warmtewisselaar

De grotere Volvo's
Plaats reactie
Suijkerland
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 25.11.2012 - 13:38
Locatie: Flevoland

Begin deze week mijn O-ringen vervangen van mijn warmtewisselaar omdat ik vermoede dat deze lekte. Nieuwe geplaatst en alles vrij gemaakt van de gelekte olie. Boven de warmtewisselaar was alles droog. Ook de turbo zag er goed uit die er recht boven gemonteerd zit.

Gisteren kwam ik tot de ontdekking dat de Volvo nog steeds lekt. Balen dus en de verkeerde diagnose gesteld. Altijd lastig met olie die door rijwind wordt verspreid.

Nu dus verder zoeken maar komt bij mij de vraag op.
Hoe groot is de kans dat de warmtewisselaar zelf lek is. De zijkant in van kunststof en zal na 10 jaar en 265.000 km wel uitgehard zijn.

Komt het vaker voor dat deze gaan lekken, naast de O-ringen die inmiddels vervangen zijn?
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2811
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Vlgs. mij geen bekend verschijnsel, foto?
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Dat komt wel is voor dat ze lekken,heb je een turbo motor?
Suijkerland
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 25.11.2012 - 13:38
Locatie: Flevoland

Ja een turbomotor maar hier geen zichtbare lekkage, ook is retourleiding droog.
Suijkerland
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 25.11.2012 - 13:38
Locatie: Flevoland

Johan s60 schreef:Vlgs. mij geen bekend verschijnsel, foto?
Foto geplaatst.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Carterpan boutjes vast?
Turbo droog?
Zoja,er is een speciale spuitbus voor om lekkages te detecteren,wit spul is dat,dat spuit je op de lekkage omgeving en dan kun je precies zien waar hij lekt.
Suijkerland
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 25.11.2012 - 13:38
Locatie: Flevoland

Ramon&Ramon schreef:Carterpan boutjes vast?
Turbo droog?
Zoja,er is een speciale spuitbus voor om lekkages te detecteren,wit spul is dat,dat spuit je op de lekkage omgeving en dan kun je precies zien waar hij lekt.
Zoals ik al schreef, Turbo droog. Carterpan niet gecontroleerd en zal ik controleren. Zal eens kijken waar ik zo'n spuitbus kan bemachtigen. Heb zelf echt het idee dat het de warmtewisselaar is. Weet alleen niet of dit vaket voorkomt bij Volvo.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Er zijn twee draadjes nu over dit onderwerp.
En die dingen gaan wel is lek,dat klopt.
Suijkerland
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 25.11.2012 - 13:38
Locatie: Flevoland

Ramon&Ramon schreef:Carterpan boutjes vast?
Turbo droog?
Zoja,er is een speciale spuitbus voor om lekkages te detecteren,wit spul is dat,dat spuit je op de lekkage omgeving en dan kun je precies zien waar hij lekt.
Is de carterpanpakking van rubber of nog van kurk? Weet iemand het moment van de carterpan boutjes om deze te controleren?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Daar is speciale kit voor,geen kurk of pakking dus.
Suijkerland
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 25.11.2012 - 13:38
Locatie: Flevoland

Ramon&Ramon schreef:Daar is speciale kit voor,geen kurk of pakking dus.
En het aanhaalmoment?
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Beschrijving.
Als je de pan er onder uit hebt,vervang ook de O-ringen van de olieaanzuigbuis gelijk.
En de orginele volvo kit gebruiken,dus geen siliconenkit,want dan gaat de oliepomp dichtzitten.
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”