Beste. Ik wil mijn auto laten outfitten voor gas verbruik maar weet niet waar te beginnen...
LPG? LPI? Dezelfde of niet?
Verder nog weet ik niet het verschil tussen SEQUENTIELE, VSI, en LPI installaties...
Wat is het beste merk op de markt?
Wat moet ik weten bij installatie?
Heeft iemand advies voor mij aub?
Mijn auto is S60, BJ 2001, vandaag 210,000 KM.
Ik woon in Belgie.
Bij voorbaat dank voor jullie advies en of contributie...
PS: Ik hoop dat dit de juiste rubriek is!
LPG / LPI laten installeren...
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 20:10
Mijn advies: neem geen Vialle.
Ik heb zelf Vialle gehad in mijn vorige auto (S40) en de pomp in de tank is meerdere keren kapot gegaan. Kosten bijna 800 Euries.
En Vialle geeft dan niet thuis, ontkennen dat er een structureel probleem is...............
Ik heb zelf Vialle gehad in mijn vorige auto (S40) en de pomp in de tank is meerdere keren kapot gegaan. Kosten bijna 800 Euries.
En Vialle geeft dan niet thuis, ontkennen dat er een structureel probleem is...............
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Mijn advies is neem wel vialle, de pompen zijn nu een stuk beter
Verder heeft het de volgende voordelen t.o.v. systemen met verdamper;
- Gunstiger verbruik
- Minst vermogen verlies (als je al kan spreken van verlies)
- Gunstiger thermische belasting voor de motor (Koel effect door de benodigde verdampings energie van het vloeibaar ingespoten LPG) :cyclopsani:
Verder heeft het de volgende voordelen t.o.v. systemen met verdamper;
- Gunstiger verbruik
- Minst vermogen verlies (als je al kan spreken van verlies)
- Gunstiger thermische belasting voor de motor (Koel effect door de benodigde verdampings energie van het vloeibaar ingespoten LPG) :cyclopsani:
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- akamc77
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 19.06.2007 - 22:52
- Locatie: BELGIUM
Bedankt WimS60 en Johan s60 voor jullie antwoord, maar de ene zegt nee tegen VIALLE en de andere ja!
](*,) #-o
Ik ben naar een erkend installatie bedrijf toe gegaanvoor meer info en moet ca 2500 EUR betallen voor de installatie (met verdamper) + lucht compressor imbegrepen in het geval van een lekke band als ik de keuze voor een ring tank maakt + 2 Jaar garantie op de installatie...
Momenteel is mijn grootste zorg niet het merk (ik zal voor de betse van PRINS of VIALLE nemen), maar voor de negatieve effekt van een LPG installatie op mijn motor...
Ik heb hun gevraagd over de nadeel/negatieve gevolg van LPG installaties op de motor naar een aantal KM of jaren en ze zeggen tegen mij "bijna nihil", in hun menen...
Ik begrijp dat ze geld willen verdienen, maar ik zeg ook niet dat ze mij slect advies geeft. Mijn zorg is dat mijn auto nu 210,000 KM telt, is 7 jaar oud, maar heel goed onderhouden en dus helemaal geen probleem heeft gegeven in deze 7 jaren.
Ik wil er geen spijt van hebben door deze installatie in te laten zetten en na een aantal KM problemen krijg daarvan...
Ik heb veel gehoord van mensen dat LPG niet goed is voor de motor, klopt dit? ::?:
](*,) #-o
Ik ben naar een erkend installatie bedrijf toe gegaanvoor meer info en moet ca 2500 EUR betallen voor de installatie (met verdamper) + lucht compressor imbegrepen in het geval van een lekke band als ik de keuze voor een ring tank maakt + 2 Jaar garantie op de installatie...
Momenteel is mijn grootste zorg niet het merk (ik zal voor de betse van PRINS of VIALLE nemen), maar voor de negatieve effekt van een LPG installatie op mijn motor...
Ik heb hun gevraagd over de nadeel/negatieve gevolg van LPG installaties op de motor naar een aantal KM of jaren en ze zeggen tegen mij "bijna nihil", in hun menen...
Ik begrijp dat ze geld willen verdienen, maar ik zeg ook niet dat ze mij slect advies geeft. Mijn zorg is dat mijn auto nu 210,000 KM telt, is 7 jaar oud, maar heel goed onderhouden en dus helemaal geen probleem heeft gegeven in deze 7 jaren.
Ik wil er geen spijt van hebben door deze installatie in te laten zetten en na een aantal KM problemen krijg daarvan...
Ik heb veel gehoord van mensen dat LPG niet goed is voor de motor, klopt dit? ::?:
CHANCE FAVOURS THE PREPARED MIND
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20777
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik zal voorlopig één antwoord geven.
LPG verbrand heter en daardoor is de kans dat de kleppen verbranden eerder aanwezig. Daarnaast is al vanaf 2000 geen LPG meer af-fabriek leverbaar bij Volvo.
LPG verbrand heter en daardoor is de kans dat de kleppen verbranden eerder aanwezig. Daarnaast is al vanaf 2000 geen LPG meer af-fabriek leverbaar bij Volvo.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 681
- Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
- Locatie: Het mooie twentse land.
Volgens mijn dealer is bi-fuel ook na 2000 nog wel geleverd. Weet niet het exacte jaartal. LPG heeft inderdaad een verhoging van de temp in de verbrandingskamer etc tot gevolg. Dit geeft een iets groter risico. Ook zijn de moderne koppen iets minder hard en als laatste had volvo tot 2000 volgens mij hydraulische klepstoters. Nu niet meer.V480-S60 schreef:Mods edit
Akamc77.
Zet Aub Capslock uit. En wilt u zo vriendelijk zijn de berichten dan opnieuw te typen!
Nu als gewoon forumlid:
Ik zal voorlopig één antwoord geven.
LPG verbrand heter en daardoor is de kans dat de kleppen verbranden eerder aanwezig. Daarnaast is al vanaf 2000 geen LPG meer af-fabriek leverbaar bij Volvo.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20777
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
@gevanje
Je hebt gelijk. Alleen de V70 140pk en V40 1.8 Bi-fuel zijn na 2000 leverbaar geweest. Klopt als de spreekwoordelijke zwerende vinger.
Je hebt gelijk. Alleen de V70 140pk en V40 1.8 Bi-fuel zijn na 2000 leverbaar geweest. Klopt als de spreekwoordelijke zwerende vinger.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20777
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
akamc77
Maakt niet uit. Ik heb je verhaal nu even in de juiste posten gezet en het is weer leesbaar.
Nog een antwoord als forumlid.
Je hebt voorstanders en tegenstanders van LPG. Het is altijd mogelijk om LPG achteraf in te laten bouwen. Maar, laat het door een echte specialist doen.
Lees je eens in bij alle LPG onderwerpen die onder de titel "alle vloeistoffen" worden genoemd.
Zet dan alle voors en tegens op een rij en bekijk dan of het een verstandige keus is voor jou.
Overigens moet ik teruglezend JohanS60 bijvallen voor wat betreft de Vialle installatie.
En nog een welgemeend advies:
Ga in België naar een LPG inbouwer. Als je het in Nederland bij de erkende specialist laat doen krijg je in België problemen met je gelijkvormigheids attest.
Maakt niet uit. Ik heb je verhaal nu even in de juiste posten gezet en het is weer leesbaar.


Nog een antwoord als forumlid.
Je hebt voorstanders en tegenstanders van LPG. Het is altijd mogelijk om LPG achteraf in te laten bouwen. Maar, laat het door een echte specialist doen.
Lees je eens in bij alle LPG onderwerpen die onder de titel "alle vloeistoffen" worden genoemd.
Zet dan alle voors en tegens op een rij en bekijk dan of het een verstandige keus is voor jou.
Overigens moet ik teruglezend JohanS60 bijvallen voor wat betreft de Vialle installatie.
En nog een welgemeend advies:
Ga in België naar een LPG inbouwer. Als je het in Nederland bij de erkende specialist laat doen krijg je in België problemen met je gelijkvormigheids attest.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 20:10
Ik heb een S60 uit 2002 met Bi-Fuel, dus is het niet alleen de V70 en V40 die na 2000 nog origineel LPG hebben.
En mijn mening over Vialle blijft bestaan:
Mijn vorige auto, een S40 uit 1996, heeft in 300.000 km 5 maal een nieuwe pomp gekregen.
Hierover heb ik Vialle een brief geschreven en die ontkenden gewoon keihard dat dat kon. Ik heb toen kopiën van alle facturen naar ze opgestuurd en toen werd het niet meer ontkent, maar enige coulance zat er niet in.
Dus ik heb toch echt niet zulke goede ervaringen met Vialle.
Wel met mijn huidige Bi-Fuel overigens.
En mijn mening over Vialle blijft bestaan:
Mijn vorige auto, een S40 uit 1996, heeft in 300.000 km 5 maal een nieuwe pomp gekregen.
Hierover heb ik Vialle een brief geschreven en die ontkenden gewoon keihard dat dat kon. Ik heb toen kopiën van alle facturen naar ze opgestuurd en toen werd het niet meer ontkent, maar enige coulance zat er niet in.
Dus ik heb toch echt niet zulke goede ervaringen met Vialle.
Wel met mijn huidige Bi-Fuel overigens.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Er waren idd ook S60 en S80's als bifuel, het bi-fuel verhaal droogde alleen abrupt op vroeg 2004 toen onze overheid de vrijstelling op de BPM afschafte, bi-fuels waren toen in een keer net zo duur als een D5
Volvo for life
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
akamc77 schreef:Bedankt WimS60 en Johan s60 voor jullie antwoord, maar de ene zegt nee tegen VIALLE en de andere ja!
](*,) #-o
Ik ben naar een erkend installatie bedrijf toe gegaanvoor meer info en moet ca 2500 EUR betallen voor de installatie (met verdamper) + lucht compressor imbegrepen in het geval van een lekke band als ik de keuze voor een ring tank maakt + 2 Jaar garantie op de installatie...
Momenteel is mijn grootste zorg niet het merk (ik zal voor de betse van PRINS of VIALLE nemen), maar voor de negatieve effekt van een LPG installatie op mijn motor...
Ik heb hun gevraagd over de nadeel/negatieve gevolg van LPG installaties op de motor naar een aantal KM of jaren en ze zeggen tegen mij "bijna nihil", in hun menen...
Ik begrijp dat ze geld willen verdienen, maar ik zeg ook niet dat ze mij slect advies geeft. Mijn zorg is dat mijn auto nu 210,000 KM telt, is 7 jaar oud, maar heel goed onderhouden en dus helemaal geen probleem heeft gegeven in deze 7 jaren.
Ik wil er geen spijt van hebben door deze installatie in te laten zetten en na een aantal KM problemen krijg daarvan...
Ik heb veel gehoord van mensen dat LPG niet goed is voor de motor, klopt dit? ::?:
Mijn vialle installatie heb ik bij 150000 Km in laten bouwen, en de teller staat nu op 267000 Km
Bij 250000 Km heb ik de klepspeling gecontroleerd en deze bedroeg 0,25mm voor de inlaatkleppen en 0,4mm voor de uitlaatkleppen
Een rustige rijstijl helpt hier denk ik aan mee, dus rustig warm rijden en geen langdurig hoge toerentallen, ook een flashlube klepbeschermings systeem schijnt een positief effect te hebben.
En als je hard wilt rijden bv in het buitenland dan kun je dit het beste op benzine doen
Laat voor de zekerheid ook je klepspeling controleren
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
BiFuel is t/m 2005 geleverd, af fabriek dus.
In jouw geval zou ik gaan voor: http://www.brcautogas.nl/ (beter af te stellen)
En daarbij http://www.flashlube-europe.com/ monteren (electronische)
Ik ben geen fan van Vialle, met name door de defect pompen
Compressor om een lekke band op te pompen, dan is die toch zo weer leeg?
Daar hebben ze tegenwoordig spuitbussen voor en stuk goedkoper.
In jouw geval zou ik gaan voor: http://www.brcautogas.nl/ (beter af te stellen)
En daarbij http://www.flashlube-europe.com/ monteren (electronische)
Ik ben geen fan van Vialle, met name door de defect pompen
Compressor om een lekke band op te pompen, dan is die toch zo weer leeg?
Daar hebben ze tegenwoordig spuitbussen voor en stuk goedkoper.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
sinds een klein jaar zijn de pompen van het laatste type véél beter.AlexV70 schreef: Ik ben geen fan van Vialle, met name door de defect pompen
trouwens, ik heb de 4é pomp erin sinds 6 jaar, totaal kostenplaatje hiervoor is 420 euro.
dat valt dacht ik wel heel goed mee.
Dat valt idd nog wel mee, maar ik lees hier ook wel andere verhalen en zeker andere prijzen.Ludo schreef:sinds een klein jaar zijn de pompen van het laatste type véél beter.AlexV70 schreef: Ik ben geen fan van Vialle, met name door de defect pompen
trouwens, ik heb de 4é pomp erin sinds 6 jaar, totaal kostenplaatje hiervoor is 420 euro.
dat valt dacht ik wel heel goed mee.
Daarnaast zijn de nieuwe BRC installatie veel beter af te stellen. Dus voor het kleppen verhaal is dit ook beter.
Heb je ook ervaring met BRC installatie's? Ik hoor er hier eigenlijk weining over. Alleen van de techneuten in mijn omgeving.
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
4e pomp in 6 jaar klinkt veel, ik heb er nog nooit een stuk gehad, en heb de installatie nu 3 jaar of 117000 KmLudo schreef:sinds een klein jaar zijn de pompen van het laatste type véél beter.AlexV70 schreef: Ik ben geen fan van Vialle, met name door de defect pompen
trouwens, ik heb de 4é pomp erin sinds 6 jaar, totaal kostenplaatje hiervoor is 420 euro.
dat valt dacht ik wel heel goed mee.
Die BRC installatie ziet er ook goed uit zo op het eerste gezicht, hoewel geen vloeibare injectie, maar ook geen verdamper die vervuild.
Zo zie je maar de ontwikkelingen gaan door, die electronisch geregelde flash-lube is helaas nog niet leverbaar
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
@Alex, nee heb al jaren geen ervaring meer met BRC, maar daar zal de techniek ook niet stilstaan.
ik vind het alleen jammer dat zoiets nog moet afgesteld worden.
Vialle word plug & play geleverd voor je auto.
Landi is ook zoiets, veel te veel (onnodige) sensors, en je blijft afstellen.
zoals Johan s60 al stelt, geen vloeibaar lpg, het blijft dus lpg in dampvorm toegediend.
op een turbomotor zou ik het sowieso afraden.
@Johan s60, het electronisch geregeld flash lube systeem heeft mijn gasboer al enkele maanden.
een veel fijner systeem dat beter af te stellen is als het conventionele, als ik een +2000 motor had, zou het er al opzitten.
ik vind het alleen jammer dat zoiets nog moet afgesteld worden.
Vialle word plug & play geleverd voor je auto.
Landi is ook zoiets, veel te veel (onnodige) sensors, en je blijft afstellen.
zoals Johan s60 al stelt, geen vloeibaar lpg, het blijft dus lpg in dampvorm toegediend.
op een turbomotor zou ik het sowieso afraden.
@Johan s60, het electronisch geregeld flash lube systeem heeft mijn gasboer al enkele maanden.
een veel fijner systeem dat beter af te stellen is als het conventionele, als ik een +2000 motor had, zou het er al opzitten.
- joostb
- 2nd Gear member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28.06.2007 - 21:06
- Locatie: veghel
Deze week nog even bij de gasinbouwer geweest om flashlube bij te halen.Zo zie je maar de ontwikkelingen gaan door, die electronisch geregelde flash-lube is helaas nog niet leverbaar
Hij heeft een nieuw systeem om de flashlube te doseren.
Het is een pompje die dmv een computertje en een instelkastje
de flashlube per cilinder doseert, het systeem is instelbaar en het meet de aantal pulsen van de injectors mooi systeem want bij het vacuüm systeem
is het zo dat bij hoge snelheid er maar weinig gedoseerd word omdat het vacuüm dan erg klein is, bij dit systeem word er dan juist voldoende geinjecteerd.
Kosten 170Euro ex
Autogas Vogels in Son en Breugel
_________________
VW kever een stuk of 10
Diverse VW's
Volvo 144
Reanaut kangoo
Volvo 122s Turbo
Volvo S60 170HP LPI okt. 2001
Renault kangoo
Volvo Amazon220 (combi)
Diverse VW's
Volvo 144
Reanaut kangoo
Volvo 122s Turbo
Volvo S60 170HP LPI okt. 2001
Renault kangoo
Volvo Amazon220 (combi)
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Ludo, waar zit jouw gasboer dan, ik wil ook zo'n electronische maar kan niet zo snel vinden waar dit verkrijgbaar is?Ludo schreef: @Johan s60, het electronisch geregeld flash lube systeem heeft mijn gasboer al enkele maanden.
een veel fijner systeem dat beter af te stellen is als het conventionele, als ik een +2000 motor had, zou het er al opzitten.
Op de website van flash-lube wordt vermeld dat het binnenkort verkrijgbaar is, en op andere site's heb ik het ook nog niet gevonden
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel