EINDHOVEN - De A67 ter hoogte van Eindhoven was vrijdag een groot deel van de dag afgesloten nadat een tankauto geladen met vloeibare stikstof in de ochtend van het talud afreed. Om 15.40 uur ging de weg weer open.
De bestuurder van de tankauto wilde omstreeks 08.00 uur van rijstrook veranderen maar zag een personenauto over het hoofd en kwam in botsing. De truck belandde twee tot drie meter lager in de berm op de auto. De bestuurder raakte daarbij bekneld maar kon ongedeerd worden bevrijd. Ook de chauffeur van de tankauto bleef ongedeerd.
Gelukkig een Volvo
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40969
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
De bestuurder van deze auto heeft de juiste keuze gedaan.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Duidelijke zaak!
De kooiconstructie van een Volvo is blijkbaar tegen tankwagens bestand.
De kooiconstructie van een Volvo is blijkbaar tegen tankwagens bestand.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40969
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
+++t blijft behelpen+++ schreef:Filmpje
http://ed.noterik.com/adserver/edtv_pla ... t_id=16113
andere vraag: wat fascineert ons trouwens die ongelukken.
Zo sensatiebelust zijn we toch niet...
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40969
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Let op de laatste zin van het interview! :shock:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40969
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Alsik het goed versta heeft hij 'voor een ander gekozen' Oeioeioei wat zal die een spijt hebben.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Ik voelde me al erg veilig in m'n V70, maar nu nog meer!!
Oef wat een mazzel had die man!
Oef wat een mazzel had die man!
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Wimold
- 2nd Gear member
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 01.01.2005 - 23:29
Hi,
Heb de beelden in NOS Journaal gezien. 3 werf hoera voor de Volvo engineers. Voor wie het wil aanschouwen, hier staan wat foto's:
http://112brabant.isookleuk.nl/
(gevonden via Google) :shock: :shock:
Groet WP
Heb de beelden in NOS Journaal gezien. 3 werf hoera voor de Volvo engineers. Voor wie het wil aanschouwen, hier staan wat foto's:
http://112brabant.isookleuk.nl/
(gevonden via Google) :shock: :shock:
Groet WP
1998 V70 TDI 438.340 km
2005 V70 D5 384.843 km met Geintegreerde Ipod!!
2014 ????
2005 V70 D5 384.843 km met Geintegreerde Ipod!!
2014 ????
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Die man gaat zich nog akelig bloot voelen zonder z'n Volvo!
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Henk
- 3rd Gear member
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 09:28
- Locatie: West-Brabant
juist ja, daarom(zie foto's)
Alleen ik moet het nog even met mijn V40 doen
trouwens ook geen straf
Maar die V70 komt eraan
nog FF doorsparen :?
Henk.
Alleen ik moet het nog even met mijn V40 doen

trouwens ook geen straf

Maar die V70 komt eraan

nog FF doorsparen :?
Henk.
460 1.7 GL bj. 1990
V40-2.0 ph.2 bj 6-2000, tot 4-jan-2008
Nissan QQ 2.0 dCi Teckna 2008( van 01-2008 / 07-2016
Nissan Qashqai 1.5 Dci Connect Edition-9-2015 ( van 07-2016 / 03-2021)
Nissan Juke N-design 08-2020 (van 03-2021 / 08-2023)
Volvo XC40 T2 Business Pro van 05-2021 ( v/a 08-2023)
V40-2.0 ph.2 bj 6-2000, tot 4-jan-2008
Nissan QQ 2.0 dCi Teckna 2008( van 01-2008 / 07-2016
Nissan Qashqai 1.5 Dci Connect Edition-9-2015 ( van 07-2016 / 03-2021)
Nissan Juke N-design 08-2020 (van 03-2021 / 08-2023)
Volvo XC40 T2 Business Pro van 05-2021 ( v/a 08-2023)
- Remon
- 5th Gear member
- Berichten: 1608
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
- Locatie: overijsel
Ongekend toch als je zoiets ziet en hoe het afgelopen is. Volvo the best

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Die man was gisteravond nog aan het woord in Hart van Nederland. Hij kwam als een overwinnaar uit die V70 gekropen...
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11736
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Ja echt weird... Ik ben 's ochtends bij deze ravage langsgereden... Maar toen ik de eerste foto van de auto zag dacht ik, "die heeft in ieder geval een goeie kans gehad"...

Stukje uit het Eindhovens Dagblad:

Stukje uit het Eindhovens Dagblad:
"Zaterdag 21 januari 2006 - EINDHOVEN – „Het was niet comfortabel, maar ik kan iedereen een Volvo aanbevelen“, zegt Gerard te Boekhorst nadat de Eindhovense brandweer hem ’s ochtends even voor tien uit het wrak van zijn Volvo stationcar heeft bevrijd. Twee uur lang zat de Leendenaar bekneld, terwijl een tankwagen die boven op zijn auto lag het dak van zijn wagen heel langzaam steeds verder indrukte.
Met twee armen en duimen omhoog staat Te Boekhorst even voor zijn auto voordat hij naar de ambulance wordt geleid voor een eerste onderzoek. Iedereen applaudisseert. „Hij heeft mazzel gehad“, zegt chirurg Bloemers van de Amsterdamse traumahelikopter. Een kwartier later stapt Te Boekhorst zelf weer uit om ontspannen ogend zijn verhaal te doen. „Het ging allemaal heel snel. Ik rij de oprit op en voeg in, op de eerste rijstrook. Dan komt er een vrachtwagen vanuit de richting Venlo. Die raakt mij aan de achterkant. Ik begin te tollen over de weg. Dat was nog allemaal stabiel. Niks aan de hand. Dan beland ik tegen de vangrail. Op dat moment komt de vrachtwagen over me heen. Die drukt me door de vangrail en door de bomen naar beneden. Dat was het meest enge moment, dat je dan naar beneden gaat. Dan rolt hij over je heen. Het dak kwam heel langzaam steeds dichter bij. Dan ben je blij dat je zo’n auto hebt, hoor.“ Opmerkelijk genoeg zou Te Boekhorst uitgerekend gisteren zijn Volvo inruilen, voor een Audi.
„Ik heb zelf de politie kunnen bellen. Het werd verdacht stil. ’Misschien denkt iedereen dat er alleen een vrachtwagen door de vangrail is geschoten en vergeten ze dat er ook nog iemand onder zit’, bedacht ik. Dus ik belde en zei: ik zit er onder. Het is beknellend en ik heb het idee dat die vrachtwagen zakt. Ik heb veel angstige momenten gehad. Eerst word je tegen de vangrail gedrukt. Dat gaat goed. Dan komt die tankwagen over je heen. Dat gaat ook goed. Maar toen ik beneden lag, dacht ik: hopelijk vliegt hij nu niet in de hens.“
Voor bevelvoerder J. van Oss van de Eindhovense brandweer stond er deze keer meer op het spel dan het redden van een verkeersslachtoffer. Gerard te Boekhorst is een jeugdvriend uit Sterksel, bij wie Van Oss nog regelmatig over de vloer komt. „Ik heb grapjes met hem gemaakt, tenslotte ken je elkaar, maar de hele tijd speelde door mijn hoofd hoe gevaarlijk de situatie was. Stel je voor dat hij zijn benen had moeten missen, of nog erger, hoe had ik dan zijn familie nog onder ogen kunnen komen? ’t Was echt een kwestie van leven of dood."
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
Zou hij de bestelling van die Audi nu ongedaan maken en toch weer voor een Volvo kiezen?
Joost
Joost
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40969
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik zou dat zeker overwegen. Argumenten genoeg!
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Remon
- 5th Gear member
- Berichten: 1608
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
- Locatie: overijsel
Dat zou ik ook wel eens willen weten. Hopelijk komen we daar via via achter. Persoonlijk zou ik vanaf dag 1 niet gelukkig meer met de audi zijn. Hoe groot ze ook zijn en hoe sterk ze er ook uitzien. Zo veilig als een volvo zijn ze never nooit.

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
- Remon
- 5th Gear member
- Berichten: 1608
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
- Locatie: overijsel
Ach, die daklast moet je maar met een korreltje stikstof nemen 


Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40969
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
We zullen Volvo even schrijven. Max. Daklast van een V70 = 40 ton 

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70