Xbox met TFT in V40 als test opstelling.

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
BlackWolf
3rd Gear member

Eigenlijk was het geen test opstelling maar even snel in elkaar gezet, omdat we richting Antwerpen wilden rijden en ik wou toch mijn nieuwe 8” TFT TV scherm wil testen.
Ik dacht ik zal even hier posten zodat mensen ideeën kunnen opdoen.

Scherm is niet voor een Xbox maar voor een DVD speler. Speler heb ik besteld. Maar snelste oplossing om filmpjes te kijken was mijn Xbox aansluiten en ik had toch een 220V omvormer van 300W (ooit voor de Xbox gekocht maar nooit getest) 300W is meer dan zat voor een Xbox want het gebruikt maar 150W max.

Ik had al een beugel gemaakt voor de TFT scherm die door hoofdsteun van de passagiers stoel bevestigd werd, beugel bestaat uit 2mm staal met 3 gaten. Twee grote gaten zijn voor de pennen van de hoofdsteun en derde voor het scherm, plaat heb ik klein beetje getordeerd zodat het scherm recht staat. Kabels zijn in de rugleuning weggewerkt. Op de foto is de Xbox buitenom aangesloten maar voeding van het scherm loopt al door de rug leuning.

Meeste zullen denken zo duur allemaal, maar het valt reuze mee totaal ben ik €150 kwijt, €117 voor het scherm en €33 voor de 220V omvormer (beide inc. Verzend kosten via Ebay) Scherm kan je wel goedkoper krijgen maar ik wou een met wide-angel view omdat het scherm in het midden komt.

En ik moet zeggen dat ik blij was met het resultaat, mijn zoon had 4 uur lang plezier achter in de auto dat ik zelfs na denk om de Xbox toch in te bouwen naast de DVD speler :P
Het wordt wel erg ingewikkeld omdat ik voorin ook DVD speler met klap scherm wil, dus het word 2 DVD spelers en een Xbox. Daarnaast heb ik ook een window roll-up module en 3 metertjes besteld en omvormer moet nog ingebouwd worden, dus het word een kabel festijn onder de console ;)

In iedere geval woorden zeggen veel maar foto’s zeggen meer:

Afbeelding
Hier zie je het scherm (folie zat er nog op maar even later heb ik het eraf getrokken)

Afbeelding
Omvormer tussen de stoelen.

Afbeelding
Xbox op de achterbank (zoals ik al zei het is een tijdelijke opzet)

UPDATE:

Omdat het toch niet beviel zoals het hierboven was heb ik nu achter de hoofdsteun een beugel gemaakt en daar het scherm bevestigd.

Bevestiging beugel:
Afbeelding

Scherm:
Afbeelding
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
Volvorijden
3rd Gear member

WAT LELIJK!!!!!!!!
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
BlackWolf
3rd Gear member

Volvorijden schreef:WAT LELIJK!!!!!!!!
Dank je…

Maar als je beter plaats weet voor een scherm, hou ik me aanbevolen.
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
arnoud
8th Gear member

Je hebt toch van die speciale schermen die je in de hoofdsteun zelf weg kunt werken?

En even heel praktisch... Je wilt natuurlijk niet dat bij een aanrijding de passagier achterin onthoofd wordt door die metalen beugel? :(
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
liquid_force
6th Gear member

of plaats het scherm lager, dus aan de middenconsole, daardoor hou je ook nog meer zich over naar achteren in je achteruitkijkspiegel plus dat het scherm niet zo in het zicht hangt van buitenaf.

ik ken iemand die een goedkoop klapscherm heeft gekocht (single-ISO-din) en daar zelf een heel mooie middenconsole omheen gebouwd ... daardoor valt het helemaal niet meer op als de auto uitstaat. De X-Box kun je onder de voorstoel wegwerken, net als de omvormer.
arnoud
8th Gear member

Is die armsteun tussen de voorstoelen een officieel Volvo part voor de phase 1 trouwens?
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
BlackWolf
3rd Gear member

arnoudh, Armsteun zit aan de leuning van de bestuurders stoel en het is inderdaad standaard Volvo.

Ik heb in het begin al gekeken of ik het in de hoofdsteun kan bouwen, maar de hoofdsteun is niet recht aan de achterkant en ook nog eens te dun om wat in te verwerken.

liquid_force, Ik wou het ook zo doen maar ik was bang dat mensen met in de auto stappen toch het scherm kapot schoppen, bovendien hou ik niet zo veel van in mijn auto’s schroeven. Maar ik zie het scherm helemaal niet in mijn spiegel zoals het nu hangt, dus dat is geen belemmering.

Om eerlijk te zijn ben ik ook niet echt blij met het scherm zoals het nu zit, als ik dingen definitief ga inbouwen zal ik nog eens kijken wat ik kan doen. Grootste probleem om in het midden te bouwen is dat het scherm toch te breed is en moet op een bepaalde hoogte zitten en dan kom je weer in de problemen met de armsteun want die zit ook nog eens in de weg, bovendien ben ik 1,93cm dus mijn stoel zit best ver naar achteren daardoor ook de armsteun.

Al met al heb ik veel dingen die tegen zitten om het scherm fatsoenlijk in te bouwen, als de armsteun niet aan mijn leuning vast zat had ik het geweten maar dat is niet zo.

Bedankt voor jullie reacties!
Zeke
2nd Gear member

Kijk voor een mooie manier van monitormontage eens op deze website
BlackWolf
3rd Gear member

Zeke, bedankt voor meedenken :) , ik had al op die site gekeken alleen met hun oplossing heb ik een probleem omdat mijn armsteun helaas aan de leuning van mij stoel vastzit :( vandaar dat ik ook gezegd heb “als de armsteun niet aan mijn leuning vast zat had ik het geweten”

Ik kan ook de armsteun niet verwijderen omdat er een buis uitsteekt van 5cm rond 30mm, die erg lelijk uitziet.

Ik heb het over deze beugel: http://www.brodit.com/productinformatio ... iment=s308
Het is voor nieuwere modellen maar voor V40 hebben ze weinig.

Brodit heeft wel een beugel die onder de hoofdsteun bevestigd kan worden, die kan ik ook zelf maken en op zelfde manier vast zetten zoals ik het nu gedaan heb maar ik wil het scherm graag in het midden hebben.

Zoals ik al zei ik ga even iets anders voor verzinnen ik weet alleen nog niet wat :P
Volvorijden
3rd Gear member

Volvorijden schreef:WAT LELIJK!!!!!!!!

Dank je…

Maar als je beter plaats weet voor een scherm, hou ik me aanbevolen.
Ik begrijp dat je alles graag zo maakt dat het later niet meer te zien dat het er ooit in heeft gezet. Zo werk ik ook graag in een auto, maar ook daar zit een grens aan. Ik heb bijvoorbeeld een gloeiende hekel om in de bedrading van auto's te knippen, liever een verloopkabel die ik aan gort knip dan de orginele bedrading. Dus onze uitgangspunten zijn hetzelfde!

ALs je het aan de hoofdsteun gaat monteren (wat mijn inziens kan, kijk maar op www.optimount.nl) lijkt het mij een iets geciviliceerdere oplossing. Die omvormer zou ik by the way wegbouwen in de middenconsole bij de radio, ruimte zat! of onder de voorstoel ophangen. de Xbox zou ik naar de kofferbakverhuizen (even een afschotbouwen waar je dat apparaat achter kan plaatsen) of ook onder de voorstoel
monteren.

Oohja een kleinerscherm staat vaak mooier.
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
BlackWolf
3rd Gear member

Volvorijden, bedankt voor je reactie :)

Inderdaad gaten boren in console of draden door knippen is ook niet mijn ding.
Ik heb naar veel oplossingen gezocht, Ebay is ook vol met hoofdsteun monitoren maar die zijn weer niet geschikt voor Volvo en een klapscherm vanuit boven vind ik ook maar niets.

Zoals ik al zei ik was ook niet echt blij met het resultaat, omvormer was als testen daar geplaatst het word nog ingebouwd en inderdaad achter de radio is er genoeg plaats voor meer dingen, maar daar wacht ik nog even mee omdat ik binnen kort 3 metertjes krijg voor Turbo druk, olie druk en olie temperatuur die worden onder de radio gebouwd.

Tegen die tijd zal ik een andere oplossing vinden en inderdaad desnoods een kleinere scherm. Die Xbox weet ik nog niet of ik het ga inbouwen, omvormer wordt ingebouwd alleen om 220V te hebben in de auto voor andere dingen.
Volvorijden
3rd Gear member

Ik heb naar veel oplossingen gezocht, Ebay is ook vol met hoofdsteun monitoren maar die zijn weer niet geschikt voor Volvo
bij optimount is er wel eentje die geschikt is.

hoe is het als bestuurder, zo'n ding naast je hoofd?
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
BlackWolf
3rd Gear member

Ik had er geen last van omdat ik het niet zie of hoor, kind had een oordopjes in. In mijn spiegel zie ik het ook niet dus als bestuurder is het geen belemmering voor mij.

Ik denk dat ik het idee van de aftermarket armsteunen gaat gebruiken zodat ik het over middel console heen kan monteren ik hoop dan dat mijn originele armsteun niet in de weg ligt.
BlackWolf
3rd Gear member

Nee hoor het gaat gewoon niet :( Net bij de auto gekeken.

Ik kan het scherm op zelfde beugel hangen maar dan op z'n kop, lager dan dat is gewoon een probleem. De stoelen van V40 zijn te dicht op elkaar of ik moet inderdaad kleinere scherm hebben.

Ik ga eens een beugel maken om achter de hoofdsteun te monteren...
Zoals hier: http://www.brodit.com/montering.jsp?anr=810960

Kijken of dat een leuke idee is :P
Peer
2nd Gear member

[quote="BlackWolf
Ik heb het over deze beugel: http://www.brodit.com/productinformatio ... iment=s308
Het is voor nieuwere modellen maar voor V40 hebben ze weinig.
[/quote]

Je bedoelt met deze opmerking eigenlijk dat ze voor het 'oude' model V40 (phase 1) weinig hebben, of bedoel je dat ze voor de v40 überhaupt weinig hebben? Ik heb even de plaatjes bekeken op de website maar die middenconsole ziet er net zo uit als bij mijn phase 2 V40, dus deze oplossing zou op een phase 2 dan toch wel kunnen? Ik ben niet zo technisch, vandaar mijn waarschijnlijk domme vraag.... Sorry daarvoor. :oops: Zijn dit soort 'mounts' alleen voor losse schermen of past er ook zo'n draagbaar dvd-spelertje op? :?:
Groeten,
Jan Willem
XC90 D5 185pk Ocean Race
V70 D5 130pk Geartronic Titanium Line
V40 1.9D 115pk
V40 TD 90pk
Volvo 440 1.7 benzine
Volvo 340 1.7 benzine
Volvorijden
3rd Gear member

Zijn dit soort 'mounts' alleen voor losse schermen of past er ook zo'n draagbaar dvd-spelertje op?
Als het niet te zwaar is. Moet wel goed gaan. Alleen hoe maak je zo'n draagbare DVd vast?
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
V480-S60
Geartronic member

@Peer,
Wat vertel je me nou, jou middenconsole gelijk aan die van BlackWolf. Dan heb je geen Phase II denk ik dan meteen. :oops:
Ik zou namelijk een Phase II als oplossing aandragen. Dan zou BlackWolf wel zijn schermpje mooi kunnen plaatsen. (Andere stoelen en een hogere middenconsole achter waar het scherm dus beter op te plaatsen is.)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
BlackWolf
3rd Gear member

Inderdaad er is weinig voor phase1, maar ik heb al iets gemaakt achter de hoofdsteun en dat vind ik nu even goed genoeg. Tussen de stoelen wordt helemaal niets of ik moet een kleinere scherm nemen maar dan zit de armsteun weer in de weg.
BlackWolf
3rd Gear member

Foto's

Bevestiging beugel:
Afbeelding

Scherm:
Afbeelding
Volvorijden
3rd Gear member

Foto's

Bevestiging beugel:
Mooi gedaan. Als er dan toch een scherm in gaat dan zo!!!
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”