de mijne was aangetrokken, en af en toe klikt hij maar drie tandjes, en soms zes omhoog. Als ie er zes omhoogklikt, rolt hij wel een stukje achteruit, ik vermoed in het andere geval net iets minder. Maar ben niet zeker.
Alleen is het vreemd dat hij de ene keer hoger kan aangtrokken worden dan de andere keer.
Wat gebeurt er als je met een loszittende remvoering een noodstop maakt? Ik heb exact hetzelfde fenomeen bij aantrekken handrem, én de auto remt perfect (incl. noodstop).
sinds een aantal dagen heb ik hetzelfde gevoel bij mijn handrem. Als ik hem aantrek "rolt"de auto altijd nog een klein beetje naar achter (staat op een helling met neus naar boven).
Bijkomend probleem is nu dat als ik de auto nadat hij op de handrem heeft gestaan in zin achteruit zet hij niet van zijn plek komt. De kont van de auto komt omhoog. Lijkt dus wel alsof hij op de handrem blijft staan. Als ik dan iets naar voren rijd, en daarna in zijn vrij zet, is er niets aan de hand.
Omdat we op dit moment in Zuid-frankrijk zijn, is mijn vrouw angstig voor de terugreis. Kunnen jullie de angst wegnemen? Is het voor een leek ook te doen om het linker achterwiel eraf te halen en dan te kijken of er iets vast zit?
Graag jullie hulp!
Ik zal hetzelfde bericht ook als nieuw onderwerp plaatsen.
met vriendelijke groet,
Robert
Volvo V70 D5 Edition II by 10-2003, zwart, beige interieur, RTI, Telefoon, IMIV
Volgens mij is het vrij normaal wat jij ondervindt.
Bij normaal rijden is de achterste remvoering de secondaire (meelopende) remschoen.
Wat je nu doet op een helling (achteruit) is dat deze remschoen de primaire remschoen is geworden.
Ofwel zelf bekrachtigend, hoe groter de kracht naar achteren, hoe vaste de remschoen tegen de trommel zal worden gedrukt.
Als je de handrem lost, zou de veer de remschoen weer terug moeten trekken.
Maar als de kracht al te groot is op de remvoering/trommel, zal je eerst weer even vooruit moeten rijden.
Hoe stijl is jouw heuvel?
Of had je al even gas gegeven en ..... oja hij staat nog op de handrem... :oops:
Zolang je geen ernstige schuurgeluiden van de achterzijde hoort zou ik lekker naar huis rijden.
Succes.
Afhankelijk van bouwjaar en km-stand is misschien handig om in NL een keer naar je handrem te laten kijken.
Mij is verteld dat dit iig voor de S60 2005 normaal is. Ook onze auto "rolt" een beetje terug.
Het niet gebruiken van een handrem? Dat ding zit er toch op dus dan moet het ook werken.
AlexV70 schreef:Wat herken je? Speling op de handrem. Dat hoort zo.
Hoe bedoel je met een Geartronic?
Alex,
als ik de auto voor het huis op de oprit zet dan loopt dat iets af naar beneden. Ik zet hem in de P en laat dan de rem los. Auto rolt een fractie naar achter toe. En als ik hem andersom op de oprit zet rolt ie naar voren toe..... Ik zet hem voorwaarts op de oprit, zet hem in de P (nog steeds de voet op de rem) en trek de handrem aan. Ondanks dat rolt ie nog steeds een fractie naar achteren.
Ik ga er van uit dat eea zo hoort toch?
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Soon; C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een "Empty Nest Volvo" Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
AlexV70 schreef:Wat herken je? Speling op de handrem. Dat hoort zo.
Hoe bedoel je met een Geartronic?
Alex,
als ik de auto voor het huis op de oprit zet dan loopt dat iets af naar beneden. Ik zet hem in de P en laat dan de rem los. Auto rolt een fractie naar achter toe. En als ik hem andersom op de oprit zet rolt ie naar voren toe..... Ik zet hem voorwaarts op de oprit, zet hem in de P (nog steeds de voet op de rem) en trek de handrem aan. Ondanks dat rolt ie nog steeds een fractie naar achteren.
Ik ga er van uit dat eea zo hoort toch?
Volgens mij hoort dat hélemaal zoals je het beschrijft. Ik heb precies hetzelfde. Ik zet 'm anders weg, ook meestal op een helling. Poot op de rem, naar de N-stand, handrem erop en daarna door naar de P-stand. Dan schudt ze nog wel een beetje, maar dat komt omdat je langs de R gaat. Ik doe dat redelijk bedachtzaam, want volgens mij kun je de zaak goed mollen als dat te snel of te woest gaat....sta ik horizontaal dan gebruik ik alleen de P-stand.. 't is nét een vrouw..
AlexV70 schreef:Wat herken je? Speling op de handrem. Dat hoort zo.
Hoe bedoel je met een Geartronic?
Alex,
als ik de auto voor het huis op de oprit zet dan loopt dat iets af naar beneden. Ik zet hem in de P en laat dan de rem los. Auto rolt een fractie naar achter toe. En als ik hem andersom op de oprit zet rolt ie naar voren toe..... Ik zet hem voorwaarts op de oprit, zet hem in de P (nog steeds de voet op de rem) en trek de handrem aan. Ondanks dat rolt ie nog steeds een fractie naar achteren.
Ik ga er van uit dat eea zo hoort toch?