hoi allemaal
ik heb een 440 1.8 injectie uit '93 nu heeft deze de laatste tijd het probleem dat de verlichting zachter en feller gaat oftewel niet konstant met dezelfde felheid brand.
overdag is dit niet zo een probleem maar snachts wordt je er wel tureluurs van van die discolampen.
er zijn ook dagen dat ie het niet doet. het zijn niet alleen de koplampen maar alle verlichting in de auto.
waar kan dit aan liggen?
problemen met de stroom
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20770
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Roen,
Dat lijkt op een slecht gespannen dynamoriem, een versleten dynamo of een de geest gevende spanningsregelaar.
Dat lijkt op een slecht gespannen dynamoriem, een versleten dynamo of een de geest gevende spanningsregelaar.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- v40pokemon
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
- Locatie: Eindhoven
heb ook s ooit gehad, bij was het de spanningsregelaar. toen nog 15 euro bij de lokale garage...
-
- 4th Gear member
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 12.01.2005 - 23:03
- Locatie: Maasbree
Zou het overrigens wel even laten nakijken, ik heb namelijk mijn spanningsregelaar kapot gehad en toen hield mijn auto er ineens mee op tijdens het rijden (eerst ging de radio een paar keer uit en toen was het over). Onderdeel kostte inderdaad 14 euro nog wat, montage was zelf in 5 minuten gedaan.
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Dit heet de spannings regelaar :razz:roen schreef:het gedeelte met de koolborstels.
Heb je het zelf gedaan?? Hoe zagen de sleepringen er uit. Als dez ingesleten zijn kan het probleem snel terug komen.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Rob
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 25.01.2005 - 09:47
- Locatie: Rotterdam
Al een jaar of twee geven mijn lampen hetzelfde effect. Bovendien was vorige week mijn 1 jaar oude accu weer eens leeg. Ik kan de auto niet langer dan 36 uur stil laten staan. Bijladen lijkt hij prima te doen want de volgende dag is starten geen enkel probleem. Kan een eventueel defect in de spanningsregelaar er ook voor zorgen dat de accu leegloopt? Bij de vorige accu had ik dit probleem ook al eens.
Volvo 440 Sunray feb. 1991 2e eigenaar, 150.000 km, 2005 voorzien van een facelift !
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 05.06.2005 - 23:11
- Locatie: amersfoort
heeft vaak te maken met lekspanning.
staat er niet stiekem een stroomverbruiker aan, zoals een kofferbaklampje of iets dergelijks.
radio gebruikt ook stroom voor het vasthouden van zendergegevens maar is niet al te veel stroomverbruik.
gr.
martin
staat er niet stiekem een stroomverbruiker aan, zoals een kofferbaklampje of iets dergelijks.
radio gebruikt ook stroom voor het vasthouden van zendergegevens maar is niet al te veel stroomverbruik.
gr.
martin
je voelt je lekkerder in een volvo 460 !
- Rob
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 25.01.2005 - 09:47
- Locatie: Rotterdam
het kofferbaklampje brandt al jaren niet meer, de enige blijvende gebruiker is idd de radio. Vorig jaar heeft hij een dag bij de dealer gestaan, maar die kon het ook niet vinden, kostte me een berg eurie!
Volvo 440 Sunray feb. 1991 2e eigenaar, 150.000 km, 2005 voorzien van een facelift !
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
- Rob
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 25.01.2005 - 09:47
- Locatie: Rotterdam
Ik ga je helpen: zonder verwaand te doen durf ik te zeggen dat ik best wel handig ben. Heb een aantal zaken in de woning verbouwd, nieuwe keuken geplaatst etc. electra in huis aan leggen durf ik ook. De auto heb ik zelf voorzien van centrale deurvergrendeling. Als ik de motorkap van de auto open, weet ik feilloos waar de accu zit, waar ik de vloeistoffen aan moet vullen, maar dan houdt de kennis van dat gedeelte op, een mens kan niet alles weten. Bovendien heb ik ontzag voor de boordspanning van de auto, ik vind de 220 V wisselspanning van een woning eenvoudiger te begrijpen.
Moet ik doorgaan?
Ik weet dus nu al niet meer waar je het over hebt.....
Moet ik doorgaan?
Ik weet dus nu al niet meer waar je het over hebt.....
Volvo 440 Sunray feb. 1991 2e eigenaar, 150.000 km, 2005 voorzien van een facelift !
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 05.06.2005 - 23:11
- Locatie: amersfoort
je moet er een multimeter bij pakken. stel de meter in op 20 (of 200 )volt gelijkspanning, start de motor en zet de rode pen op de plus en de zwarte pen op de min pool van de accu. nu zie je de laadspanning en die moet tussen de 13 en 13,5 volt liggen.
laat het anders even controleren bij de garage. het is 5 minuten werk en is meestal gratis.
groetjes,
martin.
laat het anders even controleren bij de garage. het is 5 minuten werk en is meestal gratis.
groetjes,
martin.
je voelt je lekkerder in een volvo 460 !
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20770
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Dat is perfect.Rob schreef:de laadspanning bij stationair is 14,2 V
@Martin je geeft een iets te lage laadspanning aan. Bij mijn 480 en eerdere 440's benzine) is het ook 14.2. (vanaf 13.5 tot 14,3 is goed, boven 14.3 is te hoog)
Als de auto 38 uur stilstaat en hij wil niet meer starten heb je idd een lekstroom ergens zitten. Dat kan dus ook veroorzaakt worden door een verkeerd (niet verkeerd-om) aangesloten accu. (dus te weinig contact)
MAAAAAARRRR, ook een één jaar oude accu kan al kapot wezen. Ik weet niet waar je de accu vandaan hebt maar persoonlijk heb ik meerdere slechte ervaringen met de goedkope eigen accu's van de K-F. (Dit zijn namelijk tweede keus, maar op zich wel goed, die niet door de hoge kwaliteitscontrole komen bij de grote fabrikanten.)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Rob
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 25.01.2005 - 09:47
- Locatie: Rotterdam
De accu die er nu in zit is ruim een jaar geleden geplaatst door de volvo dealer. Kan het iets te maken hebben met de spanningsverdeler die in deze topic al eerder is genoemd. Het is nl zo dat de verlichting nogal flikkert en dan bedoel ik alle verlichting dus zowel rij- als meterverlichting.
Volvo 440 Sunray feb. 1991 2e eigenaar, 150.000 km, 2005 voorzien van een facelift !
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20770
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Die flikkerende verlichting kan inderdaad de spanningsregelaar zijn zoals al eerder genoemd.
Echter dat verklaart niet de leeglopende accu!!!
Echter dat verklaart niet de leeglopende accu!!!
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Rob
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 25.01.2005 - 09:47
- Locatie: Rotterdam
Okee, we gaan dus uit van twee afzonderlijke problemen. De accu is het lastigste, want als ik ergens een hekel aan heb is het wel een auto die niet start. Hoe pak ik dit het beste aan, gezien mijn kennisbeperkingen van autotechniek?
Volvo 440 Sunray feb. 1991 2e eigenaar, 150.000 km, 2005 voorzien van een facelift !
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
- Rob
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 25.01.2005 - 09:47
- Locatie: Rotterdam
Is het niet mogelijk dat een defecte stroomverdeler door bijv. kortsluiting een lekkage veroorzaakt? Moet ik zo'n stroomverdeler gewoon bij de dealer kopen? Weet ik dan ook hoe ik deze moet vervangen? Ik weet niet eens hoe deze eruit ziet, laat staan waar hij zit. Kan ik er zonder veel problemen bij?
Volvo 440 Sunray feb. 1991 2e eigenaar, 150.000 km, 2005 voorzien van een facelift !
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20770
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Jongens is er een echte techneut die wat foto's voor Rob kan plaatsen.
Ik heb namelijk geen mogelijkheid om foto's te schieten en te plaatsen. En het even uit de losse pols uitleggen is voor mij ook moeilijk.
En even terugkomend op een eventuele defecte stroomverdeler. Die kan door kortsluiting lekkage veroorzaken maar meestal ga je dan een brandluchtje ruiken. (gesmolten rubber etc.)
Maar hoe kom je bij een stroomverdeler. We hebben het altijd gehad over een spanningsregelaar. Dat is wat anders als de stroomverdeler. Die zit op je bobine en daar zitten de bougiekabels weer aan.
Ik heb namelijk geen mogelijkheid om foto's te schieten en te plaatsen. En het even uit de losse pols uitleggen is voor mij ook moeilijk.
En even terugkomend op een eventuele defecte stroomverdeler. Die kan door kortsluiting lekkage veroorzaken maar meestal ga je dan een brandluchtje ruiken. (gesmolten rubber etc.)
Maar hoe kom je bij een stroomverdeler. We hebben het altijd gehad over een spanningsregelaar. Dat is wat anders als de stroomverdeler. Die zit op je bobine en daar zitten de bougiekabels weer aan.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)