Beste leden,
Ik heb met mijn op ecu getunede c70 powershift 2.0D uit 2010
km stand 370.000 (facelift model) een startprobleem
Al enige tijd heb ik bij, alleen de eerste start van de dag
Een heftig trillende motor.
Het lijkt alsof hij dan op 3 cilinders loopt.
Ik doe hem dan meteen uit en start opnieuw.
Bij de 2e start slaat hij goed aan en loopt de motor "normaal"
De dealer vertelde mij dat er 1 verstuiver helemaal niet werkt.
Ook was er nog 1 verstuiver die niet helemaal pluis was.
De andere 2 verstuivers zijn ook niet meer de nieuwste
Maar konden er nog mee door. De reden zou zijn van het slecht starten dat de druk in de motor niet snel genoeg word opgebouwd
Door de slechte en niet werkende verstuivers.
Eerst de kapotte verstuiver vervangen voor een gereviseerde. Geen verschil
Wel in het optrekken en het schakelen lijkt veel soepeler
Te gaan. Gasrespons is ook sneller (direct power bij gas)
Nu 2e lekkende verstuiver vervangen ook voor een
Gereviseerde. De auto reageerd nu nog een stuk veller
het gaspedaal kan je amper indrukken of de auto vliegt
Naar 100km per uur. Is dus nog vlotter geworden.
Maar het startproblemen is er nog steeds.
De motor loopt nu ook rauwer. Je hoort de verstuiver
Lawaai maken. Klinkt een beetje als gekletter.
Ook is het verbruik enorm gestegen na het vervangen
Van de 2e verstuiver.
Volgens het bedrijf waar ik de 2e verstuiver heb gekocht
Komt het rauwere geluid en hoger verbruik door de tuning.
De auto is getuned bij 190.000km ik heb deze problemen toen niet ondervonden maar merkte eerlijk gezegd ook niet veel van de tuning. Wel Merk ik nu zoals ik al eerder zei dat de wagen veel vlotter is geworden na het vervangen van de 2e verstuiver.
1.Mijn vragen zijn klopt dit verhaal wat ik te horen kreeg
Van het bedrijf die mij de 2e verstuiver heeft verkocht???
2.En kan dit startprobleem hoger verbuik en rauwere klank in de motor ook een andere oorzaak hebben? Namelijk niet juist Gereviseerde verstuiver of niet goed ingeleerde verstuiver?
Of komt het puur omdat ik die laatste 2 verstuivers ook moet vervangen ?
3. Zou dit ook de brandstofpomp kunnen zijn.
Overigens als de auto eenmaal is gestart.
Blijft hij de keren daarna gewoon goed starten en rijden
Alleen als hij ongeveer minimaal 8 uurtjes heeft stil gestaan gaat hij weer enorm trillen bij de eerste start.
De verstuivers zijn gekocht bij erkende bekende alleen gespecialiseerd in dieseltechniek bedrijven.
2.0D startproblemen
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 28664
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Wat betreft het starten, ergens klinkt het in je verhaal alsof hij brandstofdruk verliest.
Is de retourleiding nog goed? Want zo snel na het afzetten moet hij ergens z'n druk kwijt raken na het afzetten.
Is de retourleiding nog goed? Want zo snel na het afzetten moet hij ergens z'n druk kwijt raken na het afzetten.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 28.04.2016 - 05:32
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 28664
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik was er vanuit gegaan dat die al mee was vervangen met een van de verstuivers.
Geen idee waarom maar toch....zou inderdaad ook een oorzaak zijn.
Als de laatste 2 ook niet meer goed zijn zou ik ze zeker vervangen.
Geen idee waarom maar toch....zou inderdaad ook een oorzaak zijn.
Als de laatste 2 ook niet meer goed zijn zou ik ze zeker vervangen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 28.04.2016 - 05:32
Hallo Fredhead,
Ik ben achter het probleem.
Heb alle 4 verstuivers vervangen. Incl brandstoffilter.
Bij het vervangen van de filter, hebben wij de auto geprobeerd te starten om te kijken hoeveel brandstof naar het filterhuis kwam. Daar zijn we tot de conclusie gekomen dat de brandstofpomp het niet meer goed doet. In de brandstofpomp zitten 2 pompjes. 1 daarvan doet helemaal nix meer.
Heb nu een brandstof pomp besteld. Weet alleen nog niet hoe je daar het makkelijkst bij komt. Normaal via de achterbank. Maar weet niet of dit ook zo is bij de c70. Misschien een idee toevallig ?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 28.04.2016 - 05:32
Hallo Redracer
Ik ben achter het probleem.
Heb alle 4 verstuivers vervangen. Incl brandstoffilter.
Bij het vervangen van de filter, hebben wij de auto geprobeerd te starten om te kijken hoeveel brandstof naar het filterhuis kwam. Daar zijn we tot de conclusie gekomen dat de brandstofpomp het niet meer goed doet. In de brandstofpomp zitten 2 pompjes. 1 daarvan doet helemaal nix meer.
Heb nu een brandstof pomp besteld. Weet alleen nog niet hoe je daar het makkelijkst bij komt. Normaal via de achterbank. Maar weet niet of dit ook zo is bij de c70. Misschien een idee toevallig ?
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 28664
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Voor wat ik zo snel kan vinden zitten er geen openingen boven de tank en zal de tank zelf moeten zakken om de pomp te vervangen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- marc vds
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 10.07.2022 - 16:43
ik heb bij mij ook een probleem gehad met de brandstofpomp , dacht ook dat deze in de tank zat , maar blijkbaar niet , ikzelf heb ook de 2.0d 136pk , de hogedrukpomp staat rechts boven op de motor , heb eerst gehad dat deze lekte , waardoor er diesel bij de olie kwam , te hoog oliepeil , gevolg motor defect , bij de andere motor waren de kabels van het contact af gebroken , op de hogedrukpomp , waardoor hij geen diesel meer kreeg ,
Wagenpark , Volvo C70 2008
Ford Mustang ecoboost 2019
Ford Mustang ecoboost 2019
- marc vds
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 10.07.2022 - 16:43
, gelijk je zegt , geen opening boven de tank , een opening zit er wel , onder de bank , links , maar geen toegang tot de tank , deze zit aan de andere kant alleen geluidschild zie je daar .fredhead schreef: ↑12.02.2024 - 08:28er zou geen pomp in de tank zitten , heb dit ook gezocht , en verkoopsites verkopen onder de naam brandstofpomp wel deze . er zit wel een opening onder de zetel , maar geen zender/pomp , alleen een geluidschild .
Voor wat ik zo snel kan vinden zitten er geen openingen boven de tank en zal de tank zelf moeten zakken om de pomp te vervangen.
Wagenpark , Volvo C70 2008
Ford Mustang ecoboost 2019
Ford Mustang ecoboost 2019