bi-fuel

Deze rubriek is exclusief voor de bi-fuel rijders met een originele Volvo af-fabriek bi-fuel. Alle andere LPG-rijders kunnen terecht in de rubriek van hun model.
koster
3rd Gear member
Berichten: 333
Lid geworden op: 08.07.2007 - 13:50

Hallo, ik vroeg mij af of een v 70 bi-fuel wel een reservewiel aan boord heeft , en waar dan?
Ik rij nu op lpg g-3 en heb om die reden geen reservewiel aan boord. De lpg-tank ligt op de plaats van het reservewiel.

vr gr Koster
koster
3rd Gear member
Berichten: 333
Lid geworden op: 08.07.2007 - 13:50

En zijn er ook nog gebruikerservaringen ?
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

Als het een echte bifuel is zal er geen standaard wiel bij zitten! Ik had een spuitbus met schuim
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
koster
3rd Gear member
Berichten: 333
Lid geworden op: 08.07.2007 - 13:50

Dat is jammer, ik had gehoopt dat er eentje aanwezig zou zijn. Ligt de lpg-tank dan ook op de plaats van het reservewiel ? Ik had begrepen dat de gastank van de bi-fuel geen ruimte zou innemen in tegenstelling tot een gastank die naderhand geplaatst is in de auto ? Want de gastank is toch op de plek van de benzinetank gekomen? Weet je ook de inhoud van de bi-fuel gastank?
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

Zoek hier ff kan je alles terug vinden
http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... fault.aspx
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
koster
3rd Gear member
Berichten: 333
Lid geworden op: 08.07.2007 - 13:50

Thanks !
Gebruikersavatar
capslock
2nd Gear member
Berichten: 233
Lid geworden op: 02.09.2008 - 20:37
Locatie: Utrecht

Mijn schoonvader heeft een ringtank van Vialle. Zelf heb ik een bi-fuel. Met betrekking tot ruimte in de kofferbak ben ik blij dat ik een bi-fuel heb. Er zit nog een ondiepe kunststof bak onder de gestoffeerde plaat van de kofferbak. En daarnaast is naast de accu nog een zee aan ruimte voor bijvoorbeeld een sleepkabel, accu klemmen en reserve lampjes.

Van de andere kant, mocht je willen kiezen tussen een vialle (vloeibare injectie) of een bi-fuel, dan kan ik alleen zeggen dat de vialle iets fijner rijdt, haartje meer vermogen heeft en iets zuiniger is. Ook het onderhoud is iets minder (geen gas verdeler en verdamper)
V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
koster
3rd Gear member
Berichten: 333
Lid geworden op: 08.07.2007 - 13:50

Het klopt dat de Vialle prettig in gebruik is, die heb ik nu ook , en ik heb er weinig problemen mee.
Ik had wel meer verwacht van de bi-fuel , juist omdat deze zo bedoeld is. Dus eigenlijk heeft deze weinig meerwaarde als je ze zou vergelijken.
Gebruikersavatar
capslock
2nd Gear member
Berichten: 233
Lid geworden op: 02.09.2008 - 20:37
Locatie: Utrecht

Meerwaarde zeker niet. Het verschil in minimaal.

Nog even op een rij:
voordelen vialle:
- haartje meer vermogen
- iets zuiniger
- minder onderhoud

voordelen bi-fuel
- standaard niveau regeling op de achter wielen, auto altijd mooi in balans
- geen losse gasmeter
- grotere tank
- evengoed extra opberg ruimte in kofferbak
- gastank aansluiting mooi achter de benzine tankklep weggewerkt.
V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
koster
3rd Gear member
Berichten: 333
Lid geworden op: 08.07.2007 - 13:50

Hoezo is er een verschil in onderhoud? Gaan die gasverdelers en verdampers dan regelmatig in storing? Hoeveel km kan ik rijden op een volle gastank , met de vialle-tank kan ik plm. 400 km rijden. Daarnaast heeft de bi-fuel wel weer een kleinere benzinetank. Ik zit nu op ruim 320000 km zonder problemen , geldt dat ook voor de bi-fuel? Al met al is er geen speciale reden meer om voor de bi-fuel te kiezen denk ik .
Gebruikersavatar
capslock
2nd Gear member
Berichten: 233
Lid geworden op: 02.09.2008 - 20:37
Locatie: Utrecht

Ik rij 440km op 1tank en dan rij ik net geen 1op10, maar als je de vlotter stang beetje buigt, dan kom je iets verder hehe. Of niet AlexV70? :P
Ik zit nu bijna aan de 280.000km weinig problemen met het gas. Zo nu en dan het droge filter vervangen. Daarnaast 1 keer in de 1.5 tot 2 jaar de gasverdeler schoonmaken. Bij Vialle hoef je dit allemaal niet te doen om dat deze geen verdamper en verdeler heeft.
V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
Gast

capslock schreef:Ik rij 440km op 1tank en dan rij ik net geen 1op10, maar als je de vlotter stang beetje buigt, dan kom je iets verder hehe. Of niet AlexV70? :P
Jaaaa, hier staat het: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... &start=150
(bijna onderaan)
koster
3rd Gear member
Berichten: 333
Lid geworden op: 08.07.2007 - 13:50

Al met al zie ik nog steeds geen groot voordeel van de bi-fuel ten opzichte van een ringtank... :roll:
Gebruikersavatar
capslock
2nd Gear member
Berichten: 233
Lid geworden op: 02.09.2008 - 20:37
Locatie: Utrecht

bi-fuel is geen tank maar een systeem die een tank bevat (in cilinder).
Wat wil je dan zien als voordeel?
V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
koster
3rd Gear member
Berichten: 333
Lid geworden op: 08.07.2007 - 13:50

Nu rij ik met een normale 70 l benzinetank en een gastank. En bi-fuel heeft een heel klein benzinetankje en een gastank die net zoveel inhoud heeft als de ringtank die ik nu heb.. Daarom denk ik dat de bi-fuel geen voordeel heeft voor mij. Integendeel.
Gast

BiFuel heeft standaard niveauregeling.
Grotere remschijven.
Gasvulnippel mooi weggewerkt.

Tja meer voordelen? Ik vond het kleine benzinetankje met name in de vakantie erg lastig.
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10121
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

AlexV70 schreef:BiFuel heeft standaard niveauregeling.
Grotere remschijven.
Gasvulnippel mooi weggewerkt.

Tja meer voordelen? Ik vond het kleine benzinetankje met name in de vakantie erg lastig.
Hoe klein is klein Alex? Vroegah in de Vauxhall Cavalier van mijn vader werd de standaard brandstof tank verwijderd en op die plaats een gastank en aan de zijkant een 25ltr tankje geplaatst.
Ja die 25ltr was erg krap...
XC60 T8 R-Design My’21 een 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorloperig' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

als ik het me goed herinner 70 ltr gas en 27 ltr benzine
Volvo for life
Gebruikersavatar
ovlov058
4th Gear member
Berichten: 934
Lid geworden op: 26.07.2009 - 15:37

Ga daar maar eens mee op verlof naar het zuiden van spanje, waar je geen lpg kan krijgen.
S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93
Afbeelding
Gast

bart simpson schreef:als ik het me goed herinner 70 ltr gas en 27 ltr benzine
Klopt wel aardig. Ik ben een keer op benzine, wilde niet meer op gas, terug gekomen vanuit zuid Belgie.
Dan is die 27 liter wel erg weinig met een caravan er achter.
Plaats reactie

Terug naar “Bifuel”