Prijzen van wielboutjes

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
awouters
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 27.07.2016 - 10:33

Met alle respect, maar de uitzonderlijk hoge prijzen bij een erkende Volvo dealer staan ver uit verhouding in vergelijking met een niet erkende Volvo dealer.
Het lijkt er erg op dat wij als consument en Volvo rijders op een niet eerlijke wijze worden uitgebuit.
Wat mij nog het meeste stoort in deze is dat door de hoge prijs Volvo het in de hand werkt dat de veiligheid in het geding komt.
Wat toch het stokpaardje is van Volvo!!
Ik bedoel hier mee te zeggen dat mensen met een kleine beurs door de hoge prijs snel geneigd zijn om naar de beun om de hoek te gaan, met alle mogelijke gevolgen van dien.
Ik noem hierbij een persoonlijk voorbeeld.
Onder onze net aangeschafte C30 zitten stalen velgen gemonteerd met niet originele moeren voor lichtmetalen velgen.
De vorige eigenaar had hier geen weet van en zijn garage heeft dit nooit opgemerkt.
Niet handig en zeker niet zoals het hoort, zon essentieel onderdeel !!!
Nu heb ik de bij de Volvo dealer een prijsopgave gevraagd voor de juiste moeren.
Deze zijn 120 euro exl montage kosten!!!!
Terwijl je voor 40 euro de zeer waarschijnlijk uit de zelfde fabriek of van hakitakie blik uit china moeren kan kopen via het internet.
Volvo werkt het op deze manier zo verschrikkelijk in de hand dat de mens onnodige risico's gaan nemen, vanwege het winstbejag van Volvo.
Een zeer onveilig gevolg in de hand gewerkt door Volvo zelf!!!!!!!!!!!
Laatst gewijzigd door awouters op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32863
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Nou ik denk dat je hier iets te snel een conclusie maakt. Want juist zulke moeren krijgen allerlei test onderworpen vanuit Volvo. Beetje hetzelfde met aftermarket wielen en originele...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
awouters
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 27.07.2016 - 10:33

Net zo goed als u iets mag denken, mag ik dat ook.
Het zijn slechts gedachten.
Maar ook de Volvo dealer kon het grote prijs verschil NIET feitelijk verklaren zonder in vage termen te vervallen, en zonder de gebruikelijke verkoop technieken .
Laatst gewijzigd door awouters op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32863
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Kan je niet terug gaan naar je Volvo dealer en vragen of ze dit niet nog even fixen voor je? Je hebt de auto daar gekocht, mag je toch uitgaan van goede moeren.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2647
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Sorry, uk snap je niet. Je klaagt eerst dat er geen originele moeren onder zitten en vervolgens ga je er van uit dat het dezelfde moeren zijn als die de eerste de beste Chineese beun levert en dus niet duurder hoeven te zijn? Maar dan ben je net zo ver als je qas, namelijk niet origenele moeren.....
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
caterham
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 23.03.2016 - 23:19

awouters schreef: Ik noem hierbij een persoonlijk voorbeeld.
Onder onze net aangeschafte C30 zitten stalen velgen gemonteerd met niet originele moeren voor lichtmetalen velgen.
De vorige eigenaar had hier geen weet van en zijn garage heeft dit nooit opgemerkt.
Niet handig en zeker niet zoals het hoort, zon essentieel onderdeel !!!
Nu heb ik de bij de Volvo dealer een prijsopgave gevraagd voor de juiste moeren.
Deze zijn 120 euro exl montage kosten!!!!
Terwijl je voor 40 euro de zeer waarschijnlijk uit de zelfde fabriek of van hakitakie blik uit china moeren kan kopen via het internet.
Volvo werkt het op deze manier zo verschrikkelijk in de hand dat de mens onnodige risico's gaan nemen, vanwege het winstbejag van Volvo.
Een zeer onveilig gevolg in de hand gewerkt door Volvo zelf!!!!!!!!!!!
Vraagje. Die 'niet originele moeren'. In welk opzicht verschillen deze kwa vorm en / of sterkte van de 'originele' moeren?
Waarom zou je onnodig risico lopen als het geen originele Volvo moeren zijn? O-)
En waarom zou je die dingen überhaupt door een dealer moeten laten monteren?
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik heb hier nog een setje liggen, mag je zo hebben...
En dat is niet duur.....
Tenzij ze voor verschillende auto verschillende lengtes hebben, deze komen van een 60 of 80 serie...
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Rob M
5th Gear member
Berichten: 1694
Lid geworden op: 27.10.2007 - 15:18
Locatie: Westerwolde

awouters schreef: Met alle respect, maar de uitzonderlijk hoge prijzen bij een erkende Volvo dealer staan ver uit verhouding in vergelijking met een niet erkende Volvo dealer.
<<
<<
Deze zijn 120 euro exl montage kosten!!!!
<<
<<
Een 'set' moeren kost €120,=, dat zijn er dus 20 (5 per wiel) Lijkt mij dat €6,=/moer niet al te duur is als ik zie wat ze voor mijn veiligheid betekenen!
Hartelijke groet,

Rob

Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Eensch..
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20703
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Een moer is voor mij een moer en ze moeten voldoen aan de Duitse DIN-norm 934. Anders mogen ze niet verkocht worden.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
hvt
5th Gear member
Berichten: 1358
Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
Locatie: Westerkwartier (gr)

Msuidgeest schreef: Een moer is voor mij een moer en ze moeten voldoen aan de Duitse DIN-norm 934. Anders mogen ze niet verkocht worden.
Ik heb dezelfde gedachte.

Snap niet helemaal waarom een moer van de dealer zoveel veiliger zou zijn dan één bij een autoonderdelenzaak vandaan.
Belangrijkste is dat het een moer is die bij de velg past.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
D5R-Design
5th Gear member
Berichten: 1520
Lid geworden op: 13.11.2008 - 21:59

Msuidgeest schreef: Een moer is voor mij een moer en ze moeten voldoen aan de Duitse DIN-norm 934. Anders mogen ze niet verkocht worden.
Het zelfde voor lagers en Festo delen maar helaas heeft de namaak chinees schijt aan..
En worden er legio niet aan DIN-norm delen verkocht..
Was één V90
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20703
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Maar zolang we blijven kopen bij alibaba-express.com en hoempapa.nl hebben Chinezen bestaansrecht om troep te blijven maken. En dan geldt toch de regel "liever de dealer".
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
awouters
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 27.07.2016 - 10:33

Ik heb de auto niet bij een dealer gekocht maar particulier, ook dit scheelde overigens 2500 voor de zelfde auto met het zelfde bouwjaar en het aantal kilometers op de teller.
Geen garantie maar dat scheelde wel 900 euro kosten rijklaar maken die de Volvo dealer rekenend boven op de verkoop prijs. dus wie of wat betaald deze garantie ?
Het enige wat er mis is met deze auto is dat de stalen velgen met moeren vast zitten van de ook nog eens 4 meegeleverde lichtmetalen velgen met winterbanden.
Daarbij klaag ik niet over mijn moeren, maar over de uitzonderlijk hoge prijzen bij de Volvo dealer, wat niet te rechtvaardigen valt, behalve winst, en is daar door in mijn beleving dubieus.
Laatst gewijzigd door awouters op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8117
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Als je denkt dat Volvo dealers duur zijn, moet je eens bij een Koreaans merk binnen lopen.
Vrienden van ons vonden een Volvo te duur en hebben voor hun dochter een Hyundai i10 gekocht, laatst liet ze onderhoud doen bij een Hyundai dealer en ze was 100€ meer kwijt dan ik voor mijn 120.000km beurt van de XC70.....

Nou jij...
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

daar kan ik je gelijk in geven. Mijn vrouw reed de spiegel van haar Kia Picanto aan gort - EUR 500,-- bijna net zoveel als mijn spiegel. Een voorruit vervangen was duurder dan een Volvo.

laatste Volvo (960) verkocht
caterham
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 23.03.2016 - 23:19

awouters schreef: Ik heb de auto niet bij een dealer gekocht maar particulier, ook dit scheelde overigens 2500 voor de zelfde auto met het zelfde bouwjaar en het aantal kilometers op de teller.
Geen garantie maar dat scheelde wel 900 euro kosten rijklaar maken die de Volvo dealer rekenend boven op de verkoop prijs. dus wie of wat betaald deze garantie ?
Het enige wat er mis is met deze auto is dat de stalen velgen met de moeren vast zitten die voor de ook nog eens 4 meegeleverde lichtmetalen velgen met winterbanden zijn.
Daarbij klaag ik niet over mijn moeren, maar over de uitzonderlijk hoge prijzen bij de Volvo dealer, wat niet te rechtvaardigen valt, behalve winst, en daar door in mijn beleving dubieus is.
Heeft deze particulier ook werknemers, apparatuur en een glazen pand te onderhouden die uit de verkoop van een auto gefinancierd moeten worden?
Rijklaarmaakkosten van een tweedehands wagen zijn minder, van een nieuwe overigens wat meer.
Lichtmetalen wielen hebben inderdaad andere wielmoeren nodig dan stalen velgen. Stupiditeit van de man / vrouw waarvan jij de wagen hebt gekocht en net zo goed van jezelf. Koop je bij een particulier loop je dat soort dingen op z'n minst zelf na en laat je de wagen staan of onderhandel je dat erbij.
Dealerprijzen kunnen soms wat hoger, soms wat lager liggen.
Een paar zaken kunnen relatief duur zijn. Meestal zijn dat blokken, schijven, motorolie en autobanden.
Remmerij is makkelijk zelf te doen. Voor autobanden kun je naar de bandentoko en motorolie hoef je je tegenwoordig niet eens meer druk om te maken omdat de meeste dealers al in prijzen rekenen voor onderhoud (muv de remmerij en banden). Op oudere wagens krijg je vaak nog eens 10 / 15 procent korting.
En dan dan kan zelfs een niet dealer aangesloten garage duurder zijn.
Minder onderdelen op voorraad, geen dagelijkse levering van onderdelen rond het middaguur zodat ze je wagen kunnen afmaken, etc...

Net een nieuwe wagen besteld (geen Volvo). 200 Euro bijlappen voor 5 jaar garantie. 700 euro voor onderhoud dat binnen de eerste 100.000 valt. Als dat al buitensporig duur zou zijn kan men beter gaan fietsen.
En zelfs een complete fietsonderhoud kan al zomaar 150 euro kosten. De fietsenmaker werkt ook niet gratis.
Laatst gewijzigd door caterham op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

En geld verdienen is een vies woord...
zoals eerder al gezegd, 6 euro per bout is imo niet verkeerd dat je er 20 van nodig bent maakt de prijs.
Waarom heb je de auto gekocht met deze bouten, dergelijke auto's laat ik staan.
Als men al beknibbeld op een paar bouten houd ik mijn hart vast wanneer de onderhouds beurten zich aandienen van €500...
Ik zou overigens wanneer de pijn dusdanig is gewoon met de huidige bouten door rijden.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
awouters
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 27.07.2016 - 10:33

Met alle respect maar kosten rij klaar maken is een onderdeel van de totaal prijs die de auto moet gaan opbrengen.
Door deze kosten niet bij de vraag prijs te zetten lijkt de auto goedkoper dan de werkelijke prijs die betaald moet worden.
Een verkoop strategie niet meer en niet minder.
Gebruikersavatar
awouters
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 27.07.2016 - 10:33

Met alle respect maar kosten rij klaar maken is een onderdeel van de totaal prijs die de auto moet gaan opbrengen.
Door deze kosten niet bij de vraag prijs te zetten lijkt de auto goedkoper dan de werkelijke prijs die betaald moet worden.
Een verkoop strategie niet meer en niet minder.
En dat u zich wijs laat maken dat u geen 5 jaar garantie hebt op een auto is in mijn beleving niet handig.
Als u de auto als consument heeft gekocht mag u zich beroepen op het consumenten recht. bij een aanschaf van een nieuwe auto mag je er van uitgaan dat deze minstens 5 jaar probleemloos rijdt Los van de slijtende onderdelen zoals banden en remmen. en afhankelijk van het aantal kilometers die gereden zijn.
Maar in de handel proberen ze het gewoon om je voor iets te laten betalen waar je al gratis recht op hebt.
Een smerig spelletje vindt ik het.
Daarbij geld verdienen heb ik niks op tegen maar dan moet het ook wel echt verdiend worden!
En ik beknibbel zeker niet op uitgaven van mijn auto, maar ik vind het wel zonde om mijn geld gratis weg te geven!!!!
Laatst gewijzigd door awouters op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gesloten

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”