Aanvraag openbare laadpaal

In dit board alles over elektriciteit voor het laden van Volvo's. Laadpalen, kabels en stekkers etc etc
Plaats reactie
Pimmetje
1st Gear member

Ik ben op zoek naar adviezen en tips voor de aanvraag van een openbare laadpaal.

Binnenkort mag ik een prachtige V60 PIH verwachten. Ik heb geen eigen oprit bij mijn huis, dus heb ik (al langere tijd geleden) bij mijn gemeente (Etten-Leur) geïnformeerd naar de mogelijkheden van een openbare laadpaal. Er werden al 3 laadpalen geplaatst (door stichting e-laad), maar de dichtstbijzijnde is 2 km :( verderop (en die staat er nog niet eens). Daarna gaat de gemeente evalueren en bedenken of ze er meer moeten plaatsen , dus dat kan nog wel even duren denk ik. Bovendien is het budget van e-laad op.

Nu ga ik aan mijn huis een eigen oplaadpunt creëren, maar dan weet ik uiteraard niet of ik dichtbij genoeg kan parkeren om mijn auto op te laden.

Nu vraag ik me af of er forum gebruikers zijn die adviezen en/of tips hebben om straks toch (regelmatig) te kunnen opladen.

Ennuh.... verhuizen of een andere auto is als optie al afgevallen. :D
Huidig: Volvo V60 D6 MY2014 Savile Grey
Hiervoor:Opel Insignia 2.0 CDTI Ecoflex Business Edition
Flow-
1st Gear member
Contacteer:

Er is maar één oplossing voor je uitdaging: een laadkabel die lang genoeg is.
FLOW charging - EV laadoplossingen - Bezoek ook onze website
Pimmetje
1st Gear member

Flow-Nederland schreef:Er is maar één oplossing voor je uitdaging: een laadkabel die lang genoeg is.
hmmm, ik weet niet hoe serieus ik dit moet nemen :?: , maar de laadkabel die ik erbij krijg is (geloof ik) 8 m. Langer kan volgens mij niet en verlengen 'mag' niet. Er zijn hooguit 3 plaatsen die ik met die kabel haal. Bovendien loopt de kabel dan straks over de stoep naar mijn auto. Die wil ik er 's avonds/'s nachts niet laten liggen vanwege zowel gevaar als vandalisme.

Ik zoek dus echt naar een oplossing met een openbare oplaadpaal.
Flow-
1st Gear member
Contacteer:

Beste Pim, Je mag de kabel inderdaad niet verlengen.

Als de gemeente (nog) niet wil investeren in meer openbare laadpalen zou je met ze in gesprek kunnen treden of je een private paal op openbaar terrein mag plaatsen. Hier zitten natuurlijk weer allerlei haken en ogen aan, zoals openstellen voor derden, precario rechten, vergunningen, etc.

Een ondernemer in Helmond is hier ook mee bezig, maar over de resultaten hebben we nog geen terugkoppeling ontvangen.

Misschien is er in de buurt een garage, oprit of bedrijf met parkeerplaats waarmee je afspraken kan maken om daar een laadstation te plaatsen. Je rekent dan het verbruik via een backoffice met de grondeigenaar af.

Kan je op je werk wel laden?
FLOW charging - EV laadoplossingen - Bezoek ook onze website
Pimmetje
1st Gear member

Ik heb de gemeente onlangs de vraag gesteld of ze aan een openbare oplaadpaal willen meewerken als ik (een deel van) de kosten voor rekening neem. Ik heb daar nog geen antwoord op.

Bij Nuon kun je ook een aanvraag doen, maar dat kan alleen als je de auto al hebt.

Misschien iemand ervaring met zo'n aanvraag?
Noworries
1st Gear member

Dag Pim,

En hoe is het uiteindelijk afgelopen? Ik zit met een soortgelijk probleem. Ook hier tot nu toe geen medewerking van de gemeente. Laad je vanaf je woning met een kabel over de stoep? Ik overweeg voorin mijn tuin maar een stopcontact aan te leggen en dan over de stoep de kabel aan mijn auto aan te sluiten.
Volvo V60 Hybrid Chrystal White
Historie:
BMW 530d station
Alfa 159 3.2 v6 station
Alfa 156 GTA station
Alfa 156 1.8 sedan
Alfa 145 1.8
Alfa 33 sedan
Plaats reactie

Terug naar “Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles”