LPG

Deze rubriek is exclusief voor de bi-fuel rijders met een originele Volvo af-fabriek bi-fuel. Alle andere LPG-rijders kunnen terecht in de rubriek van hun model.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Volvo V40 + 244
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 10.05.2007 - 09:31

Mijn V 40 uit 1998, met 4 ton + start op benzine en bij het automatisch overschakelen naar gas stopt ie er mee. ! Kan wel verder tuffen op benzine. Auto heeft een LPI Vialle installatie, bij 3 ton een ruiltank, incl. Pomp via Mesman. Heb eerder wel wat kleine hikjes op gas gemerkt, m.n. Bij wat door trekken. Iemand wat ideetjes ?
Volvo 244 GL Nov.1980
Volvo V40 2.0 Oct. 1998 LPG
Volvo 244 DL D6 1990 felrood 385000 km.
Volvo V40 1.8 1997 lpg blauw 110000 km.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16545
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Zekeringetje kaputt?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Volvo V40 + 244
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 10.05.2007 - 09:31

Zekeringen zijn allen goed, 4 stuks van 15 A, in een gammel kastje naast de accu \ motor regel eenheid :-x
Volvo 244 GL Nov.1980
Volvo V40 2.0 Oct. 1998 LPG
Volvo 244 DL D6 1990 felrood 385000 km.
Volvo V40 1.8 1997 lpg blauw 110000 km.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16545
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Vroegâh, in de tijd dat er van injectie en common rail nog geen sprake was, had je een tank, een filtertje en een verdamper. Daar zaten hier en daar wat relaistjes en een zekeringetje. Als hij wel op benzine wilde lopen maar niet op gas, dan zocht ik altijd eerst even het electrische gedeelte af. Meestal was het een zekering of een relaistje wat gedoe gaf. Was het dat niet dan bleef een verstopt filter of een verdamper over.

Omdat hij wel op bezine loopt maar bij overschakelen naar LPG er de brui aan geeft verdenk ik:

* Zekering
* Relais
* Verdamper

In dito volgorde.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Overschakelrelais stuk..
Er zitten twee injectorrelais onder de kap.boven de radiateur meestal,een of meerdere stuk of het omschakelrelais stuk.
Gebruikersavatar
Volvo V40 + 244
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 10.05.2007 - 09:31

O.K., probeer e.e.a. te checken
Volvo 244 GL Nov.1980
Volvo V40 2.0 Oct. 1998 LPG
Volvo 244 DL D6 1990 felrood 385000 km.
Volvo V40 1.8 1997 lpg blauw 110000 km.
Gebruikersavatar
Volvo V40 + 244
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 10.05.2007 - 09:31

Probleem is opgelost :onfire: , bleek te liggen aan een magneetspoel van de LPG afsluiter. Dus we kunnen weer verder op gas, op naar de 5 ton. \:D/
Volvo 244 GL Nov.1980
Volvo V40 2.0 Oct. 1998 LPG
Volvo 244 DL D6 1990 felrood 385000 km.
Volvo V40 1.8 1997 lpg blauw 110000 km.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16545
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Eén of ander relais dus, gelukkig maar weer. Moet je nog veel km tot de half miljoen?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Volvo V40 + 244
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 10.05.2007 - 09:31

We zitten nu op de 407 en nog wat, en met een gemiddeld jaar kilometrage van 22000 km, duurt dat nog ff ::lol:
Volvo 244 GL Nov.1980
Volvo V40 2.0 Oct. 1998 LPG
Volvo 244 DL D6 1990 felrood 385000 km.
Volvo V40 1.8 1997 lpg blauw 110000 km.
Plaats reactie

Terug naar “Bifuel”