Nieuwe V50 MY08 met Ipod aansluiting

Geleverd vanaf 2003
edwin42
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 15.06.2007 - 22:21

Ik rij nu een maand in mijn nieuwe V50 2 liter benzine.
Fijne auto! Toch 2 opvallende zaken: hij trilt iets bij het optrekken de 1e meters, en dat had ik met proefrijden in andere v50's o.a. 1.8 benzine en 2 liter diesel ook al gemerkt, wordt dit herkend door jullie of ligt het aan mij? Verder valt mij op dat mijn ipod niet automatisch uitschakelt, ik heb deze via optie bij de dealer aangesloten, waarbij hij ook automatisch wordt opgeladen. Als ik de auto verlaat stopt de ipod wel met spelen maar blijft op pauze staan en loopt langzaam leeg, van alles geprobeerd, software update, instellingen op ipod niks helpt! Iemand raad?
Overigens voor degenen die er ook over denken om voor deze optie te kiezen, het is blijkbaar lastig in te bouwen, op 3 plaatsen in mijn dashboard door de dealer beschadigd!
Volvo V50 edition II my2008
MartijnP
2nd Gear member
Berichten: 91
Lid geworden op: 07.05.2007 - 01:18

Hmm.. Klinkt niet goed.. Beschadigingen? Wat gaan ze daar aan doen? Heb de optie ook besteld en velen op dit forum zitten met smacht te wachten op de eerste info + foto's. Zou je wat foto's kunnen posten?

Ik vraag me af of die iPod-connectie dan wel goed is aangesloten. De oplader moet natuurlijk altijd onder spanning staan ongeacht de stand van je contactsleutel.
Vorige wagen: Audi A4 1.9TDI (130pk)
Huidige wagen: Volvo V50 2.0D MY08 | Blackstone Solid | Edition II | Edition Plus | Family Line | Interieur Offblack | Leder Offblack | Nordic Light Oak |17"; Zaurak Diamond Cut | Adaptive Bi-Xenon | High-Performance Audio | iPod Connector | Parrot 3100
edwin42
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 15.06.2007 - 22:21

foto's? Nou het is enkel een zwart kabeltje! Ze gaan de beschadigingen wegwerken, en een nieuw display voor de radio.
De stroom schakelt uit als de auto wordt afgesloten. Volgens mij staat er ook geen stroom op de sigaretten aansteker, en ik dacht eigenlijk dat daar de stroom vandaan moes komt.
Verder werkt de verbinding perfect. In mijn vorige auto had ik ook de ipod op de (pioneer) autoradio maar dit is stukken beter! Erg duidelijke menustructuur, zeer snel zoeken (in vergelijking tot de pioneer dan) dus opzich ben ik er erg tevreden over. Wat voor info zoek jullie?
Volvo V50 edition II my2008
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 11538
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

Het trillen bij optrekken herken ik niet, heb er in ieder geval geen last van en kan me ook niet herinnneren dat de 2.0D die ik heb proef gereden het wel had. Wat voor trillingen zijn het: de hele auto, het koppelingspedaal?

De 12V aansluitingen leveren inderdaad geen stroom meer als de auto van contact en/of de acc. stand afgaat (kan ik makkelijk controleren, ik heb de stekker van mijn Ipod-lader in de 12V aansluiting aan de achterkant van de armsteun zitten... contact uit = rode lampje uit)

Ik denk dat men hier vnl. geinteresseerd is in hoe het werkt, hoe en of het ingebouwd wordt etc... inclusief ondergetekende :-)
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'08 Mini Clubman Cooper S
'22 Audi e-tron 55 Quattro Advanced Edition Plus

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
edwin42
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 15.06.2007 - 22:21

Koots schreef:Het trillen bij optrekken herken ik niet, heb er in ieder geval geen last van en kan me ook niet herinnneren dat de 2.0D die ik heb proef gereden het wel had. Wat voor trillingen zijn het: de hele auto, het koppelingspedaal?

De 12V aansluitingen leveren inderdaad geen stroom meer als de auto van contact en/of de acc. stand afgaat (kan ik makkelijk controleren, ik heb de stekker van mijn Ipod-lader in de 12V aansluiting aan de achterkant van de armsteun zitten... contact uit = rode lampje uit)

Ik denk dat men hier vnl. geinteresseerd is in hoe het werkt, hoe en of het ingebouwd wordt etc... inclusief ondergetekende :-)
Het trillen, tja kan ik moeilijk omschrijven hoor, het lijkt wel iets aan de aandijving ofzo, zal de dealer van de week eens vragen. Ik ben overigens een zwaardere turbomotor gewend, wellicht is het wennen van mijn kant.

Voor wat betreft de ipod aansluiting, erg simpel, kabeltje aanklikken en je kunt hem gebruiken. Makkelijk menu, je kunt zoeken op albums, artiesten, genre en speellijsten je kunt scrollen van boven naar beneden, keuze maak je met de enterknop. Echt erg makkelijk, cd speler gebruik ik niet eens!. Usbstick werkt ook zo makkelijk. Aansluiten, ik ben er niet bij geweest, maar er wel op gewacht in de garage, 2 uur en een kwartier. En alles moet los van de middenconsole heb ik begrepen. Ik zal proberen morgen wat foto's te maken van het menu. Jammer is dan alleen dat de ipod steeds afgekoppeld moet worden na gebruik omdat deze anders leeg is!
Volvo V50 edition II my2008
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32863
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

We wachten in spanning!!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
Edgar
5th Gear member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32

edwin42 schreef: Ik ben overigens een zwaardere turbomotor gewend, wellicht is het wennen van mijn kant.
Ik ben een 200PK (500Nm) sterke Audi V6 TDI gewend.... en nu een 1.6D met dik 140 PK... (was 109PK). Maar ik heb echt géén last van trillingen... integendeel zelfs...
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
SaberOne
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 13.04.2007 - 20:31

edwin42 schreef:
Koots schreef:Het trillen bij optrekken herken ik niet, heb er in ieder geval geen last van en kan me ook niet herinnneren dat de 2.0D die ik heb proef gereden het wel had. Wat voor trillingen zijn het: de hele auto, het koppelingspedaal?

De 12V aansluitingen leveren inderdaad geen stroom meer als de auto van contact en/of de acc. stand afgaat (kan ik makkelijk controleren, ik heb de stekker van mijn Ipod-lader in de 12V aansluiting aan de achterkant van de armsteun zitten... contact uit = rode lampje uit)

Ik denk dat men hier vnl. geinteresseerd is in hoe het werkt, hoe en of het ingebouwd wordt etc... inclusief ondergetekende :-)
Het trillen, tja kan ik moeilijk omschrijven hoor, het lijkt wel iets aan de aandijving ofzo, zal de dealer van de week eens vragen. Ik ben overigens een zwaardere turbomotor gewend, wellicht is het wennen van mijn kant.

Voor wat betreft de ipod aansluiting, erg simpel, kabeltje aanklikken en je kunt hem gebruiken. Makkelijk menu, je kunt zoeken op albums, artiesten, genre en speellijsten je kunt scrollen van boven naar beneden, keuze maak je met de enterknop. Echt erg makkelijk, cd speler gebruik ik niet eens!. Usbstick werkt ook zo makkelijk. Aansluiten, ik ben er niet bij geweest, maar er wel op gewacht in de garage, 2 uur en een kwartier. En alles moet los van de middenconsole heb ik begrepen. Ik zal proberen morgen wat foto's te maken van het menu. Jammer is dan alleen dat de ipod steeds afgekoppeld moet worden na gebruik omdat deze anders leeg is!
Ik neem aan dat ie tijdens gebruik gewoon opgeladen wordt. En ik hoop dat je bedoelt dat wanneer je motor stilzet de iPod niet meer oplaad...
edwin42
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 15.06.2007 - 22:21

Ik neem aan dat ie tijdens gebruik gewoon opgeladen wordt. En ik hoop dat je bedoelt dat wanneer je motor stilzet de iPod niet meer oplaad...[/quote]

Klopt helemaal, ik heb de foto's genomen, nu ff kijken hoe ik deze op de site kan zetten!
Volvo V50 edition II my2008
edwin42
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 15.06.2007 - 22:21

dat gaat even niet snel lukken en de tijd onbreekt, iemand bereid om ze op het forum te plaatsen als ik ze mail???
Volvo V50 edition II my2008
Gebruikersavatar
Goliath
3rd Gear member
Berichten: 256
Lid geworden op: 07.08.2007 - 10:24
Locatie: Achter de kapper

Stuur maar een pm'tje dan, ik ben veel te nieuwsgierig :D
Groet,
Dave

MY02 V70 Cross Country 2.4T AWD | Sapphire Black Metallic | Leder Grey | Mobility line | Afneembare trekhaak
MY08 V50 Edition 2 | Chameleon Blue | Leder Quartz/Off Black | Afneembare trekhaak
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goliath
3rd Gear member
Berichten: 256
Lid geworden op: 07.08.2007 - 10:24
Locatie: Achter de kapper

Op verzoek van edwin42:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mooie foto's Edwin, maar zou je in het vervolg wat meer je WIJSvinger willen gebruiken? Mea culpa overigens, ik bedien zelf dit soort apparatuur ook vaak met mijn middelvinger. Is gewoon gevoeliger...
Groet,
Dave

MY02 V70 Cross Country 2.4T AWD | Sapphire Black Metallic | Leder Grey | Mobility line | Afneembare trekhaak
MY08 V50 Edition 2 | Chameleon Blue | Leder Quartz/Off Black | Afneembare trekhaak
Afbeelding
edwin42
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 15.06.2007 - 22:21

Mooie foto's Edwin, maar zou je in het vervolg wat meer je WIJSvinger willen gebruiken? Mea culpa overigens, ik bedien zelf dit soort apparatuur ook vaak met mijn middelvinger. Is gewoon gevoeliger...


Ehhh ja ik zag het ook ja...... oeps... maar dacht jullie het wellicht niet zou opvallen.... tja, maargoed de foto's staan er in ieder geval op!
Foto's spreken voorzich denk ik. Ipod ligt normaal in middenconsole samen met usb. Radio start op, je kiest voor mode en hebt nu meer keuzemogelijkheden (dan voorheen zonder de aansluiting). Ik kies op de foto's (nog wel met de juiste vinger) voor ipod, die wordt geladen vervolgens kun je kiezen en afspelen zoals op foto's zichtbaar is. De laatste foto is van de parrot, mooi ingebouwd door de dealer!
Volvo V50 edition II my2008
edwin42
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 15.06.2007 - 22:21

Het trillen denk ik zelf gevonden te hebben, ik voel het nl. ook als ik wat gas geef terwijl ik stilsta en koopeling ingedrukt houd, ik denk dat de motor wat meer kantelt dan ik ben gewend??
Volvo V50 edition II my2008
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3109
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

Ik zie dat je de parrot op dezelfde plaats hebt als ik hem heb zitten. Alleen jammer dat de monteurs weinig verstand van esthetica hebben. Als het schermpje iets naar boven wordt gezet, zodat de bovenrand gelijk komt met de bovenkant van het framepje om het radioscherm, kijkt het opeens nog een stuk strakker. Bij mijn monteerde ze hem op dezelfde manier als bij jou. Ik heb hem zelf wat hoger gezet.
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4279
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Wat heb je voor kabeltje gebruikt. Mijn buurjongen had het over ruim 400 euro voor een kabeltje om zijn ipod aan te sluiten op een MY2007 V50 met high performance audio en aux aansluiting


Op 21-02-2008, Correctie: het is een MY2008

Hij '99 V70 2.5 20V AT en '00 V70R AWD
Zij '19 S60 T5, '99 S70R AT Saffron Pearl en '00 V70R AWD Laserblue
SaberOne
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 13.04.2007 - 20:31

sbv schreef:Wat heb je voor kabeltje gebruikt. Mijn buurjongen had het over ruim 400 euro voor een kabeltje om zijn ipod aan te sluiten op een MY2007 V50 met high performance audio en aux aansluiting
Ik vermoed dat het niet alleen een "kabeltje" is. De iPod aansturing vergt ook nog iets van software, dus het is een redelijk intelligent kabeltje.
edwin42
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 15.06.2007 - 22:21

« sbv » :Wat heb je voor kabeltje gebruikt. Mijn buurjongen had het over ruim 400 euro voor een kabeltje om zijn ipod aan te sluiten op een MY2007 V50 met high performance audio en aux aansluiting


Ik vermoed dat het niet alleen een "kabeltje" is. De iPod aansturing vergt ook nog iets van software, dus het is een redelijk intelligent kabeltje.

Het zijn 3 kabeltjes, 1x usb, 1x ipod 1x voeding en inderdaad software aanpassing, kost inderdaad iets van 425 euro (heb ik overigens niet betaald maar dat terzijde).
Volvo V50 edition II my2008
Gebruikersavatar
Pritchard
5th Gear member
Berichten: 1287
Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
Locatie: Gent

Bestaan er dan kabels om de Ipod op te laden in een MY 07??
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32863
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ja dat kan je gewoon in een Apple Center halen, is gewoon een sigaretten aansteker.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”