Polestar tuning T4

Gebruikersavatar
Yngwie
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 21.01.2011 - 18:52
Locatie: Brielle

Ab S schreef: 18.09.2021 - 18:31 goed te horen over dat directer reageren op het gaspedaal; ik neem aan (juist) ook in de Comfort stand? Zelf gebruik ik Dynamic eigenlijk (bijna) nooit, ook niet in op de Autobahn, soms (af en toe) in de bergen bergopwaarts; berg laat ik 'm in Comfort staan en schakel ik handmatig terug.
Met m'n T5 heb ik persoonlijk geen extra vermogen of koppel nodig, maar een iets sneller reagerende bak in Comfort mode zou best aardige verbetering zijn. Vreemd eigenlijk dat standaard de bak niet met optimale s/w wordt aangestuurd en dat je daarvoor extra vermogen en koppel moet kopen..
In alle standen reageert de auto nu sneller; zeker ook in de "Comfort" stand. Hij doet alles nu (nog) makkelijker. Het Turbo gat is kleiner geworden. Nog geen seconde spijt van de optimalisatie!
S60 T4 R-Design MY 2020 Osmium Grey Polestar Optimisation
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 972
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

Yngwie schreef: 27.09.2021 - 10:27
Ab S schreef: 18.09.2021 - 18:31 goed te horen over dat directer reageren op het gaspedaal; ik neem aan (juist) ook in de Comfort stand? Zelf gebruik ik Dynamic eigenlijk (bijna) nooit, ook niet in op de Autobahn, soms (af en toe) in de bergen bergopwaarts; berg laat ik 'm in Comfort staan en schakel ik handmatig terug.
Met m'n T5 heb ik persoonlijk geen extra vermogen of koppel nodig, maar een iets sneller reagerende bak in Comfort mode zou best aardige verbetering zijn. Vreemd eigenlijk dat standaard de bak niet met optimale s/w wordt aangestuurd en dat je daarvoor extra vermogen en koppel moet kopen..
In alle standen reageert de auto nu sneller; zeker ook in de "Comfort" stand. Hij doet alles nu (nog) makkelijker. Het Turbo gat is kleiner geworden. Nog geen seconde spijt van de optimalisatie!
..dat is goed om te horen en te weten, dank je!

Net terug uit Duitsland moet ik zeggen dat het (steil) bergopwaarts in Comfort toch wat lang duurt voordat de automaat terugschakelt als de snelheid wat terugloopt. In Dynamic gaat dat wel goed, maar voornamelijk omdat het toerental hoog blijft en vaker terugschakelen niet nodig is.
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3233
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Helaas heel herkenbaar voor de V60 T5, Ab S.

Ik ben dan ook benieuwd naar Polestar tuning op een T5 en wat het doet met het schakelgedrag van de automaat.
Wat ik graag zou willen:
- De motorrust die nu heerst in rijmodus Comfort bij constante snelheid rijden.
- Het meer op koppel rijden wanneer er wat extra vermogen gevraagd wordt (bijv. helling op of versnellen op vlak). Pas echt terugschakelen wanneer nodig.
- Het motortoerental niet dusdanig ver laten zakken dat dat je geneigd bent teveel gas bij te geven door de wat onrustige motorloop. Waardoor de automaat niet 1 maar 2 versnellingen terugschakelt met een boel onrust als gevolg.

Ik hoop dat Polestar tuning hieraan kan voldoen omdat er bij hetzelfde toerental meer vermogen en koppel beschikbaar is. En dus de noodzaak om terug te schakelen minder wordt (punt 2).
Doet de tuning iets met punt 3? Of houdt Polestar tuning dezelfde lage toerentallen aan (in Eco- en Comfort rijmodus dus)? Of loopt de motor mooier bij deze toerentallen (omdat er meer koppel en vermogen beschikbaar is)?

Anders gezegd: schakelt de zelflerende automaat na tuning anders door de andere motorkarakteristiek (verhoogd koppel en vermogen bij dezelfde toerentallen) of is de schakelsoftware ook echt aangepast?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2017 Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 5261
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Er is discussie over het feit of Polestar de bak ook aanpast of niet. De een zegt van wel de ander zegt van niet. Of het veel uitmaakt? Wat m.i. uitmaakt is hoe de bak na de tuning reageert: Feit is dat door de optimalisatie van de motor de bak zich anders gedraagt. Het valt daarbij iedereen op dat de bak veel alerter is (na gasgeven gebeurt er direct iets in plaats van 1-2 seconden niets) en er minder teruggeschakeld wordt.
Heeft je dealer geen T5 met tuning staan om e.e.a. te vergelijken?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 5261
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Yngwie schreef: 18.09.2021 - 10:29 .......De huidige badge is wel een beetje saai; ik vond de blauwe badge mooier...maar toch staat 'tie gaaf!
Je kan hier een blauwe bestellen: https://www.vstore.nl/embleem-polestar-1796/
Heb ik ook gedaan en staat m.i. ook veel mooier.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3233
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Gouwe schreef: 27.09.2021 - 14:48 Er is discussie over het feit of Polestar de bak ook aanpast of niet. De een zegt van wel de ander zegt van niet. Of het veel uitmaakt? Wat m.i. uitmaakt is hoe de bak na de tuning reageert: Feit is dat door de optimalisatie van de motor de bak zich anders gedraagt. Het valt daarbij iedereen op dat de bak veel alerter is (na gasgeven gebeurt er direct iets in plaats van 1-2 seconden niets) en er minder teruggeschakeld wordt.
Heeft je dealer geen T5 met tuning staan om e.e.a. te vergelijken?
Ja, die discussie heb ik ook gelezen.
En verder helemaal eens hoor.
Wanneer er weer eens een Polestar actie is is dat ook de te bewandelen weg: proefrijden en ervaren of het de 700 euro waard is.
Volgens mij is die actie er dit jaar niet geweest?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2017 Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
steven.vuylsteke
5th Gear member
Berichten: 1850
Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27

Gouwe schreef: 27.09.2021 - 14:50
Yngwie schreef: 18.09.2021 - 10:29 .......De huidige badge is wel een beetje saai; ik vond de blauwe badge mooier...maar toch staat 'tie gaaf!
Je kan hier een blauwe bestellen: https://www.vstore.nl/embleem-polestar-1796/
Heb ik ook gedaan en staat m.i. ook veel mooier.
mijn wagen heeft de tuning, maar niet het stickertje. Maar als ik kijk naar de prijs van het stickertje alleen al :D Jammer dat ze het er toen niet direct hebben naast gekleefd. Gelukkig is het stickertje geen extra pk waard ;)
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3233
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Ik twijfel juist om alle type belettering weg te halen.
Mmmm, of alles erop of alles eraf. We gaan het zien wat het gaat worden...:-)
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2017 Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 5261
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ik heb op Volvo en de schildjes rechtsachter alles weggehaald. Vond ik persoonlijk het mooiste (compromis). Alles weghalen is voor mij wel heel kaal.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
steven.vuylsteke
5th Gear member
Berichten: 1850
Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27

raspaardje schreef: 28.09.2021 - 14:28 Mmmm, of alles erop of alles eraf. We gaan het zien wat het gaat worden...:-)
That's what she said :D
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
wasbeer2006
5th Gear member
Berichten: 1136
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

raspaardje schreef: 28.09.2021 - 14:28 Ik twijfel juist om alle type belettering weg te halen.
Mmmm, of alles erop of alles eraf. We gaan het zien wat het gaat worden...:-)
Alles eraf natuurlijk, we zijn geen 16 meer!
En hoe hoger het type hoe meer de noodzaak de aanduiding te verwijderen, zeker bij een mooi ingetogen Volvo
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19992
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

raspaardje schreef: 27.09.2021 - 15:06
Gouwe schreef: 27.09.2021 - 14:48 Er is discussie over het feit of Polestar de bak ook aanpast of niet. De een zegt van wel de ander zegt van niet. Of het veel uitmaakt? Wat m.i. uitmaakt is hoe de bak na de tuning reageert: Feit is dat door de optimalisatie van de motor de bak zich anders gedraagt. Het valt daarbij iedereen op dat de bak veel alerter is (na gasgeven gebeurt er direct iets in plaats van 1-2 seconden niets) en er minder teruggeschakeld wordt.
Heeft je dealer geen T5 met tuning staan om e.e.a. te vergelijken?
Ja, die discussie heb ik ook gelezen.
En verder helemaal eens hoor.
Wanneer er weer eens een Polestar actie is is dat ook de te bewandelen weg: proefrijden en ervaren of het de 700 euro waard is.
Volgens mij is die actie er dit jaar niet geweest?
Actie is er op dit moment.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 946
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Ik vond het de investering zeker waard, de auto rijdt merkbaar beter na de Polestar remap; alertere bak en lekkere toename van koppel voor de T5, waardoor hij mooier oppakt. Door Polestar opgegeven koppel haalde hij overigens precies op de rollenbank, aantal pk daarentegen niet (maar dat kan ook met andere zaken te maken hebben die ik heb aangepast).
- XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Grigio Chiaro Metallic || 1996
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3233
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Yes, actie loopt, had het gisteren gelezen.
Een alertere automaat is welkom.

Dat piekvermogen vind ik niet echt belangrijk. Hoe de toename van het vermogen en koppel in het middenbereik is wel.
Een vermogenscurve vóór en na tuning, is die ergens beschikbaar?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2017 Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
Airjupiler
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 06.07.2019 - 22:08

Kan alleen maar gelijk geven. Wat een mooie prestatie na de Polstar optimalisatie. Wel jammer dat de T4 polstar nog steeds afgesloten bij 246 is
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3233
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Airjupiler schreef: 09.03.2024 - 23:11 Kan alleen maar gelijk geven. Wat een mooie prestatie na de Polstar optimalisatie. Wel jammer dat de T4 polstar nog steeds afgesloten bij 246 is
Je bedoelt dat hij niet harder loopt dan 246 km/h op de teller? :-)
Dat gebeurt bij een T5 trouwens ook; zou er toch een soort van begrenzer op zitten?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2017 Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
Rogier64
5th Gear member
Berichten: 1075
Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
Locatie: Achterhoek

Airjupiler schreef: 09.03.2024 - 23:11 jammer dat de T4 polstar nog steeds afgesloten bij 246
Jongens, dit gaat toch helemaal nergens over. Vanaf modeljaar 2021 zijn alle Volvo's begrenst tot 180 km/h. Jammer, mwahh, zelfs in Duitsland wordt lang niet meer zoveel hard gereden.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11672
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Ik heb het met mijn (gePolariseerde T4) meerdere keren geprobeerd, maar ik vond bij 220km/u op de GPS het toch echt echt wel leuk genoeg. Als er met die snelheid ook maar iets mis gaat, dan helpt daar echt geen airbag meer tegen.

Okee, ik word ouder, maar ik zie het nut er niet van in. Dat je bij 120km/u het gas even flink kunt indrukken (als remmen niet slimmer is) om een situatie te voorkomen is een veel belangrijker voordeel van de tuning als je het mij vraagt.
Afbeelding
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3233
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Rogier64 schreef: 11.03.2024 - 18:41 Jongens, dit gaat toch helemaal nergens over.
Laten we vooral niet die richting op gaan; de fun en het nut van erg hard rijden mag ieder voor zich bepalen.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2017 Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
Rogier64
5th Gear member
Berichten: 1075
Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
Locatie: Achterhoek

Zeker mag dat en ik hoop oprecht dat ze gevrijwaard blijven van brokken. Met dergelijke snelheden ben je gewoon niet meer in staat te anticiperen op plotselinge gebeurtenissen. Helaas gaat het bij ongevallen juist bij de tegenpartij fataal mis en komen de veroorzakers er relatief goed vanaf. Ik heb van dichtbij een auto gezien waarvan een flink deel van het motorblok 40 meter verderop lag en het wrak onherkenbaar was. Garandeer je dat je wel even een momentje hebt als je zelf weer achter het stuur zit. Het nut en de fun is dan ver weg.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”