
Volvo 164 turbo (2) rijdend (filmpje)
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Zojuist het motorblok + m410 erin gehangen, eigenlijk moet je zoiets met 2 man doen maar goed...
ik hergebruik mn gelaste inlaatstuk voor de gasklep, heb er overigens nu wel een stuk pijp in gelast zodat de lucht niet meer gericht is op cilinder 3 en 4.

motorblok
alle lagers vervangen
zuigerveren vervangen
K nokkenas
stalen distributie tandwielen
Gaskop verlaagd compressie met marine in en uitlaatkleppen.
Sachs koppelingplaat met borg wagner drukgroep
ik hergebruik mn gelaste inlaatstuk voor de gasklep, heb er overigens nu wel een stuk pijp in gelast zodat de lucht niet meer gericht is op cilinder 3 en 4.

motorblok
alle lagers vervangen
zuigerveren vervangen
K nokkenas
stalen distributie tandwielen
Gaskop verlaagd compressie met marine in en uitlaatkleppen.
Sachs koppelingplaat met borg wagner drukgroep
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Dat wordt een elektrische fan.....
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Accu zit in de kofferbak, kabels moet ik nog ff wegwerken met wat straps. Ik heb jammer genoeg moeten overwegen om de DIS bobine terug te brengen, ik had gigantisch veel last van resets. Een active DIS bobine zal waarschijnlijk wel werken, maar de bobine die ik nu heb van een GOLF 3 vr6 werkt ook goed !
-
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 11.04.2010 - 14:56
Nog steeds goed bezig zie ik!
Mijn project:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=38656
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=38656
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Ja en inmiddels ook op LPG, wel voorzichtig maar het blok rijdt erg goed. Heb het idee dat vorig jaar door de ' gerichte ' luchtinlaat het blok op 2 cilinders veel te arm liep (te horen aan rauwe geluid), daar heb ik nu geen last meer van 

- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Ik ervaar trouwens geen enkele koelingsproblemen
Mn downpipe lekt nog iets bij de V-klem en ik heb last van olielekkage bij mn achterste krukaskeering. Hoogstwaarschijnlijk mag mn versnelllingsbak er dus nog een keertje vanaf 


-
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
Hoe zit je carter ontluchting in elkaar? Door overdruk kun je ook lekkage krijgen, fijn om te horen dat het dus kan met een halve intercooler en standard radiator.
Nu komt een turbo meet wel heel dicht bij natuurlijk!
Je kunt in barneveld de brug eens huren voor je bak werkzaamheden, binnen 3 uur had ik mn drukgroep verwisseld, werkt erg lekker!
Nu komt een turbo meet wel heel dicht bij natuurlijk!
Je kunt in barneveld de brug eens huren voor je bak werkzaamheden, binnen 3 uur had ik mn drukgroep verwisseld, werkt erg lekker!
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Ik heb een penta kleppendeksel met grote afvoer slang richting versnellingsbak lopen. Misschien moet ik hem aansluiten op het luchtfilter en een slang op het inlaatspruitstuk met een terugslag klepje erin? Hij lekt namelijk behoorlijk na het rijden van een stukje toch overdruk dus... 
