sluiten

Loginbox

Vul in de volgende velden je gebruikersnaam en wachtwoord in om in te loggen.


  • Gebruikersnaam:
  • Wachtwoord:
  •  
  • Bij elk bezoek automatisch inloggen.
  •  
  • Onlinestatus verbergen.


  •  


Polestar-tuning voor Volvo D4 en T5-motoren

Fellere reactie, betere prestaties, meer rijplezier

Ben 
Beheerder
Avatar
m/v: mannelijk
van: NETHERLANDS  Even ten noorden van de Paltz
Leeftijd: 67
Berichten: 36762
Lid sinds: 09 / 2004
Homepage Privébericht
Verborgen
Onderwerp: Polestar-tuning voor Volvo D4 en T5-motoren  -  Gepost: 28.10.2015 - 10:20   -  
Volvo’s performancedivisie Polestar introduceert twee nieuwe “Performance Optimisations” voor de D4-diesel en T5-benzinemotor. Dankzij de toepassing van speciaal ontwikkelde software presteren de motoren op alle fronten beter en staan de Volvo-modellen garant voor een extra dynamische rijervaring.

De nieuwe Polestar Performance Optimisations hebben effect op de gehele aandrijflijn, dus motor en transmissie. De Volvo-tuningset – ook wel bekend als chiptuning – is ontwikkeld door de autosportspecialisten van Polestar in samenwerking met de coureurs van Polestar Cyan Racing.

‘Polestar-tuning richt zich puur op het verbeteren van de rijdynamiek en het reactievermogen van de auto. Daarbij hanteren wij dezelfde filosofie als bij het optimaliseren van onze raceauto’s. Bij de Volvo-modellen lag de focus volledig op aandrijflijnoptimalisatie voor dagelijks gebruik’, zegt Polestar Cyan Racing-coureur en regerend STCC-kampioen Thed Björk.

De Polestar-tuning voor Volvo’s Drive-E D4-diesel- en T5-benzinemotor verbetert de prestaties in het middentoerengebied en de reactie van het gaspedaal. Bij de versies met automatische transmissie is ook de schakelsnelheid geoptimaliseerd, evenals het schakelgedrag in bochten en de respons van motor en transmissie bij gas los.

De nieuwe Polestar Performance Optimisations voor modeljaar 2016 zijn leverbaar voor de D4 en T5 Drive-E motoren van de Volvo S60, V60, XC60, V40 en V40 Cross Country. Voor 795 euro ontvangt men tot eind februari de software-update en de installatie (inclusief BTW).
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
naar beneden naar boven
MichelR 
6th Gear member
Avatar
m/v: mannelijk
van: NETHERLANDS  Haarlem
Leeftijd: 52
Berichten: 3347
Lid sinds: 08 / 2005
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: Polestar-tuning voor Volvo D4 en T5-motoren  -  Gepost: 28.10.2015 - 11:12   -  
Gewoon zelfde gegevens als de vorige aankondigng.. Niet meer PK of Nm voor de D4.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
naar beneden naar boven
V50 R 
6th Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie 
Leeftijd:
Berichten: 2586
Lid sinds: 07 / 2006
Privébericht
Verborgen
Onderwerp: Re: Polestar-tuning voor Volvo D4 en T5-motoren  -  Gepost: 28.10.2015 - 13:23   -  
Is idd gewoon weer marketing om de polestar upgrade aan de man te brengen. Niet veel nieuws ten opzichte van de vorige campagne.
naar beneden naar boven
lint 
Geartronic member
Avatar
m/v: mannelijk
van: NETHERLANDS  Ridderkerk
Leeftijd: 61
Berichten: 20370
Lid sinds: 02 / 2007
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: Polestar-tuning voor Volvo D4 en T5-motoren  -  Gepost: 28.10.2015 - 13:47   -  
Waarschijnlijk is er weinig interesse voor deze Polestar-tuning vandaar de nieuwe reclame.
V90CC T5 AWD GT PRO Polestar 2018
V70R 1998
240 Turbo 1981
naar beneden naar boven
V50 R 
6th Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie 
Leeftijd:
Berichten: 2586
Lid sinds: 07 / 2006
Privébericht
Verborgen
Onderwerp: Re: Polestar-tuning voor Volvo D4 en T5-motoren  -  Gepost: 28.10.2015 - 14:10   -  
Dat zou kunnen, maar volgens mij hebben toch aardig wat mensen deze optie gekocht. Heb jij jouw T5 al laten aanpassen Leo?
naar beneden naar boven
Fulaks 
6th Gear member
Avatar
m/v: mannelijk
van: BELGIUM  Antwerpen
Leeftijd: 51
Berichten: 2876
Lid sinds: 07 / 2007
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: Polestar-tuning voor Volvo D4 en T5-motoren  -  Gepost: 28.10.2015 - 15:27   -  
Ik ben in theorie geïnteresseerd, maar is in België niet verkrijgbaar...
V70 D4 GT8 Caspian Blue (2014)
Mini Cooper Bayswater (2012)
XC40 T4 GT8 2WD Bright Silver Metallic (2018) voor pa & ma
V60 D3 M6 Flamenco Red (2011) voor pa & ma
V70 2.4D M6 Electric Silver (2008)
V70 2.4D M6 Scarab Green (2002)
Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
naar beneden naar boven
lint 
Geartronic member
Avatar
m/v: mannelijk
van: NETHERLANDS  Ridderkerk
Leeftijd: 61
Berichten: 20370
Lid sinds: 02 / 2007
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: Polestar-tuning voor Volvo D4 en T5-motoren  -  Gepost: 28.10.2015 - 15:40   -  
Citaat geschreven door V50 R

Dat zou kunnen, maar volgens mij hebben toch aardig wat mensen deze optie gekocht. Heb jij jouw T5 al laten aanpassen Leo?


Nee, ik vind de prijs niet echt in verhouding met de geringe verhoging van vermogen en koppel, de fijn afstemming van motor en bak mis ik waarschijnlijk niet.
V90CC T5 AWD GT PRO Polestar 2018
V70R 1998
240 Turbo 1981
naar beneden naar boven
Volvov60polestar 
2nd Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie 
Leeftijd:
Berichten: 160
Lid sinds: 11 / 2011
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: Polestar-tuning voor Volvo D4 en T5-motoren  -  Gepost: 29.10.2015 - 20:27   -  
Citaat geschreven door Fulaks

Ik ben in theorie geïnteresseerd, maar is in België niet verkrijgbaar...


Moest het hier kunnen dan had ik hem ook al lang.
Volvo V60 Polestar
Mijn wagen op Instagram -> www.instagram.com/volvov60polestar
naar beneden naar boven
Johann 
5th Gear member
Avatar
m/v: mannelijk
van: NETHERLANDS 
Leeftijd: 99
Berichten: 1315
Lid sinds: 09 / 2004
Homepage Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: Polestar-tuning voor Volvo D4 en T5-motoren  -  Gepost: 30.10.2015 - 21:23   -  
Citaat geschreven door lint

Citaat geschreven door V50 R

Dat zou kunnen, maar volgens mij hebben toch aardig wat mensen deze optie gekocht. Heb jij jouw T5 al laten aanpassen Leo?


Nee, ik vind de prijs niet echt in verhouding met de geringe verhoging van vermogen en koppel, de fijn afstemming van motor en bak mis ik waarschijnlijk niet.


Gekocht of bekocht?

Met een introductieprijs van bijna 800 Euro is het ongeveer 650 te duur. Snap niet dat men dit bij Polestar tuning noemt. Het is eerder optimalisatie van een nieuwe motor die af fabriek dan blijkbaar heel ietsje minder optimaal z'n werk heeft gedaan. Zou gewoon gratis bij een service update 2.0 gezet moeten worden.

Ik heb heel sterk mijn twijfels bij de opgegeven 400 Nm. Dit mede omdat de 8 traps automaat relatief korte verzetten heeft en daarmee al een vertroebelde indruk van het koppelbeeld geeft.

Boven de 4500 is de koek op maar dat laten de cijfers al zien. Er is immers maar een extreem magere winst van 8 PK onder ideale omstandigheden terwijl je van tuning met een dergelijk prijskaartje toch minimaal 20 tot 25 PK winst mag verwachten.

De VEA T5 met 8 traps automaat is een pareltje van een aandrijving maar de tuning is een aanfluiting. 8 PK mag geen tuning heten. 4 PK bij de T6 moet Polestar zich diep voor schamen.

Is een belediging voor de klanten..
Deze bijdrage werd 1 keer bewerkt. Laatste bewerking: 30.10.2015 - 21:23 van Johann.
naar beneden naar boven
lint 
Geartronic member
Avatar
m/v: mannelijk
van: NETHERLANDS  Ridderkerk
Leeftijd: 61
Berichten: 20370
Lid sinds: 02 / 2007
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: Polestar-tuning voor Volvo D4 en T5-motoren  -  Gepost: 30.10.2015 - 21:45   -  
Ja, zo kan je het ook omschrijven.
V90CC T5 AWD GT PRO Polestar 2018
V70R 1998
240 Turbo 1981
naar beneden naar boven
_XC70_
 
Avatar
Online
Onderwerp: Re: Polestar-tuning voor Volvo D4 en T5-motoren  -  Gepost: 27.02.2016 - 23:29   -  
Houdt het nou nooit eens op die korting? Ik hoor sinds een jaar al niets anders dan korting korting korting, hebben ze haast?
naar beneden naar boven
Johann 
5th Gear member
Avatar
m/v: mannelijk
van: NETHERLANDS 
Leeftijd: 99
Berichten: 1315
Lid sinds: 09 / 2004
Homepage Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: Polestar-tuning voor Volvo D4 en T5-motoren  -  Gepost: 28.02.2016 - 09:43   -  


:-)
naar beneden naar boven
_XC70_
 
Avatar
Online
Onderwerp: Re: Polestar-tuning voor Volvo D4 en T5-motoren  -  Gepost: 28.02.2016 - 09:53   -  
Dan druk ik er een chippie bij... 2 voor de prijs van 1? Dingen zijn zo klein; moet passen!
naar beneden naar boven
BlackcurrantV70 
Top Gear member
Avatar
m/v: mannelijk
van: BELGIUM  Tussen EBBR en EBAW
Leeftijd: 56
Berichten: 7312
Lid sinds: 05 / 2008
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: Polestar-tuning voor Volvo D4 en T5-motoren  -  Gepost: 28.02.2016 - 09:59   -  
Citaat geschreven door V502.0d

Citaat geschreven door Fulaks

Ik ben in theorie geïnteresseerd, maar is in België niet verkrijgbaar...


Moest het hier kunnen dan had ik hem ook al lang.


Hier ook, mijn D3 AWD zou snel een D5 AWD worden...

https://www.polestar.com/se/pr...atic-2012/

Van 163pk naar 215, als dat niet mooi is ....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
naar beneden naar boven
_XC70_
 
Avatar
Online
Onderwerp: Re: Polestar-tuning voor Volvo D4 en T5-motoren  -  Gepost: 28.02.2016 - 11:58   -  
Heel mooi! Maar ja, flits flits,..blijft een ego-ding heb ik soms het idee.
naar beneden naar boven
Msuidgeest 
Geartronic member
Avatar
m/v: mannelijk
van: geen selectie  Flevoland
Leeftijd: 54
Berichten: 12342
Lid sinds: 06 / 2007
Homepage Privébericht
Verborgen
Onderwerp: Re: Polestar-tuning voor Volvo D4 en T5-motoren  -  Gepost: 28.02.2016 - 12:28   -  
Acht pk erbij?

ACHT?

Doe een keer goed onderhoud en je motor loopt al soepeler dan die tuning van 800 euro ...
Mark


albedo 0.39
naar beneden naar boven
lint 
Geartronic member
Avatar
m/v: mannelijk
van: NETHERLANDS  Ridderkerk
Leeftijd: 61
Berichten: 20370
Lid sinds: 02 / 2007
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: Polestar-tuning voor Volvo D4 en T5-motoren  -  Gepost: 28.02.2016 - 12:42   -  
Volgens Volvo en Polestar gaat het niet alleen om de vermogensstijging maar vooral om de betere fijnafstemming tussen motor en versnellingsbak.
V90CC T5 AWD GT PRO Polestar 2018
V70R 1998
240 Turbo 1981
naar beneden naar boven
_XC70_
 
Avatar
Online
Onderwerp: Re: Polestar-tuning voor Volvo D4 en T5-motoren  -  Gepost: 28.02.2016 - 13:43   -  
Citaat geschreven door lint

Volgens Volvo en Polestar gaat het niet alleen om de vermogensstijging maar vooral om de betere fijnafstemming tussen motor en versnellingsbak.


Zo is dat, en dat merk je na 100m al, alsof er iemand meetrapt! Blijft onnodig hebbedingetje echter, gewoon leuk! Ging mij om die Polestar badge....oooh wat ben ik errug! Ik weet ut, ook te koop in China. Oog en ego willen soms ook wat.
naar beneden naar boven
mga1600 
5th Gear member
Avatar
m/v: mannelijk
van: NETHERLANDS  nhn
Leeftijd: 70
Berichten: 1859
Lid sinds: 12 / 2007
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: Polestar-tuning voor Volvo D4 en T5-motoren  -  Gepost: 28.02.2016 - 13:59   -  
Bij een C70 Cabrio 2.0T (classic) heb ik ooit ergens een tuning laten uitvoeren (Polestar tuning bestond toen nog niet). De feitelijke vermogenswinst was misschien helemaal niet zo groot vermoed ik (in de dagen werd er door de verschillende aanbieders met pk-aantallen tegen elkaar opgeboden onder het motto -het is toch niet te controleren), maar het was desondanks wel een metamorfose. Zonder twijfel zat er ook wat 'gaspedaal tuning' bij, waardoor je bij een klein beetje gasgeven al een heel andere indruk van de auto kreeg. Maar ik was er erg blij mee!

Maar 8 pk erbij op een aantal 245 voor de T5 klinkt inderdaad 'zuinigjes', zeker in een 1650 kg zware auto, maar 50 Nm erbij is daarentegen een forse stap en dat is wat je het meeste voelt denk ik. Een koppel van 400 Nm is diesel-achtig groot en dat moet lekker 'smaken'. Mid-range is de pk-toename trouwens wel wat hoger dan die 8 pk volgens de site, en mid-range is nou eenmaal waar je het meeste plezier asn hebt.
Polestar tuning is een officieel Volvo accessoire, dan zou je dus zeggen dat ze er dan ook maar een demo-auto mee uit moeten rusten zodat de potentiële klanten zelf op feiten de afweging kunnen maken, of wellicht Is er iets mogelijk op een No-cure, No -pay basis, op de eigen auto: terugzetten naar origineel als het resultaat niet aan de verwachtingen voldoet. Heeft iemand er al eens met een dealer over gesproken?
Mijn 11e Volvo: XC90 T8 R-design Polestar [MY 2017]
naar beneden naar boven
Msuidgeest 
Geartronic member
Avatar
m/v: mannelijk
van: geen selectie  Flevoland
Leeftijd: 54
Berichten: 12342
Lid sinds: 06 / 2007
Homepage Privébericht
Verborgen
Onderwerp: Re: Polestar-tuning voor Volvo D4 en T5-motoren  -  Gepost: 28.02.2016 - 21:21   -  
Citaat geschreven door lint

Volgens Volvo en Polestar gaat het niet alleen om de vermogensstijging maar vooral om de betere fijnafstemming tussen motor en versnellingsbak.


Dat soort uitganspunten begrijp ik niet van een automerk. Waarom doet Volvo dat niet standaard op z'n modellen? Want ook met tuning voldoen deze motoren toch aan de milieueisen?
Mark


albedo 0.39
naar beneden naar boven
V50 R 
6th Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie 
Leeftijd:
Berichten: 2586
Lid sinds: 07 / 2006
Privébericht
Verborgen
Onderwerp: Re: Polestar-tuning voor Volvo D4 en T5-motoren  -  Gepost: 28.02.2016 - 21:40   -  
Citaat geschreven door Msuidgeest

Citaat geschreven door lint

Volgens Volvo en Polestar gaat het niet alleen om de vermogensstijging maar vooral om de betere fijnafstemming tussen motor en versnellingsbak.


Dat soort uitganspunten begrijp ik niet van een automerk. Waarom doet Volvo dat niet standaard op z'n modellen? Want ook met tuning voldoen deze motoren toch aan de milieueisen?


Dat dacht ik ook mark, maar volgens mij inmiddels niet meer, aangezien ze de d4 14% tuning niet meer aanbieden...
naar beneden naar boven
MichelR 
6th Gear member
Avatar
m/v: mannelijk
van: NETHERLANDS  Haarlem
Leeftijd: 52
Berichten: 3347
Lid sinds: 08 / 2005
Privébericht
Offline
Onderwerp: Re: Polestar-tuning voor Volvo D4 en T5-motoren  -  Gepost: 28.02.2016 - 22:18   -  
Blij dat ik dan op tijd bij was.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
naar beneden naar boven
_XC70_
 
Avatar
Online
Onderwerp: Re: Polestar-tuning voor Volvo D4 en T5-motoren  -  Gepost: 29.02.2016 - 08:30   -  
Citaat geschreven door Msuidgeest
Citaat geschreven door lint
Volgens Volvo en Polestar gaat het niet alleen om de vermogensstijging maar vooral om de betere fijnafstemming tussen motor en versnellingsbak.


Dat soort uitganspunten begrijp ik niet van een automerk. Waarom doet Volvo dat niet standaard op z'n modellen? Want ook met tuning voldoen deze motoren toch aan de milieueisen?


Hier 100% mee eens, mijn vrouw zei hetzelfde; Hoezo een dure chip op een premium auto? Waarom dat verschil, hadden ze dat niet eerder kunnen doen? Tsja, ze heeft een punt ook. Hoe zit dat nou V O L V O?

New 367 horsepower Volvo S60 and V60 Polestar now available

Volvo Cars, the premium car maker, and Polestar, the performance brand owned by Volvo Cars, have announced the launch of the quickest cars they have ever made – the new 367hp Polestar S60 sedan and V60 estate.

The car makes the zero to 100kmh sprint in 4.7 seconds and is limited to a top speed of 250kmh, powered by a specially-enhanced version of Volvo’s award-winning four cylinder Drive-E powertrain.

Polestar has taken an original V60 and S60 and added a bigger turbo, a supercharger, new conrods, new camshafts, a larger air intake and a higher capacity fuel pump to augment the engine, and matched it with a BorgWarner four-wheel drive system and the new Polestar-optimised eight-speed Geartronic automatic gearbox.

On top of this new performance-optimised equipment, Polestar has reduced the car’s weight. The Volvo S60 and V60 Polestar are 24 kilos lighter over the front axle and 20 kilos lighter in total compared to the previous model years.

“These cars are properly quick,” said Niels Möller, Chief Operating Officer, Polestar. “But they are more than that. They combine Polestar’s 20 years racing pedigree with Volvo’s inherent pragmatism and engineering heritage. These are performance cars that you can use every day of the year.”

These two new models also mark the globalisation of the Polestar brand.

The first road legal Polestar cars were launched in 2014 to limited markets. Today, Polestar is delighted to announce that it is expanding the number of markets where a Polestar will be sold from 13 to 47 and doubling production volume from 750 cars a year up to 1500.

Both cars trace their heritage to the new Volvo S60 Polestar TC1, the all-new FIA World Touring Car Championship (WTCC) race car from Polestar Cyan Racing. The new road cars use the same base chassis, engine and philosophy of the team behind the development.

“While used in vastly different ways, these cars share more than just technology. The core philosophy is the same, developed by people with the same passion. It is about creating performance that can be used in all situations, no matter if it’s about winning a championship or being able to enjoy a safe, functional and fun- to-drive car all year,” said Thed Björk, Polestar Cyan Racing race and development driver.

The race and road car feature a further developed four-cylinder Drive-E engine, with the two-litre, twin charged engine of the Volvo S60 and V60 Polestar producing 367 horsepower and 470 Nm.

Despite the increased performance, fuel consumption and emissions are at a class-leading level of 7.8 l/100 km and 179 CO2 g/km, further proving the efficiency of Volvo’s Drive-E powertrain.

Part of the improved performance and especially handling compared to the previous model years is an optimised weight distribution.

“All changes made to the car are about improving drivability and efficiency. The base of the new engine carries motorsport technology with solutions like the combination of turbo and supercharger, lightweight materials and more. This works hand-in-hand with our core philosophy and has enabled us to evolve the Volvo S60 and V60 Polestar,” said Henrik Fries, Vice President R&D, Polestar.

Other new features on the cars include a new 20” lightweight rim, Polestar calibrated electro-assisted power steering and a new slotted brake disc of 371 millimetres.

Explore the new evolution Volvo S60 and V60 Polestar on: http://cars.polestar.com

About Polestar
Polestar is the performance brand of Volvo Cars. The company was founded as a motorsport team in 1996 and has been successful in numerous championships, racing with various Volvo models. In 2009, Polestar started to offer performance related products and thereby intensified the business relations with Volvo Cars. The first performance cars, based on Volvo’s S60 and V60, were launched in 2014.
In 2015, Volvo Cars acquired the performance unit of Polestar, as a strong commitment towards a credible performance offer and with the mission to define future premium performance.

Technical Overview

Performance
Volvo S60 Polestar
0-100 km/h 4.7 sec
0-200 km/h 17.2 sec
0-60 mph 4.4 sec
0-120 mph 14.6 sec
Top speed 250 km/h*/155 mph*

Volvo V60 Polestar
0-100 km/h 4.8 sec
0-200 km/h 17.4 sec
0-60 mph 4.5 sec
0-120 mph 15.8 sec
Top speed 250 km/h*/155 mph*
* = Electronically limited

Chassis
Adjustable Polestar Öhlins shock absorbers
Front strut brace with carbon fibre enforcement
Stiffer top mount front and rear
Stiffer tie blade bushing
Polestar optimised steering
80% stiffer springs compared to S/V60 T6 R-Design
Front: 60 N/mm
Rear: 67 N/mm (S60) 72 N/mm (V60)

Tyres and rims
Michelin Pilot Super Sport 245/35 ZR20 (95Y) XL
New Polestar bespoke rims, 20×8”

Engine
4-cylinder inline engine with turbo and supercharger 1969 cc
270 kW (367 hp DIN / 362 hp SAE) @ 6000 rpm
470 Nm (347 lb-ft) @ 3100-5100 rpm
Max 7000 rpm
Max boost 2.0 bar
Polestar 3.0” stainless full-flow active exhaust system with twin 3.5” tail pipes
New turbo
New conrods New camshaft New fuel pump New air filter Larger air intake

Transmission
BorgWarner four-wheel drive
Polestar calibration for more rear torque dynamic distribution
Polestar calibrated stability control system
8-speed Geartronic automatic gearbox with paddle shifters
Faster gearshifts
Curve-hold functionality
Off-throttle functionality
Optimised shift precision

Brakes
Polestar/Brembo 6 piston brake calipers
Front: 371×32 mm ventilated and floating Brembo discs
Rear: 302×22 mm ventilated discs

Curb weight
1751 kg / 3860 lb (S60) 1796 kg / 3960 lb (V60)

Features
Launch control Sport+ mode

Aerodynamics
Polestar front splitter corners Polestar rear spoiler
Polestar diffuser

Interior
Sport seats with charcoal, nubuk, blue thread and Polestar imprint
Steering wheel with blue thread and leather/nubuk
Carbon fibre centre stack
Nubuk inlay in doors
Nubuk centre armrest
Polestar gearshift knob
Polestar carpets with blue thread Polestar sport pedals and footrest Polestar door sills

Equipment
Sunroof only option, all others included in base specification

Colours
Rebel blue Onyx black Bright silver Ice white

Fuel tank
67,5 litres

Fuel consumption (combined)
7,8 l/100 km (S60)
8,1 l/100 km (V60)

CO2 emission
179 g/km (S60) 186 g/km (V60)

Environmental Classification
Euro 6b

Markets
Argentina, Australia, Austria, Azerbaijan, Belgium, Bulgaria, Canada, Chile, China, Columbia, Croatia, Czech Republic, Denmark, Estonia, France, Germany, Hungary, Iceland, India, Israel, Italy, Japan, Kuwait, Lebanon, Luxemburg, Mexico, Morocco, Netherlands, New Zealand, Norway, Peru, Poland, Portugal, Romania, Serbia, Singapore, Slovakia, Slovenia, South Africa, South Korea, Spain, Switzerland, Sweden, Taiwan, United Arab Emirates, United Kingdom, USA
naar beneden naar boven
 





Geregistreerden in dit topic

Momenteel geen geregistreerde binnen dit gebied


Cookies van dit forum verwijderen  •  FAQ / Help  •  Teampagina  •  Colofon   |  Actueele lokale tijd: 19.05.2019 - 22:24