sluiten

Loginbox

Vul in de volgende velden je gebruikersnaam en wachtwoord in om in te loggen.


  • Gebruikersnaam:
  • Wachtwoord:
  •  
  • Bij elk bezoek automatisch inloggen.
  •  
  • Onlinestatus verbergen.


  •  


745 6.0 V12 project



SanderGLT 
2nd Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie  Soest
Leeftijd:
Berichten: 130
Lid sinds: 12 / 2009
Privébericht
Offline
Onderwerp: 745 6.0 V12 project  -  Gepost: 03.06.2018 - 11:21   -  
Ik hou dit project voornamelijk bij op een ander forum, maar leek me leuk het ook hier te posten. Na 5 jaar niks gedaan te hebben aan m'n 740 had ik sinds vorige zomer eindelijk weer tijd om ermee verder te gaan. De auto heeft de afgelopen jaren in de stalling gestaan i.v.m. geen tijd en plek ervoor door verhuizen, nog een keer verhuizen, nieuwe baan, nog een keer verhuizen en nu heb ik er eindelijk plek voor bij huis :D. Tijd voor fase 2 en doen wat ik eigenlijk al wilde toen ik deze auto kocht. Auto thuis aangekomen:



Toen kwam er een leuk pakketje binnen:









Is een M120 6.0L 48v V12 uit een Mercedes S600, goed voor een relatief bescheiden 408pk en 580Nm. De bak is ook binnen inmiddels. Er komt een Mercedes 722.6 electronisch gestuurde 5 versnellingen automaat achter uit een late CL600, aangestuurd door een stand alone controller compleet met flippers achter het stuur etc. De S600 had nog een ouderwetse een 4 bak automaat uit een traktor. Motormanagement weet ik nog niet precies, maar denk dat ik voor een MS3pro ga. Deze kan een V12 met sequentiele injectie en wasted spark aansturen. De variabele kleptiming op de inlaat nokkenassen is ook eenvoudig aan te sturen aangezien dit nog een aan/uit type is. De B234F+T motor die er nu in zit doe ik niet weg maar komt in een later project (240).





De M120 is enorm maar zou net moeten passen in de 740. Het eerste wat ik moet aanpassen is de carterpan. Deze heeft het resevoir precies waar het stuurhuis en crossmember van de 740 zit. Het mooiste zou zijn als ik een carterpan van een SL600 (R129) zou kunnen vinden. Deze heeft het resevoir helemaal aan de voorkant van de motor wat zou moeten passen, maar deze kan ik nergens vinden. Plan B is zelf de carterpan aanpassen.





Volvo 745 6.0 V12 project: topic.php?t=78870&page=1
Deze bijdrage werd 1 keer bewerkt. Laatste bewerking: 03.06.2018 - 11:26 van SanderGLT.
naar beneden naar boven
SanderGLT 
2nd Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie  Soest
Leeftijd:
Berichten: 130
Lid sinds: 12 / 2009
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: 745 6.0 V12 project  -  Gepost: 03.06.2018 - 11:23   -  








De kap kan dicht!









Heb de motorsteunen erin zitten nu. Nu de baksteun nog. Geen idee of de poly rubbers te hard zijn, maar gezien de minimale hoeveelheid ruimte overal is het niet slecht dat de motor niet veel bewegen kan.



Volvo 745 6.0 V12 project: topic.php?t=78870&page=1
naar beneden naar boven
SanderGLT 
2nd Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie  Soest
Leeftijd:
Berichten: 130
Lid sinds: 12 / 2009
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: 745 6.0 V12 project  -  Gepost: 03.06.2018 - 11:24   -  


















Volvo 745 6.0 V12 project: topic.php?t=78870&page=1
naar beneden naar boven
SanderGLT 
2nd Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie  Soest
Leeftijd:
Berichten: 130
Lid sinds: 12 / 2009
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: 745 6.0 V12 project  -  Gepost: 03.06.2018 - 11:24   -  














Volvo 745 6.0 V12 project: topic.php?t=78870&page=1
naar beneden naar boven
SanderGLT 
2nd Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie  Soest
Leeftijd:
Berichten: 130
Lid sinds: 12 / 2009
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: 745 6.0 V12 project  -  Gepost: 03.06.2018 - 11:27   -  
Omdat de standaard rembekrachtiger niet past met deze motor (de linker cilinderbank zit in de weg) komt er een hydroboost in uit een Ford Mustang. Is een hydraulische bekrachtiger die werkt op de stuurbekrachtigingspomp. Heb de originele montagepunten dicht gelast en nieuwe gemaakt zodat hij in de 740 past. Ik gebruik ook de Mustang remcilinder omdat die juiste diameter heeft voor de klauwen die ik wil gebruiken.





De manier waarop het pedaal verbonden is met de bekrachtiger is anders in de Ford dan de Volvo, maar dat is vrij eenvoudig opgelost. Tot m'n verbazing is de afstand van de bekrachtiger tot het midden van het gat waar hij met het pedaal verbind exact hetzelfde bij de hydroboost als bij de Volvo bekrachtiger.















Volvo 745 6.0 V12 project: topic.php?t=78870&page=1
naar beneden naar boven
SanderGLT 
2nd Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie  Soest
Leeftijd:
Berichten: 130
Lid sinds: 12 / 2009
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: 745 6.0 V12 project  -  Gepost: 03.06.2018 - 11:30   -  






Dit zijn de klauwen die erop komen. Komen van een Porsche Cayenne/Touareg/Q7 af. 6 Zuigers voor en 4 achter (achter klauwen moet ik nog kopen) en voor een schijfdiameter van 330mm. Daar gebruik ik de standaard S60R/V70R schijven voor.



Vergeleken met een S60R klauw:



Er komt effectief het hele remsysteem van een Cayenne Turbo onder maar wel bij elkaar gepuzzeld van andere auto's. 350mm schijven voor met klauwen (6 zuigers), de schijven komen alleen van een Mercedes GL450 af aangezien die beter pas te maken zijn op de Volvo naaf qua offset en centreer gat, maar is dezelfde diameter als op de Cayenne, waar de klauwen vanaf komen. Achter komen er de 330mm schijven van een S60R onder (zelfde maat als de cayenne weer) en ik denk dat ik ook de R klauwen achter ga gebruiken. Heb een setje Cayenne achterklauwen ook maar die gaan niet passen denk ik op de achteras die ik wil gebruiken, maar na opmeten blijken de R achterklauwen dezelfde diameter zuigers te hebben.

Er komt een MK1 multilink onder uit een 960 met een diff uit een BMW E36 met LSD en de juiste vertanding (2.56:1). De 2.56:1 is nodig omdat de 5e versnelling van de Mercedes bak 0.83:1 is en ik kleinere wielen heb dan een S600 en niet graag met 3000rpm op de snelweg rij met zo'n motor. Met deze vertanding en bandenmaat die ik wil gebruiken zijn de toeren per versnelling hetzelfde als een standaard S600. Om de R klauwen te kunnen gebruiken moet ik de wielnaven van een MK2 multilink in de MK1 zetten i.v.m. offset. Verder pas ik nog de toe-rods aan aangezien die standaard van spaghetti gemaakt zijn. Het chassis is al voorbereid op de multilink as, ookal zat die alleen onder de sedans af fabriek. Komt ook een 80L tank onder uit een 960 om niet helemaal van pomp naar pomp te hoeven rijden (en de tank voor een auto met multilink is anders).





Standaard achter schijven naast de R schijven:





Geen idee waarom dit past, maar het past:

Volvo 745 6.0 V12 project: topic.php?t=78870&page=1
naar beneden naar boven
SanderGLT 
2nd Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie  Soest
Leeftijd:
Berichten: 130
Lid sinds: 12 / 2009
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: 745 6.0 V12 project  -  Gepost: 03.06.2018 - 11:30   -  




Remmen voor en e.e.a. proberen met adapter ontwerpen. De uiteindelijke adapter komt nu aan de binnenkant te zitten, dus waar normaal de klauw zit. Is genoeg ruimte voor en op deze manier worden zowel montagepunten op de naaf als de klauw op dezelfde manier belast als ze origineel ook zouden worden. Foto's daarvan komen zodra ik ze af heb.













Nog een reden om het BMW diff te gebruiken (afgezien van het feit dat hij met deze overbrenging 700+Nm kan hebben) is dat de Volvo assen zo erop schroeven. Zelfde flens. Zonder al te diep op BMW diff's in te gaan, de E34 handgeschakelde 535i heeft een medium case diff met de grote flenzen die op de Volvo passen. Setje gevonden en omgewisseld met de E36 flenzen.



Volvo 745 6.0 V12 project: topic.php?t=78870&page=1
naar beneden naar boven
SanderGLT 
2nd Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie  Soest
Leeftijd:
Berichten: 130
Lid sinds: 12 / 2009
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: 745 6.0 V12 project  -  Gepost: 03.06.2018 - 11:31   -  








Klauw goud gespoten (de rest moet nog):





Volvo 745 6.0 V12 project: topic.php?t=78870&page=1
naar beneden naar boven
SanderGLT 
2nd Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie  Soest
Leeftijd:
Berichten: 130
Lid sinds: 12 / 2009
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: 745 6.0 V12 project  -  Gepost: 03.06.2018 - 11:33   -  
BMW diff zit erin inmiddels. 960II wielnaven in de mk1 ophanging geperst om de hoge wiel offset te krijgen zodat de V70R remschijven passen en er geen spacers meer nodig zijn om wielen van modernere Volvo's te monteren. Inmiddels zit het subframe onder de auto. Tot m'n verbazing zitten alle bevestigingspunten voor de multilink ophanging al voorbereid op het chassis, ondanks dat deze nooit op de station wagons geleverd is. Scheelt weer een hoop werk. Brandstof tank is ook nodig van de multilink auto, is gelukkig een 80L tank ipv 60L wat de autos met starre as hebben. Moet alleen nog de brandstofleidingen hebben van een multilink auto. Geen idee of die nog te krijgen zijn bij Volvo.



















Volvo 745 6.0 V12 project: topic.php?t=78870&page=1
naar beneden naar boven
SanderGLT 
2nd Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie  Soest
Leeftijd:
Berichten: 130
Lid sinds: 12 / 2009
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: 745 6.0 V12 project  -  Gepost: 03.06.2018 - 11:33   -  






Sterkere en verstelbare toe-rods (spoorstangen?) gemaakt. De originele zijn gemaakt van spaghetti.



De oude ophanging van de auto gesloopt:







Het stuk waar de panhardstang aan zit moet eraf, anders past het subframe niet.





Volvo 745 6.0 V12 project: topic.php?t=78870&page=1
naar beneden naar boven
SanderGLT 
2nd Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie  Soest
Leeftijd:
Berichten: 130
Lid sinds: 12 / 2009
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: 745 6.0 V12 project  -  Gepost: 03.06.2018 - 11:34   -  






BMW diff ophanging zit veel verder naar achter dan het Volvo diff, past niet niet...



Even snel wat onderdelen eraan gehangen om te zien hoe t eruit ziet.









Beetje camber, is nog te verstellen.

Volvo 745 6.0 V12 project: topic.php?t=78870&page=1
naar beneden naar boven
SanderGLT 
2nd Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie  Soest
Leeftijd:
Berichten: 130
Lid sinds: 12 / 2009
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: 745 6.0 V12 project  -  Gepost: 03.06.2018 - 11:36   -  
Vloer weer dicht gelast, nieuwe multilink tank (80L ipv 60) eronder. Had alleen de ophanhbeugels en brandstofleidingen etc niet, maar die waren gelukking nog leverbaar bij Volvo voor niet al teveel. Voor achterveren bestaat er voor zover ik weet niks voor deze ophanging, maar de standaard veren zijn gewoon normale spiralen met een 5" buitendiameter, wat een standaard maat is. Ik gebruik nu een set Eibach universele veren (5" buitendiameter, 11" lang en 450lbs/in), moet ongeveer goed zijn qua lengte. Ze zijn redelijk stijf maar dat is omdat ze voor de as zitten ipv er achter, wat een aardige hefboom is. Schokdempers zijn gewoon gele Koni's. De onderste rubbers moest ik alleen de bevestigingen die normaal in de nivomats zaten erin persen, maar deze had ik helaas niet dus heb ze zelf maar gemaakt.
De handrem trommel van de S60R schijven hebben een grotere diameter, dus heb een paar remblokken van een S60 aangepast zodat ze op de naaf van de multilink passen.



















Volvo 745 6.0 V12 project: topic.php?t=78870&page=1
Deze bijdrage werd 1 keer bewerkt. Laatste bewerking: 03.06.2018 - 11:36 van SanderGLT.
naar beneden naar boven
SanderGLT 
2nd Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie  Soest
Leeftijd:
Berichten: 130
Lid sinds: 12 / 2009
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: 745 6.0 V12 project  -  Gepost: 03.06.2018 - 11:37   -  


















Volvo 745 6.0 V12 project: topic.php?t=78870&page=1
Deze bijdrage werd 1 keer bewerkt. Laatste bewerking: 03.06.2018 - 11:37 van SanderGLT.
naar beneden naar boven
SanderGLT 
2nd Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie  Soest
Leeftijd:
Berichten: 130
Lid sinds: 12 / 2009
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: 745 6.0 V12 project  -  Gepost: 03.06.2018 - 11:38   -  


















Volvo 745 6.0 V12 project: topic.php?t=78870&page=1
naar beneden naar boven
SanderGLT 
2nd Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie  Soest
Leeftijd:
Berichten: 130
Lid sinds: 12 / 2009
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: 745 6.0 V12 project  -  Gepost: 03.06.2018 - 11:39   -  


















Volvo 745 6.0 V12 project: topic.php?t=78870&page=1
naar beneden naar boven
SanderGLT 
2nd Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie  Soest
Leeftijd:
Berichten: 130
Lid sinds: 12 / 2009
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: 745 6.0 V12 project  -  Gepost: 03.06.2018 - 11:40   -  


De S60R schijven hebben de remtrommel een stukje verder naar buiten toe dan de originele schijven, heb daar een spacer voor gemaakt die ze verder naar buiten drukt. Heb ook de adapters af voor de klauwen voor, gemaakt uit S355 staal. De vooras gaat aardig op de schop, komt de hele ophanging van een 960II onder met schroefset van een 850.

















Volvo 745 6.0 V12 project: topic.php?t=78870&page=1
naar beneden naar boven
SanderGLT 
2nd Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie  Soest
Leeftijd:
Berichten: 130
Lid sinds: 12 / 2009
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: 745 6.0 V12 project  -  Gepost: 03.06.2018 - 11:41   -  


















Volvo 745 6.0 V12 project: topic.php?t=78870&page=1
naar beneden naar boven
SanderGLT 
2nd Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie  Soest
Leeftijd:
Berichten: 130
Lid sinds: 12 / 2009
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: 745 6.0 V12 project  -  Gepost: 03.06.2018 - 11:42   -  
Dit kwam ook binnen, eens kijken of dit een beetje wil lukken. Het originele spruitstuk met gaskleppen weegt 21kg :o Moest de gaskleppen toch verplaatsen en andere erop maken (de originele wegen 3kg per stuk en zijn e-throttle) en er een mechanisch mechanisme voor maken, dus als we dan toch bezig zijn... Dit zijn Suzuki GSXR1000 gaskleppen. 42mm diameter. De inlaatpoort in de kop is rond en 40mm.



De motor is er weer uit om de nieuwe carterpan te maken en alle pakkingen en keeringen te vervangen. Intussen de auto verder af maken, heb de vooras van een 960II eronder gezet en de oude ophangpunten op het chassis voor de draagarmen eraf gehaald en die van een 960 erop gelast zodat ik nu 850 veerpoten kan gebruiken en ook geen spacers meer nodig heb om wielen voor een moderne Volvo te kunnen monteren. Al met al is het een veel sterkere setup dan de originele 740 vooras. Heb ook het subframe wat lager gemaakt om meer ruimte te hebben voor de carterpan.

Stuurhuis van de 960 is hetzelfde, alleen de armpjes en kogels zijn anders. Kogels zijn hetzelfde als van de 850.

















Volvo 745 6.0 V12 project: topic.php?t=78870&page=1
naar beneden naar boven
SanderGLT 
2nd Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie  Soest
Leeftijd:
Berichten: 130
Lid sinds: 12 / 2009
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: 745 6.0 V12 project  -  Gepost: 03.06.2018 - 11:43   -  
















Volvo 745 6.0 V12 project: topic.php?t=78870&page=1
naar beneden naar boven
BasG 
3rd Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie 
Leeftijd:
Berichten: 377
Lid sinds: 08 / 2015
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: 745 6.0 V12 project  -  Gepost: 03.06.2018 - 11:43   -  
Gaaf! Ik ga dit volgen....
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.

C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)

Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
naar beneden naar boven
SanderGLT 
2nd Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie  Soest
Leeftijd:
Berichten: 130
Lid sinds: 12 / 2009
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: 745 6.0 V12 project  -  Gepost: 03.06.2018 - 11:45   -  
Citaat geschreven door BasG

Gaaf! Ik ga dit volgen....


Dankje! Komen nog 1 of 2 posts aan en dan is dit topic up to date.

Ben inmiddels begonnen met de carterpan, de orignele past niet omdat het subframe met stuurhuis precies op de plek van het carter zit.



















En zoiets wordt de inlaat. Ik zaag het middenstuk met de injectoren etc van het originele spruitstuk af en daar komen de itbs aan dan.

Volvo 745 6.0 V12 project: topic.php?t=78870&page=1
naar beneden naar boven
SanderGLT 
2nd Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie  Soest
Leeftijd:
Berichten: 130
Lid sinds: 12 / 2009
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: 745 6.0 V12 project  -  Gepost: 03.06.2018 - 11:48   -  






Volvo 745 6.0 V12 project: topic.php?t=78870&page=1
naar beneden naar boven
SanderGLT 
2nd Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie  Soest
Leeftijd:
Berichten: 130
Lid sinds: 12 / 2009
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: 745 6.0 V12 project  -  Gepost: 03.06.2018 - 11:50   -  
En vanaf hier is het project up to date. Het was niet helemaal m'n bedoeling om in 1 keer 4 pagina's vol te posten, maar er geldt hier een limiet van 10 foto's per post.
Volvo 745 6.0 V12 project: topic.php?t=78870&page=1
naar beneden naar boven
V70/2.4D/2003 
Geartronic member
Avatar
m/v: geen opgave
van: NETHERLANDS  Noord-Groningen
Leeftijd:
Berichten: 16463
Lid sinds: 12 / 2009
Privébericht
Verborgen
Onderwerp: Re: 745 6.0 V12 project  -  Gepost: 03.06.2018 - 12:20   -  
Ik heb even geen idee welke geestverruimende grassoorten jij gerookt hebt maar doe mij en de rest hier een plezier: GA DAAR VOORAL MEE DOOR!
Geweldig man, heerlijk topic dit
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
naar beneden naar boven
fredhead 
Geartronic member
Avatar
m/v: mannelijk
van: NETHERLANDS  Emmer-Compascuum
Leeftijd: 31
Berichten: 14220
Lid sinds: 08 / 2007
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: 745 6.0 V12 project  -  Gepost: 03.06.2018 - 13:00   -  
Wauw wat een project!
Vergeet ook geen filmpjes te maken als hij rijd! 8)
'03 Nissan Terrano Sport 3.0 Di
2 inch lift - GPI intercooler - oil catch can - VNT mod - K&N filter - Hella 500 Black Magic verstralers met led - led werkverlichting achterop - team Heko windschermen

Ex:'90 Peugeot 205 Rallye 2.0 16v, '03 S60 D5 Edition, '04 V50 2.0D Elan, '04 Ibiza 1.9 TDi FR, '07 S60 2.4D GT Drivers Edition 2 met een reeks aanpassingen, '08 Hyundai Santa Fe 2.7 V6 Style Version
naar beneden naar boven
Frederik Welvaert 
5th Gear member
Avatar
m/v: mannelijk
van: BELGIUM  Maldegem
Leeftijd: 32
Berichten: 1927
Lid sinds: 10 / 2007
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: 745 6.0 V12 project  -  Gepost: 03.06.2018 - 13:01   -  
Ik was het project een hele tijd geleden al eens tegengekomen op een ander forum, maar heb het niet meer gevolgd omdat ik daar geen lid ben. Leuk om het nu hier te zien opduiken! Doe vooral verder!

Nog even terzijde: heb je de voor ophanging dan ook voorzien van PU of heb je daar standaard rubbers gemonteerd? De rubbers van mijn 960-II zijn aan de beurt maar ik vind niet meteen PU alternatieven...
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
naar beneden naar boven
OGA244 
Top Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: SWEDEN  Södra Holland/Skåne
Leeftijd:
Berichten: 7939
Lid sinds: 03 / 2011
Privébericht
Verborgen
Onderwerp: Re: 745 6.0 V12 project  -  Gepost: 03.06.2018 - 13:51   -  
Jezus! Wat n retegaaf project!
Volvo 8555152121 418 1994
Volvo 52574E2011 717 2016
Volvo 234A8120D1 714 2018
naar beneden naar boven
Jelmer de Jong 
5th Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie 
Leeftijd:
Berichten: 1499
Lid sinds: 03 / 2009
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: 745 6.0 V12 project  -  Gepost: 03.06.2018 - 14:22   -  
Wat doe je met de ruitenwissers? Origineel 740 of toch die van een LaFerrari?
naar beneden naar boven
mga1600 
5th Gear member
Avatar
m/v: mannelijk
van: NETHERLANDS  nhn
Leeftijd: 70
Berichten: 1923
Lid sinds: 12 / 2007
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: 745 6.0 V12 project  -  Gepost: 03.06.2018 - 14:55   -  
Prachtig project met veel (getrotseerde) uitdagingen. Ooit was ik
ook een fanatieke sleutelaar maar dit overtreft mijn eigen kunnen op grootse wijze. Geweldig, ik volg dit vanaf nu!
Mijn 11e Volvo: XC90 T8 R-design Polestar [MY 2017]
naar beneden naar boven
Jeroen 
5th Gear member
Avatar
m/v: mannelijk
van: NETHERLANDS 
Leeftijd: 50
Berichten: 1300
Lid sinds: 10 / 2009
Homepage Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: 745 6.0 V12 project  -  Gepost: 03.06.2018 - 15:08   -  
Ik volg ook, wat gaaf!
Hoe weet je nu dat je dit onderdeel van die auto moet hebben en dat onderdeel weer van dat merk enz, enz.?
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8

Fototopic - Website fotografie - Facebook
naar beneden naar boven
 





Geregistreerden in dit topic

Momenteel geen geregistreerde binnen dit gebied


Cookies van dit forum verwijderen  •  FAQ / Help  •  Teampagina  •  Colofon   |  Actueele lokale tijd: 23.08.2019 - 13:04