He iedereen,
Nadat begin deze maand mijn eerste 440 in elkaar is gereden, heb ik deze week deze nieuwe donkergrijze 440 op de kop getikt. Het leuke aan deze Volvo is dat ik heb hem gekocht van de eerste eigenaar , die hem zelf in 2000 na de lease periode had over genomen. De auto is dan ook altijd netjes onderhouden, en het interieur ziet er zeer netjes uit (De vorige eigenaar had zelfs nog alle boekjes en folders uit 1996 ).
Verder is dit een redelijk luxe 440 met een origineel zonnedak, airco, half leder, spoiler, en de prachtige LM velgen
Nou omdat foto's meer zeggen dan woorden:
Dit is dus het resultaat van 3 dagen werken om al het goede van mijn wrak te combineren met deze nieuwe. Vooral het repareren van de deurvanger heeft mij redelijk wat tijd gekost, maar het is nu weer perfect . Als het weer een beetje beter wordt zal ik eens wat mooiere foto's schieten.
Hier nog even mijn vorige 440 (die nu dus als een koekblikje in elkaar zit):
Mijn Volvo 440 1.8i (1996)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 29.01.2010 - 17:09
- Locatie: Gorssel
Zonde van je vorige auto, maar je hebt er een mooie vervanger voor.
En de velgen van je nieuwe auto, vind ik persoonlijk mooier.
En de velgen van je nieuwe auto, vind ik persoonlijk mooier.
Volvo V60 T4 Polar+ Dynamic Bj: 2018
Volvo V70 2.4 185 pk Obbe tuning Bj: 2003
Volvo V40 2.0 Europa. Bj: 2000 My:2001
Volvo 460 1.8 Bj: 1995
Volvo V70 2.4 185 pk Obbe tuning Bj: 2003
Volvo V40 2.0 Europa. Bj: 2000 My:2001
Volvo 460 1.8 Bj: 1995
- Gyjo
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 01.11.2009 - 08:34
- Locatie: Delft
Persoonlijk vind ik deze velgen ook mooier dan mijn oude.
Hier nog even een foto van de reparatie van de uitgescheurde deurvanger. Ik ben er zelf zeer tevreden over, hij zit weer zo vast als een huis. Ik heb hier een gebogen 5mm dikke strip aan de originele vanger gemaakt (van ongeveer 7cm lengte), en deze met lange popnagels in de 2de laag van het plaatwerk vastgezet. hierdoor woorden de grootste krachten nu in de goede richting weggevoerd en niet via het dunne plaatwerk afgevoerd.
Een ander voordeel van deze manier is dat er niet gelast hoeft te worden aan het dunne plaatwerk, wat ook weer de lak beschadigd en de interne structuur van het plaatstaal verzwakt.
Ik ben gewoon een beetje benieuwd wat jullie hierover denken, en hoe jullie dit bekende 440 probleem hebben opgelost.
Let even niet op de lelijke verf, dit is puur anti-roestverf. Als de temperatuur wat beter wordt zal ik hem weer netjes in de grijs metallic zetten.
Hier nog even een foto van de reparatie van de uitgescheurde deurvanger. Ik ben er zelf zeer tevreden over, hij zit weer zo vast als een huis. Ik heb hier een gebogen 5mm dikke strip aan de originele vanger gemaakt (van ongeveer 7cm lengte), en deze met lange popnagels in de 2de laag van het plaatwerk vastgezet. hierdoor woorden de grootste krachten nu in de goede richting weggevoerd en niet via het dunne plaatwerk afgevoerd.
Een ander voordeel van deze manier is dat er niet gelast hoeft te worden aan het dunne plaatwerk, wat ook weer de lak beschadigd en de interne structuur van het plaatstaal verzwakt.
Ik ben gewoon een beetje benieuwd wat jullie hierover denken, en hoe jullie dit bekende 440 probleem hebben opgelost.
Let even niet op de lelijke verf, dit is puur anti-roestverf. Als de temperatuur wat beter wordt zal ik hem weer netjes in de grijs metallic zetten.
Volvo 440 1.8I Luxury Line 1995 km:187.000 RIP
Volvo 440 1.8I 1996 km:173.500
Volvo 440 1.8I 1996 km:173.500