Volvo V70 2.4 140pk benz. 2002 89000 km.
Sinds enkele maanden in bezit,
Is het normaal dat het stuur trilt bij stationair toerental, ik vind dit behoorlijk irritant. Ook voel je alle oneffenheden bij het rijden zelfs op de vlakste wegdekken, vooral rond de 80 kmp/u erg veel trillingen voelbaar.
Recent opnieuw 4 wielen laten balanceren en laten controleren op "rondheid" . en schokbrekers laten testen.
Bovenste motorsteun is recent vervangen.
Wie weet er wat ik nu moet (laten)checken, ik heb nog garantie maar dealer "voelt"natuurlijk niets abnormaals.
Toch kan ik me niet voorstellen dat e.e.a. normaal is bij een auto van dit kaliber, mijn andere auto, een bmw 320 van 1985 trilt veel minder.
groetjes .
trillen
- Rob2u
- 5th Gear member
Je zegt dat hij trilt bij stationair; is dit bij stilstand? Zo ja, dan is een van de motorsteunen niet meer OK. Dit vooropgesteld dat je stationair toerental uiteraard wel stabiel is.
Als het gebeurt tijdens het rijden dan moet je eens bij de bandenboer laten balanceren AAN de auto. Zo haal je nl. ook alle onbalans uit andere meedraaiende delen en niet alleen uit band/velg.
En je hebt gelijk, dit is bij een V70 niet normaal. Mijn ervaring als nieuwe Volvo rijder is dat mijn V70 juist extreem rustig en stil is zelfs na de montage van nieuwe banden. Bij eerdere auto's moest ik altijd bij de bandenboer 1 a 2 keer terug om te laten nabalanceren. Bij mijn V70 helemaal niet nodig!
Rob.
Als het gebeurt tijdens het rijden dan moet je eens bij de bandenboer laten balanceren AAN de auto. Zo haal je nl. ook alle onbalans uit andere meedraaiende delen en niet alleen uit band/velg.
En je hebt gelijk, dit is bij een V70 niet normaal. Mijn ervaring als nieuwe Volvo rijder is dat mijn V70 juist extreem rustig en stil is zelfs na de montage van nieuwe banden. Bij eerdere auto's moest ik altijd bij de bandenboer 1 a 2 keer terug om te laten nabalanceren. Bij mijn V70 helemaal niet nodig!
Rob.
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
-
- 2nd Gear member
Ik bedoel inderdaad dat je de "motorloop" heel duidelijk in het stuur voelt bij stilstand.
groeten
groeten
- Donic
- 2nd Gear member
Ik heb sinds eind juli een V70 AWD. Ik heb ook een trillingsprobleem. Rond e 80 en rond de 120 en verder. Is 2 x een dag terug geweest naar de dealer. Er zitten nieuwe banden op. Michelin Alpin. Alles is gecontroleerd. (zegt men) Opnieuw balanceren (2x). Rubbers ophanging, hoogteslag, etc. Men heeft er 4 wielen van een XC70 op gezet. Probleem was toen wel wat minder. Ik heb ook geexperimenteerd met de bandenspanning. Geen resultaat. Uiteindelijk is het probleem er nog steeds. Nu is een AWD complexer dan een geen AWD. Ik krijg het idee dat de vorige eigenaar te lang met een groot verschil oin profiel heeft gereden waardoor er een probleem met de aandrijving is ontstaan o.i.d.
Voor de rest is het een subliemen auto. Net 100.000km en verder perfect. Ik denk eraan om een nader onderzoek bij Volvo aan te vragen o.i.d.
Voor de rest is het een subliemen auto. Net 100.000km en verder perfect. Ik denk eraan om een nader onderzoek bij Volvo aan te vragen o.i.d.
Volvo 360 GLT 2.0
Volvo 850 GLT
V70 2.4T AWD 2001
Volvo 850 GLT
V70 2.4T AWD 2001
- Rob2u
- 5th Gear member
Donic heeft het volgens mij over een ander probleem, nl. trillen TIJDENS het rijden terwijl de vragensteller het toch heeft over trillen bij STILSTAND.
Wat ik nog wel merk bij stationair draaien bij stilstand is het toch wel vrij "grof" inschakelen van de aircopomp. Deze schakelt zo om de halve minuut voor korte tijd in. Je voelt dit als lichte trilling in het stuur. Hier is al veel over geschreven ook op dit forum en het is een "Volvo-eigen" fenomeen. Is niets aan te doen.
Als test kun je de airco handmatig uitschakelen en dan kijken of er verschil is.
Rob.
Wat ik nog wel merk bij stationair draaien bij stilstand is het toch wel vrij "grof" inschakelen van de aircopomp. Deze schakelt zo om de halve minuut voor korte tijd in. Je voelt dit als lichte trilling in het stuur. Hier is al veel over geschreven ook op dit forum en het is een "Volvo-eigen" fenomeen. Is niets aan te doen.
Als test kun je de airco handmatig uitschakelen en dan kijken of er verschil is.
Rob.
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
- Oceanracer
- Geartronic member
Mijn V70 trilt bij stationair draaien ABSOLUUT NIET! Geen rammels in de auto en dus ook geen getril in het stuur. Lijkt mij niet pluis!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
Afgelopen week heb ik een monteur van Volvo laten proefrijden met mijn auto, volgens hem rijdt hij zoals hij moet rijden. Mijn vraag aan hem of hij dan geen trillingen voelt werd beantwoord met "hij rijdt zoals alle v70"s rijden".
Ik heb zelf nog eens goed aan het stuur gevoeld maar echt bij stationair toerental trilt het gewoon, bij het inkomen van de airco wordt het even erger.
Afgelopen vrijdag ben ik teruggegaan naar de garage waar ik mijn auto heb gekocht, de eigenaar heeft proefgereden en constateerde ook trillingen. Trillingen die niet komen door onbalans in de wielen. Het zijn hele fijne trillingen die je in je voeten en onderbenen waarneemt, ook aan de kant van de passagier. Na een half uur te hebben gereden krijd je echt een moe en slapend gevoel in je voeten en onderbenen, ik word er echt niet goed van.
Maar na de garagehouder met mijn auto gereden had, zijn we met een S60 gaan rijden van hetzelfde bouwjaar/pk/kmstand, en ja hoor hetzelfde probleem.
Een dag later ben ik mijn auto gaan ophalen, de motor was toen koud.Vrijwel meteen moest ik de "grote"weg op en 100 gaan rijden, toen viel me dus op dat de trillingen bij het doortrekken echt nog veel erger waren. Toen de temp opliep werden de trillingen minder. Wie weet waar ik of liever gezegd de garage moet gaan zoeken?
Gezegd moet worden dat ik alle medewerking krijg bij deze garage maar dat ze op dit moment niet weten waar ze moeten gaan zoeken. Alle motor ophangrubbers zijn gecontroleerd.
Hellup.]
(mijn leen auto, een honda jazz trilde 100 x minder)
:evil:
Ik heb zelf nog eens goed aan het stuur gevoeld maar echt bij stationair toerental trilt het gewoon, bij het inkomen van de airco wordt het even erger.
Afgelopen vrijdag ben ik teruggegaan naar de garage waar ik mijn auto heb gekocht, de eigenaar heeft proefgereden en constateerde ook trillingen. Trillingen die niet komen door onbalans in de wielen. Het zijn hele fijne trillingen die je in je voeten en onderbenen waarneemt, ook aan de kant van de passagier. Na een half uur te hebben gereden krijd je echt een moe en slapend gevoel in je voeten en onderbenen, ik word er echt niet goed van.
Maar na de garagehouder met mijn auto gereden had, zijn we met een S60 gaan rijden van hetzelfde bouwjaar/pk/kmstand, en ja hoor hetzelfde probleem.
Een dag later ben ik mijn auto gaan ophalen, de motor was toen koud.Vrijwel meteen moest ik de "grote"weg op en 100 gaan rijden, toen viel me dus op dat de trillingen bij het doortrekken echt nog veel erger waren. Toen de temp opliep werden de trillingen minder. Wie weet waar ik of liever gezegd de garage moet gaan zoeken?
Gezegd moet worden dat ik alle medewerking krijg bij deze garage maar dat ze op dit moment niet weten waar ze moeten gaan zoeken. Alle motor ophangrubbers zijn gecontroleerd.
Hellup.]
(mijn leen auto, een honda jazz trilde 100 x minder)

- Donic
- 2nd Gear member
Inderdaad erg frusterend. Mijn V70 trilt bij stationair draaien niet. Loopt fijn rond. Mijn probleem met het trillen tijdens het rijden is bij "koud" rijden erger dan warm. Zo af en toe is het weg en dan rijdt het super. Het probleem van vermoeide benen etc. herken ik gelukkig niet. Vandaag de auto weer weggebracht naar de dealer. Winterbanden monteren en dan kijken of het probleem er nog is. Men heeft een andere V70-AWD, die men wil gaan vergelijken met die van mij. Woensdag ga ik zelf testen. Ik moet zeggen, men doet er echt alles aan. Wie weet.
Je zou eens naar Volvo kunnen mailen. Heb ik ook gedaan. Ze treden dan in contact met je dealer. Ze kunnen ook ondersteunen etc.
Je zou eens naar Volvo kunnen mailen. Heb ik ook gedaan. Ze treden dan in contact met je dealer. Ze kunnen ook ondersteunen etc.
Volvo 360 GLT 2.0
Volvo 850 GLT
V70 2.4T AWD 2001
Volvo 850 GLT
V70 2.4T AWD 2001
-
- 1st Gear member
Hallo,
Het probleem van trillen tijdens stilstand herken ik niet, maar het probleem van trillen tijdens rijden wel. Ik heb een V70 2.4T. Direct na de aanschaf had de auto het al (tussen 80 en 110 km/h). Ook naar de Volvo-garage teruggeweest en daar werdt het eerst niet gevoeld. Later wel. Wielen van een andere V70 erop: probleem weg volgens garage. Conclusie: voorbanden (Goodyear Eagle NCT) bij aankoop vervangen) zijn niet goed. Andere banden: probleem nog aanwezig. Vervolgens banden optimaal op velgen gelegd, gebalanceerd, etc. Probleem wel minder, maar nog niet weg. Heb er mee leren leven, maar blijf van mening dat dit voor een dergelijke auto niet mag; zo'n wagen moet glijden over de weg! Ik ga binnenkort de banden weer eens laten balanceren, eventueel ook aan de auto.
Ik heb dit onderwerp door meerdere Volvo rijdens genoemd zien worden. Daar moet toch een verklaring voor zijn?
Het probleem van trillen tijdens stilstand herken ik niet, maar het probleem van trillen tijdens rijden wel. Ik heb een V70 2.4T. Direct na de aanschaf had de auto het al (tussen 80 en 110 km/h). Ook naar de Volvo-garage teruggeweest en daar werdt het eerst niet gevoeld. Later wel. Wielen van een andere V70 erop: probleem weg volgens garage. Conclusie: voorbanden (Goodyear Eagle NCT) bij aankoop vervangen) zijn niet goed. Andere banden: probleem nog aanwezig. Vervolgens banden optimaal op velgen gelegd, gebalanceerd, etc. Probleem wel minder, maar nog niet weg. Heb er mee leren leven, maar blijf van mening dat dit voor een dergelijke auto niet mag; zo'n wagen moet glijden over de weg! Ik ga binnenkort de banden weer eens laten balanceren, eventueel ook aan de auto.
Ik heb dit onderwerp door meerdere Volvo rijdens genoemd zien worden. Daar moet toch een verklaring voor zijn?
Volvo Amazon B18A, 1967
Volvo Amazon B20, LPG, 1969
Volvo V70 2.4T, 2000, HU-603, nivomat
MGB GT 1974
Mini Cooper 2009
Volvo Amazon B20, LPG, 1969
Volvo V70 2.4T, 2000, HU-603, nivomat
MGB GT 1974
Mini Cooper 2009
- Donic
- 2nd Gear member
Ben het helemaal met je eens. Mijn oude 850 zoefde als een limousine over de weg. Nooit een spoortje van trilling gehad. Mijn V70 heeft er vanaf het begin last van gehad. Zoals ik al zei wordt er wel serieus aan gewerkt. Gisteren is men ermee naar Volvo geweest voor een technische inspectie. Ben benieuwd. Er zitten nu ook winterbanden onder. Wellicht is het nu beter. Er zaten nieuwe Michelin Primacy onder. Toch geen slechte band. Nu nieuwe Continental winterbanden. Wie weet is het beter geworden. Wacht het rapport af.
Volvo 360 GLT 2.0
Volvo 850 GLT
V70 2.4T AWD 2001
Volvo 850 GLT
V70 2.4T AWD 2001
- Donic
- 2nd Gear member
Auto donderdag weer terug. Volvo had ook niets aparts gemerkt tjdens de proefrit. Komt een rapport van. Met de nieuwe winterbanden is het zeker nog wat erger. Vandaag (zondag) tijdens het begin van een rit op de snelweg met 140km. vroeg iedereen in de auto wat er aan de hand was, zo trillen!.
Later werd het minder. Bij koud rijden is het erger dan warm.
Je snapt dus niet hoe ze bij Volvo testen. Al met al dus en super auto, alleen rijden zonder trillen is er niet bij. Langzaam gaat dus inmiddels het licht wel uit!. Dan kijk je met weemoed op je oude 850 terug. Wat een superieur rijdgedrag was dat. Heerlijk zoefen.

Later werd het minder. Bij koud rijden is het erger dan warm.
Je snapt dus niet hoe ze bij Volvo testen. Al met al dus en super auto, alleen rijden zonder trillen is er niet bij. Langzaam gaat dus inmiddels het licht wel uit!. Dan kijk je met weemoed op je oude 850 terug. Wat een superieur rijdgedrag was dat. Heerlijk zoefen.

Volvo 360 GLT 2.0
Volvo 850 GLT
V70 2.4T AWD 2001
Volvo 850 GLT
V70 2.4T AWD 2001
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Mijn XC trilde ook. Na een bandenwissel is het weg.
Heeft daarom imho niets met Volvo op zich te maken maar meer met de kennis van de dealer mbt het oplossen van het probleem.
Veel plezier met je Range Rover. Prachtauto maar wel een draaikolk in je tank.
Heeft daarom imho niets met Volvo op zich te maken maar meer met de kennis van de dealer mbt het oplossen van het probleem.
Veel plezier met je Range Rover. Prachtauto maar wel een draaikolk in je tank.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Oceanracer
- Geartronic member
Wel lastig als je zelf je winterwielen wilt wisselen. Moet je dus 2 keer per jaar je wielen laten balanceren...Balanceren aan de auto was de oplossing
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
- Donic
- 2nd Gear member
Op de momenten dat de auto niet trilt rijdt hij fantastisch. Verder een ideale gezinsauto, caravantrekker etc. Zeer comfortabel, grote laadruimte. Maar dat ze mijn probleem ook bij Volvo niet kunnen oplossen en zich afdoen met een simpele proefrit geeft mij het idee dat ze er niet serieus mee bezig waren.IkeV70 schreef:Dat je het ondanks dit een superauto blijft vinden...
Dat een oude Opel Kadett Diesel trilt tijdens rijden, ok, maar een recente Volvo V70???
Volvo 360 GLT 2.0
Volvo 850 GLT
V70 2.4T AWD 2001
Volvo 850 GLT
V70 2.4T AWD 2001
- Rob2u
- 5th Gear member
Dit blijft wel een discussie zonder dat er echte antwoorden komen....
Op zich is het heel eenvoudig om te concluderen of het aan de banden / velgen ligt: verwissel voor<->achter. Als het hier aan ligt MOET er nu verschil te merken zijn bij het rijden. Oplossing: velgen laten richten of, als je zeker weet dat de velgen OK zijn, aan de auto laten balanceren.
Is dit niet het geval dan dan zit het in de aandrijving/ophanging en dan wordt het moeilijker. Dealer of Volvo NL zouden dan toch uitsluitsel moeten kunnen geven. Verder valt mij op dat dit fenomeen zich (meer?) voordoet bij de AWD uitvoeringen, toeval...?
Rob.
Op zich is het heel eenvoudig om te concluderen of het aan de banden / velgen ligt: verwissel voor<->achter. Als het hier aan ligt MOET er nu verschil te merken zijn bij het rijden. Oplossing: velgen laten richten of, als je zeker weet dat de velgen OK zijn, aan de auto laten balanceren.
Is dit niet het geval dan dan zit het in de aandrijving/ophanging en dan wordt het moeilijker. Dealer of Volvo NL zouden dan toch uitsluitsel moeten kunnen geven. Verder valt mij op dat dit fenomeen zich (meer?) voordoet bij de AWD uitvoeringen, toeval...?
Rob.
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Dan moeten ze echt verder zoeken. Mijn XC70 my2003 is nu helemaal rustig.
En nee, ik geef hem geen Valdisper in z'n diesel
En nee, ik geef hem geen Valdisper in z'n diesel

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70