Iemand 21" onder zijn V60 of S60?

Gebruikersavatar
EVO500
4th Gear member
Berichten: 610
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

Philken schreef: 15.05.2024 - 15:39 bandenmaat is nochtans de voorgeschreven 245/35/20, ik denk ook dat het een beetje optisch bedrog is op de foto of de vorm van de Continental...
Denk het ook. Op foto lijkt het door lichtinval (vaak) net iets anders. Nochtans een erg mooie velg en een die je niet of nooit ziet op een v60!
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
wasbeer2006
5th Gear member
Berichten: 1136
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Ik vind het optisch met een normaal onderstel niet slecht staan hoor. Maar ik zou me persoonlijk beperken tot max 20"

Deinen vind ik ze wel iets doen, maar allemaal die ik gereden heb, ik denk zes of zeven V60,s. Maar ik ben daar heel gevoelig voor.
Heel snel wagenziek achterin, voorin niet. Met sportonderstel bijna niet zonder belading, maar met een volle vakantie bepakking wel.
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1678
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Foto's van 21 inch uitvoeringen volgens de advertenties;
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7180
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

:lol: :lol:
IMG_6446.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
EVO500
4th Gear member
Berichten: 610
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

Bedankt J3BEE! Was wat ik even wilde zien :-D . Zijn zo te zien beide velgen van Heico.
wasbeer2006 schreef: 15.05.2024 - 19:45 Maar ik zou me persoonlijk beperken tot max 20"
Daarom had ik even topic gestart om te zien of het niet TE is. Denk dat het op zich wel kan, maar vind de bovenste aan de achterkant wel ver naar buiten komen (ET waarde?)
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 20305
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Die komo zak ziet er wel zeer goed uit, het ding schreeuwt één en al sportiviteit uit om vervolgens bij 180 in de muur van de begrenzer te lopen.
Zou die er niet opzitten dan mag hij zo op het erf neergezet worden.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
wasbeer2006
5th Gear member
Berichten: 1136
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Die onderste komo zak is wel vet inderdaad.
Zeker voor zo,n auto blijft die 180 een ding, maar ik zou me er wel overheen kunnen zetten.
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1165
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

wasbeer2006 schreef: 16.05.2024 - 20:46 Zeker voor zo,n auto blijft die 180 een ding, maar ik zou me er wel overheen kunnen zetten.
Ook daar is al tijden een oplossing voor :D

Ik heb onder de mijne een set 20 inch van de V90 gezet. 255 35 20. Staat 'm echt goed.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
Rogier64
5th Gear member
Berichten: 1075
Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
Locatie: Achterhoek

Ik ben uitermate tevreden met mijn 19 inch zomervelgen dus niet op zoek naar 20 inch. Maar ik vraag mij af waarom het volgens Volvo niet mogelijk is om 20 inch te monteren op een 'standaard' chassis zoals mijn V60 Inscription van 2020. Als de afrolomtrek nagenoeg gelijk blijft en de juiste ET-waarde in acht genomen wordt moet dat toch niet uitmaken?
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1678
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Rogier64 schreef: 12.06.2024 - 19:07 Ik ben uitermate tevreden met mijn 19 inch zomervelgen dus niet op zoek naar 20 inch. Maar ik vraag mij af waarom het volgens Volvo niet mogelijk is om 20 inch te monteren op een 'standaard' chassis zoals mijn V60 Inscription van 2020. Als de afrolomtrek nagenoeg gelijk blijft en de juiste ET-waarde in acht genomen wordt moet dat toch niet uitmaken?
Dat zal eerder te maken hebben met de WLTP feestjes ;)
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3233
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Grotere velgen zijn zwaarder en moeilijker onder controle te houden zonder sportchassis?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2017 Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
Rogier64
5th Gear member
Berichten: 1075
Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
Locatie: Achterhoek

De letterlijke omschrijving is: Auto's met een standaardchassis zijn niet uit te rusten met 20 inch wielen. Informeer bij de Volvo-dealer naar de uitrusting van uw auto. Dat lijkt wat meer dan de homologatie waar de auto mee gekeurd is. Nu is de standaard band breedte bij 18 en 19 inch 235 en bij de 20 inch is die 245. Je zou denken dat de band dan buiten de wielkast komt, maar daar is juist de iets hogere ET-waarde bij de 20 inch van toepassing, hierdoor komt die velg iets meer naar binnen. Mogelijk dat er een uitslagbegrenzer op moet met grotere draaicircel tot gevolg. Op de R-Design kan met het verlaagde sportchassis wel 20 inch. Wat is daar dan nog meer anders dan het standaard chassis van een Inscription. Gewicht zal inderdaad wat meer zijn maar dat zal toch ook weer niet zoveel zijn dat hierdoor controle-verlies gaat optreden.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Gebruikersavatar
EVO500
4th Gear member
Berichten: 610
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

Kan alleen spreken over T8 die ik heb.
Rijd beter met de 2 set 20"velgen die ik heb tov 19".
Zeker met de set met de Michelin Pilot sport 4.
Vanuit de volvo dealer wilde ze hier niet aan (niet omdat het niet paste) tenzij ik iets tekende omdat het niet officieel door volvo werd toegepast.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3233
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Rogier64 schreef: 12.06.2024 - 23:36 De letterlijke omschrijving is: Auto's met een standaardchassis zijn niet uit te rusten met 20 inch wielen. Informeer bij de Volvo-dealer naar de uitrusting van uw auto. Dat lijkt wat meer dan de homologatie waar de auto mee gekeurd is. Nu is de standaard band breedte bij 18 en 19 inch 235 en bij de 20 inch is die 245. Je zou denken dat de band dan buiten de wielkast komt, maar daar is juist de iets hogere ET-waarde bij de 20 inch van toepassing, hierdoor komt die velg iets meer naar binnen. Mogelijk dat er een uitslagbegrenzer op moet met grotere draaicircel tot gevolg. Op de R-Design kan met het verlaagde sportchassis wel 20 inch. Wat is daar dan nog meer anders dan het standaard chassis van een Inscription. Gewicht zal inderdaad wat meer zijn maar dat zal toch ook weer niet zoveel zijn dat hierdoor controle-verlies gaat optreden.
Zal in extreme situaties toch resultaten geven die Volvo niet wilde. Daarom geen homologatie voor 20" icm dynamic chassis.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2017 Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
wasbeer2006
5th Gear member
Berichten: 1136
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Het is ook wel apart, geen sportonderstel wel 20"
Dus ergens wil je comfort en dan schroef je er 20" onder.

Ik snap wel dat van 19 naar 20 een kleine stap is, maar ergens snap ik het wel.
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
Rogier64
5th Gear member
Berichten: 1075
Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
Locatie: Achterhoek

Denk dat je wel iets inlevert qua comfort, maar dan juist op het chassis van de R-Design. Voor mij geen 20" op de Inscription maar was gewoon benieuwd waarom het eigenlijk niet kan op een standaard chassis, iets technisch of iets vanuit milieu oogpunt.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
wasbeer2006
5th Gear member
Berichten: 1136
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Ik vind in normale omstandigheden heel weinig verschil zitten in het R design onderstel op een B4 en normale op een T6.

Op de klinkers in de wijk merk je het wel. Maar op de over het algemeen goede nederlandse wegen merk je het bij normaal rijden niet.
Als je echt harder gaat merk je het wel goed. Al vind ik het standaard onderstel op de T6 steviger dan het standaard onderstel op een B3. Dan zal wellicht met het gewicht te maken hebben.

Enige echte verschil wat ik merkte is dat de T6 achter echt wel deint, niet heel erg, maar je voelt het wel constant.
Nu ben ik daar erg gevoelig voor. Dat irriteert mmet ook altijd aan een SUV, dat kunstmatige onderstel.
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1678
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

wasbeer2006 schreef: 14.06.2024 - 09:23 Ik vind in normale omstandigheden heel weinig verschil zitten in het R design onderstel op een B4 en normale op een T6.

Op de klinkers in de wijk merk je het wel. Maar op de over het algemeen goede nederlandse wegen merk je het bij normaal rijden niet.
Als je echt harder gaat merk je het wel goed. Al vind ik het standaard onderstel op de T6 steviger dan het standaard onderstel op een B3. Dan zal wellicht met het gewicht te maken hebben.

Enige echte verschil wat ik merkte is dat de T6 achter echt wel deint, niet heel erg, maar je voelt het wel constant.
Nu ben ik daar erg gevoelig voor. Dat irriteert mmet ook altijd aan een SUV, dat kunstmatige onderstel.
Sportchassis is echt wel hard te noemen. Zeker op de klinkers, kleine oneffenheden, drempels. Het "klapt" vind ik.

Mbt deinen, weet je zeker dat je niet te hard gas geeft in die T6 ivm AWD? :D
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3233
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

En zo zie je dat alles subjectief is: de één vindt het te hard, de ander vindt het prima...:-)
Bandenspanning en type band zijn ook factoren.

Maar wil je een beetje meer gevoel krijgen tussen jou en het wegdek dan is een sportchassis in een S/V60 gewoon aan te raden.
Als je een Volvo EV ook lekker vindt sturen laat het dan ajb bij een normaal/dynamic chassis...:-)
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2017 Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1678
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Ja eens. Ik wil de (ook) auto voelen. Gekke is dat ik laatst dus een T6 met 20" en Heico verlaging mee had en dit meer comfort gaf dan het sportchassis.
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”