- bookkeeper
- 4th Gear member
- Contacteer:
@t5power ben we benieuwd naar de beelden...
Bookkeeper
Volvo V60 PIH - Ice White Solid, premium sound and more
2012-2014 S60 D3 R-design
2009-2012 V70 2.0D LE
2006-2009 V50 2.0D
2003-2006 V40 2.0 Sports Edition
Volvo V60 PIH - Ice White Solid, premium sound and more
2012-2014 S60 D3 R-design
2009-2012 V70 2.0D LE
2006-2009 V50 2.0D
2003-2006 V40 2.0 Sports Edition