Zou dit 'm worden ?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Garfield
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 26.09.2007 - 19:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Nadat vorige week bleek dat onze classic V70 niet meer op economisch verantwoorde wijze op de weg te houden was, zaten we vanwege het direct verlopen van de APK pats boem ineens zonder auto.
Dit kwam allemaal wat onverwacht en zodoende hadden we ons nog totaal niet voorbereid op het zoeken van een vervanger.

Anyway, inmiddels heb ik onze classic aan een handelaar verkocht en flink wat rondgeneusd naar vervangers.
Hoewel ik ook even naar andere merken / typen heb gekeken, kom ik toch weer bij een V70 uit.

We rijden plm. 12.000km per jaar, volgens mijn overwegingen zitten diesel en benzine dan erg dicht bij elkaar qua kosten. Behalve dan dat het mij lijkt dat diesels in de aanschaf toch wel wat duurder zijn en over de te verwachten gebruiksperiode (4 à 5 jaar) dit prijsverschil niet wordt goedgemaakt door de lagere brandstofkosten.

We hebben een paar eisen: automaat, trekhaak.
Wensen: leren bekleding, open dak.

Airco en dat soort spul vind ik zo vanzelfsprekend dat ik die niet eens noem.

Met ons budget kom ik dan op V70's van rond 2001 / 2002, benzine, kilometerstanden tussen 125k en 200k.
Net dus de "nieuwe generatie" (gerekend vanaf de Classic).
We hopen ongeveer max. €10k uit te hoeven geven.
Dit zou naar €15k opgerekt kunnen worden maar dan moeten we wel heel erg diep gaan en dat doen we liever niet.
We houden liever wat meer geld over om leuke dingen te doen dan in de meest mooie auto te zitten zonder dat we geld hebben om te rijden :-)

Morgen gaan we rijden in een 2.4 Aut. uit 2001 met 188k op de teller.
Met behalve een open dak wel zo'n beetje alle opties die we willen.
Wel een of ander VDO audio/navigatiesysteem, vraag me af hoe dat klinkt en of ik er nog nieuwe kaarten voor kan krijgen ? Anders vind ik zo'n VDO-ding een flink nadeel.

We zijn ook benieuwd naar de motor: onze Classic had een lekkere 2.5 TDI, dit is "maar" een 140pk / 220Nm benzine....

De auto staat bij een niet-Volvo garage, ik ben van plan om 'm, als 'ie bevalt, bij onze Volvo garage nog even goed door te laten lichten alvorens de koop te sluiten (neem aan dat zoiets wel kan).

De airco van onze Classic was heel erg kapot, onze Volvo garage zegt dat dat bij de daaropvolgende generatie niet meer zo standaard voorkomt ?

Als iemand nog tips / adviezen heeft hoor ik ze graag.
Groet,

Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
Gast

Is het die auto in de Bilt? Op het leer na een super kale uitvoering en nmm veel te duur.
Vergelijk maar eens op www.gaspedaal.nl. met jouw zoekvraag

En kijk anders eens bij www.milano.nl daar staat één van 2005, met 85 d op de klok alles er op en aan.
Ook nog eens gefacelifte type, helaas geen automaat en 1000 euro boven je maximaal budget. :wink:
Maar als ik kijk naar km's en bouwjaar toch het kijken waard.

Ik zou toch ook maar naar diesels gaan kijken, prijzen liggen echt niet zover uit elkaar.
En nmm is het onderhoud gelijkwaardig, al dan niet goedkoper.

Succes en doe het rustig aan, auto's zat. Ook V70's :P
Gebruikersavatar
Garfield
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 26.09.2007 - 19:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Yep, het is die auto in de Bilt.
Ik vond 'm ook wat kaal, maar het leek me wel een nette auto.

Automaat is een must, daar ga ik niet aan tornen :-)

Dank voor je bericht, ik doe het rustig aan en zal zeker ook de sites die jij noemt doorzoeken !
Groet,

Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
Gast

Als je één gevonden hebt, plaats hier een link.
Hier zitten een hoop kenners, met goede adviezen. :wink:
Gebruikersavatar
drowel
5th Gear member
Berichten: 1906
Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08

Gebruikersavatar
drowel
5th Gear member
Berichten: 1906
Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08

Gebruikersavatar
drowel
5th Gear member
Berichten: 1906
Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08

JuRgenv70
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 08.05.2010 - 22:36

Hoi,

Succes met zoeken, altijd leuk om te doen. Ik dacht alleen dat het omslagpunt waarop diesel interessanter werd dan benzine ergens rond de 25000 km lag?

-Motorrijtuigenbelasting per jaar diesel: € 1740,00
-Motorrijtuigenbelasting per jaar benzine: € 924,00

Verschil +- 800 euro. Kun je een litertje of 500 benzine voor kopen

Groet Maarten
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8111
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

1740€ motorrijtuigenbelasting op een diesel (D5 neem ik aan dan ?)

Woow, das is wel wat, in Belgie betaal ik voor mijn 24D met 163pk ongeveer 500 euro rijbelasting per jaar en ik dacht dat dat veel was :-(
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19475
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Waarom denk je dat wij Nederlanders soms zo jaloers op jullie Belgen zijn.
- Auto's veel goedkoper in aanschaf.
- Bezitsbelasting veel lager.
- Brandstof ook nog eens enkele centen voordeliger.

Daarentegen is jullie keuring naadje en onoverzichtelijk. 8)

Maar Garfield, veel succes met zoeken. Tussen de 10 en 15 duizend euro is vast een mooie V70 te koop.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Garfield
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 26.09.2007 - 19:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Hi allemaal,

Dank voor de berichten & hulp !

De getipte auto's zijn zeker mooi, maar als het even kan houd ik 'm liever in de buurt van de €10k qua prijs - dan maar wat minder opties.

Een T-versie heb ik over nagedacht maar ik ben geen toeren-liefhebber en ben ook wat huiverig voor hoe dat soort auto's gereden zijn door de vorige eigenaars.

Over diesel / benzine heb ik ook nagedacht en flink gerekend.
Bij mijn kilometrage, dat de afgelopen jaren op gem. 12.000 km lag, ligt het verschil in gebruikskosten op max. €30,- per maand. Dat vind ik marginaal. Mijn ervaring met de zoektocht tot nu toe echter is dat diesels in vergelijking toch wat duurder zijn in aanschaf en die meerprijs verwacht ik er in de 4-5 jaar geplande rijtijd niet uit te halen.
Als ik me vergis hoor ik het graag.

Ook lijkt een km-stand boven de 160k me handiger dan bijv. 140k omdat bij 160k de distributieriem eraan komt. Maar misschien til ik dara te zwaar aan.

Als ik ga zoeken naar wat ik echt leuk vind kom ik al snel op €15k of meer uit, maar hoe leuk het ook is dat wordt echt te gek. Als ik in de buurt van de €10k blijf dan is het nog goed te betalen en houd ik tenminste geld over om er leuke dingen mee te gaan doen.

Zometeen (09:00u) ga ik proefrijden in de "saaie en kale" V70 die in de Bilt staat, ik zal onze ervaringen hier straks delen.
Mijn gevoel bij deze V70 is dat 'ie weliswaar wat saai en kaal is, maar wel netjes. Dat is slechts een gevoel, maar toch.
Bovendien heb ik niets in te ruilen dus die prijs moet omlaag.

Het enige dat me écht, écht, écht niet bevalt is dat vreselijke VDO Daytom systeem, omdat ik dan continu het frontje daarvan mee moet gaan sjouwen als ik de auto verlaat.
Als iemand daar tips voor heeft, graag !
Zijn er goedkoop losse Volvo audio-systemen ?
Van de sloop misschien ?
Groet,

Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

Garfield schreef:Yep, het is die auto in de Bilt.
Ik vond 'm ook wat kaal, maar het leek me wel een nette auto.

Automaat is een must, daar ga ik niet aan tornen :-)

Dank voor je bericht, ik doe het rustig aan en zal zeker ook de sites die jij noemt doorzoeken !
Die is idd nogal duur. Wel een nette auto (op de radio na, dashboard ziet er niet uit met zo'n 1din radio). Voor 10k heb je een Duitse met minder dan 100dkm. Is dat geen overweging ?
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Gebruikersavatar
V70 T5 assen
5th Gear member
Berichten: 1329
Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
Locatie: Drenthe

Succes straks met je proefrit , maarre als je niks hebt in te ruilen dan kan er bij die andere auto,s toch ook wel wat vanaf.
Het is achteraf vaak veel duurder om zaken in te bouwen , net ff de plaatjes bekeken die vdo mogen ze houden zit er niet uit zo.
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Gebruikersavatar
Garfield
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 26.09.2007 - 19:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

piotrV70 schreef:Die is idd nogal duur. Wel een nette auto (op de radio na, dashboard ziet er niet uit met zo'n 1din radio). Voor 10k heb je een Duitse met minder dan 100dkm. Is dat geen overweging ?
Is die zo duur ?
Wel volledig leren bekleding, vind ik erg fijn.
Duits is wellicht een overweging, een foumlid hier heeft me al zijn telnum gegeven zodat hij me dat eens kan uitleggen.
Ik heb gisteren echter even heel vluchtig op mobile.de gekeken en vond het wat tegenvallen op het eerste gezicht, maar dat kan zijn omdat ik er nog niet echt goed naar heb gekeken.

Anyway, nu eerst even naar de Bilt ...
Groet,

Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
Niels_#
2nd Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: 09.05.2010 - 16:23
Locatie: Boven de rivieren

Ik heb een D5 automaat uit Duitsland gekocht. Voordelen vond ik de combinatie van prijs, kilometers en uitvoering. Ik wilde per se geen trekhaak omdat een automaat over het algemeen slechter tegen zware belasting kan dan een handbak. Voor een caravan 2x per jaar ben ik niet zo bang maar voor een paardentrailer 3x per week wel :wink: Dan laat ik er liever eentje achteraf onder zetten.

Het omslagpunt lag volgens mijn berekeningen bij 20.000km/jr en een benzine was bij ons ook een optie al heeft "de vrouw" liever een diesel :D Mijn voorkeur zou zeker een 2.4T zijn. Over het algemeen kom je toch relatief weinig problemen tegen met dat spul en ze hebben veel meer koppel onderin toeren :wink:
Gebruikersavatar
Fransosowitz
3rd Gear member
Berichten: 278
Lid geworden op: 09.07.2009 - 15:40
Locatie: Drenthe

Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

Zoiets ?
Die is net ingereden.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Gebruikersavatar
Garfield
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 26.09.2007 - 19:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Zo, net terug van een zeer teleurstellende kennismaking met deze Volvo.
Op zich leek het begin goed want de auto stond gewoon nog tussen de andere auto's en was dus niet speciaal even warmgemaakt zodat ik een "ijs"koude start zelf kon meemaken.
Echter, de auto was van een particulier, een bevriende relatie die de auto hier had gestald om 'm te verkopen.
Dat vond ik al een minpuntje maar goed, dat zou ook geen echt probleem hoeven te zijn.

Toen gingen we rijden.
In het begin leek alles goed.
Airco -die uit stond- aangezet en deze leek zowaar te koelen.
Snelweg opgedraaid en oei wat is 140pk/220Nm toch weinig, dat viel me toch wat tegen.
De auto bleek wat naar rechts te trekken.
Zou ook nog geen ramp hoeven zijn, kan zo simpel zijn als bandenspanning.
De 4 banden zijn overigens dusdanig op dat je er volgens mij niet meer door de APK mee komt, maar ik heb het niet precies gemeten.
Wel peperdure 17" krengen.
Toen op een rechte afrit de remmen eens flink ingetrapt en me kapot geschrokken: als dat een echte noodstop was geweest, was het niet goed afgelopen omdat ik heel weinig remvertraging had.
De tweede en derde keer trappen was de remdruk al behoorlijk beter.
Maar dat is dus niet goed.
Auto stilgezet en er eens onder gaan kijken.
Het blok was aan de onderzijde drijfnat van de olie.
Zo'n situatie heb ik met mijn classic ook een keer gehad en toen bleek de krukaskeerring kaduuk en dat was een zeer prijzige reparatie.
Toen het onderhoudsboekje er eens bij gepakt.
Niet alle beurten waren ingevuld en de auto is alleen de eerste paar jaar bij een Volvo dealer geweest, daarna bij twee verschillende universele garages.
De laatste twee beurten lagen 3.500km uit elkaar waarbij het laatste geregistreerde onderhoud van augustus 2008 was, 12k voor de huidige km stand. Bij die laatste reparatie is ondermeer de waterpomp vervangen.
Toen we de auto weer instapten (die 10 minuten stationair had staan draaien) bleek de airco totaal niet meer te koelen, ook niet op de laagste stand.
Zo'n geintje heb ik bij mijn classic ook gehad, daar was zelfs zo'n beetje alles kapot. Bij deze wellicht minder, maar duur zal het wel worden.
Kortom, nadat we dat allemaal hadden geconstateerd hebben we auto teruggebracht, de garagist vriendelijk bedankt en uitgelegd waarom we het niet deden en waarom hij zou moeten oppassen met het geven van garantie op deze wagen.

Op zoek naar de volgende dan maar.
Ons voordeel is overigens wel dat we het best een tijdje zonder auto kunnne uitzingen, diverse vrienden hebben al aangeboden dat ze hun auto bij gelegenheid wel kunnen lenen.

Wat conclusies voor het vervolg van de zoektocht:
- 140pk / 220 Nm vinden we eigenlijk te weinig
- Benzine is wel mooi stil
- Audiosysteem waarbij we geen frontjes hoeven mee te sjouwen zou ook wel fijn zijn
Groet,

Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
Gebruikersavatar
Fransosowitz
3rd Gear member
Berichten: 278
Lid geworden op: 09.07.2009 - 15:40
Locatie: Drenthe

Klinkt niet als een auto die je wilt kopen inderdaad...

Dan gaat de speurtocht gewoon verder...!

http://www.autowereld.nl/volvo/v70/t5-f ... tails.html

Met duidelijk meer power dan een 2.4.
Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
Gebruikersavatar
Garfield
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 26.09.2007 - 19:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Die T5 ziet er inderdaad wel interessant uit zo op het eerste gezicht.
http://www.autowereld.nl/volvo/v70/t5-f ... tails.html
Lage km stand, veel opties.
Wat is de catch ?

Die 2.4T lijkt ook interessant, met open dak, is fijn.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l22antsndduu#
Ook hier, wat is de catch ?

T5 en 2.4T zijn niet dezelfde motor, toch ?
Groet,

Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”