Volvo 164 turbo (2) rijdend (filmpje)

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Flexibele downpipe bleek helaas niet mogelijk, de benodigde radius haal ik niet. Andere oplossing gekozen
Afbeelding
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Zojuist het motorblok + m410 erin gehangen, eigenlijk moet je zoiets met 2 man doen maar goed...

ik hergebruik mn gelaste inlaatstuk voor de gasklep, heb er overigens nu wel een stuk pijp in gelast zodat de lucht niet meer gericht is op cilinder 3 en 4.

Afbeelding

motorblok
alle lagers vervangen
zuigerveren vervangen
K nokkenas
stalen distributie tandwielen
Gaskop verlaagd compressie met marine in en uitlaatkleppen.
Sachs koppelingplaat met borg wagner drukgroep
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Afbeelding
Afbeelding

comments plz :D
Gebruikersavatar
Boele
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
Locatie: Zeist

Dat wordt een elektrische fan.....
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Ja misschien wel, ruimte heb ik iig zat voor de radiator, alleen de intercoolerpijp moet er ook nog langs ...
Gebruikersavatar
Botje
2nd Gear member
Berichten: 121
Lid geworden op: 13.09.2010 - 21:33
Locatie: Amersfoort

Ziet er weer gelikt uit. =P~

Kan je je accu nog kwijt of komt die ergens anders te liggen dan gebruikelijk??
Bezig met: Volvo 164 automaat (1969)
Afbeelding
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

ziet er goed maar druk uit, waar is je DIS bobine gebleven?
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Accu zit in de kofferbak, kabels moet ik nog ff wegwerken met wat straps. Ik heb jammer genoeg moeten overwegen om de DIS bobine terug te brengen, ik had gigantisch veel last van resets. Een active DIS bobine zal waarschijnlijk wel werken, maar de bobine die ik nu heb van een GOLF 3 vr6 werkt ook goed !
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

Ik zie net dat jij een m410 gaat gebruiken, had je die ook al met de vorige turbo setup?
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Ja, vorig jaar reed ik met dezelfde bak, gelukkig heeft hij een D type overdrive
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

aardig wazige foto, maar motorblok loopt inmiddels.

Afbeelding

to do:

opruimen
metertjes in cockpit
afstellen zowel benzine als LPG
380 PK verdamper voor LPG + 8mm leiding installeren
beigelpt
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 11.04.2010 - 14:56

Nog steeds goed bezig zie ik!
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

tnx! :)
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

Dat ziet er goed uit, heb je al een stukje gereden?
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Ja en inmiddels ook op LPG, wel voorzichtig maar het blok rijdt erg goed. Heb het idee dat vorig jaar door de ' gerichte ' luchtinlaat het blok op 2 cilinders veel te arm liep (te horen aan rauwe geluid), daar heb ik nu geen last meer van :)
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

Lekker rijk houden idd, ik ben bezig met mn intercooler verkleinen :( is nu 15cm hoog.

Ik hoop maandag weer te rijden, moet nog wel bezig met de ontstekingsmap nu is het allemaal veel te onrustig. Maar tunen is leuk!
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Ik ervaar trouwens geen enkele koelingsproblemen :) Mn downpipe lekt nog iets bij de V-klem en ik heb last van olielekkage bij mn achterste krukaskeering. Hoogstwaarschijnlijk mag mn versnelllingsbak er dus nog een keertje vanaf :(
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

Hoe zit je carter ontluchting in elkaar? Door overdruk kun je ook lekkage krijgen, fijn om te horen dat het dus kan met een halve intercooler en standard radiator.

Nu komt een turbo meet wel heel dicht bij natuurlijk!

Je kunt in barneveld de brug eens huren voor je bak werkzaamheden, binnen 3 uur had ik mn drukgroep verwisseld, werkt erg lekker!
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Ik heb een penta kleppendeksel met grote afvoer slang richting versnellingsbak lopen. Misschien moet ik hem aansluiten op het luchtfilter en een slang op het inlaatspruitstuk met een terugslag klepje erin? Hij lekt namelijk behoorlijk na het rijden van een stukje toch overdruk dus... :)
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Afbeelding

G3 Verdamper tot 380 pk :)
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”