V70 2.5T of 2.4T

Voor kenners: de "Roffel"
Specialized
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 30.12.2006 - 17:45
Locatie: Grou

Dit weekend maak ik de def. keuze na een periode van veel speuren, lezen en ook proefritten. Keuze gaat tussen een V70 2.4T uit 1999 of een 2.5T uit 1998. De 2.5 heeft ca 180.000 km en de 2.4T ca 140.000 km. Beiden met volledige onderhoudshistorie.

Wie van jullie kan me de voor- en/of nadelen van de 2.4 tov de 2.5 uitleggen? (graag jullie massale en snelle reacties :) )
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

handbak of automaat?
Volvo for life
Specialized
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 30.12.2006 - 17:45
Locatie: Grou

bart simpson schreef:handbak of automaat?
Beide handbak
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

ik prefereer stc boven tracs, verder zie ik niet zoveel voordelen in de 2.4T boven de 2.5T
Volvo for life
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Die ene ken ik geloof ik ;-)

Niet dat ik er iets van gemerkt heb, maar ik lees wel eens dat er voordelen aan de 2.4 zitten. Is een wat modernere motor.
Die 2.5T uit 1997 (want dat is ie) loopt ook als een trein.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

het geluid van een 2.5T is lekkerder
Volvo for life
Gebruikersavatar
VolvoKramer
3rd Gear member
Berichten: 435
Lid geworden op: 30.05.2008 - 11:40

mee eens! De 2.4 klinkt eigenlijk niet zo mooi en meer als een normale auto. De 2.5 is gewoon al mooi als ie start.

2.4 is volgens opgave zo'n 3 liter per 100 kilometer gemiddeld zuiniger.
(13l/100km vs 10l/100km). Dat is met de huidige benzineprijzen zo'n 4,5 ct per kilometer goedkoper.
Is natuurlijk theoretisch maar bij 15.000 km per jaar is dat toch snel zo'n Eur 700,- per jaar.

Ben je ook nog van plan om gas in te bouwen?
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa


V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
Specialized
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 30.12.2006 - 17:45
Locatie: Grou

Hans is uitgesloten van dit topic (is niet objectief) :wink: en er komt inderdaad G3 in (is de bedoeling om er nog minimaal een ton bij te rijden in een paar jaar)
Gebruikersavatar
VolvoKramer
3rd Gear member
Berichten: 435
Lid geworden op: 30.05.2008 - 11:40

Dan wordt het verbruik misschien een minder hot topic.
Stel dat het verschil nog steeds tussen de 2 types 3 liter per 100 kilometer blijft, dan is het nog maar 2,1 ct per kilometer. En dus op basis van 15.000 kilometer per jaar nog naar circa Eur 300,- per jaar.

Het schijnt dat de 2.5 sterker is voor gas dus wellicht ook minder onderhoudskosten.

P.S: mijn 2.4 op gas loopt als een trein! Met warm weer binnen enkele meters na de start over op gas en rijden maar! Wel soms nog even dat hikje van benzine naar gas maar ok. Met name als je dan net je koppeling in trapt. Bij constante snelheid overschalen voel je niet.
En geloof me, je merkt meteen dat je variabele kosten voor het rijden aanzienlijk lager liggen. Ik ben continue als ik rijd aan het kijken waar gas het goedkoopste is. Makro is bijvoorbeeld een aantrekkelijke en gezien het feit dat de gasprijzen weer gedaald zijn de laatste dagen denk ik dat het mogelijk is om voor circa 60 cent per liter weer te tanken.
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa


V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Mijn 2,5T deed (doet) gemiddeld 12 liter/100km.
Dat waren relatief veel stadsritjes.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
LeonW
3rd Gear member
Berichten: 277
Lid geworden op: 08.04.2008 - 22:16
Locatie: Drenthe

Ik zou voor de 2.5 Turbo gaan,misschien omdat ik er zelf ook 1 rijdt ;)
Volvo S70 2.5T
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

En? Is de beslissing al gevallen?
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Specialized
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 30.12.2006 - 17:45
Locatie: Grou

Vruchtbare dag gehad gister. Kiezen is uiteindelijk helemaal niet zo moeilijk, mits de prijs-kwaliteitsverhouding maar goed is (wat natuurlijk ook een subjectief begrip is). Keuze is gevallen op een m.i hele mooie V70 T5 uit 1998, automaat, dik 140.000 op de teller. Exterieur en interieur zgan, zwart + zwart leer. Heb uitvoerig proefgereden, alle tips uit dit en het 850 forum ter harte genomen en tot de conclusie gekomen dat dit een hele goede basis is voor nog jaren rijplezier op G3. Komt uit Dld, papieren moeten nog even in orde gemaakt worden en komende week vrijdag haal ik hem op. Foto's volgen zodat hij op kenteken staat.
Enige minpuntjes waren ABS + Tracks lampjes + Airco die niet meer optimaal werkte, maar gezien de prijs durfde ik dat risico wel aan. Denk dat alleen de ABS module vervangen/gerepareerd moet worden en Airco bijgevuld.

Deze aankoop geeft mij wel aanleiding tot volgende vragen:
1. zodra de V70 in NL is, gaat hij gelijk voor een grote beurt naar Volvo specialist. Wie weet een goede in noorden van NL (Frl, Gr, Dr)?
2. er zit geen instructieboekje bij. Wie o wie heeft nog een exemplaar (digitaal of origineel) waar hij/zij mij heel gelukkig mee kan maken
3. in de V70 zit een origineel Volvo Radio/CD/cassete waar ook geen boekje van is + pincode moet ingevoerd worden (dubbel din formaat, CD deel kan houder in voor 3 of 4 Cd's). Wie heeft hiervoor gebruikshandleiding en de oplossing om pincode te omzeilen cq opnieuw in te stellen.
4. wat zijn de kosten voor een duits exportkenteken (werd door de duitse dealer geschat op ca € 180 voor 15 dagen kenteken)?

Al met al een mooi vooruitzicht voor volgend weekend + daarna:
- eerst ritje NL
- naar volvospecialist brengen voor grote beurt e.d.
- daarna naar RDW om te importtrject af te handelen
- daarna G3 inbouw (Mesman?.....wel eind rijden)
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Gefeliciteerd!
Zo te lezen is het een hele mooie geworden!

Het boekje moet via de dealer wel te bestellen zijn.
Voor de pincode moet je ook naar de dealer. Die kan aan de hand van het radionummer de code in Zweden opvragen. Kost je iets van E13,-
Ik hoop voor je dat het probleem met de airco te verhelpen is met enkel bijvullen. De airco is een zwak punt en de vraag is niet of ze kapot gaan maar wanneer ze kapot gaan. Je bent dan wel veel geld kwijt voor reparatie.

Ben benieuwd naar de foto's!!
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

SC900? met het serienummer kan een dealer die code zo opvragen (alleen heeft een SC900 geen cassettedeel)
Volvo for life
Specialized
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 30.12.2006 - 17:45
Locatie: Grou

hans anesthesie schreef:Gefeliciteerd!
Zo te lezen is het een hele mooie geworden!

Het boekje moet via de dealer wel te bestellen zijn.
Voor de pincode moet je ook naar de dealer. Die kan aan de hand van het radionummer de code in Zweden opvragen. Kost je iets van E13,-
Ik hoop voor je dat het probleem met de airco te verhelpen is met enkel bijvullen. De airco is een zwak punt en de vraag is niet of ze kapot gaan maar wanneer ze kapot gaan. Je bent dan wel veel geld kwijt voor reparatie.

Ben benieuwd naar de foto's!!
Hoi Hans, heb inderdaad gelezen in de vele topics over dit onderwerp dat het risico op een kostbare reparatie aanwezig is. Gezien de prijs durfde ik dat wel aan :). Overigens heb ik ook een proefrit in jouw ex (Volvo) gemaakt, en had die gekocht als ik deze niet was tegengekomen
Specialized
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 30.12.2006 - 17:45
Locatie: Grou

bart simpson schreef:SC900? met het serienummer kan een dealer die code zo opvragen (alleen heeft een SC900 geen cassettedeel)
Goede vraag. Ben nog niet zo thuis in Volvoland, dat ik hier antwoord op weet. Laat ik uiterlijk beschrijven: grootte is dubbeldin, bovenin kan magazijn met daarin CD's, in het midden opening voor casstte's (helaas 50 jaar geleden mijn hele verzameling cassete's bij het oud vuil gezet :cry: ).

Is er ook ergens een link op dit forum met daarin beschrijving van de dubbeldins bij Volvo (en een linkje met daarin de types velgen?)
Gebruikersavatar
LeonW
3rd Gear member
Berichten: 277
Lid geworden op: 08.04.2008 - 22:16
Locatie: Drenthe

Misschien als je zoekt op google afbeeldingen?
Volvo S70 2.5T
Specialized
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 30.12.2006 - 17:45
Locatie: Grou

LeonW schreef:Misschien als je zoekt op google afbeeldingen?
Prima tip Leon,

dit is hem:http://www.wothrline.com/images/Hifi/SC901RDS_grey.JPG

Oftewel HU-403 RDS (is dat kwaliteit?)
Specialized
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 30.12.2006 - 17:45
Locatie: Grou

Specialized schreef:
LeonW schreef:Misschien als je zoekt op google afbeeldingen?
Prima tip Leon,

dit is hem:http://www.wothrline.com/images/Hifi/SC901RDS_grey.JPG

Oftewel HU-403 RDS (is dat kwaliteit?)
eeeeh, correctie: SC901
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”