Auto beweegt iets na het aantrekken van de handrem
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5226
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Laten we het niet hopen
Ik geef ze het voordeel van de twijfel nog 
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Mercedes E200 Estate Avantgarde 9tronic MY18
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Mercedes E200 Estate Avantgarde 9tronic MY18
- nikske
- 3rd Gear member
- Berichten: 495
- Lid geworden op: 21.12.2006 - 22:01
de mijne was aangetrokken, en af en toe klikt hij maar drie tandjes, en soms zes omhoog. Als ie er zes omhoogklikt, rolt hij wel een stukje achteruit, ik vermoed in het andere geval net iets minder. Maar ben niet zeker.
Alleen is het vreemd dat hij de ene keer hoger kan aangtrokken worden dan de andere keer.
Alleen is het vreemd dat hij de ene keer hoger kan aangtrokken worden dan de andere keer.
2015 Volvo V60 D2 ps - 2003 Volvo S60 2.4i
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Lijkt er dan toch op dat je remvoering los zit, zou het niet?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
In het ergste geval kan de remvoering van zijn plaats komen en het wiel blokkeren.
Ik lees hier geregeld over die losse remvoeringen, maar tot op heden heeft het nog nooit tot problemen geleid.
Ik lees hier geregeld over die losse remvoeringen, maar tot op heden heeft het nog nooit tot problemen geleid.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Maar de handrem zit wel in de remschijf, en kan zodoende een achterwiel blokkeren.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Hier op het forum? Ik ben het zelf nog niet tegen gekomen, maar ik lees natuurlijk ook niet alles wat hier langs komt... 
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
Gast
Jazeker op dit forum, (geheugen hé)
Hiero: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=17314
€ 1000,- schade.
€ 1000,- schade.
-
roberthorst
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 20.05.2009 - 11:15
- Locatie: Oisterwijk
Beste Forummers,
sinds een aantal dagen heb ik hetzelfde gevoel bij mijn handrem. Als ik hem aantrek "rolt"de auto altijd nog een klein beetje naar achter (staat op een helling met neus naar boven).
Bijkomend probleem is nu dat als ik de auto nadat hij op de handrem heeft gestaan in zin achteruit zet hij niet van zijn plek komt. De kont van de auto komt omhoog. Lijkt dus wel alsof hij op de handrem blijft staan. Als ik dan iets naar voren rijd, en daarna in zijn vrij zet, is er niets aan de hand.
Omdat we op dit moment in Zuid-frankrijk zijn, is mijn vrouw angstig voor de terugreis. Kunnen jullie de angst wegnemen? Is het voor een leek ook te doen om het linker achterwiel eraf te halen en dan te kijken of er iets vast zit?
Graag jullie hulp!
Ik zal hetzelfde bericht ook als nieuw onderwerp plaatsen.
met vriendelijke groet,
Robert
sinds een aantal dagen heb ik hetzelfde gevoel bij mijn handrem. Als ik hem aantrek "rolt"de auto altijd nog een klein beetje naar achter (staat op een helling met neus naar boven).
Bijkomend probleem is nu dat als ik de auto nadat hij op de handrem heeft gestaan in zin achteruit zet hij niet van zijn plek komt. De kont van de auto komt omhoog. Lijkt dus wel alsof hij op de handrem blijft staan. Als ik dan iets naar voren rijd, en daarna in zijn vrij zet, is er niets aan de hand.
Omdat we op dit moment in Zuid-frankrijk zijn, is mijn vrouw angstig voor de terugreis. Kunnen jullie de angst wegnemen? Is het voor een leek ook te doen om het linker achterwiel eraf te halen en dan te kijken of er iets vast zit?
Graag jullie hulp!
Ik zal hetzelfde bericht ook als nieuw onderwerp plaatsen.
met vriendelijke groet,
Robert
Volvo V70 D5 Edition II by 10-2003, zwart, beige interieur, RTI, Telefoon, IMIV
-
Gast
Volgens mij is het vrij normaal wat jij ondervindt.
Bij normaal rijden is de achterste remvoering de secondaire (meelopende) remschoen.
Wat je nu doet op een helling (achteruit) is dat deze remschoen de primaire remschoen is geworden.
Ofwel zelf bekrachtigend, hoe groter de kracht naar achteren, hoe vaste de remschoen tegen de trommel zal worden gedrukt.
Als je de handrem lost, zou de veer de remschoen weer terug moeten trekken.
Maar als de kracht al te groot is op de remvoering/trommel, zal je eerst weer even vooruit moeten rijden.
Hoe stijl is jouw heuvel?
Of had je al even gas gegeven en ..... oja hij staat nog op de handrem... :oops:
Zolang je geen ernstige schuurgeluiden van de achterzijde hoort zou ik lekker naar huis rijden.
Succes.
Afhankelijk van bouwjaar en km-stand is misschien handig om in NL een keer naar je handrem te laten kijken.
Bij normaal rijden is de achterste remvoering de secondaire (meelopende) remschoen.
Wat je nu doet op een helling (achteruit) is dat deze remschoen de primaire remschoen is geworden.
Ofwel zelf bekrachtigend, hoe groter de kracht naar achteren, hoe vaste de remschoen tegen de trommel zal worden gedrukt.
Als je de handrem lost, zou de veer de remschoen weer terug moeten trekken.
Maar als de kracht al te groot is op de remvoering/trommel, zal je eerst weer even vooruit moeten rijden.
Hoe stijl is jouw heuvel?
Of had je al even gas gegeven en ..... oja hij staat nog op de handrem... :oops:
Zolang je geen ernstige schuurgeluiden van de achterzijde hoort zou ik lekker naar huis rijden.
Succes.
Afhankelijk van bouwjaar en km-stand is misschien handig om in NL een keer naar je handrem te laten kijken.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10939
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Hoe zit dat met een Geartronic?
Ik herken en erken deze ervaring.
Ik herken en erken deze ervaring.
“Carpe Diem”
Een zwarte XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20, een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”.
Een zwarte C70 T5 Tourer My' 12, een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo". Een auto met inmiddels een “lang verhaal”.......
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
Een zwarte XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20, een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”.
Een zwarte C70 T5 Tourer My' 12, een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo". Een auto met inmiddels een “lang verhaal”.......
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21428
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Mij is verteld dat dit iig voor de S60 2005 normaal is. Ook onze auto "rolt" een beetje terug.
Het niet gebruiken van een handrem? Dat ding zit er toch op dus dan moet het ook werken.
Het niet gebruiken van een handrem? Dat ding zit er toch op dus dan moet het ook werken.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10939
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Alex,AlexV70 schreef:Wat herken je? Speling op de handrem. Dat hoort zo.
Hoe bedoel je met een Geartronic?
als ik de auto voor het huis op de oprit zet dan loopt dat iets af naar beneden. Ik zet hem in de P en laat dan de rem los. Auto rolt een fractie naar achter toe. En als ik hem andersom op de oprit zet rolt ie naar voren toe..... Ik zet hem voorwaarts op de oprit, zet hem in de P (nog steeds de voet op de rem) en trek de handrem aan. Ondanks dat rolt ie nog steeds een fractie naar achteren.
Ik ga er van uit dat eea zo hoort toch?
“Carpe Diem”
Een zwarte XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20, een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”.
Een zwarte C70 T5 Tourer My' 12, een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo". Een auto met inmiddels een “lang verhaal”.......
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
Een zwarte XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20, een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”.
Een zwarte C70 T5 Tourer My' 12, een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo". Een auto met inmiddels een “lang verhaal”.......
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- mad
- 6th Gear member
- Berichten: 4300
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
- Locatie: Romania
Volgens mij hoort dat hélemaal zoals je het beschrijft. Ik heb precies hetzelfde. Ik zet 'm anders weg, ook meestal op een helling. Poot op de rem, naar de N-stand, handrem erop en daarna door naar de P-stand. Dan schudt ze nog wel een beetje, maar dat komt omdat je langs de R gaat. Ik doe dat redelijk bedachtzaam, want volgens mij kun je de zaak goed mollen als dat te snel of te woest gaat....sta ik horizontaal dan gebruik ik alleen de P-stand.. 't is nét een vrouw..Hans oet Twent schreef:Alex,AlexV70 schreef:Wat herken je? Speling op de handrem. Dat hoort zo.
Hoe bedoel je met een Geartronic?
als ik de auto voor het huis op de oprit zet dan loopt dat iets af naar beneden. Ik zet hem in de P en laat dan de rem los. Auto rolt een fractie naar achter toe. En als ik hem andersom op de oprit zet rolt ie naar voren toe..... Ik zet hem voorwaarts op de oprit, zet hem in de P (nog steeds de voet op de rem) en trek de handrem aan. Ondanks dat rolt ie nog steeds een fractie naar achteren.
Ik ga er van uit dat eea zo hoort toch?
XC70 D5 2009 Ocean Race
-
Gast
Ja, dat krijg je er gratis bij.Hans oet Twent schreef:Alex,AlexV70 schreef:Wat herken je? Speling op de handrem. Dat hoort zo.
Hoe bedoel je met een Geartronic?
als ik de auto voor het huis op de oprit zet dan loopt dat iets af naar beneden. Ik zet hem in de P en laat dan de rem los. Auto rolt een fractie naar achter toe. En als ik hem andersom op de oprit zet rolt ie naar voren toe..... Ik zet hem voorwaarts op de oprit, zet hem in de P (nog steeds de voet op de rem) en trek de handrem aan. Ondanks dat rolt ie nog steeds een fractie naar achteren.
Ik ga er van uit dat eea zo hoort toch?















